Pakko viheltää peliä poikki!

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » To 15.11.2007 23:48

pailakka kirjoitti:"FAQ" ja "Tue Sivustoa" linkkien välissä majaileva "Sivustoinfo" tuntuu vievän kyseiselle sivulle
Niinpä, mutta ainakin minun selaimessani tuorein tieto on 19.10.2007 tasolla.

Ja taas, minulle se kyllä riittää jos Haksu niin on päättänyt !!
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 16.11.2007 0:41

jupilli kirjoitti:Niinpä, mutta ainakin minun selaimessani tuorein tieto on 19.10.2007 tasolla.

Ja taas, minulle se kyllä riittää jos Haksu niin on päättänyt !!
Ups, mitähän ihmettä nyt on tapahtunut...?

Mutta nyt tilastot ovat taas ajan tasalla, täytyypä seurata onko muodostushärvelissä jotain ongelmaa.

Niin, ja kiitos huomiosta!

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Viesti Kirjoittaja jonsson » Pe 16.11.2007 6:50

taaru kirjoitti:Hmm... jonsson on kova poika muistuttelemaan. :wink: Viimeksi hän muisti itsekin laittaa kannatusmaksun, kun oli ensin muistuttanut 3 kertaa. :lol: Kuinkahan tällä kertaa käy... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hauskoja pikkujouluja hämäläiselle herrasmiehelle. 8)
Tiedusteleppa Taaru asiaa Haksu10:ltä.En ole summia maininnut,mutta ei se kannatusmaksuni aina ole ollut se perinteinen 23£ :lol: Hauskoja pikkujouluja Nokian Ladyllekin :)
jonsson

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » La 17.11.2007 17:43

haksu10 kirjoitti:Mutta nyt tilastot ovat taas ajan tasalla, täytyypä seurata onko muodostushärvelissä jotain ongelmaa.
Juu, jotain häikkää taitaa 'muodostushärvelissä vieläkin olla.

Eilisetkään tilastos ei taida olla täydelliset......
Mutta eihän näillä tietystikään mikään hengenhätä ole. Kätköt ensin ja tilastot sitten kun niissä on jotain mitä esittää.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 17.11.2007 18:16

jupilli kirjoitti:Eilisetkään tilastos ei taida olla täydelliset......
Mutta eihän näillä tietystikään mikään hengenhätä ole. Kätköt ensin ja tilastot sitten kun niissä on jotain mitä esittää.
Ei tosiaan ole täydelliset... syy asiaan oli jo tiedossa mutta syyn aiheuttajan etsintä olikin hankalampaa, ja kun kyseinen tehtävä tapahtuu vain kerran vuorokaudessa automaattisesti sen käsisuorituksen teosta ei ollut pitkäaikaista hyötyä.

Nyt toivon mukaan syyn aiheuttajakin on jo selvillä (liian paljon käyttäjiä ;) ja puolen yön jälkeen tilasto toivottavasti päivityy nyt automaattisesti.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » La 17.11.2007 22:56

Vähän asian vierestä, mutta...

Yksi seikka on aina välillä löytöstatistiikassa mietityttänyt eli se, että ulkomailla tehdyt löydöt joutuvat luokittelemattomiin kätköihin.
Varsinkin kun katselee eri tyyppisien löytöjen tilastoa, olisi mukava nähdä kaikki löydökset tilastoituna.
Jos on tarkoitus, että vain kotimaiset näkyvät (.fi sivujen luonteen mukaisesti) niin ok, mutta itseäni kiinnostavat kaikkialla löydetyt purnukat ja niiden määrät.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 18.11.2007 11:33

mikko&sira kirjoitti:Vähän asian vierestä, mutta...

Yksi seikka on aina välillä löytöstatistiikassa mietityttänyt eli se, että ulkomailla tehdyt löydöt joutuvat luokittelemattomiin kätköihin.
Varsinkin kun katselee eri tyyppisien löytöjen tilastoa, olisi mukava nähdä kaikki löydökset tilastoituna.
Jos on tarkoitus, että vain kotimaiset näkyvät (.fi sivujen luonteen mukaisesti) niin ok, mutta itseäni kiinnostavat kaikkialla löydetyt purnukat ja niiden määrät.
Tällä hetkellä tosiaan vain Suomen purkit luokitellaan, ulkomailla tehtyjen löytöjen kätköjä järjestelmä ei tunne :(

Tähänkin seikkaan on jo vuoden ollut toiveita ehtiä paneutua, mutta vaatisi sen verran laajan systeemin uudelleenrakentelun ettei siihen vielä ole löytynyt aikaa ja mahdollisuutta.

