24 - Challenge haastekätkö

Keskustelua haastekätköistä
Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja rtl » Ke 29.06.2011 23:11

finnranger kirjoitti:
_rtl kirjoitti:Kai ne loggaukset voi deletoida, ellei tekijä niiden päivämäärää muuta?
Voiko? Kun yleinen konsensus (ja säännöt) sanovat että "nimi lokissa = hyväksytty lokkaus, ei saa poistaa". Päivämääristä ei puhuta säännöissä mitään.

Sinällään hölmöä hommaa tuo itsensä pettäminen.
No ei sitten, minulla on kohta tosi pitkä putki. 29.2. ongelmakin hoituu siististi. Jotenkin luulen ettei se ihan näin mene kuitenkaan.
Viimeksi muokannut rtl, To 30.06.2011 2:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 30.06.2011 1:21

_rtl kirjoitti:
Sensusan kirjoitti:
_rtl kirjoitti: Vaikka olen mielestäni tehnyt päätöksen, että en tällä keskustelufoorumilla asioi aktiivisesti niin sanoisin kuitenkin että, mielelläni näkisin vihjailuiden sijaan oikeata asiaa. Kuka on väärää päivämäärää syöttänyt?
Keskustelua halusin asiasta aikaiseksi saada, enkä siksi rupea kenenkään nimiä täällä mainitsemaan.
Asianomaiset tietävät kyllä asiasta.
Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole saada keskustelua aikaiseksi ?
Lieneekö suurta erimielisyyttä tuon suhteen?

Kai ne loggaukset voi deletoida, ellei tekijä niiden päivämäärää muuta? Onko tämä oikeasti iso ongelma, vai voisiko tämän hoitaa n.s. sisäpiirin kesken?
Kuten Sensusan mainitsi, tarkoitus oli herättää keskustelua loggauspäivämääristä yleisesti eikä ruotia jotain yksittäistä tapausta täällä sen tarkemmin. Ja hyvä kun keskustelua syntyi.
Onko aihe sitten tärkeä vai ei, sen päättäkööt jokainen itse tahollaan. Mielestäni on kuitenkin hyvä, että tämäkin asia tuli esille ja "ongelma" on nyt tiedostettu julkisesti.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Black_Island » To 30.06.2011 1:40

mikko&sira kirjoitti: Kuten Sensusan mainitsi, tarkoitus oli herättää keskustelua loggauspäivämääristä yleisesti eikä ruotia jotain yksittäistä tapausta täällä sen tarkemmin. Ja hyvä kun keskustelua syntyi.
Onko aihe sitten tärkeä vai ei, sen päättäkööt jokainen itse tahollaan. Mielestäni on kuitenkin hyvä, että tämäkin asia tuli esille ja "ongelma" on nyt tiedostettu julkisesti.
Jep, samaa mieltä! Hyvä, kun asia otettiin esille, eikä tässä ketään syytelty henkilökohtaisesti, joten miksi ihmeessä tämä täytyisi pitää vaan privana? Itse olen aina ollut sitä mieltä, että mikään ihme toiminta ei ole itseltäni pois, joten antaa olla. Harrastuksen täytyisi kai kuitenkin olla vain hauskuutta varten? Tässä tapauksessa mietin, että miksi ihmeessä kyseinen henkilö haluaa pettää itseään (ja nimenomaan vain itseään, se ei ole keneltäkään muulta pois, jos näin haluaa toimia)? Kuten joku jo aiemminkin totesi, niin haasteiden nimenomainen tarkoitus on HAASTAA, ei kehottaa huijausten avulla tavoiteltuun purkin loggaamiseen. Itselläni ainakin jää 250-putki-haaste (ja todennäköisesti moni muukin) hakematta sen (itselleni) liiallisen vaatimustason vuoksi. Eihän haasteessa ole mitään järkeä, jos sitä ei oikeasti suorita?

Earthcache-kätköissä olen itse logannut sinä päivänä, kun olen paikalla vieraillut. Tuntuisi jotenkin hassulta logata vaikka joku Italian earthcache päivälle, jolloin olen ollut jo Suomessa. Mutta - ymmärrän, jos joku ajattelee toisin.

