Garmin POI - alphaversio

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien

Onko Garmin POI -tiedostojen latausmahdollisuus tarpeellinen

Ei, en tarvitse POI -tiedostoja
8
17%
Ehkä, POI -tiedostoille saattaa olla minulla tarvetta
17
35%
Kyllä, palvelu on minulle tarpeellinen
19
40%
Vahva kyllä, palvelu on juuri se mitä tarvitsen!
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 48

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 11:29

Kokeellinen projekti eli Garmin POI -tiedostojen luonti on päässyt nyt alphaversioon eli julkiseen testaukseen jonka tarkoituksena on selvittää palvelun tarve sekä tekniikan sopivuus kyseisten tiedostojen luontiin. POI -reittipisteillä on Garminin gepsiin mahdollisuus ladata vaikka kaikki Suomen kätköt. POI:t eivät sisällä mitään tarkempia tietoja kätköistä vaan käytännössä nimen ja koordinaatit mutta esimerkiksi omille ja jo löydetyille kätköille voi POI-pisteillä tarvittaessa suunnistaa.

Nämä POI -tiedostot toimivat ainakin uudemmissa Garminin laitteissa (Oregon, Colorado jne.) ja mahdollisesti myös joissain autonavigaattoreissa jne.

POI -tiedostoissa on mukana myös kuvakkeet joten saattavat näkyä kartallakin. Kätköjen nimistä on kaikki erikoismerkit poistettu ja nimissä käytetään vain kirjaimia a...z sekä välilyöntiä, skandit on muutettu ä=>a o=>o (å toistaiseksi tukematta). Tämä johtuu muiden merkkien aiheuttamista ongelmista.

POI -tiedostot löytyvät täältä ja tarjolla on:
- Kätköt tyypeittäin omissa .gpi -tiedostoissaan
- Kaikki kätköt sisältävä kaikki -tiedosto (kaikki)
- Kätköt tyypeittäin -gpi:t zip-paketissa (zip)

Tiedostot siirretään Garminin POI -hakemistoon (zip pitää purkaa eli tiedostot .gpi -muodossa). Tarkka hakemisto voi vaihdella mutta esim. Oregonissa ne siirretään joko laitteelle taikka muistikortille hakemistoon /Garmin/POI (tarvittaessa luo hakemisto, ainakaan muistikortilla sitä ei ole valmiina)

Siirron jälkeen reittipisteet löytyy (Oregon, kieli: suomi) seuraavasti:
Minne => Extras =>
Sieltä löytyy siirtämäsi tieto, valinnastasi riippuen joko:
- Kätköt tyypeittäin, valikkonimenä kätkötyyppi
tai
- Geocache (kaikki kätköt)

Tämä projekti on kokeellinen ja alphajulkistuksen saama palaute sekä mahdolliset tekniset ongelmat ja niiden ratkaisumahdollisuudet ratkaisevat jatkuuko projekti betavaiheeseen vai katoaako idea bittien taivaaseen. Siispä pyydänkin ottamaan kantaa äänestämällä ja myös ilmoittamaan ongelmista. Tiedostojen lataussivukin on raakileversio koska projektin tässä vaiheessa siihen ei ole järkeä panostaa enempää ennen jatkokuvioiden selviämistä.

Mikäli ongelmia esiintyy niin mitä tarkemmat tiedot osaa kertoa sitä parempi. Ylellisyyttä on esim. se jos osaa kertoa mikä tiedostoista on viallinen, parhautta jos tietää mikä (kätkö) tarkalleen tiedostossa virheen aiheuttaa jne.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Su 31.10.2010 12:16

Latasin tuon koko paketin (1.4Mt) ja siirsin sen (Oregon 450t) POI-hakemistoon. Hienosti löytyi ohjeen mukaisesta (Minne->Ekstrat->Geocache->) paikasta.. :)

