Uusien sääntöjen luonnos

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 20.11.2008 18:09

Täältä tähän, kiitän ja kuittaan

EDIT: perään saa lisätä omavaltaisen määrän hymiöitä, tai olla lisäämättä. Mistä parhaat kiksit saat
Liitteet
EI.png
EI.png (11.08 KiB) Katsottu 5572 kertaa

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Tarkennusta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 20.11.2008 19:28

No niin,

uusia valvojia on jo liitetty mukaan ja myös valvojien oma suljettu keskustelualue on käytössä jossa pohditaan linjauksia keskustelualueen suhteen.

Keskustelu on toki edelleen täysin vapaata mutta kohteliaisuus ja hyvät tavat tulee muistaa. Toki joskus voi lipsahtaa jotain minkä sensuuri poistaa mutta ihminen on erehtyväinen eikä pienistä virheistä toki tunnusta suljeta. Keskustelualueella on "varoita käyttäjää" -ominaisuus jota en vielä ole ehtinyt testaamaan mutta uskoisin että sillä voi huomauttaa ylilyönneistä. Törkeä käytös on sitten luku erikseen, siinä tapauksessa sulku samantien voi olla mahdollista.

Vaikka normaalikäyttäjän silmiin keskustelu on ehkä näyttänytkin viime päiviä lukuunottamatta asialliselta niin taustalla on kyllä ollut jo pidemmän aikaa häiriökohinaa eli esimerkiksi kännissä kirjoitettuja viestejä (jotka olen poistanut) ja viestejä jotka kirjoittaja itsekin on jonkun ajan päästä tajunnut poistaa. Kannattanee muistaa että kalja ja keskustelu ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä "jos otan, en pulise, jos pulisen, en ota" :D

Viime päivinä homma tosiaan ryöstäytyi aivan käsistä ja irkkikanavakin huusi tekemään jotain, ja itselläni alkoi olemaan hyvin surumielinen tunnelma katsellessani keskustelua "tämmöiseksikö tämä nyt on muuttunut". Ei ole kenenkään etujen mukaista että keskustelut tekevät vain surulliseksi tai peräti vihaiseksi joten siksi kahleiden kolistelu alkoi.

Mutta tarkempia sääntöjä tosiaan kasaillaan, silti keskustelu pysyy vapaana kaikille mielipiteille ja kaikille asioille kunhan vaan asiat esitetään hyvien tapojen mukaan. Ugh, olen puhunut :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 20.11.2008 19:56

Siis mitä täällä on tapahtunut? Olen ollut muutaman päivän pois ja nyt ihan pihalla. Luulis, että vinkuvonkua tulee silloin kun olen kirjoitellut tänne mutta että näin päin... Meinasin tarjoutua valvojaksi, mutta taidan kehittää jotain muuta naurunaihetta teille.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

tyysterin mafia
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.09.2008 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja tyysterin mafia » To 20.11.2008 21:57

Tonny0909 kirjoitti:Meinasin tarjoutua valvojaksi, mutta taidan kehittää jotain muuta naurunaihetta teille.
Juu keksi taas jotain joka saa meidät nauraa räkättämään, sitä tarvitaan :mrgreen: Itsekin tällä viikolla poissa keskustelupalstoilta ja tänään pöyristyneenä yritin saada jotain tolkkua mistä on kyse. Luovutin jossain vaiheessa kun teksti alkoi olla todella ilkeäsävyistä. Ei jaksa lukea tuollaista, ihan kun tämä syksyn pimeys ja monen monet sadepäivät ei olisi jo masentanut tarpeeksi... :(

Kaikilla on toki oikeus omiin mielipiteisiin, mutta pitäisi kuitenkin yrittää kohdella muita kuten haluaa heidän kohtelevan itseään... Valitettavasti näin ei aina toimita, joten seriffit - antakaa piiskan "viuhkua" tarpeen vaatiessa! :wink:
De gustibus non est disputandum

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 20.11.2008 22:12

Täydennys ohjeisiin:

Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä täällä. Pelkkä linkin postitus viestiketjuun ei todellakaan ole keskustelua.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 20.11.2008 22:16

tein jo tuossa päivällä sellaisen päätöksen, että poistan koko sivuston kirjanmerkeistä. en ns. viihdy enää täällä.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja sparris » Pe 21.11.2008 21:31