Happy caching to everyone :)

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja rtl » To 30.06.2011 1:59

Black_Island kirjoitti:
mikko&sira kirjoitti: Kuten Sensusan mainitsi, tarkoitus oli herättää keskustelua loggauspäivämääristä yleisesti eikä ruotia jotain yksittäistä tapausta täällä sen tarkemmin. Ja hyvä kun keskustelua syntyi.
Onko aihe sitten tärkeä vai ei, sen päättäkööt jokainen itse tahollaan. Mielestäni on kuitenkin hyvä, että tämäkin asia tuli esille ja "ongelma" on nyt tiedostettu julkisesti.
Jep, samaa mieltä! Hyvä, kun asia otettiin esille, eikä tässä ketään syytelty henkilökohtaisesti, joten miksi ihmeessä tämä täytyisi pitää vaan privana?
Onko tämä nyt oikeasti joku suuri UUTUUS? Yllättyykö joku siitä että mahdollisesti joku kalenteria täyttää virheellisesti?

Mielestäni tämä ei ole mitenkään erityismaininnan tarvitsema juttu, sorry, ellei päivämäärät ole itsessään SE juttu. Silloin SEN voi ottaa esille ilman mitään vihjailuja.

Jos tämä oli joku YLEINEN avaus, niin mielestäni turha ruveta samalla jotain omaa hiekkalaatikkoriitaa selvittämään julkisesti. SEN voisi ihan privana hoitaa.
Viimeksi muokannut rtl, To 30.06.2011 2:31. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

pvpp

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja pvpp » To 30.06.2011 2:01

Haastekätköjen omistajat päättänevät millaisia loggauksia hyväksyvät. Kuvittelisin, että tarkka omistaja voi pyydellä selityksiä, jos havaitsee selvää vilppiä tai epäselvyyksiä.

Yleensäottaen kätköilyssä kai kilpaillaan ensisijaisesti itseä vastaan ja haastetaan omaa itseä. Suurin tappio "huijaaamisesta" tulee tietenkin kätköilijälle itselleen, joka ei oikeasti ole haastetta selvittänyt ja itse sen parhaiten tietää.

Keskusteluissa otetaan usein kurjallakin tavalla esille syytöksiä, jotka usein helpoiten selviäisivät ottamalla suoraan yhteyttä nimimerkkiin, jolta voi löytyä asialle varsin luonnollinen selitys. Loggaajahan voi olla jopa iloinen kyselyistä, jos huomaa loganneensa väärälle päivälle tai tehneensä muun virheen.

Kätköily on hieno harrastus ja erilaiset haasteet ovat kätköilyn suola. Jokainen valitsee tietysti omat haasteensa omien mielekkäiksi kokemiensa tavoitteidensa mukaisesti.
Aurinko, valoa ja iloa kaikille kätköilijöille!

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja pulk » To 30.06.2011 8:49

Black_Island kirjoitti: se ei ole keneltäkään muulta pois
Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa. Haastekätkön (ja siihen liittyvien suoritusten) arvostus laskee, jos sen loggaaminen onnistuu vähän vajavaisinkin meriitein. Kaukaa haettu esimerkki: yliopistonkin (ja sieltä saadun tutkinnon) arvostus laskee, mikäli sieltä valmistuu paljon pilipalimaistereita vajavaisin tiedoin.
Seq kirjoitti:Monin tavoin muutenkin suuren sammakon säännöt ja tempaukset aiheuttavat harmaita hiuksia kätköilijöille.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Ei ole oikein, että yksi taho Amerikasta sanelee miten Suomessa saa kätköillä.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 30.06.2011 9:37

"Ei ole keneltäkään muulta pois" on varmaan yleisin perustelu kätköilyyn liittyville tapahtumille tällä foorumilla. :wink:
Kyllä se kovin näyttää postausten perusteella olevan muilta pois, kun suuren osan ketjuista aihe on "Miksi tuo loggasi kätkön löydetyksi, vaikka minä en", "Miksi tuo haki FBA:n", "Miksi tuo haki FTF:n tuolla tavalla", "Miksi tuo kätköilee noin", "Mikä oikeuttaa tekemään noin" jne. jne. jne.. :)

Itse aiheesta sen verran, että kyllä ne viekkaudella ja vääryydellä tehdyt haastekätköloggaukset olisi hyvä poistaa. Vaikka tuollainen loki ei konkreettisesti olisikaan keltään pois. Koska säännöt.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » To 30.06.2011 10:04

