Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Keskustelua haastekätköistä
taskitu
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 16.01.2015 23:34

Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja taskitu » Su 25.10.2015 9:45

Huomasin, että haastekätkösivulla on merkintä "on ratkaistu". Kun napauttaa tätä kohtaa, niin tulee ilmoitus " kätkö merkitään ratkaistuksi geocache.fi kätkötietosivulla". Kuinkahan tämä tapahtuu? Vaatiiko peruskäyttäjää laajemmat oikeudet?

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 25.10.2015 10:03

Kokeilepa. Siitä tulee kätkön kätkötietosivulle rasti kohtaan "on ratkaistu" ja karttakuvakkeen yhteyteen +-merkintä.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja MikaS » Su 25.10.2015 11:20

Ulkomaiden haasteisiin ja mystereeihin olen nyt käyttänyt seuraavaa: Kirjoita note ja korjaa naatit com-osastolla. Uusi haku osaa antaa vain ne, joissa oma note. Ihan vaan sivuvinkkinä samaan ongelmaan laajennettuna :-)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 25.10.2015 13:10

taskitu kirjoitti:Huomasin, että haastekätkösivulla on merkintä "on ratkaistu". Kun napauttaa tätä kohtaa, niin tulee ilmoitus " kätkö merkitään ratkaistuksi geocache.fi kätkötietosivulla". Kuinkahan tämä tapahtuu? Vaatiiko peruskäyttäjää laajemmat oikeudet?
Siinä lukee "kätkö ON MERKITTY ratkaistuksi Geocache.fi -sivuston kätkötietosivulla" joka tarkoittaa että kätkö on merkitty ratkaistuksi Geocache.fi -sivuston kätkötietosivulla malli
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

taskitu
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 16.01.2015 23:34

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja taskitu » Su 25.10.2015 13:55

Kiitos! Tämä selvisi ja näköjään tuo merkintä Kätköt --> Haastekätköt listauksessa vaatii tuon turbojäsenyyden. Täytyypä hankkia.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja tsahkali » To 12.10.2017 11:08

haksu10 kirjoitti:
taskitu kirjoitti:Huomasin, että haastekätkösivulla on merkintä "on ratkaistu". Kun napauttaa tätä kohtaa, niin tulee ilmoitus " kätkö merkitään ratkaistuksi geocache.fi kätkötietosivulla". Kuinkahan tämä tapahtuu? Vaatiiko peruskäyttäjää laajemmat oikeudet?
taskitu kirjoitti:Kiitos! Tämä selvisi ja näköjään tuo merkintä Kätköt --> Haastekätköt listauksessa vaatii tuon turbojäsenyyden. Täytyypä hankkia.
Siinä lukee "kätkö ON MERKITTY ratkaistuksi Geocache.fi -sivuston kätkötietosivulla" joka tarkoittaa että kätkö on merkitty ratkaistuksi Geocache.fi -sivuston kätkötietosivulla malli
Palataanpas tähän asiaan...
Tujottelin haastekätköjä ja totesin muutamassa vihreän ruksin, olen ne siis löytänyt.
Jotta kätkö 'menee' löydetyksi, eikä enää kummittele kartalla, ruksaan kohdan 'kätkö ratkaistu', silloin ilmestyy symboolin kylkeen se keltainen laatikko.
Kun muutan naatteja tai kirjoitan omiin merkintöihin jotain, ilmestyy se pyöreä pompula.
Jos nyt hankkii ylemmän tason jäsenyyden, haastelistauksessa siis saa käyttöön nuo kaksi muutakin ruksia: 'kätkö ratkaistu' ja 'on merkintä'.

Miten kokonaisuus muuttuu muuten? Tähänastihan 'kätkö ratkaistu' on tarkoittanut nimenomaan kätkön löytämistä?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja finnranger » To 12.10.2017 11:30

tsahkali kirjoitti:Tähänastihan 'kätkö ratkaistu' on tarkoittanut nimenomaan kätkön löytämistä?
No ei. "Kätkö ratkaistu" tarkoittaa sitä että mysteeri on ratkaistu, haastekätkön tapauksessa voi myös tulkita että haaste on suoritettu. Joka tapauksessa tarkoittaa sitä että kätkö on löydettävissä merkityissä koordinaateissa.
Löytäminen taas tarkoittaa sitä että on käynyt purkilla, laittanut nimmarinsa lokiin ja tehnyt Found-loggauksen.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja TeemuH » To 12.10.2017 11:38

tsahkali kirjoitti:
Palataanpas tähän asiaan...
Tujottelin haastekätköjä ja totesin muutamassa vihreän ruksin, olen ne siis löytänyt.
Jotta kätkö 'menee' löydetyksi, eikä enää kummittele kartalla, ruksaan kohdan 'kätkö ratkaistu', silloin ilmestyy symboolin kylkeen se keltainen laatikko.
Kun muutan naatteja tai kirjoitan omiin merkintöihin jotain, ilmestyy se pyöreä pompula.
Jos nyt hankkii ylemmän tason jäsenyyden, haastelistauksessa siis saa käyttöön nuo kaksi muutakin ruksia: 'kätkö ratkaistu' ja 'on merkintä'.

