Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
4raccoons
Viestit: 31
Liittynyt: La 16.05.2009 13:56

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja 4raccoons » La 31.10.2009 20:41

Jostain syystä nuo virstanpylväät menivät sekaisin kun pitkän ajan päästä taas kätköiltiin. Tuo Pocket query on kaiketi premium kätköilijöille? Mutta sain ne kyllä korjattua niinkuin piti tuolla manuuaali jutulla. Odottelen vielä huomiseen, mutta jostain syystä 1 lokkaus on jossain teillä tietämättömillä. Pitäisi siis olla 124, mutta tilastot sanoo 123. Siis tiedot olivat oikein vielä tänään ennen kuin oltiin haettu 1 kätkö ja tämä kyseinen kätkö kyllä on listoissa, mutta mistä tuo 1 virhe tulee. Onko se mahdollisesti tuo 100 löytö, joka on jo arkistoitu ja sen takia ehkä myös noi virstanpylväät oli väärin.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja LQ » La 31.10.2009 20:53

Etusivun tiedotteita kannattaa lukea...
Kuva
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
4raccoons
Viestit: 31
Liittynyt: La 16.05.2009 13:56

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja 4raccoons » La 31.10.2009 23:04

Kiitos. Seurataan tilannetta.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 02.11.2009 1:56

Vieläkin voi olla lokien suhteen puutteita / ongelmia, jotka luonnollisesti heijastuvat tilastoihin.

Käyttäjien vaatimustaso tilastojen (varsinkin virstanpylväät) suhteen on sen verran korkealla tasolla että paljon on pitänyt koodia muokata ja uutta vääntää että tiedot saisi talteen vaaditulla tasolla.

Paikallisen, täydellisen kopion luominen kätkölokeista asettaa yllättävän paljon haasteita, varsinkin koska geocaching.com ei tarjoa kaikkia tarpeellisia tietoja yhtenä täytenä pakettina vaan niitä pitää kerätä useasta datalähteestä. Myös geocaching.comin ajoittainen hitaus / loggausmäärät / kaatuminen aiheuttaa ongelmia koska kaikkia loggauksia ei pysty reaaliaikaisena lukemaan (tähän on esitetty parannuspyyntöä geocaching.comin suuntaan).

Tilanne on tällä hetkellä se että suurin osa loggauksista on täydellisiä kaikkine tunnistetietoineen. Osa kuitenkin voi olla vielä virheellistä koska jokaisen ongelman löytäminen edellyttää lokitietokannan käymistä läpi paikoitellen kätkö kerrallaan. Mahdolliset esiintulevat ongelmat voivat lisäksi vaatia jopa kertyneiden tunnistetietojen nollaamista ennen uutta (usean tunnin kestävää) tunnistetietojen keräysajoa, joten myös hitausongelmia sekä ajoittaisia virheitä tilastoissa voi vieläkin olla edessä.

Mutta työ jatkuu edelleen ja tavoitteena on saada kaikki niin täydelliseksi kuin se on teknisesti mahdollista.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 03.11.2009 16:44

Pari pikkujuttua huomasin...

1) Huomasin my finds -gpx:n latauksen jälkeen, että merkkipaalutilastossa kätköt olivat aivan hassussa järjestyksessä. Klikkasin "korjaa järjestys" tjsp. nappia, mutta en kuitenkaan osaa käyttää tuota toimintoa :shock: ... Minua kehotetaan "valitsemaan päivä", mutta miten päivän voi valita? Mitään päivää ei voi klikata.

