tapahtuu 30.9.

Yleistä keskustelua kätköilystä
SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Pe 18.09.2009 20:33

Heh, tuohan menee helpomminkin. Antaa suoraan URL linkin GC koodin kera oheisessa muodossa:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCQR3B

... muistaakseni tuo ei onnistunut joskus kauan aikaa sitten

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 18.09.2009 20:50

SilverQuick kirjoitti:Heh, tuohan menee helpomminkin. Antaa suoraan URL linkin GC koodin kera oheisessa muodossa:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCQR3B

... muistaakseni tuo ei onnistunut joskus kauan aikaa sitten
Tuota minä hainkin!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Neula
Viestit: 18
Liittynyt: La 29.08.2009 17:16

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Neula » La 19.09.2009 16:26

NMS68 kirjoitti:
Jouko kirjoitti:
NMS68 kirjoitti:Koska kyse on kuluttajakaupasta
Mistä kaupasta? Jos ei ole maksanut palvelusta, niin ei kai kyse ole kaupasta?
Ei kai missään sanota, että kauppaa tehdessä pitää liikkua rahaa? Oleellista on, että Groundspeak tarjoaa palvelua kuluttajille. Ennen palveluiden käyttöä on hyväksyttävä sopimus, jonka ehdot ovat, mitä ovat. Minun ymmärtääkseni tuollaisia sopimuksia säädellään kuluttajansuojalaissa.
Pienenä sivuhuomautuksena: Kun tehdään kauppaa kansainvälisesti, suomen kuluttajansuojalaki ei päde muissa maissa sijaitsevien nettikauppojen (tai muidenkaan) ollessa kyseessä. Joka maassa on omat kuluttajansuojansa ja nettikauppa toimii oman maansa kuluttajansuojalain mukaisesti. Suomen kuluttajansuojalaki on verrattain vahva kuluttajan näkökulmasta ja saattaa aiheuttaa pienempiä tai suurempia yllätyksiä jos kaupankäyntiehtoihin ei perehdytä ennen tilaamista. Ne siis ihan oikeasti kannattaa lukea ja edes yrittää ymmärtää :)

Joku myös mainitsi ettei nämä "sopimustekstit" ole edes suomeksi. Mutta ei niiden tarvitsekaan olla. Nettikaupoissa ja palveluissa riittää sopimustekstit sillä kielellä, millä muukin palvelu on - eli yleensä yrityksen kotimaan kieli.
***

Mitä tulee sitten noiden premiumkätköjen loggaamiseen ilman jäsenyyttä, kun sellainen vahingossa tuli vastaan, ratkaisin omalta kohdaltani asian näin:
Meidän perheessä kun oli vain miehelläni premium jäsenyys ja siksi emme huomanneet kätköä logatessa että kätkö onkin premiumeille. Otin yhteyttä kätkön omistajaan ja kysyin että voinko logata sen myös nettiin kun päätin sen vuoksi hankkia itselleni jäsenyyden, vaikken ollutkaan jäsen sitä logatessa. Sain myöntävän vastauksen ja sain kätkön logatuksi.
Mielestäni kätkön omistajan toiveita on syytä noudattaa, jos ne toiveet ei aivan mahdottomaksi mene. Sillä systeemillä saadaan jatkossakin nauttia laadukkaista kätköistä sekä kaikille tarkoitetuista että premiumkätköistä. :D
Aina on aikaa lähteä yhdelle... KÄTKÖLLE!

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 30.09.2009 5:43

No niin, nyt olen muuttanut 11 vanhaa kätköäni Premium only -kätköiksi (lisäksi minulta julkaistiin pari päivää sitten yksi uusi premiumkätkö). Ilmoitin kunkin kätkön omalla sivulla tästä toimenpiteestä 9.9. Pari huomiota:

- Kaikkia kätköjäni saa edelleenkin kaikki hakea jos naatit on tallella jossain.

