Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
tittat
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 8:50

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja tittat » Ti 11.01.2011 10:26

Minustakin vuosiäänestykselle on paikkansa erilaisten pisteytysjärjestelmien lisäksi.

Jatkan tässä samalla myös tätä offtopic-aihetta pisteytysjärjestelmistä:

Kannatan GCvoten käyttöä. Sillä voi pisteyttää kaikki kätköt - ei vain joka kymmenettä. En koe ongelmaksi sitä, ettei GCvoten pisteytys kerro absoluuttista totuutta. Eihän se voikaan, koska kätköily on kovin monipuolinen harrastus. Tarkemmat perustelut löydän tarvittaessa lokeista. Mikään numeerinen tai edes sanallinen arviointi ei ole koskaan täydellistä - jos vaikkapa verrataan koulutodistuksia - tenttituloksista puhumattakaan, niin harvoin arviointi on täysin oikeudenmukainen.

Favoritet taas kyllä tuovat esille helmet, mutteivät kerro niistä vähemmän hyvistä mitään. Lisäksi Favoritet pakottavat minut hakemaan 9 huonompaa, jotta voin antaa pisteeni sille yhdelle hyvälle, jonka oikeasti halusin hakea. Toki tämä järjestelmä edistää kätköilyä.

PyryK
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 07.06.2010 12:01

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja PyryK » La 15.01.2011 23:30

mistä näkee onko omaa kätköä äänestetty ? :?:
PyryK

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 16.01.2011 1:59

PyryK kirjoitti:mistä näkee onko omaa kätköä äänestetty ? :?:
Parhaiten sen näkee tästä listasta eli kaikki äänet kätkön omistajan mukaan järjestettynä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 16.01.2011 23:43

Yksi pikku vika on result-2010.CSV-tiedostossa:
Maakunnat ja kaupungit ovat ristissä.
Mutta kyllähän sen tyhmempikin tajusi, joten tunge se sinne pinon pohjalle vaikka väkisin :lol:
Tästäkin huolimatta ihan kiitettävä tulospalvelu!
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 17.01.2011 11:30

stebu kirjoitti:Yksi pikku vika on result-2010.CSV-tiedostossa:
Maakunnat ja kaupungit ovat ristissä.
Mutta kyllähän sen tyhmempikin tajusi, joten tunge se sinne pinon pohjalle vaikka väkisin :lol:
Tästäkin huolimatta ihan kiitettävä tulospalvelu!
Kas vain, kuinka sokea onkaan omille virheille :P

Nyt otsikkorivillä on maakunta ja kaupunki vaihtaneet paikkaa ja kiitokset huomiosta!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ma 19.12.2011 9:22

Olikohan Joku(TM) järkkäämässä GKG 2011 -äänestystä?

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ma 19.12.2011 13:09

Toivottavasti joku järkkää. Ei luulisi olevan vaikeata (no, minulle on:D)..

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 19.12.2011 18:24

Suurnesu kirjoitti:Olikohan Joku(TM) järkkäämässä GKG 2011 -äänestystä?
Sinänsä tätä asiaa olen miettinyt ja ajatellut josko joulun pyhinä räpeltäisi hommaa siten että vuoden alussa saisi käyntiin...

Mutta tämä vain mietteenä eli jos joku on toteuttamassa tms. niin ääni kuuluviin, sitten en kilpailevaa yritelmää pistä (kun mun versio kuitenkin olisi varmaan sama tylsä kuin viime vuonna jne.)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 19.12.2011 19:03

Mielestäni olisi hyvä rajata äänestys koskemaan vain tänä vuonna (tai GKG2010:n jälkeen) julkaistuja kätköjä. Hajonta mennee muuten kovin laajaksi, ja toisaalta vanhat, suuren kävijämäärän omaavat kätköt kipuaisivat kävijämääränsä avulla helposti kärkeen.

Avatar
kaskas
Viestit: 128
Liittynyt: To 13.11.2008 21:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja kaskas » Ma 19.12.2011 20:30

En sitte tiedä, olisko kauhea vaiva tehdä eri sarjat äänestykselle?
Paras tradi (paras purkki ja/tai paikka siis)
Paras mysse
Paras multi
Paras tulokaskätkö
jne.
Tottakai hajontaa tulee jo maantieteellisistä syistä...
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin. Jotka ovat kolunneet kaikki polut, tulevat säihkyvin silmin, polvet ruvella ... outoja hedelmiä hauraassa säkissään. Niin se ystäväni on, niin se on, että eksymättä et perille löydä. - T. Tabermann.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 19.12.2011 21:34

Jos todetaan, että Mega oli jees ja Flashmob ihan huippu?