Joo...

kun muutama vuosi sitten aloittelin kätköilyä, porukkaa oli vielä melko vähän ja kaikki tuntuivat olevan hyvinkin samanhenkisiä. Oli helppoa olla asioista samaa mieltä, ja jos erimielisyyksiä oli, ne osattiin hoitaa asiallisesti ilman lapsellista väittelyä. Nyt kun harrastajia on tulvinut ovista ja ikkunoista on todettava, että vanha sanonta: "kun väki vähenee niin pidot paranee", toimii valitettavasti myös kääntäen. Joukkoon on tullut sellaista porukkaa, joita ilman mielestäni kätköily-yhteisö olisi miellyttävämpi ja siitä seuraa, että entistä tiukemmat säännöt ja ennen kaikkea entistä tiukempi valvonta on tarpeen, jotta näitä keskusteluja viitsii enää seurata.

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve." --Bilbo Baggins

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 21.11.2008 21:53

sparris kirjoitti:Joo...

kun muutama vuosi sitten aloittelin kätköilyä, porukkaa oli vielä melko vähän ja kaikki tuntuivat olevan hyvinkin samanhenkisiä. Oli helppoa olla asioista samaa mieltä, ja jos erimielisyyksiä oli, ne osattiin hoitaa asiallisesti ilman lapsellista väittelyä. Nyt kun harrastajia on tulvinut ovista ja ikkunoista on todettava, että vanha sanonta: "kun väki vähenee niin pidot paranee", toimii valitettavasti myös kääntäen. Joukkoon on tullut sellaista porukkaa, joita ilman mielestäni kätköily-yhteisö olisi miellyttävämpi ja siitä seuraa, että entistä tiukemmat säännöt ja ennen kaikkea entistä tiukempi valvonta on tarpeen, jotta näitä keskusteluja viitsii enää seurata.

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve." --Bilbo Baggins
Pahoittelen, että me muutkin olemme innostuneet tästä hienosta harrastuksesta. :lol: Mutta sinänsä ihan asiaa puhut. Aina kun saman asian ympärille alkaa kertymään niin paljon väkeä, ettei jäsenet enää henkilökohtaisesti tunne toisiaan, alkaa tulla tarvetta tiukemmille säännöille. Tämän kokoiseen porukkaan ei montaa riidanhaastajaa tai "huijaria" tarvita, jotta rähinä saadaan pystyyn. Aina löytyy se vastapuoli kunnon rähinään. Väkimäärän kasvaessa myös eri tavalla ajattelevien määrä kasvaa. Tämäkin harrastus alkaa astua ulos marginaaliharrastuksen kaavun alta. Sääntöjä tarvitaan ja vielä enemmän viisautta niiden laadintaan.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.12.2008 18:09

Aluksi luonnollisesti Hyvän Joulun toivotukset pehmittämään jatkoa :)

Sitten asia: keskustelun suuntaviivoista on tarkoitus koko valvojaporukan kesken pitää ensi vuoden alussa palaveri, missä mietimme mitä, miten, miksi ja milloin eli mihin suuntaan keskustelua kehitetään ja minkälainen yhteinen linjaus määritellään.

Sitä odotellessa suljin molemmat sota-ketjun aiheet (uskonsota ja fba) ja jatkossa enää ei käsistä riistäytyneitä keskusteluja siirretä tuolle alueelle vaan ne lukitaan järjettömyyden alkaessa. Myöskään etusivulla ei enää sota-alueen otsikot kummittele.

Myös koko offtopic -alueen järkevyys on mietinnän alla. Tarkoitus oli että aluelle siirtyisi ne viestiketjut mitkä eivät minnekään muualle kuulu mutta toisaalta niistä voi keskustella myös esimerkiksi suositulla (ei turhalla ja haitallisella) Suomi24:n laatufoorumilla. Mutta tältä osin asia on vielä hautumassa; pyritään kuitenkin siis keskittymään kätköilyyn ja välttämään offtopic -alueen tarvetta.

