Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja jakari65 » La 12.07.2008 16:15

Katoppa Geocache.fi:n etusivua, ja sen yläosaa. Siinä on alleviivattuna linkkinä toi tukimaksu.

Paas klikaten sitä, ja seuraa ohjeita :D
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 12.07.2008 16:23

jakari65 kirjoitti:Katoppa Geocache.fi:n etusivua, ja sen yläosaa. Siinä on alleviivattuna linkkinä toi tukimaksu.

Paas klikaten sitä, ja seuraa ohjeita :D
Tunnen kyllä tuon asian ja olen sitä pari kertaa käyttänytkin.

Tilanne vaan on nyt uusi, koska nykytilanteessa palveluja kehittää osakeyhtiö eikä yksityinen elinkeinonharjoittaja. Yksityishenkilönä olen huomattavasti kitsaampi laittamaan tukirahoitusta osakeyhtiölle kuin yksityiselle elinkeinonharjoittajalle.

Osakeyhtiölle haluaisin ensisijaisesti maksaa hyvistä palveluista ja tukea sillä tavoin liiketoiminnan kehittämistä.

Yksi vaihtoehto voisi luonnollisesti olla myös tuotteita kehittävän yhtiön osakkeiden ostaminen.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Lisätietoa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 12.07.2008 16:46

Mukkelus kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Kyllä vaan, koska premiumrahat menevät Groundspeakille eikä geocache.fi:lle (eli ei siis edes ole mitään mistä voisi syödä).
Onko tämä nyt ymmärrettävä niin että ellen jostakin syystä tarvitse premium-ominaisuuksia ja jos sitten kuitenkin, ikään kuin kannatuksen vuoksi, maksan niistä niin tämä raha ei millään tavalla hyödytä suomalaisen sivuston kehitystä?
Mikäli näin on, niin toivottavasti kehitätte mallin jolla voin kohdistaa tukirahoitukseni suoraan suomalaisten palvelujen kehittämisen hyväksi.
Näin tilanne on eli geocaching.com -palvelun premiummaksut menevät Groundspeak:lle ja niistä ei ole mitään suoraa hyötyä/tuottoa geocache.fi:lle tai sen taustajoukoille. Välillistä hyötyä voi mahdollisesti olla eli mikäli Suomen premiumkäyttäjien määrän kehitys nousee merkittävästi tämän uudistuksen myötä se voi antaa paremmat neuvotteluasemat mahdollisia lisäpalveluita ja -tarpeita koskevissa tulevissa neuvotteluissa tuonne Groundspeak:n suuntaan.

Nykyinen tukimaksumahdollisuus on tosiaan poistumassa, se vielä on sivustolla mukana roikkunut jos joku vielä haluaa muistaa suoraan minua kun sivusto vielä hetken on minun hallinnassani :P

Viikon, parin sisällä tapahtuu virallinen sivuston siirtyminen Kiven alle, siirtyminen uudistettuihin palveluihin jne. ja tällöin tukimaksu poistunee kokonaan historiaan. Epäilen että tällöin suoraa tukimaksua ei ole vaan pyrimme tuotteiden/palveluiden myynnillä, mainostilalla yms. seikoilla saamaan jotain tuottoa sivustosta.

Mutta aika näyttää minkälainen konsepti tästä lopulta syntyy, suuntaviivat ovat toki olemassa mutta kehityskeskustelua käymme päivittäin lopputulosta varten.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Premium -ominaisuuksia avattu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 12.07.2008 16:55

Sivuston Premium -ominaisuuksia on nyt avattu käyttöön Geocaching.com -sivuston Premiumkäyttäjille.

Premium -tason huomaa oikean yläkulman nimimerkin perässä olevasta vihreästä PR -merkistä, josta myös pääsee premium-käyttäjien omalle sivulle.

Sivulta löytyvistä ladattavista GPX-tiedostoista sen verran että vaikka ne pyrkivätkin jäljittelemään aitoja GPX-tiedostoja niin täydellinen yhteensopivuus on vielä työn alla. Näitä voi kuitenkin ainakin hätätapauksessa käyttää.

