kätköt tomtomiin?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
dynamite353
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.03.2009 7:40

kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja dynamite353 » Ti 11.05.2010 6:37

Terve.
Neuvokaas ja sanokaas et onnistuuko mistään saamaan kaikki geokätköt ladattua ov2 tiedostona.
Elikkä laittaisin ne tomtom rideriin.

Nyt tompassa on kyllä paljon kätköjä,mutta aina tulee uusia ja tiedän että paljon puuttuu.
Tais olla joskus kun pekan sivuilta,tai jostain sai ladattua paketin kätköjä.
Nyt ei taida olla missään suht tuoretta tiedostopakettia saatavana?

Paitsi jos olen ymmärtänyt oikein,niin premiumjäsenenä ne sais jostain??
elikkä jos hankin jäsenyyden,niin onko siellä sit joku suht tuore paketti ov2 tiedostona että sais kaikki kerralla ladattua?

Kiitos.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 11.05.2010 7:36

Kurkkasin juuri tuonne karttahakuhärveliin ja oli siellä vaihtoehtona OV2-muodossa lataaminen joten premiumina saa täältä ladattua ilmeisesti noi.

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja pulk » Ti 11.05.2010 7:46

Epäpremiumina voi ladata GPX:n vaikkapa geotoadilla ja muuntaa ov2‐muotoon esimerkiksi GPSBabelilla.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Ti 11.05.2010 11:25

Kertoisko joku vielä oikein rautalankaa vääntäen, et miten ne sinne Tomppaan ladataan?
Olen meinaan ihan torvi näissä aisoissa :roll:
Ja oisha toi näppärää jos ne sinne Tomppaan sais valmiiksi eikä joka kerta tarvitsis naputella kun lähdetään liikkeelle.
Nii ja olen premium joten toi OV2 vaihtoehto löytyy tosta kartan yläpuolelta, mut sit en enää tiäkkään mitä tehdä...

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 11.05.2010 12:26

Kopioi OV2 -tiedosto samaan hakemistoon missä karttatiedot ovat, siellä pitää myös olla saman niminen ikoni.
Esim. caches.ov2 ja caches.bmp
Ikoneita olen menestyksellisesti muokannut/tehnyt ihan vaan Paint- ohjelmalla.
Ikonin vakiokoko muistaakseni on 22x22 pikseliä, minusta ne ovat vähän turhan suuria, 16x16 toimii ainakin minun ikivanhalla Tompallani.

TomTomin POI-valikosta pitää laittaa k.o. POI-luokka näkyväksi.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
pajat
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 20.05.2008 15:36

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja pajat » Ti 11.05.2010 13:07

Minä siirrän kätköt aika-ajoin TomTom:iin seuraavalla (joskin mutkikkaammalla) tavalla.

Tarvitaan:
GC Premium membership
GSAK & TomTom Script
Niin ja TomTom :)

1) ladataan kaikki suomen kätköt geocache.fi:stä GPX formaatissa
2) Ladataan kätköt GSAK:iin
3) Ajetaan TomTom Scripti
4) Siirretään kätköt TomTom:iin

--> Kaikki suomen kätköt TomTomissa. Kätköillä ikonit kätkötyypin mukaan ja löydetyillä ja disabloiduilla omat ikoninsa.
--> Helppoa nähdä mitä on jo löytänyt ja jos matkanvarrella on mielenkiintoisiä kätköjä näkee heti onko mysteeri/tradi/mikro/...


Tuo Tervaksen ohjeen mukaan ne saa myös Tomppaan, mutta silloin kaikilla on sama ikoni ja löydettyjä ei erota löytymättömistä.
GSAK:ia voi kokeilla ilmaiseksi joten sitä ei tarvitse ostaa enenkuin kyllästyy sen hidasteluun maksamattomana :)
Sriptit saa ladattua GSAKin web sivulta.

-T-

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 11.05.2010 14:26

pajat kirjoitti: Tuo Tervaksen ohjeen mukaan ne saa myös Tomppaan, mutta silloin kaikilla on sama ikoni ja löydettyjä ei erota löytymättömistä.
GSAK:ia voi kokeilla ilmaiseksi joten sitä ei tarvitse ostaa enenkuin kyllästyy sen hidasteluun maksamattomana :)
Sriptit saa ladattua GSAKin web sivulta.