Mainitsen vielä että keskustelualueesta puhutaan irkkikanavalla erittäin paljon ja sen rönsyily asiaankuulumattomuuksiin on tuomittu ankarasti, toki yleensä ne jotka ovat tyytyväisiä eivät asiasta kerro vaan pääpaino on negatiivisilla mielipiteillä. Mutta mielipiteet ovat olleet lähtökohtana miksi olen asioita alkanut pohtimaan, vaikka yleensä olenkin vastarannan kiiski eli pyrin toimimaan toisin kuin mihin yritetään "painostaa".

Tässä asiassa oma ajatusmaailmani kuitenkin kohtasi mielipiteet: miksi kätköilykeskustelussa pitäisi sotia, keskustella uskonnosta jne. Nämä sodat eivät saa aikaan kuin pahaa mieltä keskustelijoissa (kuin myös ylläpidossa) joten otetaankin yhdessä siis nyt hymy naamalle, taputetaan toisiamme olkapäälle ja todetaan "vaikka olemmekin joskus eri mieltä olemme kaikki kätköilijöitä, nautitaan siis siitä ja keskustellaan asiasta järkevästi" :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Ma 22.12.2008 18:21

:D
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

geocandidate
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 10.06.2008 21:03
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja geocandidate » Ma 22.12.2008 19:51

Täysi kymppi keskustelupalstan tiukemmille linjauksille :D. On niin moneen kertaan alkanut ihmetyttää, miten joku täysin kätköilyyn liittymätön asia lähtee geocache fi:n keskustelussa ihan lapasesta. Nyt jaksaa taas paremmin seurata keskusteluja. Hyvää joulua kaikille.

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ma 22.12.2008 19:57

Haksulle kannatusta viisi viikkoa vanhalta geokätköilijältä ja vasta pari viikkoa tätä keskustelua seuranneelta keltanokalta. Katson siis tätä kaikkea aika eri silmin kuin useimmat teistä, sillä en oikeastaan tunne ketään livenä ja virtuaalisestikin erotan vasta muutaman aktiivisimman. Ehkäpä tällainen toistaiseksi vielä enemmän ulko- kuin sisäpuolisen näkökulma voi kuitenkin olla kiinnostava, joten tässä vähän tilitystä.

Aluksi seurasin keskustelua vain kansainvälisellä sivustolla ja sielläkin vain joitakin mielenkiintoisimpia asioita poimien. Oli nimittäin tuota lukemista ja opiskeltavaa ihan tarpeeksi muutenkin... Sain vaikutelman todella kivasta porukasta, joka ei turhia pingota. Siitä rohkaistuin sitten osallistumaan ensimmäiseen miittiini eli itsenäisyyspäivän ratikka-ajeluun. Sieläkin tapasin vain mukavia ihmisiä. Ajattelin, että tähän porukkaanhan minä jään. Kaksi päivää myöhemmin liityin tälle suomalaiselle keskustelupalstalle. No, sen jälkeen tunteet ovatkin sitten olleet vähän ristiriitaisia. Valtaosa keskustelusta on juuri sitä mitä odotinkin sen olevan: ystävällistä, avuliasta, toiset huomioon ottavaa ja huumorintajuista keskustelua geokätköilystä. Vähitellen aloin huomata myös näitä Suoli24-viestejä, joiden ajattelin ensin olevan yksittäistapauksia, mutta sitten niitä alkoi ilmestyä useampia ja useampiin säikeisiin. Niiden lisäksi olin myös aika yllättynyt FBA-keskustelusta, en niinkään tyylin kuin itse asian takia - näinkö vakavaa touhua tämä siis onkin? Ja minä kun luulin, että tämä on leikkiä... Seuraavaksi yllätyin siitä, että moni piti pahana sitä, että patahaasteeseen vastattiin kertomalla omasta osallistumisesta. Outoa - luulin, että se on juuri haasteiden idea. Eihän kukaan lahjoituksesta kerro itseään kehuakseen, vaan kannustaakseen mukaan muitakin, ihminen kun on sellainen apinalauman jäsen, että porukka vetää porukkaa puoleensa. Lopullisesti aloin uskoa olevani jotenkin väärässä paikassa, kun virisi keskustelu uskonnosta. Vanha seurusteluohjehan on, että tuntemattomien kanssa ei pidä keskustella politiikasta, uskonnosta eikä seksistä, koska niistä ei synny kuin riitaa. MOT, taas kerran. Ja sitten kaiken huipuksi saatiin aikaan ihmeen totinen keskustelu feikkititteleistä, joiden piti selvästi olla vain huumoria - ulkopuolinenkin sen tajusi. Ihmettelin taas, että miksi ihmiset ottavat tämän harrastuksen niin tosissaan, kun on kuitenkin kyse vain aikuisten leikistä...