Mahdollista on että jokin Premiumkäyttäjien käyttöön lisätty ominaisuus palveluissa osoittautuu lopullisessa tarkastuksessa poisrajattavaksi. Tämä on erittäin epätodellista mutta kaikki on mahdollista...

Premium-tilanne ei ole täysin ajantasainen. Jos siis olet Geocaching.com -sivuston Premiumkäyttäjä ja olet myös vahvistanut nimimerkkisi geocache.fi -sivustolle niin voit pyytää tietojen päivityksen tästä linkistä.

EDIT: Jos jotain ongelmia tulee uusissa osioissa eteen niin ei muuta kuin viestiä tulemaan
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Premium -ominaisuuksia avattu

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 12.07.2008 21:37

haksu10 kirjoitti:Sivulta löytyvistä ladattavista GPX-tiedostoista sen verran että vaikka ne pyrkivätkin jäljittelemään aitoja GPX-tiedostoja niin täydellinen yhteensopivuus on vielä työn alla. Näitä voi kuitenkin ainakin hätätapauksessa käyttää.
Siellä näyttäisi olevan mahdollisuus hakea GPX, jossa on kaikki kätköt, ilmeisesti Suomen. Kuinka ajantasainen tuo tiedosto on? Eli selviänkö tästä lähtien sillä, että haen gepsin tietoja päivittäessäni tuon ison tiedoston ja täydennän sitä gc.comin taskukyselyillä sen sijaan, että teen viikon jakson aikana yhteensä 14 hieman alle 500 kätkön kyselyä + kyselyt Suomen uusimmista ja lähiseudun muuttuneista kätköistä. Kuulostaa erittäin hyvältä, jos näin on.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja small oaks » La 12.07.2008 23:22

Jos vaan mitenkään on mahdollista mikäli premiumjäsenten määrä lisääntyy tämän mahtavan sivuston myötä olisi esim. maakunta (state) tietouden saaminen kotimaan kätköille gpx tiedostoihin. Tähän varmaan pystyisi yrityksenä paremmin vaikuttamaan kuin yksittäiset kätköilijät. Kunta tieto sivuilta jo löytyykin.Varmaan on muitakin juttuja. Erittäin hyvää jatkoa tällä uudella valitulla tiellä. Varmasti hyvä ja välttämätön muutos.
Still one more to find!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Premium -ominaisuuksia avattu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 13.07.2008 0:02

NMS68 kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Siellä näyttäisi olevan mahdollisuus hakea GPX, jossa on kaikki kätköt, ilmeisesti Suomen. Kuinka ajantasainen tuo tiedosto on? Eli selviänkö tästä lähtien sillä, että haen gepsin tietoja päivittäessäni tuon ison tiedoston ja täydennän sitä gc.comin taskukyselyillä sen sijaan, että teen viikon jakson aikana yhteensä 14 hieman alle 500 kätkön kyselyä + kyselyt Suomen uusimmista ja lähiseudun muuttuneista kätköistä. Kuulostaa erittäin hyvältä, jos näin on.
Kaikki kätköt -tiedosto tosiaan sisältää kaikki Suomen (+Ahvenanmaan) kätköt. Tällä hetkellä data on enimmillään vajaa 3 vuorokautta vanhaa mutta uudistuksen edistymisen myötä tilanne paranee ja data on alle vuorokauden ikäistä. Eli vastaus on siis että ainakin tulevaisuudessa kaikki toimii kuten toivotkin :)

GPX-tiedostolatauksessa voi vielä ilmetä ongelmia, ainakin seuraavissa seikoissa:

- GPX:n sisältämä tieto kaikista omista kätkölöydöistä (eli että GSAK osaa merkitä ne löydetyiksi) voi olla puutteellinen.

- Yksi vikailmoitus on GSAK:n antamasta virheestä kaikki kätköt sisältävän GPX:n kanssa jonka tosin (toivottavasti) sain korjattua.

- Noin 400 kätkön GPX-palasissa näyttää pari viimeistä olevan tyhjiä joka myös voi aiheuttaa ongelmia GSAK:ssa.