- Minulla on yhteensä 47 kätköä, joista
  • 5kpl on miittejä (arkistoitu)
  • 9kpl arkistoitu (jästitty liian monta kertaa tai muuten huonoiksi osoittautuneita kätköjä)
  • 1kpl adoptoituja kätköjä
  • 3kpl geokohteita ja
  • 17kpl tusinapurkkeja
Tämän viimeisen kohdan takia muutin osan kätköistäni Premium-kätköiksi. Olin harkinnut myös sitä, että olisin arkistoinut nuo 17kpl tusinapurkit, mutta tämä tuntui ehkä nyt kuitenkin järkevämmältä ratkaisulta. Eli nuo 12kpl premiumkätköjä ovat omasta mielestäni "ei-ehkä-niin-tusinapurkkeja-kuin-kaikki-muut-kätköni"
Onko muuten nimesi jo täällä?

thejoni
Viestit: 52
Liittynyt: Su 01.03.2009 15:10

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja thejoni » Ke 30.09.2009 9:18

Minä arkistoin yhden purkin kun se jästittiin kahdesti, voikohan earth kätköjä laittaa prerium onlyksi.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ke 30.09.2009 20:39

No niin Haaskalintu

Kerropa minulle kuinka loggaaminen nyt onnistuu premiumkätköilläsi. Haettiin eilen "Tammisalon kirkko" mysteerisi yhdessä geopoikani Geo-Vaden kanssa. Loggasin löydön geocaching.comiin eilen ja tänään poikani yritti samaa, siinä mitenkään onnistumatta. Systeemi herja vaan " An Error Has Occurred
Sorry, the owner of this listing has made it viewable to subscribers only. Visit the premium member page to find out how to upgrade your account to a premium member.
You are not logged in. You must be logged in to view this content.
Greyed out links are only available to Premium Members.
"

Naatit me selvitettiin jo aikoja sitten. Viestisi ilmoitus että hakea saa ei lohduta jos ei myös voi logata nettiin. Itselläni on tämä ihmeellinen premiumjäsenyys ja mielestäni tuo yksi jäsenyys on aivan riittävä koko perheelle, ja nyt kyllä tuntuu että se yksikin jäsenyys on liikaa.

Jännittävänä yksityiskohtana huomasin, ettei Geo-Vade pysty edes näkemään vanhoja loggauksiaan esim kätkösarjassasi rymyämistä.
Minusta teit ikävähkön tempun muuttaessasi nykyisiä kätköjäsi premiumeiksi. Tämä haittaa olennaisesti perhemielessä harrastusta eikä lainkaan kannusta ainakaan tässä tapauksessa nuorisoa kätköilyyn. Parasta olisi ollut tehdä vain uudet kätköt erikoismaksuluokkaisiksi ja vaikka sitten arkistoida vanhat tusinapurkit jos niitä et enää halunnut ylläpitää.

t Bombur1
Haaskalintu kirjoitti:No niin, nyt olen muuttanut 11 vanhaa kätköäni Premium only -kätköiksi (lisäksi minulta julkaistiin pari päivää sitten yksi uusi premiumkätkö). Ilmoitin kunkin kätkön omalla sivulla tästä toimenpiteestä 9.9. Pari huomiota:

- Kaikkia kätköjäni saa edelleenkin kaikki hakea jos naatit on tallella jossain.

- Minulla on yhteensä 47 kätköä, joista
  • 5kpl on miittejä (arkistoitu)
  • 9kpl arkistoitu (jästitty liian monta kertaa tai muuten huonoiksi osoittautuneita kätköjä)
  • 1kpl adoptoituja kätköjä
  • 3kpl geokohteita ja
  • 17kpl tusinapurkkeja
Tämän viimeisen kohdan takia muutin osan kätköistäni Premium-kätköiksi. Olin harkinnut myös sitä, että olisin arkistoinut nuo 17kpl tusinapurkit, mutta tämä tuntui ehkä nyt kuitenkin järkevämmältä ratkaisulta. Eli nuo 12kpl premiumkätköjä ovat omasta mielestäni "ei-ehkä-niin-tusinapurkkeja-kuin-kaikki-muut-kätköni"


Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja stebu » Ke 30.09.2009 20:57

Moi

Kerro geopojallesi että käyttä linkkiä http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GC13BDD

Niitä logeja on hieman hankalampi nähdä :evil:
-stebu

thejoni
Viestit: 52
Liittynyt: Su 01.03.2009 15:10

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja thejoni » Ke 30.09.2009 21:36

Taitanee onnistua, että joku copy pastaa ne tänne vaikkapa tähän ketjuun jotta niiden katsominen onnistuu, ja mikäli pääsette haaskalinnun kanssa yhteyteen niin Saattaa onnistua että tietyn hetken olisi se ei prerium purkki jotta editointi on mahdollista..

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 01.10.2009 6:51

Bombur1 kirjoitti:No niin Haaskalintu
Jännittävänä yksityiskohtana huomasin, ettei Geo-Vade pysty edes näkemään vanhoja loggauksiaan esim kätkösarjassasi rymyämistä.
Annapa sähköpostiosoite minulle niin voin copy-paste -toiminnolla lähettää ne vanhat loggaukset. Myös haksu10:n sivulta saa ladattua ihan tekstimuodossa kaikki mahdolliset loggaukset (en nyt vain muista mistä).
Bombur1 kirjoitti:
Minusta teit ikävähkön tempun muuttaessasi nykyisiä kätköjäsi premiumeiksi. Tämä haittaa olennaisesti perhemielessä harrastusta eikä lainkaan kannusta ainakaan tässä tapauksessa nuorisoa kätköilyyn.

Sinulla on oikeuis mielipiteeseesi. Se, että "haittaa olennaisesti perhemielessä harrastusta" lienee jo vähän liioiteltuja. Suomessa on vielä yli 10 000 kätköä haettavissa. Kuten sanoin, ilmoitin tästä premium -muutoksesta jo 9.9. Kysymyksessä on siis noin promille Suomen kätköistä, joten liekö tämä asia saanut aivan suhteettomasti huomiota?
Bombur1 kirjoitti:
Parasta olisi ollut tehdä vain uudet kätköt erikoismaksuluokkaisiksi ja vaikka sitten arkistoida vanhat tusinapurkit jos niitä et enää halunnut ylläpitää.

Nytpä ei ollut kysymyksessä haluni tai haluttomuuteni ylläpitää kätköjä. Aion jatkossakin ylläpitää kaikkia kätköjäni. tuo "Parasta olisi" on sinun näkemyksesi asiasta, ja toki hyväksyn sen että meitä on moneen junaan. Itse olen perustellut tätä muutosta jo niin monisanaisesti että alkaa kaduttaa se, että ilmoitin tästä etukäteen. Olisin hyvin voinut vain muuttaa kyseiset kätköt PO-kätköiksi ilman mitään ennakkovaroitusta. Luulen, että kukaan ei olisi asiaa edes huomannut. Mielestäni tämä oli vain reilua tehdä näin päin, ja toivomukseni siitä, että asia synnyttäisi keskustelua toteutui. Surukseni vain huomaan, että sama virsi "hetimullekaikkijavieläilmaiseksi" jatkuu, ja olen saanut hyvin vähän ymmärrystä osakseni vaikka kuinka yritin perustella asiaa. Ymmärtäisin kritiikin, jos saisin itse rahaa siitä, että joku loggaa PO-kätköni. Mutta kun asia ei ole niin.

Lapsille kerrotaan satua Kirjavasta Kanasta. Kuka muistaa? Omaan oikeustajuuni mahtuu hyvin se, että koska olen nähnyt sen vaivan, että olen suunnitellut kätkön, toteuttanut sen, huoltanut ja ylläpitänyt sitä, tehnyt korjauksia ja muutoksia niin saan omalle kätkölleni tehdä mitä haluan. Modifioida, päivittää koordinaatteja, rkistoida, muuttaa PO-kätköksi jne.