-T-
No tuo nyt oli vaan yksinkertaistettu esitys jolla toivottavasti pääsee alkuun, itse luon nuo pisteet GSAKilla.
Mysteeri/Multi/Veneily/Webcam/Muut/Parkkipaikka/Omat/Waymark -jaoittelulla (kaksi viimeistä ei kuulu vakiomakrooni).
Ennen siirsin löydetytkin omaan found -kategoriaan, mutta eipä enää viitsi.

Geocache.fi:n premipuolella voi luoda kyselyjä myös OV2-muodossa haluamallaan jaoittelulla jos ei halua VIELÄ käyttää GSAKkia
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
haahuilijat
Viestit: 29
Liittynyt: To 19.02.2009 13:17

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja haahuilijat » Ti 11.05.2010 14:43

Uteliaisuus heräsi ja ajttelin kokeilla tuota ov2 filun asennusta TomTom Oneen. 8)
Kysyisinkin kun itse en niin suuri nero :shock: ole tuon ikonin teon kanssa,onko kenelläkään filua (caches.bmp) valmiiksi tehtynä? :D
En tiedä uskaltaako Haksulta edes kysyä saisiko niitä ikoneita mukaan kun tekee ov2 latauksen? :roll:

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 11.05.2010 15:10

haahuilijat kirjoitti:Uteliaisuus heräsi ja ajttelin kokeilla tuota ov2 filun asennusta TomTom Oneen. 8)
Kysyisinkin kun itse en niin suuri nero :shock: ole tuon ikonin teon kanssa,onko kenelläkään filua (caches.bmp) valmiiksi tehtynä? :D
En tiedä uskaltaako Haksulta edes kysyä saisiko niitä ikoneita mukaan kun tekee ov2 latauksen? :roll:
Minä kopsasin TomTomista valmiin ikonin, jota sitten muokkasin sopivaksi.
Kyllähän noita löytyy netistäkin, tähän hätään löytyi tällainen (oikea hiiren nappula -> save image as).

Edit:
Täältä löytyy 15 kpl kokoa 22x22
Viimeksi muokannut Tervas, Ti 11.05.2010 15:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ti 11.05.2010 15:16

haahuilijat kirjoitti:onko kenelläkään filua (caches.bmp) valmiiksi tehtynä?
Täältä löytyy peruskuvakkeet (multi, mystery, tradi). Olen itse asiassa laittanut nämä aikanaan salaiseen jakoon toista kautta. Ehkä joku on niihin joskus törmännyt :wink:

Siinä GSAK makrossahan on sekin hyvä puoli, että se sisältää valmiiksi kuvakkeet eri kätkötyyppejä, mutta myös eri waypointeja varten.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja MikaS » Ti 11.05.2010 15:27

pajat kirjoitti:Minä siirrän kätköt aika-ajoin TomTom:iin seuraavalla (joskin mutkikkaammalla) tavalla.

Tarvitaan:
GC Premium membership
GSAK & TomTom Script
Niin ja TomTom :)

1) ladataan kaikki suomen kätköt geocache.fi:stä GPX formaatissa
2) Ladataan kätköt GSAK:iin
3) Ajetaan TomTom Scripti
4) Siirretään kätköt TomTom:iin
Jumaleisson, tuossahan on kaikki mitä halusin Tompan navigoinnin kehittämiseen :D Perus ov2:lla tähän mennessä menty, mutta nythän mukavuus paranee entisestään. Kokeilen heti seuraavalla käkköreissulla.

Edit: Garminilla loppumetrit, Tompalla lähistölle. Unohtui innostuksissa
Muutenkin pelkkä ov2-latailu parantaa mukavuutta pikatyhjennysreissuilla. Välillä menee tietysti pöljänpolulle, mutta se on vaan kätköilyä.

Kiitos vinkistä.

T: Mika

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ti 11.05.2010 15:39

MikaS kirjoitti:Jumaleisson, tuossahan on kaikki mitä halusin Tompan navigoinnin kehittämiseen
Huono puolihan tossa on se, että kohta kasvaa nälkä syödessä. Ensin sitä rupeaa miettimään, että oispas muuten näppärää, jos siitä tomtom poi:sta näkis suoraan koon ja vaikeustason. Kohta sataa lumi maahan ja rupeat pohdiskelemaan, että mitenköhän noi attribuutit sais niihin kanssa. Ja sitten pälkähtää päähän, että jos mitäpäs jos latais gc.fi:stä ne kaikki suomen kätköt omilla merkinnöillä (eli ratkaistujen mysteerien loppupisteillä). Ois älyttömän kätevää, että tompan kartallakin näkyis selvästi mikä on mysteerin alkuperäinen alkupiste ja mikä ratkaistu loppupiste...