Miten kokonaisuus muuttuu muuten? Tähänastihan 'kätkö ratkaistu' on tarkoittanut nimenomaan kätkön löytämistä?
Geocaching.com-sivustolle tehdyn löytölokkauksen jälkeen kätkö häviää kartalta mikäli olet valinnut (sivulla https://www.geocache.fi/kartta/index.php) Oma ehto-kohdassa valinnan löytämättä tai löytämättä & omat.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 14.10.2017 19:15

finnranger kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:Tähänastihan 'kätkö ratkaistu' on tarkoittanut nimenomaan kätkön löytämistä?
No ei. "Kätkö ratkaistu" tarkoittaa sitä että mysteeri on ratkaistu, haastekätkön tapauksessa voi myös tulkita että haaste on suoritettu. Joka tapauksessa tarkoittaa sitä että kätkö on löydettävissä merkityissä koordinaateissa.
Löytäminen taas tarkoittaa sitä että on käynyt purkilla, laittanut nimmarinsa lokiin ja tehnyt Found-loggauksen.
Jaa...
Jos minä geocache.fi sivulla merkkaan 'kätkö ratkaistu', niin se näkyy kartassa merkattuna 'nelikulmaisella pompulalla'.
Siis niin kuin kaikki kätköt, jotka löydettäessä olen merkinnyt 'ratkenneeksi'.
Kuten kai jo kysyin, toimiiko homma ylätason jäsenyyksillä jotenkin toisin?

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja finnranger » La 14.10.2017 20:07

tsahkali kirjoitti:Jos minä geocache.fi sivulla merkkaan 'kätkö ratkaistu', niin se näkyy kartassa merkattuna 'nelikulmaisella pompulalla'.
Kyllä, juuri näin.
tsahkali kirjoitti:Siis niin kuin kaikki kätköt, jotka löydettäessä olen merkinnyt 'ratkenneeksi'.
Jos merkitset kätkön "ratkaistuksi" niin se näkyy "ratkaistuna", oletpa löytänyt sen tai et. Mutta miksi ihmeessä teet noin? Löytö on eri asia kuin ratkaisu.
tsahkali kirjoitti:kai jo kysyin, toimiiko homma ylätason jäsenyyksillä jotenkin toisin?
Ihan samalla tavalla se toimii muillakin.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 17.10.2017 16:35

finnranger kirjoitti: Jos merkitset kätkön "ratkaistuksi" niin se näkyy "ratkaistuna", oletpa löytänyt sen tai et. Mutta miksi ihmeessä teet noin? Löytö on eri asia kuin ratkaisu.
Ilmaisin itseäni varmaan taas huonosti. :oops:
Merkitsen kätkön ratkaistuksi, kun olen sen löytänyt, en ennemmin.
Tivasin vaan sitä, millä konstilla haastekätköjen listaukseen saa ilmestymään ruksin 'ratkaistu'*?
Kun olen haasteen suorittanut ja purkin löytänyt, merkitsen ruksin kohtaan 'kätkö rakaistu' ja silloin näkyy listassa 'löydettynä'.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 17.10.2017 18:21

Olen entistä epävarmempi siitä että puhummeko samasta asiasta ...
tsahkali kirjoitti:Merkitsen kätkön ratkaistuksi, kun olen sen löytänyt, en ennemmin.
Miksi? Merkitse kätkö ratkaistuksi kun olet ratkaissut sen (olet saanut koordinaatit selville tai suorittanut haasteen). Tällä on se hyvä puoli että jos lataat kätköt kepsiin gpx-tiedostoina voit poimia mukaan vain ratkaistut mysteerit (miksi poimia mukaan ratkaisemattomat mysteerit?).

Loggaa kätkö löydetyksi kun olet löytänyt sen.
tsahkali kirjoitti:Tivasin vaan sitä, millä konstilla haastekätköjen listaukseen saa ilmestymään ruksin 'ratkaistu'*?
Menemällä kätkön tietoihin ja laitamalla raksin kohtaan Kätkö ratkaistu. Tämän jälkeen haastekätköjen listaukseen ilmestyy oranssi/ruskea väkänen nimen eteen. Kun vie kursorin sen ruksin päälle näkee tekstin "Olet merkinnyt tämän ratkaistuksi".
tsahkali kirjoitti:Kun olen haasteen suorittanut ja purkin löytänyt, merkitsen ruksin kohtaan 'kätkö rakaistu' ja silloin näkyy listassa 'löydettynä'.
Löydetyksi (haastekätkölistalle tulee nimen eteen vihreä väkänen jonka päälle kun vie kursorin näyttää tekstin "Olet suorittanut tämän haasteen") kätkö tulee kun loggaa kätkön löydetyksi (siis geocaching.com'in puolella).

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Haastekätkö ratkaistu / merkintä sivustolle

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Pe 20.10.2017 14:42

Taidan lopettaa keskustelun aiheesta....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Haastekätköt”