En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta onko tässä POI-tavassa muuta hyötyä GPX-tyyliin nähden kuin tuo määrä? Nythän siis kuvaus, attribuutit, yms eivät näy, jos olen oikein ymmärtänyt? Eli siis mitä hyötyä kätköilijälle on POI-latauksista versus perinteinen GPX? :roll:
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 12:34

Geopulut kirjoitti:Latasin tuon koko paketin (1.4Mt) ja siirsin sen (Oregon 450t) POI-hakemistoon. Hienosti löytyi ohjeen mukaisesta (Minne->Ekstrat->Geocache->) paikasta.. :)

En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta onko tässä POI-tavassa muuta hyötyä GPX-tyyliin nähden kuin tuo määrä? Nythän siis kuvaus, attribuutit, yms eivät näy, jos olen oikein ymmärtänyt? Eli siis mitä hyötyä kätköilijälle on POI-latauksista versus perinteinen GPX? :roll:
Hyvä että toimii :)

Hyötynä on käytännössä vain se että gepsiin saa kaikkien Suomen kätköjen koordinaatit, siksi nämä eivät välttämättä ole tarpeen kovin monelle käyttäjälle. Mutta kuvailen tilanteita mihin itse käytän POI-reittipisteitä:

- Omien kätköjen löytämiseen
- Mukanaoloon kätköllä jonka olen jo löytänyt (sekä suunnitukseen kätköpaikalle että paikalla oman muistin pettäessä takaa että pääsen hihittämään puusilmille :D
- Jos olen unohtanut siirtää / joudun yllättäen paikkaan josta ei ole GPX-tiedoissa kätköjä
- Autonavigaattorissa kätköille navigointiin (ei tue GPX-tiedostoja)

Tarvittaessa sitten em. tilanteissa on Geocache.fi mobiili apuna, jos on kätkön tiedotkin saatava. Varsinkin luettelon viimeinen kohta on ollut joskus tarpeen; tuskanhiki otsalla tajunnut että jäipä sitten siirtämättä kätköt... ja sitten hiki haihtunut kun kaivanut POI -pisteistä tarvittavan kätkön :)

POI -tiedostoissa tosiaan mahtuu käytännössä rajaton määrä reittipisteitä mutta tästä johtuen niihin ei saa pahemmin mitään tekstiä. Jotain pientä perustietoa käytännössä on lisättävissä POI-tiedostoihin (esim. D ja T-arvot tms.) mutta mahdolliset tämäntapaiset säädöt on sitten edessä jos tarvetta näille on eli projektin kehitys jatkuu.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Su 31.10.2010 12:51

Kiitos selvennyksestä.

Pikaisesti mietittynä ainoastaan tuo omien kätköjen merkintä voisi inspiroida POI-käyttöön. Tällä hetkellä ne on omassa .gpx-tiedostossaan, josta niitä voi tarvittaessa päivittää uusilla keskiarvomittauksilla..

Meidän kohdalla varmaan tuo "Ehkä, POI -tiedostoille saattaa olla minulla tarvetta" on tällä hetkellä se osuvin vaihtoehto. :)
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Su 31.10.2010 15:28

Hienosti pelittää
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Su 31.10.2010 16:50

Minä olen jo jonkin aikaa käyttänyt POI-pisteitä TomTomissa ajellessani kätköille. Mm. kesällä tekemälläni Euroopan kiertueella se oli ehdoton apu verrattuna autosuunnistamiseen Coloradolla. Tomppa osaa lajitella pisteet omiin kategorioihinsa GSAKin avustuksella ja listoille sekä kartalle saa tutut kätkösymbolit. Kategoriat helpottavat oleellisesti seuraavan kätkön hakua sillä sitä ei tarvitse etsia kaikkien kätköjen seasta vaan omasta, esim. tradilistasta.
Ennen Eurooppaan lähtöä latasin TomTomiin n. 7000 kätkön tiedot valmiiksi ja Suomessa sen muistissa on kaikki löytämättömät jatkuvasti eli tällä hetkellä noin 10000 pistettä ja hyvin toimii.