OH1MLB kirjoitti:^ Kätköilyn säännöissä ei puhuta mitään päivämääristä, joten pidetään ne loggaukset kirjoissa ja kansissa, jookos? Haastekätkön omat säännöt eivät voi jyrätä tuon yli.
Muistetaanpas, mitä ohjenuorat haastekätköjen loggauksista sanovat:

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 30.06.2011 10:04

OH1MLB kirjoitti:^ Kätköilyn säännöissä ei puhuta mitään päivämääristä, joten pidetään ne loggaukset kirjoissa ja kansissa, jookos? Haastekätkön omat säännöt eivät voi jyrätä tuon yli. Mikäli näin on, niin teen itsekin seuraavat purkit omilla loggaussäännöillä. En esim. ymmärrä lainkaan vihjepuheluita. Samoin lokaukset "aviomies ratkoi mysteerin, minä vain siipeilin" lähtee tuon jälkeen lokikirjoista kuin eno siitä veneestä. Kun näin olen säännöt kirjannut purkille.
Groundspeakin ohjenuorissa tunnustetaan haastekätköjen olemassaolo ja se, että haastekätkön omistaja voi asettaa kätkönsä löytöloggauksille tiettyjä ehtoja. Kätköt voi toki loggata millä päivämäärällä tahansa, täysin hyväksyttävästi, mutta silloin ei ole asiaa päivämäärähaastekätkölle.

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja FinMaky » To 30.06.2011 10:29

Geomurmelit kirjoitti:
OH1MLB kirjoitti:^ Kätköilyn säännöissä ei puhuta mitään päivämääristä, joten pidetään ne loggaukset kirjoissa ja kansissa, jookos? Haastekätkön omat säännöt eivät voi jyrätä tuon yli.
Muistetaanpas, mitä ohjenuorat haastekätköjen loggauksista sanovat:

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction.
Minusta tämä on selvä. Avainsanat cache owner's satisfaction, eli kätkön omistaja tyrannimaisesti voi päättää mitkä ovat vaatimukset. Todistusvastuu on kätköilijällä. Eli muodollisesti vaatimukset voivat näyttää toteen täytetyltä (haksun taulukko), mutta tarkempi tutkimus on paljastanut, että tämä on saavutettu kikkailemalla. Tämä ei ole haastekätkön hengen mukaista, joten ystävällinen huomautus ja pois.
Kuva

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 30.06.2011 11:36

Tuli vaan sellainen tässä keskustelun kiihtyessä mieleen, että haastekätkön kriteerit on yleensä tietääkseni neuvoteltu tarkastajien kanssa. Eli mitä tahansa haasteideoita ja ehtoja ei haasteen loggaamiselle voi laittaa tai sitten jotkut haaste-ehdot tulevat suoraan tarkastajien antamien neuvojen mukaisesti.
Kätkön omistajalla on tästä syystä myös normaalia enemmän haastetta taas pysyä mukana ehdoissa joita on kätkön loggaamiseksi asettanut. Jos sille tielle lähtee niin vastuu on myös astetta kovempi eli pitää olla myös kanttia poistaa kriteerit täyttämättömät loggaukset.

Ymmärrän kyllä miksi ei esim. 12 - haasteidea mennyt läpi eli hae vuoden aikana yksi kätkö per kk. Ei sellaista pysty kukaan suorittamaan. :lol: Nyt varmaan jollain jo raksuttaa miten tämänkin voisi kiertää jotenkin..
Still one more to find!

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja NMS68 » To 30.06.2011 11:41