2) Tuo Maasto- ja vaikeusruudukko näyttää minulla pelkkää nollaa joka ruudussa. Tämän uskon johtuvan eräästä maagisesta merkistä... :roll: Myöskään Omat piilotukset -tilasto ei toimi, mutta sille minulla ei tällä hetkellä ole käyttöä, joten ei haittaa. :)

3) Muuttelin äskettäin gc.comin kautta 78 (kauhia urakka) löytölokin päivämäärät oikeiksi kätköilyn alkutaipaleelta. Kuukausikäyrään muutokset eivät ole näköjään vielä päivittyneet, vaikka latasin my findsin ja klikkailin päivityslinkkiä. Käyrän mukaan minulla olisi vuoden 2007 alkupuoliskolla tiettyinä kuukausina reilusti enemmän löytöjä kuin oikeasti on. Siitä johtuen käyrän loppupää on liian korkealla, eli olisin löytänyt enemmän kätköjä kuin oikeasti olen. Olisiko härveli ottanut jotkut lokit tuplana? (mutta eihän se löytömäärän nosto niin kovasti haittaa... ;)

Ja vielä kerran kiitos hienoista tilastoista! Mitään kiirettä näiden korjaamiselle ei minun osaltani ole.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 03.11.2009 20:21

Stone'5 kirjoitti:Pari pikkujuttua huomasin...

1) Huomasin my finds -gpx:n latauksen jälkeen, että merkkipaalutilastossa kätköt olivat aivan hassussa järjestyksessä. Klikkasin "korjaa järjestys" tjsp. nappia, mutta en kuitenkaan osaa käyttää tuota toimintoa :shock: ... Minua kehotetaan "valitsemaan päivä", mutta miten päivän voi valita? Mitään päivää ei voi klikata.

2) Tuo Maasto- ja vaikeusruudukko näyttää minulla pelkkää nollaa joka ruudussa. Tämän uskon johtuvan eräästä maagisesta merkistä... :roll: Myöskään Omat piilotukset -tilasto ei toimi, mutta sille minulla ei tällä hetkellä ole käyttöä, joten ei haittaa. :)

3) Muuttelin äskettäin gc.comin kautta 78 (kauhia urakka) löytölokin päivämäärät oikeiksi kätköilyn alkutaipaleelta. Kuukausikäyrään muutokset eivät ole näköjään vielä päivittyneet, vaikka latasin my findsin ja klikkailin päivityslinkkiä. Käyrän mukaan minulla olisi vuoden 2007 alkupuoliskolla tiettyinä kuukausina reilusti enemmän löytöjä kuin oikeasti on. Siitä johtuen käyrän loppupää on liian korkealla, eli olisin löytänyt enemmän kätköjä kuin oikeasti olen. Olisiko härveli ottanut jotkut lokit tuplana? (mutta eihän se löytömäärän nosto niin kovasti haittaa... ;)

Ja vielä kerran kiitos hienoista tilastoista! Mitään kiirettä näiden korjaamiselle ei minun osaltani ole.
1) korjattu; nyt oli jo liian suojattu nimimerkki

2) korjattu; näihin härveleihin olikin jäänyt käyttöön väärä versio nimimerkistä

3) Muutokset päivittyy tosiaan my finds:llä heti, ja koska muuttuneen päivämäärän sisältäviä loggauksia ei voi yhdistää alkuperäisiin niin ne tuplaantuvat. MyFinds:stä kun saa lokille vain ID -numeron ja normaalia kautta vain LUID -hössön niin mitenpä näitä sitten yhdistäisi (gc.comiin liittyvät mielipiteeni jätän pois).

Uskoisin että tulevaisuudessa, jos saan tämän lokihässäkän joskus vielä kasaan, niin tuplalokeja voi saada poistumaan sentään ainakin parin vuorokauden sisään, miten nyt saa liruteltua tuolta putkesta dataa. Katsoo nyt mitä tilanne tulee olemaan, edelleen koitan saada kasaan edes nykyisien loggausten kaikki tunnistetiedot jne.

