Nyt oikeesti....!

Tänne kipataan viestiketjut (tai niiden osat) jotka ovat lähteneet käsistä, ovat outoja tahi vähemmän kiinnostavia.
kukkeli11
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 19.09.2014 20:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja kukkeli11 » Ti 08.09.2015 12:47

finnranger kirjoitti:
-Kimmo- kirjoitti:Onhan ne KK:t ja TFTC:t vähän tylsää luettavaa, mutta kun monet kätköilevät älykännykän avulla, niin ymmärrän hyvin ettei niiden miniatyyrinäppäimistö innosta pitkiin runoiluihin.
Siksi ne lokit kirjoitetaankin jälkeenpäin kun on päästy tietokoneen ääreen.
Silkkaa laiskuutta ja epäkohteliaisuutta nuo KK:t.
Ottaen tietenkin huomioon sen, että jotkut kätköilevät VAIN kännykän kanssa, eivätkä tietokoneella käy koskaan sivustolla. Itse kyllä samaa mieltä, että laiskuuden piikkiin menee nuo "KK" lokit. Mutta määräähän tässä nykyään haetaan eikä laatua niin lokitkin siitä kärsii kun on niin kiire hakea niitä tusinapurkkeja, ettei "ehditä" laittaa enempää. Itse olen ainakin kovasti yrittänyt kirjoittaa edes jotakin, vaika olisikin ollut ihan peruspurkki. Aina sitä pari riviä saa jos vain huvittaa. Silloin kun aloitin oli lokkaukset aika lyhyitä kun ei oikein tiennyt mitä kirjoittaa niihin, mutta minulla ainakin yleisesti pidentyneet ajan myötä. Copy-Pastea näkee myös aika paljon, laitetaan jokaiseen sama loki ja se on siinä. Ei tule KK, mutta miettiä jos siinä on haettu samalla kertaa monta yhden kätköttäjän purkkia ja jokaisessa sama teksti niin onko niitäkään nyt sitten mitään iloa lukea? Eipä juuri... itsellä tätä ongelmaa ei vielä ainakaan ole kun vasta pari purkkia tehtynä.

qqmuk
Viestit: 29
Liittynyt: Su 23.06.2013 23:31

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja qqmuk » Ti 08.09.2015 13:37

En vieläkään ymmärrä miks KK-loggauksesta yritetään väkisin tehdä niin huono asia. Mun mielestä se on aivan loistava lyhenne! Tiivistettynä se tärkein asia, eli Kiitos Kätköstä. :D

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 08.09.2015 14:24

qqmuk kirjoitti:En vieläkään ymmärrä miks KK-loggauksesta yritetään väkisin tehdä niin huono asia. Mun mielestä se on aivan loistava lyhenne! Tiivistettynä se tärkein asia, eli Kiitos Kätköstä. :D
Koska ei viitsitä logata? Eipä se juuri eroa pisteestä tai tyhjästä.

Varmasti tiedät, että useisiin sovelluksiin voi laittaa oletuspohjan loggaukselle. Sinnehän se KnullKompis sopii, kun nyrkki...

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja JPardain » Ti 08.09.2015 14:38

Meitä on muutamia onnettomia, jotka halutaan tietoa esim. kätkön kunnosta, sopivuudesta, muuttuneista olosuhteista ympäristössä ja me myös eletään kiitoksilla (ei kk). Minulle kk on merkkinä epäonnistumisesta. Mutta, kun katselee muutaman nimmarin toimintaa noin yleensä huomaa, ettei heille kelpaa juuri mikään. Siispä päätelmäni onkin varmaan väärä; kk on ihan neutraali tapa lannistaa kätköntekijä.

Avatar
missävallu
Viestit: 27
Liittynyt: La 04.01.2014 19:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja missävallu » Ti 08.09.2015 14:46

JPardain kirjoitti:Meitä on muutamia onnettomia, jotka halutaan tietoa esim. kätkön kunnosta, sopivuudesta, muuttuneista olosuhteista ympäristössä ja me myös eletään kiitoksilla (ei kk). Minulle kk on merkkinä epäonnistumisesta. Mutta, kun katselee muutaman nimmarin toimintaa noin yleensä huomaa, ettei heille kelpaa juuri mikään. Siispä päätelmäni onkin varmaan väärä; kk on ihan neutraali tapa lannistaa kätköntekijä.
"Lannistaa" :lol: Toivottavasti kaikesta huolimatta ei aivan masennuta kuitenkaan kun kohta sitä pimeääkin piisaa... :mrgreen:
-Don't follow me i'm lost too-

Kampfpinguin
Viestit: 54
Liittynyt: To 27.02.2014 14:47

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Kampfpinguin » Ti 08.09.2015 15:00