Bombur1 kirjoitti:Mikäs muuten on tarkalleen oikea kirjauspäivä netin logiin earth-kätköillä?
Jos 1. päivänä käy paikalla ja ottaa vaikka valokuvia yms. 2. päivänä vaikka tekee valmiiksi tarvittavat laskelmat, tehtävät yms. eli tehtävä suoritetaan tällöin. Sitten 3. päivänä lähettää viestien kätkön omistajalle vastauksineen. Itse loggauslupa tulee sitten neljäntenä päivänä.
itse muistelisin käyttäneeni ainakin tuota loggauslupapäivää ja ehkä myös paikallakäyntipäivää.
Kun pääsisikin valitsemaan noista vaihtoehdoista. Voiko geokohteen logata löydetyksi, jos on käynyt paikalla, etsinyt vastaukset kysymyksiin ja lähettänyt vastaukset omistajalle, joka ei lainkaan vastaa sähköpostiin, saati sitten anna loggauslupaa? Lähetin uusintaviestejä pariin kertaan, mutta vielä tähän päivään mennessä en ole saanut vastausta, enkä siis ole kyseistä lissabonilaista kätköä voinut logatakaan. Ilmeisesti ongelmia on ollut muillakin, mutta silti aika moni on logannut nettiinkin löydön. Minusta olisi parasta, että näissä loggauslupaa vaativissa kohteissa omistaja joko sanoisi, että nettiloggauksen voi tehdä heti ja jos on ongelmia, loggaus poistetaan jälkikäteen tai sitten omistajan pitää pystyä vastaamaan kohtuullisessa ajassa, esimerkiksi viikossa. Onneksi ongelmia on tullut vastaan vain harvoin.

Entä sitten tavallisten kätköjen loggaushetki? Ainakin kerran jouduin miettimään tätä miettimään (pientä putkea silloin rakentelin), sillä löysin kätkön juuri ennen puolta yötä, mutta purkin sain käsiini ja aukaisin heti puolen yön jälkeen. Mikä on löytöaika? Purkin löytöhetki? Aukaisu? Kuittaus lokikirjaan? Tuossa tapauksessa päädyin siihen, että purkin aukaisuhetki ratkaisee.
Viimeksi muokannut NMS68, To 30.06.2011 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 30.06.2011 12:10

NMS68 kirjoitti:Entä sitten tavallisten kätköjen loggaushetki? Ainakin kerran jouduin miettimään tätä miettimään (pientä putkea silloin rakentelin), sillä löysin kätkön juuri ennen puolta yötä, mutta purkin sain käsiini ja aukaisin heti puolen yön jälkeen. Mikä on löytöaika? Purkin löytöhetki? Aukaisu? Kuittaus lokikirjaan? Tuossa tapauksessa päädyin siihen, että purkin aukaisuhetki ratkaisee.
Hyvä kysymys. Jos ohjeistukseen syvällisesti perehdytään, niin tavallisen kätkön löytökriteerithän täyttyvät, kun nimimerkki raapustetaan lokikirjaan. Voisi ehkä tulkita, että nimimerkin kirjoituksen valmistuttua kätkö on löydetty ja senhetkinen ajankohta on löytymisajankohta.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja finnranger » To 30.06.2011 12:19

small oaks kirjoitti:Kätkön omistajalla on tästä syystä myös normaalia enemmän haastetta taas pysyä mukana ehdoissa joita on kätkön loggaamiseksi asettanut. Jos sille tielle lähtee niin vastuu on myös astetta kovempi eli pitää olla myös kanttia poistaa kriteerit täyttämättömät loggaukset.
Kyllä kyllä. Mutta täällähän on keskusteltu näiden väärille päiville merkittyjen kätköloggausten poistamisesta (eikä itse haastekätkön loggauksen poistamisesta).

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 30.06.2011 20:19

finnranger kirjoitti:Kyllä kyllä. Mutta täällähän on keskusteltu näiden väärille päiville merkittyjen kätköloggausten poistamisesta (eikä itse haastekätkön loggauksen poistamisesta).
Tai itseasiassa molemmista.
Aiemmin kun en vielä käyttänyt Coloradon "Found it" toimintoa ja Nield Noteja, saattoi kätköjä onlinessa logatessa unohtua vaihtaa päivämäärä oikeaksi. Loggaussivuhan tarjoaa oletuksena kuluvaa päivää. Nykyään Field Noteja käyttäessäni päivämäärä on oikein. Siis suunnattoman suuri synti se ei kai ole, jos yksittäisen kätkön loggauspäivä lipsahtaa vähän sivuun, mutta jos sillä kikkailee saadakseen konkin haasteen kriteerit täyttymään, on se jo ihan toinen juttu.
Olen aika varma, että löytämistäni vajaasta 6000 kätköstä jonkun alkuajan kätkön lokimerkintä on väärällä päivällä. Se tuskin kuitenkaan vaikuttaa yhtään mihinkään. 365/366-haastekriteerit täyttynevät aikanaan kaikesta huolimatta (ehkä koskus...)
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 30.06.2011 20:32