No, nyt olen tässä viime päivinä miettinyt, että ehkäpä olisi sittenkin parasta tyytyä vain siihen, mikä on oikeasti tosi kivaa, eli geokätköilemään, ja jättää tämä sosiaalinen areena muille. En koe mielekkääksi alkaa seuloa riidanhaastamis- ja hiustenhalkomisviestien seasta niitä, joissa on sitä asiaakin. Mieluummin käytän sen ajan vaikka kätköillen. Toisaalta olen oppinut kaikkein eniten tästä uudesta harrastuksestani juuri uusia ja vanhoja keskusteluja lukemalla, koska täällä saa niitä aloittelijalle arvokkaita käytännön vinkkejä. Niinpä olen nyt ajatellut roikkua mukana vielä jonkin aikaa ja katsoa, mihin suuntaan tämä tästä kehittyy.

Ja silläkin uhalla, että tästä viestistä tulee kaikkien aikojen jaaritteluviesti (lupaan ettei tämä toistu), ajattelin kertoa lopuksi vielä kokemuksistani eräällä toisella moderoimattomalla listalla, johon kuka tahansa voi vapasti liittyä, ja jossa olen ollut aktiivisesti mukana toistakymmentä vuotta. Tuskinpa ne kokemukset ovat suoraan sovellettavissa tänne, mutta voihan asiaa miettiä. Tällä toisella listalla on jäseniä noin tuhat, joista noin sata kirjoittaa listalle edes joskus ja heistä puolet on aktiiveja, jotka kirjoittavat jokseenkin päivittäin. Viestejä tulee päivässä 100 - 200. Selvästi suurempi lista kuin tämä siis, mutta ei kovin suuri. Porukkaa yhdistää ammatti, mutta valtaosa ei tunne toisiaan muuten kuin virtuaalisesti - sikäli siis hyvin samanlainen kuin tämäkin. Tämän yli kymmenen vuoden aikana listalla on ollut joitakin riitoja, varsinkin alkuaikoina, ja asiattomuuksiakin on heitelty, mutta sodat ovat tyrehtyneet nopeasti, ja viime vuosina niistä on oikeastaan päästy kokonaan. Minusta tähän on ollut kaksi selvää syytä. Yksi on se, että "ohi-keskustelu" eli varsinaiseen asiaan kuulumattomat (ja osaa porukasta jatkuvasti ärsyttäneet) löpinät ja lätinät ohjattiin joitakin vuosia sitten rinnakkaislistalle. Sosiaalisimmat kuuluvat nyt molemmille listoille, asialinjaa kannattavat ovat mukana vain alkuperäisellä. Seurustelulistalla on asian puhuminen ankarasti kielletty, asialinjalla taas sallitaan ohittelua vain vähäisessä määrin. Kun läpänheitto alkaa saavuttaa tietyn rajan, siirrytään seurustelulistalle, missä se usein jatkuukin loputtomasti. Toinen ja varmasti vielä paljon merkittävämpi syy keskustelun pysymiselle asiallisena on se, ettei nimimerkkejä sallita. Aina silloin tällöin joku uusi yrittää, mutta hänet ohjataan lempeän päättäväisesti ruotuun. Kun joutuu vastaamaan oikealla nimellään siitä, mitä arkistoihin ikuisiksi ajoiksi jää, miettii vähän tarkemmin, mitä näppikseltään maailmaan päästää. Silloin tällöin toki joku onnistuu tyrskäyttämään öisen känniviestin, mutta näiden suhteen on opittu noudattamaan listan yhtä perussääntöä: kaikkeen ei tarvitse reagoida eikä haukkuva koira kauan yksin hauku. Hiljaisuus on usein paras tapa hoitaa nämä viestit.