Minäkin olen huomannut "KukuxKlaanin" lisäystä, enkä tykkää ollenkaan. Itse yritän laittaa vähintään muutama sanaa, vaikka kätkö olisi aivan sökö!
Kun teen omat kätköt, yritän tehdä "ei ihan tavallinen" purkki, niin tulee yleensä vähemmän Klaanin jäseniä. Sitä parempi kätkö, sitä parempi palaute. Yleensä. Ei aina. Valittetavasti.
Jos oikein näkee vaivaa kätköön tekemiseen, millä oikeudella logit ovat KK muodossa? Teen kätköt muiden takia jotta voisin lukea kivoja logeja, ja onneksi niitä tulle vielä ihan riittävästi, joten minä jatkaan vielä! :)

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja JPardain » Ti 08.09.2015 15:02

Joo, siis kukin tyylillään. Lukutaitokin on kuulema hiipumassa teineiltä, miksei myös tekstin tuottaminen. Sinänsä ihan hyvä suuntaus, kuvallinen kerronta onkin tehokkaampaa.

pardainis
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 03.12.2010 22:19

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja pardainis » Ti 08.09.2015 15:39

JPardain kirjoitti:Joo, siis kukin tyylillään. Lukutaitokin on kuulema hiipumassa teineiltä, miksei myös tekstin tuottaminen. Sinänsä ihan hyvä suuntaus, kuvallinen kerronta onkin tehokkaampaa.


Eli jatkossa olisi suotavaa käyttää kuvallista kerrontaa. Mulla oli yksi kätkö johonka loggasivat sulkavansoudun logoa ja eifeltornia. Veikkaan että nuorisoa oli asialla koska nettiin eivät loganneet. Eipä sitten kauaa mennyt kun polttivat koko roskan

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 08.09.2015 15:54

JPardain kirjoitti:Joo, siis kukin tyylillään. Lukutaitokin on kuulema hiipumassa teineiltä, miksei myös tekstin tuottaminen. Sinänsä ihan hyvä suuntaus, kuvallinen kerronta onkin tehokkaampaa.
Nettilokeihin liitetyt valokuvat ovat tervetulleita. En tosin muista että yksikään KökköKommentoija olisi laittanut yhtään kuvaa.

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Ti 08.09.2015 16:09

Erityisesti kätkön kunnosta kertovat loggaukset ovat tarkoituksenmukaiset ja onhan sitä kiva muutoinkin lukaista jos on viitsinyt parilla virkkeellä kuvata mahdollisia sattumuksia purkin lähellä.

KK loggauksia ikävämpiä on ne automaattitykitykset missä on copypastella kerrottu kappaleen verran, että on kätköilyreissulle lähtenyt ja löytänyt reissulla monta kätköä. Joskus näissäkin loggauksissa on jotain muutakin kuin copy/pastea tai ainakin ne jorinat tulee luettua varmuuden vuoksi jos vaikka siellä joku viesti olisi seassa. Jos tuollainen copy/paste sattuu vain yhteen omaan purkkiin se on ihan ok, mutta sitten kun sen saman tarinan lukee 15 kertaa peräkkäin niin alkaa jo toivomaan jorinaosuuden sijaan kk merkintää. Varsinkin traileihin ja muihin sarjoihin mielummin yksi pidempi loggaus ja loppuihin vaikka kk kuin sitä copy/pastea.

Kätköä etsiessäkin tulee toisinaan etsittyä loggauksista jotain vinkkiä, jolloin pitkät/copypastet mitkä ei kerro oikein mitään kyseiseen kätköön liittyen eivät ole niitä kaikkein toivotuimpia.

qqmuk
Viestit: 29
Liittynyt: Su 23.06.2013 23:31

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja qqmuk » Ti 08.09.2015 16:24

JPardain kirjoitti:Meitä on muutamia onnettomia, jotka halutaan tietoa esim. kätkön kunnosta, sopivuudesta, muuttuneista olosuhteista ympäristössä ja me myös eletään kiitoksilla (ei kk). Minulle kk on merkkinä epäonnistumisesta. Mutta, kun katselee muutaman nimmarin toimintaa noin yleensä huomaa, ettei heille kelpaa juuri mikään. Siispä päätelmäni onkin varmaan väärä; kk on ihan neutraali tapa lannistaa kätköntekijä.
Minun mielestäni tuo KK on paremminkin neutraali tapa kiittää kätköstä ilman sen kummempia turhia selittelyitä. Mielestäni on paljon mukavampaa nähdä tuossa KKssa enemmänkin juuri se kiittäminen, kuin jonkin muun keksityn ja ikäväsävytteisen lyhenteen. Toki on aina kiva lueskella, jos jollain on kätköstä jotain kivaa sanottavaa tai ihan mitä vain tarinoita. Jos joku siis kirjoittaa kätkölleni KK, niin otan lannistumisen sijaan kiitoksen tyytyväisenä vastaan. :D

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 08.09.2015 16:34

Itseä epäilyttää KirkonKylän jälkeen, onko purkkia edes löydetty ja logattu, jos ei viitsitä nettiinkään tuon enempää laittaa.

Siitä on kohtuullisen hankala päätellä mitään. Kätköilijöiden HV.

Avatar
Catra84
Viestit: 72
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Catra84 » Ti 08.09.2015 16:42

Ja näin parin sivullisen jälkeen.. Mitäs luulette? Kuis moni kk luki nämä?
:lol:
Syksy! Kirjavia lehtiä, raikasta ilmaa, sateen ropinaa nuotiolla..