Onneksi on olemassa pieni ja hiljainen vähemmistö joka on tästä asiasta samaa mieltä kanssani. Kiitos teille tuesta, kaverit! :)
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 01.10.2009 9:14

Haaskalintu kirjoitti: Onneksi on olemassa pieni ja hiljainen vähemmistö joka on tästä asiasta samaa mieltä kanssani. Kiitos teille tuesta, kaverit! :)
Niin on. Tsemppiä, pidä linjasi.
Nil volentibus arduum.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 01.10.2009 9:31

Kannatan kätkön tekijän oikeuksia hallita suunnittelemiaan ja toteuttamiaan kätköjä parhaaksi katsomallaan tavalla. Joten tsemppiä Haaskis!
Still one more to find!

Rafu
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:35
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Rafu » To 01.10.2009 11:04

small oaks kirjoitti:Kannatan kätkön tekijän oikeuksia hallita suunnittelemiaan ja toteuttamiaan kätköjä parhaaksi katsomallaan tavalla. Joten tsemppiä Haaskis!
Samaa mieltä, en ymmärrä miten voisi olla toisin.

Avatar
Trulli
Viestit: 47
Liittynyt: La 28.06.2008 10:41
Paikkakunta: Iitti

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Trulli » To 01.10.2009 11:28

Niinhän se on, että kätkön omistajalla on ehdoton oikeus toimia oman kätkönsä kanssa juuri niin kuin itse haluaa, kunhan se on gc.comin ohjenuorien mukaista. Jos haluaa vaikuttaa jollain tavoin kätköilyn kehitykseen, niin silloin täytyy itse toteuttaa sellaisia kätköjä, joiden uskoo vievän kehitystä parempaan suuntaan. Jos huomaa epäkohtia toisten kätköissä, kannattaa toteuttaa itse sellaisia purkkeja, joista nämä epäkohdat puuttuvat. Näin muutkin saattavat huomata, että toihan onkin ihan kiva tapa toimia ja toteuttaa kätköjä(ja saattavat ottaa mallia sinusta).

Haaskalintu toimii oman näkemyksensä mukaisesti ja sillä ei ole mitään merkitystä miten itse toimisin. Tilanteeseen täytyy kaikkien alistua, mutta mahdollisuutta kun ei ole.

Noudata jatkossakin omaa linjaasi ja usko sisäiseen ääneesi Haaskalintu, näin se menee.
Maailma on erilainen kätköilijän silmin...

Avatar
GeoScoutJAE
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 09.02.2009 16:21
Paikkakunta: Oulu

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja GeoScoutJAE » To 01.10.2009 11:41

Trulli kirjoitti:Niinhän se on, että kätkön omistajalla on ehdoton oikeus toimia oman kätkönsä kanssa juuri niin kuin itse haluaa, kunhan se on gc.comin ohjenuorien mukaista. Jos haluaa vaikuttaa jollain tavoin kätköilyn kehitykseen, niin silloin täytyy itse toteuttaa sellaisia kätköjä, joiden uskoo vievän kehitystä parempaan suuntaan. Jos huomaa epäkohtia toisten kätköissä, kannattaa toteuttaa itse sellaisia purkkeja, joista nämä epäkohdat puuttuvat. Näin muutkin saattavat huomata, että toihan onkin ihan kiva tapa toimia ja toteuttaa kätköjä(ja saattavat ottaa mallia sinusta).

Haaskalintu toimii oman näkemyksensä mukaisesti ja sillä ei ole mitään merkitystä miten itse toimisin. Tilanteeseen täytyy kaikkien alistua, mutta mahdollisuutta kun ei ole.

Noudata jatkossakin omaa linjaasi ja usko sisäiseen ääneesi Haaskalintu, näin se menee.

Olen samaa mieltä että näinhän se menee!
Tarkkuuslajeista kiinnostuneena en halua halkoa hiuksia vaan panen ne vähintään neljään osaan!