Mutta asia on kyllä mielessä ja toivottavasti vielä nähdään sekin päivä että geocache.fi tuntee faktat myös ulkomaisista purkeista ja parhaassa tapauksessa myös kätköilijöiden loggaukset niihinkin...

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja taaru » Su 18.11.2007 17:46

Kuten olen Haksulle sanonutkin, olen edelleen sitä mieltä, että systeemi on jo ihan tarpeeksi valmis. Sivusto on jo todella laaja ja upea. Olisi kiva tietää, onko missään muussa maassa näin hienoa omaa geokätköilysivustoa. :?:

Toivon, että Haksu välillä muistaa puhaltaa siihen pilliinsä ja pitää pienen erätauon. :wink: :)

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja wesbridge » La 15.12.2007 16:29

jonsson kirjoitti:Joulu lähestyy geokaverit..... :wink:
Niin lähestyy, ja lähestyy vuosikin loppuaan. Muistelen tässä juuri, että taisi olla ihan tämän kalenterivuoden alussa kun "eksyin" tälle sivustolle, ja vieläkään en ole määränpäätäni löytänyt. Oiva työkalu tästä on tullut niin mahdottoman moneen asiaan, että pieni joululahja kiitoksena lienee paikallaan. En meinaa enää edes muistaa kuinka sitä kätköiltiin ja varsinkaan seurattiin muiden kätköilemistä ilman tämän sivuston lokiseurantaa...
-- wesbridge

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 15.12.2007 17:52

10 euroa joulurahaa siirretty haksu10:n tilille kiitoksena kuluneesta vuodesta. 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

TeamHopo
Viestit: 12
Liittynyt: La 15.12.2007 20:36
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja TeamHopo » La 15.12.2007 20:53

TeamHopo kiittää Haksua hienosta työstä ja lahjoittaa 20 euroa hyvään tarkoitukseen. Kuten wesbridge tuossa yllä sanoikin, eihän sitä enää edes osaisi kätköillä ilman tätä palvelua :shock:

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilkant » Su 16.12.2007 4:04

Joulurahaa lähti täältäkin juuri. :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 16.12.2007 16:40

Jälleen suuri kiitos tuestanne!

Vaikka tässä onkin vuoden pahin masennuskausi päällä todettuani ettei enää löydy keinoja selvitä taloudellisesti niin tuen osoitus sekä kiitokset antavat henkistä voimavaraa sekä nostavat sen pienen tahdonvireen taistella eteenpäin. Pahoittelut myös niille jotka irkissä ovat joutuneet minun "kaikki kaatuu päälle" -vaiheen sekavia sössötyksiä kärsimään...

Muistutan myös että otan vastaan kaikkea mahdollista työtehtävää (php-ohjelmointia jne.) omalla toiminimelläni, jos tarvetta on niin voi pistää sähköpostia ja kysyä lisää. Samoin - vaikkei geocache.fi:tä olekaan tarkoitus kaupallistaa tai täyttää mainoksilla - niin ainakin kätköilyyn liittyviä pieniä mainospaikkoja voi kysellä kohtuuhinnoin.

Kaikki muutkin yhteistyökuviot tai muut keinot saada jotain tuloja otan harkintaan joten viestiä vain minulle.

Katsaus menneeseen ja tulevaan

No, mutta kai sitä voisi tehdä jonkinnäköisen katsauksen sekä kätköilystä että geocache.fi:stä näin vuoden lopun lähestyessä.

Kätkömäärän suhteellinen kehitys näyttää olevan jatkuvasti nouseva ja tradikätköt näyttävät lisääntyvän suhteessa enemmän kuin multit ja mysteerit. Itse pidän tätä hyvänä suuntauksena koska välillä tuntui Tampereen suunnille tulevan lähes pelkästään mysteereitä, mutta toki nekin ovat monen mieleen ja tämä onkin vain henkilökohtainen oma mietteeni.

Myös loggausmäärät jatkavat huimaa nousuaan, ja tämä näkyi myös syksyn tullen geocache.fi:n palveluissa. Vuosi sitten tehdyt datankäsittelyhärvelit romahtivat loggaustaakan alle ja suuri osa käsittelyhärveleistä täytyi rakentaa uusiksi sekä lisätä uusia tietokantoja raakakäsitelle datalle josta taas poimitaan tiedot loppukäsittelyyn.

Myös geocache.fi:n käyttäjämäärä on jatkuvasti noussut ja samaa tahtia myös sivulatausten määrä. Tämäkin ehti jo aiheuttaa ongelmia koska sivulataukset oli tallennettu minuuttitarkkuudella. Tämä täytyi muuttaa tapahtumaan vain päivätasolla, eli nyt tallentuu ainoastaan sivujen osoitteet sekä koko päivän latausmäärä.