Avatar
laulujoutsen
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 11.10.2013 19:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja laulujoutsen » Ti 08.09.2015 17:30

Voisikos noista loggauksistakin tehdä jotain tilastoa, niin että kk-loggaukset näkyisivät kätköilijän tilastoissa? Mitä vähemmän kk-loggauksia, niin sen parempi :-D .

Itse en juurikaan loggaa pelkkää kk:ta, joillain raileilla kyllä jos purkit ihan samanlaisia ja tyyliin Keskuspuisto 1, Keskuspuisto 2, ei vaan jää mieleen mitään erityistä noista, kunhan karttaa siivoilee ja tilastoja parantelee. Kiipeilypurkeista tulee logattua pidemmät tarinat, kun purkin hakemiseen menee helposti tunteja, niin onhan siitä jotain kerrottavaakin.

Etsivä71
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 17.11.2014 14:19

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Etsivä71 » Ti 08.09.2015 17:49

Itse olen "syyllistynyt" sekä tusinapurkkien tekoon että laskumultien / mysteerien tekemiseen. Näiden välillä huomaa selkän eron myös loggausten tasossa. Tusinapurkkeihin tulee enimmäkseen KK-loggauksia ja vaativampiin kätköihin taas ei juuri koskaan. Mielestäni tuo on ihan ok ja ymmärrettävää. Jos kätkön ratkaisemiseen ja löytämiseen kuluu enemmän aikaa ja vaivaa, siitä haluaa ehkä kertoakin enemmän.

Itse luen paljon lokeja kätköjä etsiessä ja reittejä suunnitellessa, joten arvostan paljon, jos loggauksessa on jotain tietoa kätkön tilasta, löydettävyydestä, muutoksista lähimaastossa jne. Ja pyrin itsekin loggauksissani niistä kertomaan.

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ti 08.09.2015 17:50

Eipä niistä KK:oista kannata pahastua, kyllähän loggausten joukosta mukavaakin tarinaa löytyy varmaan joka kätköltä.

Kuinkas muut kätkötyypit kuin tradit? Onko niillä mitään lyhenteitä? Multit, mysteerit ja MEGA-tapahtumat. KM!
Ja entäs öörtit, kkoon sijaan soveliaampi loggaus voisi olla KÖ :wink: :D

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja JPardain » Ti 08.09.2015 18:16

Catra84 kirjoitti:Ja näin parin sivullisen jälkeen.. Mitäs luulette? Kuis moni kk luki nämä?
:lol:
Hyvä pointti. Mutta onhan tässä jo paljastunut piilokk:n alkuja. Koska itse kuulun KKK-porukkaan, voin hyväksyä näin hienosti jo muiden perustelemana myös kahden käytön. Olen muuten laittanut KK-eston päälle Cocco Bill ja bää bää -rosvot kätkööni. Kohtuullisesti toimii, vaikka kätkö on alusta loppuun pelkkää hymyä. Ja nyt KK tälle kirjoittelulle.

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Ti 08.09.2015 21:07

Kun aloitin kätköilyn, silloin sattumoisin oli usein edelliset lokit juuri KK. Arvelin että se kuuluu jotenkin asiaan ja broken window efektihän siitä seurasi.
Minun jälkeeni taas tuli uusi kätköilijä jne. Ei kai (tähänkään) saa muutosta kuin valistuksella, muistaakseni luin täältä juurikin tällaisen viestiketjun ja olin ihan :?:

Forkka
Viestit: 19
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:12

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja Forkka » Ti 08.09.2015 23:51

Eikö tästä KK-jutusta ole jo kirjoiteltu aivan riittävästi. Tuskin sen tyypin loggaukset tulevat poistumaan, vaikka täällä kuinka paasataan siitä. Eipä sitä voi kieltää, että eipä ne juuri mieltä ylennä. Mutta joku pelkkä hymiö loggauksena tai sitten se pelkkä tyhjä se vasta tympeää onkin. Copypastet on myös melkoisen tympeää lueskella. Onneksi niihin kopiointeihin on usein laitettu muutama sana itse kätköstäkin. Nää copyt on näitä "urakoijien" merkintöjä, kun haetaan jopa satoja purkkeja päivässä.
Mutta kun eiköhän moni kätköile omien mieltymystensä mukaan ja myös sen mukaan kirjottelevat tarinoita löydettyään kätkön. Vähemmistönä kuitenkin on nämä KK:t ym loggaajat :) Paras keino on kirjoitella siis sillä tyylillä mitä haluaisi omista kätköistäänkin lueskella :wink:

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: Nyt oikeesti....!

Viesti Kirjoittaja koodi » Ke 09.09.2015 7:15

Jos kätköllä on paljon löytöjä => paljon kk loggauksia ja paljon huoltokäyntejä

Jos kätköllä on vähän tai kohtuullisesti löytöjä => vähän tai kohtuullisesti kk loggauksia ja huoltokäyntejä.

Yleensä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Roskis”