Ubuntu

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
hutikka
Viestit: 18
Liittynyt: Su 27.07.2008 22:34

Ubuntu

Viesti Kirjoittaja hutikka » La 14.11.2009 20:17

Moi,

Olen saamassa kaverilta läppärin johon hän on asentanut Ubuntu käyttiksen. Onko kenelläkään tietoa miten geokätkentä hommat pelaavat tuon käyttiksen kanssa? Itselläni on Garminin Raato ja mukavahan se olis jos ne kätköt saisi sinne, helpottaisi kätköilyä kummasti...

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja nick70 » La 14.11.2009 21:41

Pitihän tuota hieman testata, kun on ubuntuläppäri kakkoskoneena pöydän kulmalla roikkumassa. Kun liität Raadon usbilla koneeseen, tulee se näkyviin massamuistina (myös mahdollinen muistikortti). "Lähetä Garminiin" ei valitettavasti toimi, Garminin koodarit eivät ole viitsineet/osanneet/halunneet tehdä linuxille Garmin Communicator Pluginia. Mutta eipä tuota ole iso vaiva ladata kätköjä koneelle GPX:nä ja sitten siirtää Raatoon tai sen muistikorttiin. Testailen tuonnenpana onnistuuko softapäivitykset sun muut, kertoilen sitten kokemuksista.
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja team_rmma » La 14.11.2009 21:51

Hyvin toimii Colorado Ubuntun kanssa. Kapula mountaantuu automaattisesti ja tiedostonsiirrot kapulasta/kapulaan onnistuu hyvin.

Myös firmware-päivitykset onnistuvat linuxista; tähän löytyy googlettamalla ohjeita.
Kuva

propulsion
Viestit: 14
Liittynyt: Su 03.08.2008 18:03

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja propulsion » La 14.11.2009 21:59

Softapäivitykset onnistuu kyllä. .gcd -tiedosto raatoon sopivaan paikkaan ja raato buutaten. Ainoa mihin itse olen tarvinnut Oregonin kanssa windowsia on karttojen lataaminen oregoniin. Isommat kätköpaketit latailen geocache.fi:stä gpx:nä ja nopeissa tilanteissa yksittäisen kätkön (ftf-hunttaus) gc.comista gpx exhange file -napista. Myös field notejen lataus gc.comiin oregonista onnistuu ihan täysin.

Avatar
McPolo
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 19.09.2007 22:31

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja McPolo » La 14.11.2009 23:12

Ubuntun kanssa ei tosiaan muuta ongelmaa kuin mapsoossikartat, jos niitä pitää tunkkailla.

Ja ubuntun kanssa ei ole edes mitenkään hirveän iso vaiva tehdä esim. automaagiroboa, joka uploadaa field notekset gc.comiin suoraan kun vain vehkeen työntää tietokoneeseen kiinni. En nyt oo vielä saanu projektia ihan finaalivaiheeseen, mutta tarkotus ois kyllä. Homma on puoliksi tehtynä (tosin en kyllä itse hirveästi kunniaa hommasta voi itselleni ottaa ;)

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ma 16.11.2009 22:32

Siirtelin GPS Managerin avulla tietoa (K)ubuntun ja Garmin Etrexin välillä. Data liikkui, mutta joskus minusta tuntui, että ohjelma vääristelee koordinaatteja. Liekö asetuksissa jotain säätämistä, joita en osannut huomata.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
heskaz
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 09.06.2009 22:47

Re: Ubuntu

Viesti Kirjoittaja heskaz » Ti 17.11.2009 13:05

Itse käytän gpsbabelia. Se tekee muunnoksen loc-gpx ja siirtää tavaraa koneen ja Etrex Legendin välillä.
Komentorivipohjaisena voi olla vaikeasti opittava, mutta tekee juuri sitä mitä minä haluan.
On sille olemassa joku graaffinen käyttöliittymäkin, mutta sitä en ole käyttänyt.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”