Ja ennen kuin huomaakaan on sormet savessa vääntämässä omia makroja sen TomTom exportin ympärille :wink:

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 11.05.2010 15:47

Giliad kirjoitti:
MikaS kirjoitti:...Ois älyttömän kätevää, että tompan kartallakin näkyis selvästi mikä on mysteerin alkuperäinen alkupiste ja mikä ratkaistu loppupiste...

Ja ennen kuin huomaakaan on sormet savessa vääntämässä omia makroja sen TomTom exportin ympärille :wink:
GSAK
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ti 11.05.2010 15:57

Tervas kirjoitti:GSAK
Niin, jos täsmennän sen verran, että puhuin nimenomaan GSAK:sta ja siitä TomTom -makrosta. Se tekee hyvää työtä, mutta ei ihan kaikkea mitä mä ajan mittaan rupesin kaipailemaan...

Avatar
Nitelina
Viestit: 56
Liittynyt: La 16.08.2008 23:57
Paikkakunta: Naantali

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Nitelina » Ti 11.05.2010 17:41

Ai GSAK? Ihan vieras juttu... Tarvinee alkaa tutustumaan.
Ei meillä tollasia hianouksia oo käytössä. Hyvä ku gepsiä osataa käyttää.
Tota Liveäki olen ihmetelly. Koittanu pari kertaa sitä ladattakki kännykkään, mut menee känny totaali jumiin.
On tää nii hankalaa tää kätköily :wink:

dynamite353
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.03.2009 7:40

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja dynamite353 » Ke 12.05.2010 15:26

no niin, nyt premium tul hommattua,niin mitenkäs nyt saisin kaikki kätköt ladattua?
löydän kyllä sen mistä valitaan ov2 tiedosto,mutta mutta kuinka nyt valitsen että saisin kaikki kerralla ladattua?

jos nyt joku oikeen vääntäis taas sitä rautalankaa.. kiitos

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 12.05.2010 15:30

dynamite353 kirjoitti:no niin, nyt premium tul hommattua,niin mitenkäs nyt saisin kaikki kätköt ladattua?
löydän kyllä sen mistä valitaan ov2 tiedosto,mutta mutta kuinka nyt valitsen että saisin kaikki kerralla ladattua?

jos nyt joku oikeen vääntäis taas sitä rautalankaa.. kiitos
Klik hier :wink:

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ke 12.05.2010 15:31

http://www.geocache.fi/premium/
OV2 -sarakkeesta vaan valitset "Lataa" joko vain kätköt, tai kätköt ja apupisteet (add wp)
Zipattu tulee nopeammin koska tiedoston koko on abt. puolet "selväkielisestä"
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

dynamite353
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.03.2009 7:40

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja dynamite353 » Ke 12.05.2010 16:15

no nyt rupes homma toimiin,ainakin luulen :D
kiitos vielä .

Avatar
karppa63
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.08.2007 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: kätköt tomtomiin?

Viesti Kirjoittaja karppa63 » Ke 12.05.2010 21:19

Tervas kirjoitti:Kopioi OV2 -tiedosto samaan hakemistoon missä karttatiedot ovat, siellä pitää myös olla saman niminen ikoni.
Esim. caches.ov2 ja caches.bmp
Ikoneita olen menestyksellisesti muokannut/tehnyt ihan vaan Paint- ohjelmalla.
Ikonin vakiokoko muistaakseni on 22x22 pikseliä, minusta ne ovat vähän turhan suuria, 16x16 toimii ainakin minun ikivanhalla Tompallani.

TomTomin POI-valikosta pitää laittaa k.o. POI-luokka näkyväksi.
Vielä tarvitaan rautalankaa!
Tehdäänkö tompan maps kansioon oma alikansio ov2 tiedostoille ja meneekö ne suoraan winin tallennuskansiosta tomppaan vai onko jokin purku tarpeen? oma alikansio kätkökuvakkeille (kopsasin giliadin kuvakkeet)?
Vai ?????
Mistä löydän POI-luokan valikon?
Tyhmänä kyselen kun en oikein näitä hommeleita osaa. :oops:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”