Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Poistettuja lokeja poistettu :)

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 28.10.2009 0:51

Joka välissä olen muistanut kertoa että ei ole mahdollista tarkastaa kaikkia miljoonaa lokia, jos vaikka joku onkin poistunut ja virheellisesti geocache.fi:ssä jäljellä, ja ohjeistanut lokiseurannasta poistelemaan niitä (ja tietty kukaan ei ole asiasta kuullutkaan :D

Siispä täytyi tehdä asialle jotain ja nyt reilu 800 gc.comista poistunutta lokia on poistettu myös geocache.fi:stä.

Jatkossa vanhojen lokien pitäisi poistua automaattisesti parin viikon karenssin jäleen; eli mikäli lokia ei ole gc.comin datoista löytynyt pariin viikkoon niin sitä ei enää liene olemassa ja se poistuu (turva-aika on ylimitoitettu mahdollisten odottamattomien sattumien, kuten gc.comin tulipalojen, jääpalakoneen rikkoutumisen, heidän kotiplaneetallaan matkailun sun muiden poikkeusten varalta...)

Nopeiten toki lokiseurannasta saa poistettua virhelokinsa mutta nyt siis tilastoihinkin liittynyt pieni ongelma on vieläkin pienempi.

Ja sitten kohden seuraavaa fiksausta...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja fifixi » Ke 28.10.2009 7:34

GeoScoutJAE kirjoitti:Suurkiitos haksu10:lle kaikesta pyyteettömästä puuhastelusta meidän kaikkien hyväksi ja niidenkin jotka eivät vielä ole huomanneet tukea toimintaasi lunastamalla "pokaalin"!?
Kiitos minunkin puolestani! Pokaalia mulla ei kyllä näy vaikka olen "lunastanut" vai onko siinä sitten joku isompi raja.

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ke 28.10.2009 9:22

haksu10 kirjoitti:Nyt on myös tilastosivulla Virstanpylväät -kohdan yhteydessä mahdollisuus kokeilla listaa järjestettynä ensisijaisesti päiväyksen mukaan välittämättä lokien ID-numeropuutteista (tällöin ilman ID:tä olevat osuu ko. päivän alkuun). Tämä saattaa auttaa joissain tilanteissa, myös jos on ekat loggaukset tehnyt aikoinaan väärässä järjestyksessä jne (juu, suunnittelulistalla on mahdollisuus vaikuttaa järjestykseen manuaalisesti... kunhan ehtii).
Jees, tämä auttoi minun virstanpylväisiin. Muistin syövereitä kun kaiveskelin, tajusin että loggasin aikanaan kätkön nro. 200 viikkoa ennen kuin pääsin loggaamaan kätkön 195 (tms.).

Pieni kosmeettinen virhe on tuolla tilastosivulla vielä:
virsta.png
Virstapylväät
virsta.png (40.75 KiB) Katsottu 3903 kertaa
Eli kentässä "koodi alla" on attribuutti "sort=2", piti ilmeisesti olla "mode=2"?

Mutta suuret kiitokset vielä kerran näistä. Ihan loistavia tilastoja :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 28.10.2009 11:45

Giliad kirjoitti:Jees, tämä auttoi minun virstanpylväisiin. Muistin syövereitä kun kaiveskelin, tajusin että loggasin aikanaan kätkön nro. 200 viikkoa ennen kuin pääsin loggaamaan kätkön 195 (tms.).

Pieni kosmeettinen virhe on tuolla tilastosivulla vielä:
---
Eli kentässä "koodi alla" on attribuutti "sort=2", piti ilmeisesti olla "mode=2"?

Mutta suuret kiitokset vielä kerran näistä. Ihan loistavia tilastoja :D
Hienoa että auttoi; ja kiitokset sinulle ja muille kiitoksista!

Nyt kauneusvirhe korjattu; aivot olleet jo näköjään maata kiertävällä radalla tuota tehdessä :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ke 28.10.2009 17:54

haksu10 kirjoitti:
Kiitos Wesbridgen löytyi tämä virheellinen loki; "Isomäen nettikamera - Webcam of Isomäki (Pori)" sisälsi sinultakin kaksi lokia (eli oli jäänyt roikkumaan poistunut loki). Nyt ehkä tilastot kohdillaan...?
Jeps, Wesbridge muisti tuon pari vuotta vanhan hyväksyn/en sittenkään hyväksy lokikäsittelyn ja siitähän tuo virhe näköjään olikin peruja.
Nyt toimii niin kuin pitääkin, (hän kumartaa syvään) kiitos viitseliäisyydestäsi ja Wesbridgelle hyvästä muistista.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja stebu » To 29.10.2009 8:31

haksu10 kirjoitti:
stebu kirjoitti:Sitten mulla on vielä puutteita viimeisimpien löytöjeni osalta, yli 30 puuttuu; samaten noin elokuun puolenvälin jälkeen löytöni lokiseurannassa ovat epäjärjestyksessä. Mutta tämä juttu varmaan liittyy omaan tupeksintaani :oops: eikä vaadi toimenpiteitä, vaikuttaisi jopa että tietokannat parantuvat pikku hiljaa :)
Juu, näistä laitoinkin yöllä vielä sinulle mailia; kyllä ne taas kertyvät takaisin mutta en pysty taikomaan yksittäisen käyttäjän rikkomia lokeja kerralla mukaan palveluun vaan niitä kertyy sitä mukaa kuin vain palvelin pystyy näitä miljoonaa loggausta latailemaan
Nyt on kätköt järjestyksessä ja tuntemattomia on 0kpl. Kiitos tästä :)

