Parhaat geoapuvälineet?

Yleistä keskustelua kätköilystä
tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Ma 18.05.2009 13:42

Mitä teillä on geopakissa? Onko kaikilla aina nelimetriset tikkaat ja köysisetti mukana? Mikälaisia köysivirityksiä käytätte vai pitääkö oikein hankkia valjaat? Mikä on suosikkiapuvälineenne (joka ei mahdu käsilaukkuun)?

Minä luulin, että pärjäisi pinseteillä, kynällä ja fikkarilla, mutta ei näytä riittävän. *masentavaa*
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

-hamppi-
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 30.07.2008 7:48
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja -hamppi- » Ma 18.05.2009 13:51

Mie olen miettinyt olisko esim talvi kätköilyssä apua sellaisesta raksamiesten käyttämästä kojeesta joka paljastaa vesijohdot sähköpiuhat yms. sil vois hakea purkkeja lumen alta edellyttää tietenin et kätkössä olis jotain metallia. miina harava olis myös mukava.

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja karamellielli » Ma 18.05.2009 14:03

Mun paras kamu on sellainen pieni McGyvertyökalu (mini-Leatherman), missä yllättävän tehokas lamppu ja monta kivaa meisseliä ja terää, jolla saa aikaan vaikka haavoja itseensä. Se kyllä mahtuu käsilaukkuun. Veskaan taas ei mahdu kanootti, joka on kätevä kulkupeli vesistöillä kätköillessä. Tosin se pitää pitempää kuljetusta varten nostaa auton katolle, joten laitetaan listaan varmuudeksi vielä auton kattotelineet ja BMW (nekään ei mahdu ainakaan mun käsilaukkuun). Melat on myös hyvä olla mukana, ja pelastusliivit tiätty. Yhden kerran on ollut köyttä mukana viitisen metriä. Mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, olin silti liian lyhyt, tikkaista olisi ollut enempi hyötyä, mutta tuo köysi on ihan ylimainostettu juttu. Tai ehkä se riippuu, mistä suunnasta on kätköä lähestymässä. Sattuneesta syystä en nyt juuri tuolle kätkölle edes ajatellut ottaa tikkaita mukaan.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 18.05.2009 14:41

Täällä on keskustelua aiheesta.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ma 18.05.2009 14:47

Silmät ja korvat

Kuukkelit
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 05.01.2007 21:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja Kuukkelit » Ma 18.05.2009 15:40

Geokoputin. Ei mahdu käsilaukkuun mutta reppuun sentään.
Kustomoin kelvottomista grillausvartaista vartaan kärjen taivuttamalla mainion koputtimen jolla hätistellä koloista käärmekset karkuun. Antaa myös sopivasti äänisignaalia osuessaan muuhun kuin kiveen/multaan/puunjuureen. Toimii myös jatkovartena jos käsi ei yllä noukkimaan. Eikä edes maksanut paljoa.

Muu repun varustus on sitten ihan normaalia retkivarustetta.

-AnsKuukkeli

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Parhaat geoapuvälineet?

Viesti Kirjoittaja nick70 » Ma 18.05.2009 16:10

Mielestäni paras apuväline on ollut geokääpiö. Mahdollistaa ylimääräistä huomiota herättämättömän liikkumisen melkein missä tahansa. Lapsethan luontaisesti työntää nokkansa joka paikkaan ja tietysti vastuuntuntoinen vanhempi painelee perässä pilttiään vahtimaan ja varjelemaan. Lisäksi fiksu geokääpiö osaa itsenäisesti ottaa tarpellisia tavaroita (esim kynä tai fikkari) mukaan, kun itseltä ne unohtuvat harva se kerta.
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”