Puhelin ei enää lataudu

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 04.03.2021 14:13

Niin, niin kuin otsikossa lukeekin, niin minun puhelimeni ei enää lataudu jostain syystä. Onko kenellekkään muulle tullut kyseistä ongelmaa vastaan? Mikä tähän voisi olla neuvoksi? Ei tekisi mieli uutta puhelintakaan ostaa vain tällaisen takia
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja Zergei » To 04.03.2021 14:24

Todennäköisesti latausliitäntä on likainen eikä siksi saa kontaktia. Jos osaat niin voit varovasti putsata sitä puhdistusalkoholilla ja jollain pehmeällä esim. hammastikulla ja mikrokuituliinalla jotta rasva lähtee. Jos et luota taitoihisi niin vie huoltoliikkeeseen, ei ole iso operaatio. Netistä löytyy sekä puhdistusvinkkejä että paikallisia huoltoliikkeitä.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 04.03.2021 15:35

Kokeile toisella johdolla/laturilla. Piuhat kuluvat ajan myötä (kuten puhelimen liitinkin, mikä onkin huonompi juttu).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 04.03.2021 18:04

Zergei kirjoitti:
To 04.03.2021 14:24
Todennäköisesti latausliitäntä on likainen eikä siksi saa kontaktia. Jos osaat niin voit varovasti putsata sitä puhdistusalkoholilla ja jollain pehmeällä esim. hammastikulla ja mikrokuituliinalla jotta rasva lähtee. Jos et luota taitoihisi niin vie huoltoliikkeeseen, ei ole iso operaatio. Netistä löytyy sekä puhdistusvinkkejä että paikallisia huoltoliikkeitä.
Kokeilin nyt toista piuhaa, en ala yrittämään nyt sitä putsausta, siitä ei tule mitään minulla. Jos ei toimi piuha, niin menen johonkin liikkeeseen huomenna sitten
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 04.03.2021 18:33

Onko siinä suojakoteloa? Olen huomannut että joissakin tapauksissa suojakotelon usb liittimen ympärillä oleva kohta voi ajanmyötä aiheuttaa sen ettei piuha mene kunnolla paikalleen ja pienikin puhelimen liikuttelu latauksen aikana voi katkaista latauksen.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 04.03.2021 19:41

Vingeri kirjoitti:
To 04.03.2021 18:33
Onko siinä suojakoteloa? Olen huomannut että joissakin tapauksissa suojakotelon usb liittimen ympärillä oleva kohta voi ajanmyötä aiheuttaa sen ettei piuha mene kunnolla paikalleen ja pienikin puhelimen liikuttelu latauksen aikana voi katkaista latauksen.
On suojakotelo, se tosin on suunniteltu tähän malliin niin, ettei se mene siitä ''ympäri''
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Ti 09.03.2021 13:11

Minulla meni taskunpohjalta pas... tai siis nöyhtää ja muuta likaa siihen puhelimen liitinreikään, että USB-töpseli ei mennyt perille asti. No paineilmalla ja pikku rassauksella homma taas luonnistui.

Ja kerran jouduin takuukorjauttamaan, kun liitin oli puhdas, mutta puhelin ei vaan latautunut vaikka usealla laturilla koitin. Runkoliitin oli viallinen.
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Puhelin ei enää lataudu

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 15.03.2021 14:03

Nyt tuo alkoi taas toimia. Vika olikin vain piuhassa onneksi. Sai silti säikähtää!
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”