Valitusta, valitusta, valitusta

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 16.04.2009 19:26

Hyvät kanssakätköilijät,

ennen valituksia ja syytöksiä muistakaa

- Tämä sivusto on yhden miehen käsialaa
- Sivusto on ilmainen (joskin sitä voi sponsoroinnilla tukea kuten jotkut - kiitos! - ovat sentään tehneetkin)
- Sivuston ylläpidosta en todellakaan saa palkkaa
- Myös kätköilijä voi tehdä virheitä; jos järjestelmässä on maaliskuussa 2008 tehty virheellinen löytöloggaus (joka on kirjattu maaliskuussa 2008) en todellakaan voi sille mitään jos nyt vasta huomaat asian
- Käytössä ei ole mahdollisuutta tarkastaa kaikkia reilua 600.000 loggausta onko ne nyt muuttunut tai poistunut
- Virheitä tapahtuu ja niiden syyn pyrin selostamaan; virheet EIVÄT OLE salaliitto juuri sinun takiasi toteutettuna
- Ei, en vastaa geocaching.com -sivustosta (kuten olen yhteydenotto -sivulla pyrkinyt selostamaan, en myöskään tunne tai osaa vastata tai peräti ei ole aikaa vastata Colorado-kysymyksiin, yleisiin kätköilyä koskeviin kysymyksiin enkä anna satoennusteita. Nykyisellään täytyy koittaa panostaa mahdollisesti joskus tuottoa tuovaankin tekemiseen, olen käytännössä työtön ja tuloton kunnes esim. TOF/Live -rintamalle saa tuottoa, aikaa ei ole käyttää 16 tuntia päivässä geocacheen
- Ei, en myöskään voi tarjota kaiken maailman personoituja palveluita, etsiä ja koostaa listoja milloin mistäkin asiasta jne; aikakaan ei tähän riitä.

Vielä jäi paljon hampaankoloonkin mutta toivottavasti tämä selventää sitä että parhaani yritän mutta kun ei vaan pysty kaikkeen.


Kiitos positiivisista palautteista ja asiallisista negatiivisista palautteista!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

santerin
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 11.02.2009 15:11

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja santerin » To 16.04.2009 19:42

Nyt tuli asiaa!!!

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja VHI » To 16.04.2009 19:44

santerin kirjoitti:Nyt tuli asiaa!!!
Olin juuri kirjoittamassa samaa...
There's always a cache somewhere

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja el2 » To 16.04.2009 19:47

Kiitokset Haksulle kun jaksaa meitä. Joskus se raja tulee vastaan ja on pakko purkautua. Sivut ovat mielestäni erinomaiset, huolet murheet ja turhat toiveet voi esittää niin monella tavalla. Muutaman kerran olen tuskaillut kun jostain syystä sivuston avautuminen on kestänyt. Hetken päästä kun on sivuille päässyt onkin jo selvitys merivahingosta valmiina ja usein huolia näyttää aiheuttaneen se virallisempi sivusto.

Suuret kiitokset vielä kerran sivuista Haksulle ja muistutusta tuki mahdollisuudesta niille jotka eivät vielä vapaaehtoista numerovirran siirtoa ole suorittaneet sivuston ylläpitäjän tukemiseksi.

Täältä tähän tällä erää.
haittaaks se

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » To 16.04.2009 19:51

Jep. Tyytyväisenä käytän tätä sivustoa, joka on selvästi virallista tahoa mielyttävämpi käyttää. Kiitoksia kovasti Haksulle, kun viitsii tätä väsätä. Kaikki joilla on tästä sivustosta kovasti jurputettavaa, voivat ihan vapaasti väsätä paremman.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja karamellielli » To 16.04.2009 19:56

Ou nou. Ihmiset on toisinaan, aika useinkin, ajattelemattomia. No joo, tyhmiäkin. Taidan ymmärtää Haksua hyvin. Oma siippani tuskaili vähän samanlaisessa tilanteessa joitakin vuosia sitten, kun oli yksinkertaisena yrittäjänalkuna antanut asiakkaalle ilmaiseksi joitakin tietokoneisiin liittyviä kikkuloita, joista ei ollut ihan varma toimiiko ne vai ei. Mutta kun toinen pyysi, niin antoi. No, osa ei toiminut ja asiakas tuli naama punaisena huutamaan ja vaatimaan takuukorjausta niihin SAAMIINSA romuihin. Tästä oppineena mies myy nykyään rikkinäisetkin rojut vaikka 10 sentillä. Ja ihmiset on tyytyväisiä, kun maksoivat niin vähän toimimattomasta roinasta. Ei tullut suurta vahinkoa!