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ti 20.12.2011 9:33

Viime vuotinen gc.fin äänestys oli mielestäni hyvä!

Itse olen äänestänyt vain kätköjä joita olen hakenut sinä kuluvana vuonna ja uusia kätköjä pääasiassa, mutta kukin äänestäköön kuinka tykkää tai jättää kokonaan äänestämättä.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 20.12.2011 9:50

Mitäpä turhaan erillisiä äänestyksiä järjestämään, kun sellainen on jo maaörinän puolesta toteutettu.

kaksi_oravaa
Viestit: 36
Liittynyt: La 05.02.2011 15:48
Paikkakunta: Lapinlahti/Maalahti

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja kaksi_oravaa » Ti 20.12.2011 11:44

Geomurmelit kirjoitti:Mitäpä turhaan erillisiä äänestyksiä järjestämään, kun sellainen on jo maaörinän puolesta toteutettu.
Valitettavasti tuossa Favorite pointsien annossa pääsevät "äänestämään" vain Premium jäsenet, joten kansan syvät rivit jäävät mielipiteineen pimentoon.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ti 20.12.2011 12:10

Saako tuota favorite härveliä mitenkään äänestysprosentin mukaiseen järjestykseen.

Suora favoriteäänien laskeminen kohdistaa paremmuutta paljon vierailluille kätköille, kun taas premium kävijämäärään suhteutetusta äänimäärästä saatu tilasto muuttuukin hyvin erinäköiseksi.

Siis, saako tuon em. listan jotenkin listaamaan äänestysprosentin mukaisessa "paremmuusjärjestyksessä".
Siinäkin on toki ongelmansa, mutta jos jostain saisi vähän käydyt ¿¿(esim alle 20kävijää) kätköt listalta pois.

Kun taas toisaalta äänioikeus pelkillä premium tunnuksilla ei pitkässä juoksussa kaiketi lopputulosta paljon muuta, kun ainakin itse olettaisin premiumkäyttäjien yhteensä edustavan hyvinkin "keskivertoa" kätköilijää.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 21.12.2011 0:02

Nyt kun mietin niin enpä ehtinyt vuoden aikana kovinkaan monella äänestyksessä hyvin sijoittuneella kätköllä käymään. Yhdellä taisin käydä kyllä ellen väärin muista. Tältä pohjalta nyt sitten mietin että onkos muilla sama tilanne? Auttoiko äänestyslista valikoimaan kohteita? Favorittien kanssa vähän sama ongelma. Jos sattuu kylään X niin eipä minun mukana kulkevat välineet taida osata näyttää kylän parhaita kätköjä suoraan. Pitäisi valmistella etukäteen jotenkin.

Toisaalta... hakeeko kukaan tällä tavalla etsittäviä kätköjä? Ehkäpä äänestys sittenkin tarjoaa paremminkin tunnustusta niille kätköille, jotka ovat hyvin onnistuneita. Kätköjen keskinäinen vertailu kumminkin on erittäin hankalaa. Miten olisi pudotuspeli? Joka kierroksella jäisi vain 10% eniten ääniä saaneista jäljelle joista sitten äänestettäisiin uusi kierros kunnes vain yksi kätkö jää jäljelle. Vähän pressanvaalin tapaan siis :lol:

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ke 21.12.2011 7:25

Eipä hirveästi tullut käytyä missään muualla Suomessa kätköillä. Mutta enpä ole favoriteihin tai muihin katsellut retkiä suunnitellessa. Kätköt valikoituvat lähinnä siten, miten mukavasti saa kierettyä ne yhdellä lenkillä. Joko autolla tai kävellen. Kivoja paikkoja, rakennuksia + sun muuta on tullut nähtyä, vaikka niiden lähellä oleva(t) kätkö(t) eivät ole saaneet juuri ollenkaan tai ei yhtään suosiota.