Vaikka tässä kysyttiin Garmin POIn tarpeellisuutta, päätin valottaa POI-pisteiden hyödyllisyyttä noin yleisemmällä tasolla. Nyt kun en enää omista prätkää, jossa oli BMW-brändätty Garmin kiinni, en enää itse tarvitse Garminiin noita pisteitä. Ennen latailin niitä samalla tavalla tuohon pyörän gepsiin kuin tänä päivänä TomTomiin. <tuo helpotti pyörän kanssa yhtä paljon kuin autolla ajaessakin. Varsinkin kun sai ajo-ohjeet BT-yhteydellä kypäräheadsettiin kuultavaksi.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

TimoK
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 09.09.2008 15:06

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja TimoK » Su 31.10.2010 18:45

Kokeilin Oregon 300:ssa.
Yhden ihmeellisyyden huomasin. Earthcache valinta näkyy kaksi kertaa. Molemmista aukeaa sama lista.
Listassa on sellaisia, joiden otsikko on tyhjä. Koordinaatit ovat N00°00.000, E000°53.726.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 19:38

TimoK kirjoitti:Kokeilin Oregon 300:ssa.
Yhden ihmeellisyyden huomasin. Earthcache valinta näkyy kaksi kertaa. Molemmista aukeaa sama lista.
Listassa on sellaisia, joiden otsikko on tyhjä. Koordinaatit ovat N00°00.000, E000°53.726.
Ok, kiitokset tiedosta... tätä minä pelkäsinkin :(

Jatkanpa taas sen selvitystä että mikä ihme tämän ominaisuuden aiheuttaa. Luulin sen jo saaneeni pois ja alphan julkaisin mutta mutta... näköjään se toistuu vieläkin ja alkaa loppumaan järki miksi :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 20:06

haksu10 kirjoitti:Jatkanpa taas sen selvitystä että mikä ihme tämän ominaisuuden aiheuttaa. Luulin sen jo saaneeni pois ja alphan julkaisin mutta mutta... näköjään se toistuu vieläkin ja alkaa loppumaan järki miksi :(
Uudet versiot POI -tiedostoista nyt tarjolla. Kokeilin nyt vielä helpommalla tavalla fiksata asiaa, seuraavaksi onkin sitten tehtävä paljon lisää testejä jos ongelma vielä jatkuu.

Eli nyt tietoa - kun on hakenut uudet POI:t - jos sama kategoria (esim. "Earthcache") esiintyy useammin kuin kerran, taikka mukana on tyhjiä kätköjä (joista puuttuu nimi tai koordinaatit on puutaheinää).

Huoh.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 21:58

haksu10 kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Jatkanpa taas sen selvitystä että mikä ihme tämän ominaisuuden aiheuttaa. Luulin sen jo saaneeni pois ja alphan julkaisin mutta mutta... näköjään se toistuu vieläkin ja alkaa loppumaan järki miksi :(
Uudet versiot POI -tiedostoista nyt tarjolla. Kokeilin nyt vielä helpommalla tavalla fiksata asiaa, seuraavaksi onkin sitten tehtävä paljon lisää testejä jos ongelma vielä jatkuu.
Piakkoin tulee tarjolle uusimmat versiot POI -tiedostoista joten toistaiseksi ei kannata testailla. Lisätietoa seuraa kun homma valmis...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 31.10.2010 22:34

En nyt tiedä liittyykö tähän aiheeseen suoranaisesti tai johtuuko tästä, mutta minkään kätkön kätkötietosivulla ei näy yhtäkään loggausta :shock:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 22:35

haksu10 kirjoitti:Piakkoin tulee tarjolle uusimmat versiot POI -tiedostoista joten toistaiseksi ei kannata testailla. Lisätietoa seuraa kun homma valmis...
Taitaa olla aika päättää tämä yritelmä; millään keinoilla ei näytä olevan mahdollista tuottaa sellaisia POI -tiedostoja mitkä aina niin luotettavasti tiedostoja käsittevälle Garminille (P*skat) kelpaisi.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 23:03

haksu10 kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Piakkoin tulee tarjolle uusimmat versiot POI -tiedostoista joten toistaiseksi ei kannata testailla. Lisätietoa seuraa kun homma valmis...
Taitaa olla aika päättää tämä yritelmä; millään keinoilla ei näytä olevan mahdollista tuottaa sellaisia POI -tiedostoja mitkä aina niin luotettavasti tiedostoja käsittevälle Garminille (P*skat) kelpaisi.
Vielä yksi, viimeinen, epätoivoinen yritys...