Poikkeamia off-line kirjanpitooni on lähinnä D/T-luokitusten muuttaminen loggauseni jälkeen sekä yhden mystin muuttaminen mutiksi. Mutta yritän kestää tämän, sillä kuten kilpaileva tilastoijakin toteaa "It's not about the numbers", vai kuinka:?: :wink:
-stebu

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja pulk » To 29.10.2009 13:12

Olen keksinyt aikakoneen :mrgreen:

EDIT: aikakone meni rikki :(

Kuva
Viimeksi muokannut pulk, Ti 20.04.2010 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Numb
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 18.11.2008 9:39

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja Numb » To 29.10.2009 13:53

Heti ensimmäisenä kiitos aivan loistavista uusista tilastoista!

Ja sitten perään vieno ehdotus :oops:

Itse katselen mielelläni, millä kätköllä tietyt D/T-yhdistelmät on tullut löydettyä, puhun nyt lähinnä näistä ääripäistä (D tai T > 4).
Tämäntyylinen listaus toimii siinä aika hyvin http://www.mygeocachingprofile.com/user ... mb.WRC.jpg

En tiedä onko tämän toteuttaminen kohtuuttoman työn takana tai onko tällaisella muuten kysyntää, mutta lähinnä näin ehdotusmielessä heitin.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.10.2009 14:51

sakura_ kirjoitti:Olen keksinyt aikakoneen :mrgreen:

Kuva
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Siellä on juurikin se päivämääräjärjestyksen vaihtoehto tilanteisiin, joissa loggauksia on täydennetty väliin myöhemmin jne
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Virstanpylväiden järjestäminen

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.10.2009 14:54

No niin,

lupaamani mahdollisuus järjestää virstanpylväitä on nyt olemassa.

Lisätietoa on tilastosivulla virstanpylväät -kohdassa.

Käytettäessä itse määriteltyä järjestystä on (ohjeiden mukaisesti) käytettävä mode=2 ehtoa, jolloin järjestys perustuu ensisijaisesti päivämäärään, toissijaisesti itse asetettuun päivän sisäiseen järjestykseen ja viimeksi sitten viralliseen gc.comin järjestykseen.

Härveli on beta eli ongelmat mahdollisia jne.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

asiolio
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 22.12.2008 12:51

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja asiolio » To 29.10.2009 15:00

Omat kätköt tilastossa, sorttaaminen kätkötyypin mukaan ei halua toimia noiden hymiöiden kanssa.

http://www.geocache.fi/stat/owncaches.p ... c=1&sort=1

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.10.2009 15:11

JohannaPetteri kirjoitti:Eli. Minua häiritsee kovasti Perustilasto-kuvassa noiden Maasto- ja Vaikeus-kuvien väärä järjestys. Siis sikäli väärä, että kätköjen kuvaussivullahan kätkön tiedot ovat niin päin järjsetyksessä, että ensin on vaikeus ja sitten maasto. Tuohon kun on tottunut niin tulkitsen Perustilasto-kuvan aina aluksi väärin päin.
Äh, meni taas kuvien uudelleenpiirroksi... mutta nyt järjestys on vaihdettu.

(ja muistutettakoon taas kerran että tilastosivulla on se "Päivitä kaikki kuvat välittömästi" -linkki jota täytyy käyttää että kuva päivittyy samantien)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.10.2009 15:17

asiolio kirjoitti:Omat kätköt tilastossa, sorttaaminen kätkötyypin mukaan ei halua toimia noiden hymiöiden kanssa.

http://www.geocache.fi/stat/owncaches.p ... c=1&sort=1
Lisäsin nyt välimuistitiedostoon lisää määritystä (eli tuon kuvatiedon) joten nyt toiminee heti ilman että täytyy erikseen päivittää kuva välittömästi.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.10.2009 15:46

Numb kirjoitti:Heti ensimmäisenä kiitos aivan loistavista uusista tilastoista!

Ja sitten perään vieno ehdotus :oops:

Itse katselen mielelläni, millä kätköllä tietyt D/T-yhdistelmät on tullut löydettyä, puhun nyt lähinnä näistä ääripäistä (D tai T > 4).
Tämäntyylinen listaus toimii siinä aika hyvin http://www.mygeocachingprofile.com/user ... mb.WRC.jpg

En tiedä onko tämän toteuttaminen kohtuuttoman työn takana tai onko tällaisella muuten kysyntää, mutta lähinnä näin ehdotusmielessä heitin.
Kiitokset kiitoksista!