Muutenkin taustalla on täytynyt tehdä jatkuvaa optimointia ja kevennystä koska kätköily näyttää saavan yhä enemmän harrastajia. Osaltaan tässä auttaa kätköilyn näkyvyys medioissa kohtuullisen hyvin kuluneena vuotena sekä myös se, että kätköilijät "tartuttavat" uusia jästejä harrastuksen pariin.

Parin viimeisen kuukauden aikana on geocache.fi saanut jälleen myös joitain erinomaisia, joitain hyviä ja paljon tarpeettomia uusia ominaisuuksia. Samoin moni bugi on saanut korjauksen, ja suuri kiitos kaikille jotka ovat näistä ilmoitelleet!

Paljon on vielä myös toteutuslistalla, mutta eipä Roomaakaan yhdessä päivässä rakennettu. Näitä toteuttelen sitä myöten kuin hyvältä tuntuu, aikaa näyttää nyt olevan kyllä koodata geocache.fi:tä. Myöskään loppuunpalamistani geocache.fi:n suhteen ei tarvitse pelätä koska tätä sivustoa voi rakentaa oman mielialan mukaisesti silloin kun on hyvä fiilis saada aikaan jotain hienoa :) Sivuston rakentelu toimii myös usein ajatuksia nollaavana tekijänä, koodia paukutellessa saa ajatukset välillä keskitettyä johonkin täysimääräisesti.

Toivotankin jo nyt kaikille kätköilijöille Hyvää Joulua ja kätkörikasta Uutta Vuotta! Vaikka etelässä saattaakin olla lumeton joulu edessä (toivottavasti olen väärässä) niin eipä joulu lumen määrää katso. Itsekin aion huomenna nollata ajatuksia ja nauttia kätköilystä taarun kanssa, ja toiveissa on myös Joulun aikaan tehdä "isku" johonkin hieman purkkeja penkomaan.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ma 17.12.2007 7:21

Suomme hyvin vapaan joulun ajan tekijälle. Softan kehityksessä on tärkeää, että tekijä tuntee kohdealueen. Siis kätköille... Muista unohtaa kaikki koodausjutut kätköillessäsi!

Avatar
reijamasa
Viestit: 128
Liittynyt: Ma 08.01.2007 17:25
Paikkakunta: Nyystaad

Viesti Kirjoittaja reijamasa » Ma 17.12.2007 7:40

Hyvä Joulua Haksulle!

Turmanow
Viestit: 80
Liittynyt: To 21.12.2006 12:18
Paikkakunta: Pennala, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turmanow » Ma 17.12.2007 8:34

Mielestäni olisi hyvin perusteltua laittaa ainakin erikoiskäyttäjät verolle näin Joulun alla. Enkä tarkoita mitään pisteveroa vaan ihan vuotuista käyttömaksua, joka mielestäni ja varmasti muidenkin mielestä olisi oikeus ja kohtuus! Ihan samaan tyyliin kuin pääkonttorin järjestelmäkin.

Mitäpä mieltä olette? (Haksu ei saa vastata, kun kuitenkin olisi vastaan)
Viimeksi muokannut Turmanow, Ma 17.12.2007 15:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ma 17.12.2007 14:57

Hyvää Joulua Haksu10:lle :)Hienot sivut olet tehnyt Itseäsi säästelemättä.Pieni tukimaksu on tulossa taas.Toivottavasti näistä pienistä summista on ollut jotain tukea.Thanks tästä vuodesta :P
jonsson

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 17.12.2007 22:06

Turmanow kirjoitti:Mielestäni olisi hyvin perusteltua laittaa ainakin erikoiskäyttäjät verolle näin Joulun alla.
Täysin samaa mieltä, tosin pienin painostuseroin. Mielestäni kukaan ei ole velvoitettu antamaan senttiäkään haksu10:lle. Olen ymmärtänyt, että tämä on hänelle harrastus, jolla hän vapaaehtoisesti haluaa auttaa suomalaisia geokätköilijöitä. haksu10 saa kicksit siitä että hän on tehnyt jotain meidän hyväksi. Tyytyväinen käyttäjä on paras palkkio mitä hän voi saada.

Itse olen kuitenkin niin tyytyväinen tähän palveluun, että koen iloa siitä, että saan antaa "tippiä" haksu10:lle. Ja sitten kun on kulunut tasan vuosi tämän säikeen toisesta postauksesta aion uusia tukimaksuni samalla kun uusin premium member-jäsenyyteni gc.comissa.