No, rinnakkaislista-ajatuksen jätän muiden mietittäväksi, ja kun geokätköilyssä nimimerkki tuntuu olevan aika oleellinen osa toimintaa, niin tuskinpa täällä nimimerkeistäkään luopumassa ollaan. Ehkä voisi kuitenkin ajatella jonkinlaista vapaaehtoista itsensäpaljastelua - tai jopa oman oikean nimen näkymistä pysyvästi sivupalkissa nimimerkin alla, vapaaehtoisesti tai pakollisena. Silloin itse kukin tietää, että tästä lähtien kaikki, mitä minä tällä foorumilla sanon, on vapaata riistaa kenen tahansa lähettää vaikka työnantajalleni. Ehkä se pitäisi keskustelua aisoissa.

Tulipa jaariteltua... Kaikille kätköilijöille tähän asti joka tapauksessa oppimastani suurkiitos, ja tässä samalla kaikille myös leppoisan joulun toivotukset! Kätköillä tavataan, vähintäänkin virtuaalisesti. - Ja ai niin, minä olen Anneli Miljard, Helsingistä. Hauska tavata. :D

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Ma 22.12.2008 20:10

Kiitokset Minnelille monia mielenkiintoisia näkökulmia sisältävästä viestistä! Erääseen esiin nostamaasi asiaan liittyen haluaisin muistuttaa kirjoittajia yhdestä seikasta. Nimittäin vaikka täällä nimimerkeillä pelataankin, niin tämä porukka törmäilee toisiinsa keskustelupalstan ulkopuolella varmasti enemmän kuin keskustelupalstojen kirjoittelijat monella muulla palstalla. Se toinen nimimerkki voi ihan hyvin olla huomenna samalla purkilla samaan aikaan. Siinä tilanteessa molemmilla varmasti on mukavampaa, jos keskustelu pidetään linjalla "asiat riitelevät, eivät ihmiset".
-- wesbridge

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja el2 » Ma 22.12.2008 20:20

Minneli ja wesbridge kirjoittavat asiaa.

Keskustelualueella toiminta on karannut käsistä. Yritetään pitää aiheet kätköilyyn liittyvinä ja palata takaisin noin vuoden päähän, rentoa heittelyä, apua kansalle ja tarinoita elävästä elämästä kätköpurkkien lähistöltä.

Markku Eilola-Jokivirta
haittaaks se

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ma 22.12.2008 20:33

Minneli kirjoitti:Aluksi seurasin keskustelua vain kansainvälisellä sivustolla ja sielläkin vain joitakin mielenkiintoisimpia asioita poimien. Oli nimittäin tuota lukemista ja opiskeltavaa ihan tarpeeksi muutenkin... Sain vaikutelman todella kivasta porukasta, joka ei turhia pingota.
En usko, että vaikutelmasi on väärä. Mutta jokaiseen vähänkään isompaan joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä. Osa ottaa harrastuksensakin tosissaan, osa ei. Osa haluaa tehdä kaikesta kilpailua, osa ei. Kyllä minäkin lähden FTF-jahtiin, kun sopiva tilaisuus tulee, mutta kisan tuloksella ei ole oikeastaan väliä. FTF-kisat ovat parhaita tapoja tavata muita kätköilijöitä, jos ei eventtejä lasketa. Tilastojakin katselen lähinnä omaksi ilokseni.
No, nyt olen tässä viime päivinä miettinyt, että ehkäpä olisi sittenkin parasta tyytyä vain siihen, mikä on oikeasti tosi kivaa, eli geokätköilemään, ja jättää tämä sosiaalinen areena muille. En koe mielekkääksi alkaa seuloa riidanhaastamis- ja hiustenhalkomisviestien seasta niitä, joissa on sitä asiaakin. Mieluummin käytän sen ajan vaikka kätköillen. Toisaalta olen oppinut kaikkein eniten tästä uudesta harrastuksestani juuri uusia ja vanhoja keskusteluja lukemalla, koska täällä saa niitä aloittelijalle arvokkaita käytännön vinkkejä. Niinpä olen nyt ajatellut roikkua mukana vielä jonkin aikaa ja katsoa, mihin suuntaan tämä tästä kehittyy.
Jotenkin tulee mieleen ns. ikuinen syyskuu. Eiköhän tilanne rauhoitu uusien sääntöjen myötä.
Tulipa jaariteltua... Kaikille kätköilijöille tähän asti joka tapauksessa oppimastani suurkiitos, ja tässä samalla kaikille myös leppoisan joulun toivotukset! Kätköillä tavataan, vähintäänkin virtuaalisesti. - Ja ai niin, minä olen Anneli Miljard, Helsingistä. Hauska tavata. :D
Taidan kuitenkin pysyä nimimerkkini takana, vaikka nimi sen takaa löytyy vaikkapa gc.fi:n puhelinluettelosta. Mahdollisiin kätköilysivustojen kautta tulleisiin sähköposteihin vastaan myös omalla nimelläni. En kuitenkaan halua paljastaa itsestäni enää enempää hakukoneille, kun siellä ovat jo opiskeluaikaiset keskustelut ja nettisivut.