- GPX-latauksien alkaminen (varsinkin tuo kaikki kätköt) voi tällä hetkellä kestää jonkin aikaa koska data luodaan lennossa eikä välimuistia ole vielä käytössä.

Näihin kaikkiin on tulossa korjausta / toiminnan testausta, kerron tässä ketjussa lisätietoa sitä mukaa kuin varmasti uskallan luvata jonkin toimivan täysin :)

Mainittakoon että GSAK:n vaatimukset GPX-tiedostolle ovat erittäin tarkat ja ohjelma ei siedä mitään virhettä GPX-tiedostoissa tai sisällä mitään virheen ohitusta vaan kaatuu samantien. Yksi väärässä kohdassa oleva rivinvaihtokin sen voi aiheuttaa; siksi epävarmuustekijöitä on vielä olemassa.


Lopuksi vielä totean että vaikka kaikki nyt premiumkäyttäjille tarjolle tulleet palvelut ja ominaisuudet on laajasti testattu niin testiryhmä on kuitenkin ollut rajallinen. Näin ollen voi löytyä vielä ongelmia näistä osuuksista.

Jos jotain erikoista ilmenee niin viestiä voi laittaa tulemaan, mieluiten mahdollisimman seikkaperäisen selvityksen kanssa (mikä sivu / mitä linkkiä tai painiketta painoit /mikä on tarkka virheilmoitus tai miten vika ilmenee / GSAK:n versionumero ja tarkka virheilmoitus jne.) koska tällöin vian toistaminen ja sitä kautta korjaaminen onnistuu huomattavasti helpommin ja yleensä ilman lisäkysymyksiä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 13.07.2008 0:10

Mitenkäs on, olisiko mahdollista saada attribuutteja mukaan näihin geocache.fi:n GPX:iin?

Kätkökuvauksessa tekstilistaus attribuuteista olisi varmaan helpoin tapa, ehkä astetta haastavampi loppukäyttäjän kannalta olisi saada attribuutit GPX:ssä erikseen josta ne sitten joutuisi purkamaan manuaalisesti.
Kuva

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 13.07.2008 0:14

Erinomaisia uutisia tosiaankin! Ja koska ilmaista lounasta ei ole niin... Eli jo tuen ilmaisuna ja periaatteesta olen ollut premium jäsen jo pidempään vaikka ominaisuuksien käyttö onkin ollut vähäistä.

Kätkö tîhentymä kartta myös muista maista olisi kiva vaikka Suomessa ollaankin.

Maakunta valinnat kätköihin eli vaikuttakaa.

Ja tietenkin gpx tiedosto jossa on kaikki maailman kätköt. ;)

Ps. Terveisiä Italian auringon alta! :D

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 13.07.2008 0:50

team_rmma kirjoitti:Mitenkäs on, olisiko mahdollista saada attribuutteja mukaan näihin geocache.fi:n GPX:iin?
Kätkökuvauksessa tekstilistaus attribuuteista olisi varmaan helpoin tapa, ehkä astetta haastavampi loppukäyttäjän kannalta olisi saada attribuutit GPX:ssä erikseen josta ne sitten joutuisi purkamaan manuaalisesti.
GSAK:ia en saanut mitenkään tunnistamaan attribuutteja erillisenä tietona mutta jossain muodossa eli esim. kätkökuvauksen alkuun tulevana tekstinä / kuvina se toki onnistuu.

Pistän siis tämän(kin) asian korvan taakse ja kunhan tässä vain ehdin niin pistän vieläkin paremman GPX:n tarjolle (hommia on juuri nyt melko kasa sivuston osalta mutta pikku hiljaa valmista tulee).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 13.07.2008 11:30

haksu10 kirjoitti:GSAK:ia en saanut mitenkään tunnistamaan attribuutteja erillisenä tietona mutta jossain muodossa eli esim. kätkökuvauksen alkuun tulevana tekstinä / kuvina se toki onnistuu.

Pistän siis tämän(kin) asian korvan taakse ja kunhan tässä vain ehdin niin pistän vieläkin paremman GPX:n tarjolle (hommia on juuri nyt melko kasa sivuston osalta mutta pikku hiljaa valmista tulee).
Paras tapa olisi varmaan tuo ensimmäinen, eli että ne laitettaisiin kukin omassa attribuuttikentässään mikä muistaakseni löytyy jo groundspeakin GPX-määrittelystä. Siitä, miten innokas GSAK:in kehittäjä on asiasta, ei minulla ole aavistustakaan, ehkä kiinnostusta voisi olla.