Jokainen antakoon sen verran kun hyvältä tuntuu, tai olkoon vapaasti antamatta. Täällä ei tuomita ketään.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 18.12.2007 0:11

Jaahas, nyt olen kuusi tuntia kirjoittanut jonssonille vastausta... äh, ajatus taitaa hieman harhailla, olen löytänyt itseni telkkarin luota, räpeltänyt taarun lahjoittamaa hajonnutta kameraa (taaru, ps: se ei enää ole rikki.. anna minulle jotain korjattavaksi niin viiden vuoden päästä ehkä saat sen takaisin mahdollisesti jopa korjattuna; lahjoita se minulle niin se on samana päivänä kunnossa ;) ja vaikka mitä...
jonsson kirjoitti:Hyvää Joulua Haksu10:lle :)Hienot sivut olet tehnyt Itseäsi säästelemättä.Pieni tukimaksu on tulossa taas.Toivottavasti näistä pienistä summista on ollut jotain tukea.Thanks tästä vuodesta :P
Kuudessa tunnissa sain aikaan:
Kiitokset kiitoksista, kiitos tuesta ja Hyvää Joulua myös sinnepäin!

Joten jatkan siis kirjoittamista...
Ja tuesta on ollut varmasti suurempi hyöty kuin uskotkaan; tämä tähänmennessä elämäni elämän vaikein vuosi on koitellut kyllä kovasti mutta eiköhän se taas tästä, on (toivottavasti) vain yksi mahdollinen suunta eli ylöspäin.
Haaskalintu kirjoitti:
Turmanow kirjoitti:Mielestäni olisi hyvin perusteltua laittaa ainakin erikoiskäyttäjät verolle näin Joulun alla.
Täysin samaa mieltä, tosin pienin painostuseroin. Mielestäni kukaan ei ole velvoitettu antamaan senttiäkään haksu10:lle. Olen ymmärtänyt, että tämä on hänelle harrastus, jolla hän vapaaehtoisesti haluaa auttaa suomalaisia geokätköilijöitä. haksu10 saa kicksit siitä että hän on tehnyt jotain meidän hyväksi. Tyytyväinen käyttäjä on paras palkkio mitä hän voi saada.
Haaskalintu osui juurikin asian ytimeen. Haluan touhuta, saada aikaiseksi kaikkea muita miellyttävää jne... äh, tuon kirjoitettuani oli pakko googlettaa "haluaa miellyttää muita" ja todeta että hakutuloksissa on turhan paljon liiankin hyviä osumia :oops:

Hmm, huomasin myös että monet kätkönikin ovat hyvin luonnettani kuvaavia, niissä on kaiken maailman ihmeellisyyksiä juuri siksi että ne miellyttäisivät ja ihastuttaisivat kävijöitä...

Mutta tukisivun maininta "Tukimaksu EI ole pakollinen, ja ilman omantunnontuskia saa käyttää vapaasti sivustoa ilman tukimaksuakin. Suurin ilo sivuston tekemisessä on toki se, että huomaa käyttäjämäärän kasvun ja saa palautetta että sivusto on tosiaan tarpeellinen ja antaa apua." kertoo kyllä hyvin mistä sivustossa on kyse.

Yleisesti ottaen olen luonteeltani sellainen että haluan antaa mutta en saada, tosin tämä vuosi on opettanut että jos joku haluaa antaa niin aina sitä ei suoralta kädeltä pidä torjua. Jopa muuttoonikin löytyi sopivasti apua vaikka oman luonteeni tuntien olisin voinut hyvinkin raahata kaikki henkilöautolla "ei tartte auttaa" -asenteella :P

Vielä kun tajuaisi miksi täällä kaikille purkaa omaa luonnettaan ja sisintään... ei tajua ei, kai sille psykiatrit hyvän selityksen keksisivät (ääh, tähän ei enää keksi mitään hyvää hymiötä... uusiokäytän tämän :P

Nyt kun viimeinenkin lukija on lopettanut tyhmän jaaritukseni lukemisen niin totean että kätköily kummasti piristää mielialaa, pieni kätköilykierros taarun kanssa ja heti tuntuu olo paljon paremmalta. Tässähän voisi jopa miettiä alkaa harrastamaan kätköilyä :D

Mutta sivuja siis saa ilman omantunnon tuskia käyttää myös ilman kannatusmaksua, erittäin hienoa jos olen saanut aikaan jotain hyödyllistä... ja muistakaa olla kilttejä että pukki tuo paljon lahjoja (paitsi ei kai minulle kun opettajatkin aina sanoivat että minulla ei ole yhtään lahjoja :D

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pakko viheltää peliä poikki!

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 06.02.2008 13:31

Taas tänään havahduin siihen, miten suuri apu tämä sivusto on, ja vielä maksuton. Tästä johtuen laitoin 10e kannatusmaksua tilille.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”