Mutta lisätietoa tulee tänne jos joskus homma valmistuu.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

HUOM! Jos olet päivittänyt tietojasi PQ:lla / GPX:llä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.11.2009 0:30

Heippatirallallaa,

lokeihin liittyvä säätö on edistynyt ja viimein tilanne näyttää jo lohdulliselta; tunnistetiedot on saatu kerättyä käytännössä kaikkiin lokeihin (vielä tarkasteluja sen suhteen että ne ovat oikein jne jne)

Tietokannasta löytyy kuitenkin pieni joukko lokeja, jotka on lisätty tilastosivun lisäyksen kautta ja joista puuttuu lokin tunnistenumero. Nämä voivat olla joko ensimmäisten lisäyshärveliversioiden virheitä tai sitten nykyisessä on vielä jokin piilevä vika.

Kuitenkin näistä on päästävä eroon (jossain vaiheessa numerottomat täytyy tuhota) ja siksi pyydänkin, mikäli olet päivittänyt tietojasi PQ:n tai kätköGPX:n avulla, tekemään sen uudelleen jolloin toivon mukaan mahdolliset puutteet korjaantuvat. Tallennuksen jälkeen lisäysruudun yläosaan tulee tieto "Tiedosto käsitelty onnistuneesti [xx lokimerkintää]" ja sen alle tarkempia tuloksia, mikäli jotain päivitettävää oli.

Mikäli tulokset ovat vihreällä on kaikki kunnossa. Mikäli kuitenkin joukossa on punaisella kirjoitettuja ilmoituksia niin pyydän tällöin ainakin ilmoittamaan täällä keskustelussa siitä, tai mahdollisuuksien mukaan pistämään kyseisen tiedoston sähköpostin liitteenä osoitteeseen geocache [at] geocache.fi ja mainitsemaan oma nimimerkki sekä varalta tuo tulos (eli virherivit) niin saan tutkittua asiaa sekä ajettua lisäyshärveliä todistetusti virheellisellä tiedostolla.

Kiitokset kärsivällisyydestä!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Tilannetietoa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 06.11.2009 17:04

No niin,

nyt (teoriassa) lokisäädöt ovat ohi. Vielä voi kannassa olla jotain roskaa tai väärin idenfioituja lokeja mutta nämä korjaantuvat päivien mittaa.

Oman MyFinds -PQ:n syöttö (vielä kertaalleen) tilastosivun kautta on lämpimästi suositeltua, jotain on vieläkin voinut poistua tässä säätöjen loppuvaiheessa.

Toistaiseksi ei kannata vielä suurta meteliä nostaa mahdollisista virheistä; tarkkailen lokikäsittelyprosesseja siltä varalta että jotain edelleen on jäänyt huomioimatta ja korjailen ongelmia. Mutta tänne voi jo viestitellä jos selkeitä bugaavia asioita löytyy jne.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

oloneuvos
Viestit: 63
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:22

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja oloneuvos » Pe 06.11.2009 17:40

Heippa
Laitoin äsken viimeisimmän PQ -tiedoston ja systeemi palautti viestin, että kaikki OK, yksi uusi tieto lisätty.
Päivitin kaikki kuvat heti.
Tämän jälkeen tilatosivultani löytyi:
virstanpylväät ja muut kuin allamainitut faktat ovat OK
pari ongelmakohtaa:
- sijaluku Suomen löytäjien keskuudessa oli ennen päivitystä 90 ja nyt 5482!
- päiviä kätköilijänä 360 vaikka tuo määrä tuli täyteen jo 30.10.2009

Ja mitään kiirettä korjaamiselle ei ole, ajattelin vain kertoa havainnoistani.

Oloneuvos

kapusu
Viestit: 42
Liittynyt: Su 09.11.2008 10:32

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja kapusu » Pe 06.11.2009 18:37

Samantyylinen muutos mullakin rankingissa pitäisi olla siinä 450 paikkeilla vaan on melkein 5000 :) Muutoin tilastot näyttävän täsmäävän :)

Avatar
jkukkola
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 05.09.2008 10:09
Paikkakunta: Kouvola, Kaipiainen

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja jkukkola » Pe 06.11.2009 19:03

Juups myös täällä meni ranking sekaisin kun latasin uudestaan My finds gpx:n.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 06.11.2009 19:10

oloneuvos kirjoitti:- sijaluku Suomen löytäjien keskuudessa oli ennen päivitystä 90 ja nyt 5482!
Ups, ranking -härvelin päivitysväli on toisaalta melko harva... ja toisaalta liian tiheä kun teki ranking-laskut juuri siinä välissä kun tiedot olivat pois päiväjärjestyksestä...