Tein kokeeksi favorite kyselyn eräästä kaupungista jossa tuli käytyä tänä vuonna. Favoriten kärkeen kiilasi lähes pelkästään mysteereitä. Eipä tuollaisiin kauempiin mysteereihin hirveästi jaksa paneutua, kun omatkin nurkat pursuavat ratkaisemattomia mysteereitä. Eli tässä kohtaa favoriteistä ei juurikaan ole edes hyötyä itselle retken suunnittelun kannalta.
Jos esim. tämän sivuston haulla saisi haettua 50 parasta kätköä lajimäärittelyllä jostakin pisteestä, niin hyvin todennäköisesti tuon haun tulos vaikuttaisi reitti- ja hakusuunnitelmaani jotenkin.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Ke 21.12.2011 9:53

jule100 kirjoitti: Tein kokeeksi favorite kyselyn eräästä kaupungista jossa tuli käytyä tänä vuonna. Favoriten kärkeen kiilasi lähes pelkästään mysteereitä. Eipä tuollaisiin kauempiin mysteereihin hirveästi jaksa paneutua, kun omatkin nurkat pursuavat ratkaisemattomia mysteereitä. Eli tässä kohtaa favoriteistä ei juurikaan ole edes hyötyä itselle retken suunnittelun kannalta.
Jos esim. tämän sivuston haulla saisi haettua 50 parasta kätköä lajimäärittelyllä jostakin pisteestä, niin hyvin todennäköisesti tuon haun tulos vaikuttaisi reitti- ja hakusuunnitelmaani jotenkin.
Minä olen kyllä tehnyt ihan teemamatkojakin favorite-pisteiden perusteella. Alkukuusta jäi suorastaan kiusaamaan multi, joka oli liian kaukana ja kuvaus vain saksaksi. Kätköllä on yli 750 favoritea ja 291 GCVote-äänen keskiarvo 4,9. Etämysteereita en edes katso, mutta tradien ja multien pisteytys kiinnostaa kyllä. Etsin ihan mielelläni standardipakasterasioita kivien alta, mutta kiva on erikoisuuksiakin nähdä.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ke 21.12.2011 10:39

Kyllä ainakin itse löysin viime vuoden äänestyksen perusteella joitakin namukätköjä, jotka olen vuoden aikana käynyt... näistä mainittakkoon mm. Hiljaa virtaa Vantaa, Tajunnanvirta ja Haksulandia. Pari muutakin listoille sijoittunutta kätköä on ollut mielessä hakea, kunhan matka suuntautuu sinne suunnille.

Toisaalta - mielestäni ei ole nyt "heti" vuoden jälkeen järkeä tehdä koko historiaa käsittävää äänestystä uudestaan (koska tuskin viime vuoden listat kovinkaan paljoa muuttuvat) vaan järkevintä olisi äänestää vuoden 2011 parhaat kätköt (tai kätköt, jotka on julkaistu edellisen kyselyn tekemisen jälkeen).

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Parhaat kätköt 2010 - äänestys

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ke 21.12.2011 11:20

JyNu kirjoitti:Kyllä ainakin itse löysin viime vuoden äänestyksen perusteella joitakin namukätköjä, jotka olen vuoden aikana käynyt... näistä mainittakkoon mm. Hiljaa virtaa Vantaa, Tajunnanvirta ja Haksulandia. Pari muutakin listoille sijoittunutta kätköä on ollut mielessä hakea, kunhan matka suuntautuu sinne suunnille.

Toisaalta - mielestäni ei ole nyt "heti" vuoden jälkeen järkeä tehdä koko historiaa käsittävää äänestystä uudestaan (koska tuskin viime vuoden listat kovinkaan paljoa muuttuvat) vaan järkevintä olisi äänestää vuoden 2011 parhaat kätköt (tai kätköt, jotka on julkaistu edellisen kyselyn tekemisen jälkeen).
Joo hyvä pointti. Olis ennemminkin Oscar / Emmy tyylinen systeemi...tämä Haksu10 gaala. Olisi tosiaan hyvä tuoda esille näitä tämän ja viime vuoden äänestyksen jälkeen julkaistuja kätköjä. Vanhemmilla purkeilla maine säilyy kyllä ja annetut favourite pinnat vahvistavat tätä käsitystä. Viime vuoden listakin tuotti ihan uusia kätköjä ihan kärkeen ja on kiinnostusta tosiaankin käydä näillä kunhan näille seuduille pääsee. Haksu10:n systeemi varmaan osaa tämmöisen rajoituksen antaa ja samalla listalle luokiteltuna tradit, multit, mysteerit ja kaikki muutkin tyypit niinkuin tuossa oli jo aiemmin.
Still one more to find!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”