Tai sitten tosiaan kätkökuvauksen alkuun tekstinä. Olen itse tehnyt näin ja tämä tapa toimii jos parempaa tapaa ei ole.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 13.07.2008 13:19

team_rmma kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Paras tapa olisi varmaan tuo ensimmäinen, eli että ne laitettaisiin kukin omassa attribuuttikentässään mikä muistaakseni löytyy jo groundspeakin GPX-määrittelystä. Siitä, miten innokas GSAK:in kehittäjä on asiasta, ei minulla ole aavistustakaan, ehkä kiinnostusta voisi olla.
Hmm, en tunnu löytävän tuota määrittelyä eli jos jollain on paikka tiedossa voisi laittaa linkkiä tulemaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 13.07.2008 13:55

Tietääkseni jokaisen GPX-tiedoston alussa on lista schemoista, joita käytetään.

Esimerkiksi:

<gpx xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" version="1.0" creator="Groundspeak Pocket Query" xsi:schemaLocation="http://www.topografix.com/GPX/1/0 http://www.topografix.com/GPX/1/0/gpx.xsd http://www.groundspeak.com/cache/1/0 http://www.groundspeak.com/cache/1/0/cache.xsd" xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/0">

Jossa luullakseni tuo http://www.groundspeak.com/cache/1/0/cache.xsd on groundspeakin määrittely käytettäville extensioille.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 13.07.2008 23:58

team_rmma kirjoitti:Tietääkseni jokaisen GPX-tiedoston alussa on lista schemoista, joita käytetään.
Esimerkiksi:
<gpx xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" version="1.0" creator="Groundspeak Pocket Query" xsi:schemaLocation="http://www.topografix.com/GPX/1/0 http://www.topografix.com/GPX/1/0/gpx.xsd http://www.groundspeak.com/cache/1/0 http://www.groundspeak.com/cache/1/0/cache.xsd" xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/0">
Jossa luullakseni tuo http://www.groundspeak.com/cache/1/0/cache.xsd on groundspeakin määrittely käytettäville extensioille.
Ok, aina oppii uutta - minä en tuollaista tiennyt, siksi kyselinkin.

Mutta näyttäisi (jos mitään tajusin) ettei GSAK tue attribuutteja vaikka ne antaisi scheman mukaisesti (Jos joku saa ne toimimaan niin kertokaa).

Mutta tässä on kaksi linkkiä testiGPX:ään joka on oma Paviaaninnokka -kätköni GPX:
Attribuutit kuvina
Attribuutit tekstiselityksin

Kuvavaihtoehto on mielestäni parempi ainakin jos on nettiyhteys, ilman sitäkin tosin pitäisi alt-tekstit näkyä.

Mutta kommentteja voi esittää tästä, myös GPX-kehitys on tässä samalla menossa muiden osuuksien lepotauoilla.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ma 14.07.2008 0:41

GSAK:in foorumilta napattua:

"lignumaqua Posted: July 08, 2008 04:34 am
You are correct. The attribute data is not available to GSAK as it is not included in GPX files (including Pocket Queries). Clyde has always said that he would add support for attributes if/when GC starts including them in the GPX files."

Eli GSAK-kehitys on valmis lisäämään attribuuttituen kunhan GC alkaa tuottamaan niitä GPX tiedostoissa.
Kuva

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 14.07.2008 10:31

Hienoa!
Itse arvostan eniten arkistoitujen kätköjen GPX-latausta, kokeilin juuri ja hyväksi havaitsin.
Tähän asti olen muutaman kerran vuodessa siilannut niitä Gsakista hakemalla kaikki löytymättömät (tällä hetkellä 11 taskukyselyä) ja vertailemalla päivityspäivämääriä. Toimiva, mutta hieman aikaavievä prosessi jäänee historiaan :)
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 14.07.2008 16:09