Kuvan toteutuksen suhteen toki ei olisi ongelmia, mutta ongelma on siinä että kuvan toteuttamiseksi täytyisi olla tiedossa jokaisesta löytöloggauksesta löytymishetken vaikeus- ja maastoluokitus. Valitettavasti kätköistä ei ole saatavilla luokitusten muutoshistoriaa joten näitä tietoja ei siis ole mitenkään mahdollista saada :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja fifixi » Pe 30.10.2009 8:07

Kun minulla tuli 300. löytö täyteen huomasin että virstanpylvääseen tuli väärä kätkö tälle kohdalle. Ajattelin että lokien järjestystä editoimalla homma hoituu, mutta sielläpä olikin listassa yksi löytö liikaa. Pitäisi olla 303, mutta lokien editointi väittää että on 304. Muissa tilastoissa näkyy kyllä 303.

Tutkiskelin asiaa ja huomasin että lokien järjestyksen editoinnissa on 08.10.2009 kätkö GC1ZKF9 kahteen kertaan. Tuosta ei saa kokonaan poistettua jotain merkintää joten menin lokiseurantaan. Siellä ei ollut tuota löytöä kahteen kertaan vaan tuolle kätkölle oli 'found' ja 'note'. Poistin kuitenkin nämä lokiseurannasta. Tästä ei ollut seurauksena muuta kuin että nyt näkyy joissain tilastoissa 303 löytöä ja joissain 302. Lokien järjestyksen editointi väittää edelleen että 304 löytöä olisi.

Miten tämän ongelman saisi korjattua?

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja tembe » Pe 30.10.2009 9:25

jaahas, oon onnes keränny 200 kätköä että saa sen sijoituksen näkyviin, niin nyt sen saaki ilman keräilyjä :roll: Se toimi motivaattorina ainakin itselleni. Jotain samankaltaisia motivaattoreita sais olla muitakin mutta en ny keksi mitä ne voisi olla.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 30.10.2009 13:17

fifixi kirjoitti:Kun minulla tuli 300. löytö täyteen huomasin että virstanpylvääseen tuli väärä kätkö tälle kohdalle. Ajattelin että lokien järjestystä editoimalla homma hoituu, mutta sielläpä olikin listassa yksi löytö liikaa. Pitäisi olla 303, mutta lokien editointi väittää että on 304. Muissa tilastoissa näkyy kyllä 303.

Tutkiskelin asiaa ja huomasin että lokien järjestyksen editoinnissa on 08.10.2009 kätkö GC1ZKF9 kahteen kertaan. Tuosta ei saa kokonaan poistettua jotain merkintää joten menin lokiseurantaan. Siellä ei ollut tuota löytöä kahteen kertaan vaan tuolle kätkölle oli 'found' ja 'note'. Poistin kuitenkin nämä lokiseurannasta. Tästä ei ollut seurauksena muuta kuin että nyt näkyy joissain tilastoissa 303 löytöä ja joissain 302. Lokien järjestyksen editointi väittää edelleen että 304 löytöä olisi.

Miten tämän ongelman saisi korjattua?
Olisikohan nyt korjattu?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja fifixi » Pe 30.10.2009 13:47

haksu10 kirjoitti:Olisikohan nyt korjattu?
No onhan se. Kiitos!

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 30.10.2009 21:42

Jotain hämminkiä on meidän virstanpylväissä kun tuo viimeinen saavutus 1000 jää tulematta ruutuun. Olen niksutellut tuota kuvien päivitys palkkia aika usein, ettei vika siitäkään johdu. Samoin loggaus näkyy listalla tuon virstanpylvään korjaussivuilla ihan oikein.. Muissa löytö tilastokuvissa kaikki on kyllä muuten ihan oikein.
Toinen asia mitä olen ihmetellyt jonkin aikaa on Omien kätköjen iso kuva, josta puuttuu earthcache kuvakkeet...
Still one more to find!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Omat tilastot: uusi tilastokuva BETA

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 30.10.2009 22:18

small oaks kirjoitti:Jotain hämminkiä on meidän virstanpylväissä kun tuo viimeinen saavutus 1000 jää tulematta ruutuun. Olen niksutellut tuota kuvien päivitys palkkia aika usein, ettei vika siitäkään johdu. Samoin loggaus näkyy listalla tuon virstanpylvään korjaussivuilla ihan oikein.. Muissa löytö tilastokuvissa kaikki on kyllä muuten ihan oikein.
Toinen asia mitä olen ihmetellyt jonkin aikaa on Omien kätköjen iso kuva, josta puuttuu earthcache kuvakkeet...
Jep,
virsanpylvääseen: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... =60#p21997 (Saa lisätä hymiöitä ja/tai irviöitä mielen mukaan)

Omien kätköjen ison kuvan earthcache -bugi nyt korjattu; ei ollut osunut silmään (noita on sen verran pieni määrä) ja kiitokset huomiosta!

PS: Jälleen menossa uusia lokikorjausajoja joista johtuen palvelu voi olla hitaalla ja vanhanmallinen virstanpylväs -härdelli sekoilla
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”