Keskustelualueen ohjelmistopäivitys

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Keskustelualueen ohjelmistopäivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 26.12.2007 21:03

Keskustelualueella on nyt otettu käyttöön uusi(n) ohjelmistoversio ja sen kyllä huomaa... kaikki on uutta ja ihmeellistä :D

Tiedän että moni kiroaa muutosta, mutta edellisen ohjelmaversion toimivuuden suhteen oli paljon parannettavaa ja koska kuitenkin kyseisen version tuki loppuu ennemmin tai myöhemmin oli päivitys järkevin ratkaisu.

Toiveissa on myös että uusi keskustelualueohjelmisto poistaa käyttäjän "unohtumisen" vaikka on ollut valittuna että keskustelualue muistaa käyttäjän. Mikäli ongelmia kuitenkin vielä ilmaantuu niistä voi kertoa, mahdollista on ettei kaikki asetukset vielä ole kohdallaan.

Mutta nyt kun tällä ohjelmaversiolla on edessään toivottavasti pitkä elämä niin vaikka vanhat ongelmat jatkuisi on nyt järkevämpää kehittää korjauksiakin ongelmiin.

Tällä hetkellä keskustelualueen ulkonäkö on se mikä se on, eikä muita ulkonäköjä vielä ole tarjolla. Uskoisin että lähiviikkoina niitäkin syntyy ja sitä myöten lisään valikoimaan.

Etusivun "Tästä puhutaan täällä" -osuuden toimivuus on vielä seurannassa. Uudelle ohjelmaversiolle ei vielä löytynyt Suomessa toimivaa listausosuutta joten kyseinen osuus täytyi kirjoittaa uusiksi. Tästä ja monesta muusta eteen tulleesta seikasta johtuen uuden version käyttööntulo vei noin 4 tuntia vaikka itse päivityksen suoritus oli melko nopeaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Keskustelualueen ohjelmistopäivitys

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » To 27.12.2007 6:52

haksu10 kirjoitti:Tällä hetkellä keskustelualueen ulkonäkö on se mikä se on, eikä muita ulkonäköjä vielä ole tarjolla. Uskoisin että lähiviikkoina niitäkin syntyy ja sitä myöten lisään valikoimaan.
Ei tässä ulkonäössä nyt niin pahasti vikaa ole... tosin tämä on oma mielipide. Sisältöhän se on tärkein. Mun mielestä on selkeä parannus, että avatarit ja liittymispäivämäärät ja muu höpöhöpö on oikealla puolella. Se ei ole kuitenkaan niin tärkeää kuin itse viesti, niin miksi se pitäisi lukea "ensin"?
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Keskustelualueen ohjelmistopäivitys

Viesti Kirjoittaja jupilli » Pe 28.12.2007 0:58

Jari-Matti kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Tällä hetkellä keskustelualueen ulkonäkö on se mikä se on, eikä muita ulkonäköjä vielä ole tarjolla. Uskoisin että lähiviikkoina niitäkin syntyy ja sitä myöten lisään valikoimaan.
Ei tässä ulkonäössä nyt niin pahasti vikaa ole... tosin tämä on oma mielipide. Sisältöhän se on tärkein. Mun mielestä on selkeä parannus, että avatarit ja liittymispäivämäärät ja muu höpöhöpö on oikealla puolella. Se ei ole kuitenkaan niin tärkeää kuin itse viesti, niin miksi se pitäisi lukea "ensin"?
Juu,

noi jutut yllä on oikeastaan hyvät, oikein hyvät. Tota oikean laidan 'saraketta' joka varaa tilaa nimimerkeille ja avataraeille ym 'höpöhöpöille voi pienentää jos se on mahdollista, ellei onnistu, ei haittaa.

Fonttina mielestäni, siis ihan vaan oma mielipide, voisi käyttää COMICia. Onkse mitenkään valittavissa ??
Vahvana ja kuitenkin selvänä se on minusta hyvin luettava.
Ja jos joskus värejä asettelet, isot kontrastit yleensä auttaa tämmösiä puolisokeita ukonrahjuksia saamaan selvää muiden kirjoituksista. Rauhallisen harmaa tai sininen tausta ja tumma sininen, harmaa tai mieluusti umpimusta teksti on useimmiten paras. "Miusta ainakii !!"

Ja nii, nythämie vasta muistankii !! Miunhan pitikii toivottaa kaikille Hyvvää UUtta Vuotta !! hh meinas unohtuu....
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Keskustelualue jälleen päivitetty

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 09.08.2008 2:09

Keskustelualueen ohjelmisto on nyt päivitetty uusimpaan versioon.

Kyseessä oli pieni huoltopäivitys (3.0.1 => 3.0.2) mutta ongelmia ilmeni heti päivitysvaiheessa koska päivitys kaatui kriittiseen virheeseen jota moni muukin päivittäjä on kironnut mutta jota tämän "uljaan ja upean" keskustelusoftan tekijöiden mielestä ei tunnu olevan...

Päivitystapa 3 viimein toi tulosta, tosin riski siitä että omat muutokseni ohjelmistoon ovat kadonneet tai vaurioituneet on nyt suurempi.

No, kuitenkin, mitään ei pitäisi olla rikki eikä muuttunut. Todellisuudessa kaikki on rikki, en vain niitä vielä huomaa vaan vasta päivällä herättyäni tukkeutuneesta sähköpostilaatikosta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”