Tervas kirjoitti:Hienoa!
Itse arvostan eniten arkistoitujen kätköjen GPX-latausta, kokeilin juuri ja hyväksi havaitsin.
Tähän asti olen muutaman kerran vuodessa siilannut niitä Gsakista hakemalla kaikki löytymättömät (tällä hetkellä 11 taskukyselyä) ja vertailemalla päivityspäivämääriä. Toimiva, mutta hieman aikaavievä prosessi jäänee historiaan :)
Kappas vain. En vielä pääse testailemaan, kun olen ulkomailla hitaahkon langan päässä, mutta onko siis niin, että toinen noista isoista tiedostoista sisältää kaikki aktiiviset kätköt ja toinen ne ja lisäksi arkistoidut?. Vielä parempi. Minäkin olen tehnyt tuollaista vertailua lähes joka kerta GSAKin kätkölistan päivitettyäni, mutta työ- (ja loma)matkoja varten tehtyjen taskukyselyiden myötä sinne on kertynyt pitkä lista kätköjä, joiden tiedot eivät päivity.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocache.fi ja Kiven alla Oy kehittämään palveluja yhdessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 14.07.2008 21:41

NMS68 kirjoitti:Kappas vain. En vielä pääse testailemaan, kun olen ulkomailla hitaahkon langan päässä, mutta onko siis niin, että toinen noista isoista tiedostoista sisältää kaikki aktiiviset kätköt ja toinen ne ja lisäksi arkistoidut?. Vielä parempi. Minäkin olen tehnyt tuollaista vertailua lähes joka kerta GSAKin kätkölistan päivitettyäni, mutta työ- (ja loma)matkoja varten tehtyjen taskukyselyiden myötä sinne on kertynyt pitkä lista kätköjä, joiden tiedot eivät päivity.
Ups, arkistoidut -kohdassa oli tiedostokoko väärin, se ei ole iso :(

Nyt tuo on korjattu, arkistoitujen kätköjen GPX on (vielä) alle 1 Mt eli tämä tiedosto sisältää vain arkistoidut, ei muuta. Toinen (se iso) sisältää sitten kaikki Suomen kätköt paitsi arkistoidut. Tuo suuri tiedosto on tarkoitus tulevaisuudessa saada myös ZIP-pakattuna jolloin koko pienenee kolmasosaan (GSAK osaa lukea suoraan ZIP-pakettia) mutta myös pakkaamaton versio pysynee käytössä mahdollisia muita ohjelmia varten.

Uskoakseni myös täydellinenkin paketti, eli kaikki kätköt arkistotilasta riippumatta, tulee valikoimaan kunhan saan GPX-parserin uuden version tehtyä; tällöin pitäisi myös korjaantua puutteet "itse löydetyt" -tiedon suhteen. Nopeaa parannusta en kyllä uskalla luvata, nyt on poijjaat hommaa... mutta kohden parempaa tulevaisuutta :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

GPX-tiedostoista

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 15.07.2008 1:53

Järjestelmästä löytyi "ominaisuuksia" joiten myötä kätkökartalta valittaessa GPX-lataus saattoi GPX-tiedostoon päätyä kaikki Suomen kätköt valittujen sijaan. Samoin onnistuneessakin tilanteessa mukaan eksyi "Sun gear" -kätkö jos joku listattu waypoint päättyi numeroihin 72.

Varsinkin ensimmäinen ongelma aiheutti ilmoittajalle erittäin suuria ongelmia. Siksi (vaikkakin nämä ongelmat on korjattu) en suosittele käyttämään GPX-tiedostoa GSAK:ssa ainakaan normaalia tietokantaa käyttäen. Kannattanee siis luoda uusi tietokanta (Database => new) näitä GPX-tiedostoja varten.

Kun koko GPX-osuuden saan uudistettua sekä sitä on testattu miljoona kertaa päivitän tätä tilannetietoa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

GPX kaikista kätköistä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 17.07.2008 13:09

Toistaiseksi kaikki kätköt sisältävä GPX on poistettu tarjonnasta sen kuormittavuuden takia; uusi versio on työn alla mutta aikataulua en uskalla edes arvailla.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”