Että ei ole ihmisen typeryydellä äärtä eikä määrää. Minun puolestani suuri kiitos, että viitsit tehdä tätä. Hirmuisen työn olet tehnyt tämän sivuston eteen ja olisi niille vinkujille ihan oikein jos laittaisit sivuston maksulliseksi (tolloilta tuplahinta). Ehkä sitten loppuisi jupina ja kaikki odottaisivat kärsivällisesti ratkaisua ongelmaansa. Tai osaisivat jopa ratkaista sen itse.

Suuri halaus Haksulle! (Tästä muuten puuttuu hali-hymiö... :P Vitsi, ei saa suuttua! :P )

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja MooseM » To 16.04.2009 20:07

Dragonfly Vet kirjoitti:Jep. Tyytyväisenä käytän tätä sivustoa, joka on selvästi virallista tahoa mielyttävämpi käyttää. Kiitoksia kovasti Haksulle, kun viitsii tätä väsätä. Kaikki joilla on tästä sivustosta kovasti jurputettavaa, voivat ihan vapaasti väsätä paremman.
Juuri näin.Ja kaikenlaisissa sivustoon liittymättömissä ongelmissa kannattaa laittaa viestiä tänne foorumille.Täällä tuntuu olevan innokkaista harrastajia monenlaisten pulmien selvittelyyn,tietotaitoa näyttää löytyvän monelta aihealueelta.Antaa Haksun värkätä rauhassa koodihässäköitään,nautitaan kerrankin hienoista ilmaispalveluista.

MUISTAKAAHAN TUKIMAKSU,EDES PIENIKIN.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja jakari65 » To 16.04.2009 20:10

Kaikki Haksu10:n jälkeiset viestit ovat niitä, joihin yhdyn.... Tarvii muistaa, jotta niitä
"pikkusieluusia killiä" riittää joka junaan, jokka ei nenäänsä pitemmälle ajattele, ja yleensä ne
on niitä, joidenka pitää päästä mahdollisimman lähelle täydellisyyttä... Sellaasta vaan ei oo, tai
jos on, niin kertokaa!

Mielestäni on hienoa, että meillä on gc.fi, ja Live.
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Noyboy » To 16.04.2009 21:03

Miksi mun raato ei käynnisty? miksi aina sataa? miksi tarkastajat julkaisevat kätköt aina väärään aikaan? mitenniin ei voi julkaista? miksi ei toimi? mikä mun salasana oli? missä mun golikko on? miksei kukaan käy minun kätköilläni? miksen koskaan ehdi ekana, aina stf? mahtaako viikonloppuna käydä flaksi? miksei?

Ei näin. Annetaan miehelle työrauha.
-Noyboy-
serial cacher

juoksija
Viestit: 26
Liittynyt: Su 04.01.2009 20:42
Paikkakunta: Vantaa, Kuninkaala

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja juoksija » To 16.04.2009 22:16

haksu10 kirjoitti:en myöskään tunne tai osaa vastata tai peräti ei ole aikaa vastata Colorado-kysymyksiin, yleisiin kätköilyä koskeviin kysymyksiin enkä anna satoennusteita.
En yritä laittaa sanoja haksun suuhun, mutta aremmille kirjoittelijoille uskallan sanoa, että tokihan tällä palstalla saa kysellä ja kommentoidakin asioita - ne jotka tietävät, niin vastaavat! Tätä vartenhan foorumit ovat. Yhtä miestä (haksua) ei tietenkään voi velvoitaa vastailemaan, sen verran älliä pitää olla. Ja kukas tätä hienoa hommaa pitäisi yllä, jos haksu olisi satojen ihmisten "geo-orja".

Muistan kerran itse heittäneeni täällä yhden yleisen kätköilytekniikkaa koskevan kysymyksen, ja siihen tulikin aika kylmää kyytiä, tyyliin "mene muualle kyselemään"... Tässä palloa vastaajille; olkaahan täälläkin yhtä kohtaliaita ja rakentavai kuin kätköloggauksia tehdessänne!

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja rtl » To 16.04.2009 23:22

Ei kai noihin edellisiin tarvitse juuri mitään lisätä.

Itse olen saanut ystävällistä, asiallista, .... (muuta en kaipaakaan) palvelua, kaikilta osin tämän sivuston ylläpitäjältä. Jopa ihan naurettavatkin ( :oops: ) pyynnöt on hoidettu vailla pienintäkään kuittailua.