Nyt ovat uudet POI -tiedostot tarjolla ja en saanut enää itselläni ongelmaefektiä.

Pyydänkin vielä testaamaan ja kertomaan ongelmista. Jos ongelma esiintyy se ilmenee käytettäessä noita erillisiä kätkötyyppikohtaisia tiedostoja.Ongelmatilanteessa Minne => Extras => -valikossa on joku tai jotkin kategoriat (esim. "Virtual Cache") kahteen kertaan, ja vastaavasti joku kategorioista puuttuu kokonaan.

Jätän vuodatukseni Garminin tiedostonkäsittelytavasta ja -ongelmista tällä erää tähän, sanoja olisi niin paljon että parempi vaieta :twisted:
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 31.10.2010 23:15

Sävel: Hengaillaan

Kakskytkaks ja nelkytviis on järki multa lähtenyt, mut siitä viis
Bugi, kaks, ehkä kuus, on aamulla taas tulossa uus

Tää yö nyt ollaan vaan ja koodataan
Ei mennä nukkumaan
Koneella kirotaan ja koodataan, kun bugii odotetaan

Se viimeinen bugi mun järjen vei
Bugeilla on kiire mulla ei
Koodarin junaan aina mennä mukaan saa

Nolla, kaks jo kello käy
Mä koneella yksin vain, ei muita näy
Tunnin kaks on soinut blues ja aamuun aikaa on ikuisuus

Tää yö nyt ollaan vaan ja koodataan
Ei mennä nukkumaan
Koneella kirotaan ja koodataan, kun bugii odotetaan

Bugi, kaks ja aamu uus, nyt koodasin siis uudestaan on kello kuus
Tuonnemmaks kun yö nyt jää, niin jatkuu koodaus tää

Tää päivä ollaan vaan ja koodataan
Koko päivä koodataan ja kirotaan

Tää päivä ollaan vaan ja koodataan
Ei mennä nukkumaan
Koneella kirotaan ja koodataan, kun bugii odotetaan
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TimoK
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 09.09.2008 15:06

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja TimoK » Su 31.10.2010 23:27

Kokeilin uutta versiota.
Ei ole enää tuplia eikä tyhjiä, joten se asia on varmaan nyt kunnossa.
Ääkköset eivät näy ja näyttäisi Tampereen MEGA puuttuvan.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 01.11.2010 1:14

TimoK kirjoitti:Kokeilin uutta versiota.
Ei ole enää tuplia eikä tyhjiä, joten se asia on varmaan nyt kunnossa.
Ääkköset eivät näy ja näyttäisi Tampereen MEGA puuttuvan.
Hienoa että toimii; toivotaan että keksin ne viimeisetkin ongelmat ja uusin kakkosnelosista ja rautanaulosta rakennettu mahdollisimman perumallinen versio muuntojärjestelmästä nyt toimii oikein.

Megakin on nyt lisätty mukaan zip-pakettiin, oli unohtunut koska tämä projekti koki ensirääkäisynsä ennen kuin oli edes kuviteltavissa megatason miitiä Suomen kamaralle :)

Ääkköset on muutettu a/o -kirjaimiksi sekä kaikki erikoismerkit on poistettu nimistä, nimissä käytetään siis ainoastaan numeroita sekä kirjaimia a...z.

Skandien osalta syynä se että testit vahvistivat olettamukseni Garminin skandituesta; viitteitä toki antoi jo se että Garminin oma POI loader muuntaa skandit myös a/o -kirjaimiksi.