Nyt lienee parempi?
oloneuvos kirjoitti:- päiviä kätköilijänä 360 vaikka tuo määrä tuli täyteen jo 30.10.2009
Tämä lienee ollut väärin jo alusta asti tai sitten joku loki on kadonnut; fakta -härveli ei käyttänytkään käyttäjän vaikutusvallassa olevaa (omat tiedot-sivulla) alkaen -päivämäärää vaan ekan lokin päivämäärää.

Nyt tämäkin lienee parempi...?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 06.11.2009 19:11

PS: Muistakaa se päivitys -linkki tilastosivulla; välimuistit tarjonnee vielä vanhaa kuvaa...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jarkorho
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 17.11.2008 21:51

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja jarkorho » La 07.11.2009 11:28

Jossakin päivityksessä tämän viikon aikana oli minun ulkomaan kätköt menneet takaisin unknown kohtaan ja poistuneet tilastofaktasta se sekoittaa siten myös virstanpylvääät kohtaa varmaan. Latasin viimeisimmän pocket queryn ja päivitin sivun mutta ilmoitti ettei löydy korjattavaa.
Kiitokset joka tapauksessa laadukkaista tilastokuvista. Lienee joku väliaikainen häiriö vaan.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 07.11.2009 11:48

jarkorho kirjoitti:Jossakin päivityksessä tämän viikon aikana oli minun ulkomaan kätköt menneet takaisin unknown kohtaan ja poistuneet tilastofaktasta se sekoittaa siten myös virstanpylvääät kohtaa varmaan. Latasin viimeisimmän pocket queryn ja päivitin sivun mutta ilmoitti ettei löydy korjattavaa.
Kiitokset joka tapauksessa laadukkaista tilastokuvista. Lienee joku väliaikainen häiriö vaan.
Jos viitsit niin laitatko pq:n tulemaan geocache [at] geocache.fi -osoitteeseen niin tutkin tilannetta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jarkorho
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 17.11.2008 21:51

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja jarkorho » La 07.11.2009 13:51

Hienostit toimii tilastot, kun vain itse osaa toimia hyvien ohjeiden mukaan :D. Tuli kämmättyä itse ensin. Pahoittelut sekoilusta.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 18.11.2009 19:55

Kehitysehdotus: Virstanpylväät voisivat olla esimerkiksi viidenkymmenen kätkö välein.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.11.2009 20:40

aku506 kirjoitti:Kehitysehdotus: Virstanpylväät voisivat olla esimerkiksi viidenkymmenen kätkö välein.
Lisäämällä kuvan osoitteeseen esim. &interval=42 saa virstanpylväät 42:n välein, &interval=50 taasen viidenkymmenen välein... saa vapaasti valita :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 18.11.2009 20:47

haksu10 kirjoitti:
aku506 kirjoitti:Kehitysehdotus: Virstanpylväät voisivat olla esimerkiksi viidenkymmenen kätkö välein.
Lisäämällä kuvan osoitteeseen esim. &interval=42 saa virstanpylväät 42:n välein, &interval=50 taasen viidenkymmenen välein... saa vapaasti valita :D
Loistavaa!

Kuka muuten haluaisi 42 välein???? No aina joku on
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.11.2009 20:56

aku506 kirjoitti:Kuka muuten haluaisi 42 välein???? No aina joku on
42 on erittäin tärkeä luku, sehän on käytännössä vastaus kaikkeen :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”