Toisin on helvetin monen muun sivuston laita. Ei olisi kovin paljon syytä valittaa tämän sivuston palvelujen tasosta. Vaikka joltain joku kännyhäly on jäänyt saamatta, niin .... Jotain rajaa.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja ilkant » Pe 17.04.2009 3:17

Tuon tässä esille yhden ajatuksen. Kaikki nämä olisivat erittäin hyvää materiaalia järjestelmän ylläpitäväksi opiskeleville, open source -ohjelmia koodaaville ja hallinnoiville, oman (ohjelmistoalan, tietotekniikka-alan) yrityksen perustajille. Nyt kun joku tekisi oppaan, mihin kaikkeen tällaisissa hommissa voi törmätä, mitkä ovat sudenkuopat, miten selviytyä, miten tehdä jopa voittoa. Käytännönläheiset esimerkit avaisivat silmiiä. Uskoisin, että sellaisella tiedolla ja opuksella olisi kysyntää. Siitä saattaisi saada jopa rahaa.

Excursiot pääkallon paikalle (tai virtuaalisina ihmettelijöiden paikoille) tai esittelyt näinkin laajasta järestelmästä voisi mennä myös kaupaksi jonnekin päin.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Pe 17.04.2009 8:44

Ylistystä, ylistystä, ylistystä

Jos tästä kokonaisuudesta joku ilkeää nitistä ja valittaa niin ihmettelen vaan miksi!!! Itse olen (ja näköjään kovin moni muukin on) enemmän kuin tyytyväinen sivuihin.
Mutta lohtuna Haksulle se, että teki niin tai näin, niin aina löytyy joku, jonka mielestä asiat ovat päin p..settä. Ne mielipiteet ja valitukset kannattaa vaan unohtaa.

Kantaa ottavat mielipiteet, korjaus- ja parannusehotukset sekä muu asiallinen palaute on varmasti tervetullutta edelleen, mutta ei silti hukuteta Haksua kaikenmaailman
pilkunviilauspyynnöillä. Toiminnallisuus on mielestäni jo nyt niin korkealla tasolla, että se kattaa varmaankin 99% toiveista ja tarpeista.
Muistetaan vielä se, että Haksu ei tosiaankaan ole yksin kaiken tiedon tietolähde vaan sitä olemme me kaikki ja mm. siksi tämä keskustelufoorumi on olemassa.
Kysymykset vaan tänne niin pian joku vastaa ja lähes aina asiallisesti eikä pottuillen. Ja useaan kysymykseen saattaa löytää vastauksen pelkällä hakutoiminnolla.

Niitä pottuilevia internetin pikkuilkiöitä on esim. Suomi24 pullollaan. Jos haluaa testata omaa hernenenäkynnystä, kannattaa kysyä siellä jotain asiallista niin muutaman vastauksen jälkeen
sinut on haukuttu totaaliseksi idiootiksi, jolle ei sovi muu kuin itsemurha.
Toivottavasti ne riiviöt pysyvätkin siellä ja jättävät meidät rauhaan.

Että tämmönen Haksun puolustuspuhenvuoro näin aamutuimaan. Hyvää viikonloppua kaikille!
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 17.04.2009 10:14

tähän on olemassa äärimmäisen yksinkertainen ratkaisu. Vanha geocahe@geocache.fi -osoite lopetetaan, ja tilalle tulee filtteri, jonka kautta pääsevät ottamaan yhteyttä vain ne, joilla on jonkun värinen pokaali.

En minäkään mene Alepaan, kerää ostoskärryjä täyteen, poistu maksamatta ja vielä valita että maksalaatikkoa ei ollut rusinattomana versiona, voisko se kassantäti mitenkään noukkia ne rusinat pois kun mä en oikeen tykkää niistä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 17.04.2009 14:56

Haaskalintu kirjoitti:tähän on olemassa äärimmäisen yksinkertainen ratkaisu. Vanha geocahe@geocache.fi -osoite lopetetaan, ja tilalle tulee filtteri, jonka kautta pääsevät ottamaan yhteyttä vain ne, joilla on jonkun värinen pokaali.

En minäkään mene Alepaan, kerää ostoskärryjä täyteen, poistu maksamatta ja vielä valita että maksalaatikkoa ei ollut rusinattomana versiona, voisko se kassantäti mitenkään noukkia ne rusinat pois kun mä en oikeen tykkää niistä.
Tai mieluummin niin, että läpi pääsisi ne, jotka ovat sivua sponsoroineet. Kaikki kun eivät ole halunneet pokaalia esille.. Muuten idea hyvä.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 17.04.2009 15:45

Minusta tämmöisen salailun tukemisen suhteen voisi lopettaa, ollaan rehellisesti ylpeitä hyvän asian tukemisesta ja kaikille pokaalit. Kyllä mun silmissä sellaisen kätköilijän ns. respekti kasvaa joka on tukenut tätä toimintaa. On sitä toki muitakin keinoja sitä ansaita mutta näin karkeasti.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Valitusta, valitusta, valitusta

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 17.04.2009 16:01

En minä sitä salaile. En vain koe tarvetta pokaalille nimeni viereen. Minä tosin olen tukenut osin verottajan tuella, kun olen laittanut firman nimen tuonne näkyviin.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”