Ongelma tässä haastekätkön vilpillisessä loggauksessa onkin, että kätkön omistajan voi olla todella vaikea huomata vilppiä, vaikka loggaukset kävisi yksitellen läpi. Haksun taulukossa kaikki voi näyttää hyvältä ja niissä yksittäisissä loggauksissakin, mutta esim. tässä keskustelunavauksessa annetussa esimerkissä ei haastekätkön omistaja varmaan huomaisi mitään outoa, ellei joku muu, tarkemmin logeja tutkinut ilmoittaisi asiasta.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja LQ » To 30.06.2011 21:52

Kyllä katsoisin että ohjenuoran "bogus tai counterfeit" tiukasti ottaen täyttyy myös niissä ei haaste -kätköissä, joissa logataan väärälle päivälle, erityisesti jos se on tahallista.

Omalla kätkölläni tiedän ainakin yhden tälläisen tapauksen, mutta olen antanut olla, kun kyseinen nimimerkki on jo muissa yhteyksissä osoittautunut kadottaneensa sähköpostikommunikaatikykynsä ainakin, minun suuntaan, joskus vuoden 2007 jälkeen.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja JyNu » Pe 01.07.2011 22:00

pvpp kirjoitti:Haastekätköjen omistajat päättänevät millaisia loggauksia hyväksyvät. Kuvittelisin, että tarkka omistaja voi pyydellä selityksiä, jos havaitsee selvää vilppiä tai epäselvyyksiä.!
Näinhän tä'män asian pitäisi olla... toki haastekätkön omistajan on pääsääntöisesti mahdoton tällaista asiaa havaita. Itse sain asiallisen selvityspyynnön oman 24 h Challenge -loggaukseni osalta, kun olimme pystyneet tunnin ja yhdekän minuutin aikana hakemaan yhteesän yhdeksän kohtuullisen etäällä olevaa kätköä (joista osa vaati vielä maastossa liikkumistakin). Tein kätkön tekijälle tarkemman selvityksen siitä, miten olimme toimineet.

Jos unohdetaan haastekätköt ja puhutaan yksittäisistä kätköistä, niin kätkön omistajan kait pitäisi tsekata logikirjaa ja verrata sitä nettiloggauksiin sekä pyytää muuttamaan virheellinen päivämäärä... voiko virheellisen päivämäärän loggauksen sittebn poistaa onkin eri asia. Oma kantani on, että kyllä voi (siis jos pyynnöistä huolimatta päivämäärä ei muutu oikeaksi), mutta ymmärrän kyllä myös sitä koulukuntaa, joka sanoo, että poistoa ei voi tehdä.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Pe 01.07.2011 22:16

JyNu kirjoitti: Jos unohdetaan haastekätköt ja puhutaan yksittäisistä kätköistä, niin kätkön omistajan kait pitäisi tsekata logikirjaa ja verrata sitä nettiloggauksiin sekä pyytää muuttamaan virheellinen päivämäärä... voiko virheellisen päivämäärän loggauksen sittebn poistaa onkin eri asia. Oma kantani on, että kyllä voi (siis jos pyynnöistä huolimatta päivämäärä ei muutu oikeaksi), mutta ymmärrän kyllä myös sitä koulukuntaa, joka sanoo, että poistoa ei voi tehdä.
Eikös se ole, että pitää tsekata logikirjaa ja verrata nettiloggauksiin. Tänään juuri lähetin viestiä, kun oli muisteltu käyntipäivä kahdella lähekkäisellä kätkölläni aivan väärin. Tarkistin asian toisen kätkön lokikuvasta ja lähetin viestiä, että muuttaisi päivämäärän oikeaksi, kun sattui kaiken lisäksi olemaan aikaisenpi kuin kätkön julkaisuajankohta. Ei käynyt tässä vaiheessa mielessä poistaa lokkauksia, mutta pitänee harkita, jos korjausta ei kuulu.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: 24 - Challenge haastekätkö

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 01.07.2011 23:16

Itse en kyllä lähettelisi viestiä, saati sitten poistaisi, jos päivämäärä on väärin. (Nimim. Lokannut yli 70 kätköä samalle päivälle, kun päivämäärät ei tiedossa.) Jos nimi ei ole lokissa, tai käynti muuten todistettu, viestittely ja poisto tulee kyseeseen, muttei todellakaan väärillä päivämäärillä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Haastekätköt”