jemann + avec
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 05.01.2007 8:46
Paikkakunta: Suolahti

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja jemann + avec » Ma 22.12.2008 22:51

En vastusta uusien säännösten käyttöön ottamista. Sitä sen sijaan ihmettelen, että mihin tarvitaan sellaista offtopic-osiota, jossa ei kuitenkaan saa keskustella asian, tässä tapauksessa kätköilyn, vierestä. Tietenkin myös sillä alueella on tarpeen pitää mielessä hyvät tavat. No, ylläpito varmaan sitten vuoden alussa viimeistään tekee omat ratkaisunsa ja niiden mukaan eletään. Hyvää joulua vaan itse kullekin säädylle ja silleen.

-a
En ole eksyksissä - vielä.

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Ma 22.12.2008 23:38

Ainakin minun ymmärrykseni mukaan nimenomaan koko offtopic-alueen olemassaolon tarve on yksi pohdinnan alla oleva asia tällä hetkellä. Halutaanko kätköilyyn liittymätön keskustelu ohjata kenties kokonaan muille netistä löytyville keskustelupalstoille, vai säilytetäänkö täällä offtopic-alue niitä varten. Vaihtoehtoja on monia, niillä kaikilla omat hyvät ja huonot puolensa.
-- wesbridge

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ma 22.12.2008 23:58

Minneli kirjoitti:Ehkä voisi kuitenkin ajatella jonkinlaista vapaaehtoista itsensäpaljastelua - tai jopa oman oikean nimen näkymistä pysyvästi sivupalkissa
Käväisepä Anneli, tai Minneli tai mitensenytolikaan, Facebookissa ja liity siellä porukkaan geokätköilijät. Siellä suurin osa porukasta esiintyy omalla nimellään.

Itse asiassa minulla oli Facebookin kätköilijäalueella hetken aikaa vaikeuksia mieltää kenen/keiden kanssa kulloinkin olen jutuissa kun kätköilytouhuissa vain naama ja nimimerkki olivat tulleet tutuiksi ... ;-)
//geonovice sikajack

KOO
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 10.11.2008 17:11

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja KOO » Ti 23.12.2008 0:03

Kätköily on harrastus.
Harrastukseni saa olla hauskaa tai vaivan arvoista.
En välttämättä tarvise kätköillessä seuraa, vaikka onhan se mukavaa.
Jos pitää ottaa vakavasti, pitää myös miettiä miksi.
Kiitos valvonnasta.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien sääntöjen luonnos

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 23.12.2008 8:42

Olen kanssa ilman muuta sääntöjen kannalla, mikä ei liene yllätys kenellekkään. Tapanani kun on joskus harvoin hieman provosoitua joten onhan se hyvä, jos joku vähän suitsii niitä haluja. :lol:

Minua kyllä mietityttää tässä se, että keskusteluun olla kyllä mielellään tuomassa sääntöjä mutta sitten itse kätköilyssä tuntuisi olevan kaikki sallittua :?:
Viimeksi muokannut Geovius, Ti 23.12.2008 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”