Erikoismerkkien osalta on teoriassa mahdollista että jotkut yleisimmät merkit (piste? pilkku?) saattaisi toimia mutta dokumentaatiota .gpi -formaatista en ole löytänyt ja yksikin väärä merkki sekoittaa Garminin. Niinpä turvallisinta on tässä vaiheessa mennä aivan "perussetillä". Valitettavasti erikoismerkkien testaaminen edellyttäisi merkki kerrallaan kokeilemista ja - koska ei ole muuta keinoa - joka välissä tiedostojen siirtoa gepsiin, käynnistelyä, testausta jne. niin sitä jo "muutaman" tunnin intensiivisesti tehneenä on takki tyhjä asian suhteen.

Niin, ja jos jollain sattuu olemaan viralliset speksit .gpi -formaatista (tuetut merkit, merkistö, tietojen pituusrajat, tiedoston muodostus jne jne) niin kaikista näistä mielelläni kuulen, nykyinen räpellyspohjalta tapahtuva testailu on ongelmallista ja formaatista ei ole otettavissa kaikkea irti koska täytyy käyttää lisäksi varmuuskertoimia "vaikka tämä toimisi minulla niin tukevatko vanhemmat laitteet tätä" yms.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Ma 01.11.2010 7:51

vihtis83 kirjoitti:En nyt tiedä liittyykö tähän aiheeseen suoranaisesti tai johtuuko tästä, mutta minkään kätkön kätkötietosivulla ei näy yhtäkään loggausta :shock:
Tämä sama toistuu näköjään kaikilla (?) sivuilla geocache.fi:n puolella. .comissa näkyvät logit normaalisti.. :?:
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 01.11.2010 11:27

Geopulut kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:En nyt tiedä liittyykö tähän aiheeseen suoranaisesti tai johtuuko tästä, mutta minkään kätkön kätkötietosivulla ei näy yhtäkään loggausta :shock:
Tämä sama toistuu näköjään kaikilla (?) sivuilla geocache.fi:n puolella. .comissa näkyvät logit normaalisti.. :?:
Ääh, tämä tieto jäi huomaamatta :(

Nyt lokit toivottavasti näkyy taas ja oikein jne. Syynä oli pieni käyttäjän toive, eli kätkötietosivulla näkyy nyt löytö-/dnf-päivä tai tieto että on oma kätkö.

Harmillisesti vain tämän tiedon saaminen edellytti koko kätkötietosivun rakenteen muuttamista, eli lokit täytyykin lukea jo ennen sivun tulostamisen alkua em. tiedon nappaamiseksi eikä vasta kohdassa johon ne tulee sivulla näkyviin. Tämähän tietysti hajoitti sitten kaiken kun lokien lukeminen käyttikin välissä tietokantakahvaa josta vähän myöhemmin yritettiin saada aivan muuta dataa ulos. Niinpä erinäköisiä ongelmia eilen sivulla esiintyi ja niitä sitten paikkailin, viimeisin sitten iltamyöhään jossa sitten syntyi samalla jälleen uusi bugi.

En vaan tajua miten olin täysin sokea omille virheille, kyllä nyt pitäisi tajuta ettei koko lokeja ole näkyvissä... :oops:
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TimoK
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 09.09.2008 15:06

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja TimoK » Ma 01.11.2010 17:53

Ääkköset eivät ole korvautuneet a/o:lla tiedostoissa.
Sen näkee jo, jos katsoo tiedostoa vaikka notepadilla.
Olivat muuten eilen alkuvaiheessa oikein.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin POI - alphaversio

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 01.11.2010 18:57

TimoK kirjoitti:Ääkköset eivät ole korvautuneet a/o:lla tiedostoissa.
Sen näkee jo, jos katsoo tiedostoa vaikka notepadilla.
Olivat muuten eilen alkuvaiheessa oikein.
Kas, jälleen luetun ymmärtämisen sijaan tapahtui luetun olettaminen :(

Nyt pitäisi siis ääkkösten korvaus olla kunnossa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”