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » To 01.10.2009 11:50

Haaskalintu kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:No niin Haaskalintu
Jännittävänä yksityiskohtana huomasin, ettei Geo-Vade pysty edes näkemään vanhoja loggauksiaan esim kätkösarjassasi rymyämistä.
Annapa sähköpostiosoite minulle niin voin copy-paste -toiminnolla lähettää ne vanhat loggaukset. Myös haksu10:n sivulta saa ladattua ihan tekstimuodossa kaikki mahdolliset loggaukset (en nyt vain muista mistä).
Kuten mainitsin, olen premiumjäsen, ja voin itsekin tarvittaessa näitä kopioida. Pointti nyt on vaan se, että kukaan kätkön logannut EI premiumjäsen voi enää ilman premiumjäsenen tukea edes nähdä vanhoja loggauksiaan, saati sitten niitä editoida tai vaikka halutessaan poistaa. Kun joku toi keskusteluun käsitteen tekijänoikeus, niin tämä oikeus on tässä tapauksessa viety ei-premiumloggauksen kirjoittajalta.
Bombur1 kirjoitti:
Minusta teit ikävähkön tempun muuttaessasi nykyisiä kätköjäsi premiumeiksi. Tämä haittaa olennaisesti perhemielessä harrastusta eikä lainkaan kannusta ainakaan tässä tapauksessa nuorisoa kätköilyyn.
Haaskalintu kirjoitti: Sinulla on oikeuis mielipiteeseesi. Se, että "haittaa olennaisesti perhemielessä harrastusta" lienee jo vähän liioiteltuja. Suomessa on vielä yli 10 000 kätköä haettavissa. Kuten sanoin, ilmoitin tästä premium -muutoksesta jo 9.9. Kysymyksessä on siis noin promille Suomen kätköistä, joten liekö tämä asia saanut aivan suhteettomasti huomiota?

Mielipiteet ovat mielipiteitä, ja en ole muuttanut omiani.
Haaskalintu kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:
Parasta olisi ollut tehdä vain uudet kätköt erikoismaksuluokkaisiksi ja vaikka sitten arkistoida vanhat tusinapurkit jos niitä et enää halunnut ylläpitää.

Nytpä ei ollut kysymyksessä haluni tai haluttomuuteni ylläpitää kätköjä. Aion jatkossakin ylläpitää kaikkia kätköjäni. tuo "Parasta olisi" on sinun näkemyksesi asiasta, ja toki hyväksyn sen että meitä on moneen junaan. Itse olen perustellut tätä muutosta jo niin monisanaisesti että alkaa kaduttaa se, että ilmoitin tästä etukäteen. Olisin hyvin voinut vain muuttaa kyseiset kätköt PO-kätköiksi ilman mitään ennakkovaroitusta. Luulen, että kukaan ei olisi asiaa edes huomannut. Mielestäni tämä oli vain reilua tehdä näin päin, ja toivomukseni siitä, että asia synnyttäisi keskustelua toteutui. Surukseni vain huomaan, että sama virsi "hetimullekaikkijavieläilmaiseksi" jatkuu, ja olen saanut hyvin vähän ymmärrystä osakseni vaikka kuinka yritin perustella asiaa. Ymmärtäisin kritiikin, jos saisin itse rahaa siitä, että joku loggaa PO-kätköni. Mutta kun asia ei ole niin.


Lapsille kerrotaan satua Kirjavasta Kanasta. Kuka muistaa? Omaan oikeustajuuni mahtuu hyvin se, että koska olen nähnyt sen vaivan, että olen suunnitellut kätkön, toteuttanut sen, huoltanut ja ylläpitänyt sitä, tehnyt korjauksia ja muutoksia niin saan omalle kätkölleni tehdä mitä haluan. Modifioida, päivittää koordinaatteja, rkistoida, muuttaa PO-kätköksi jne.

Onneksi on olemassa pieni ja hiljainen vähemmistö joka on tästä asiasta samaa mieltä kanssani. Kiitos teille tuesta, kaverit! :)
En ole mitenkään kritisoinut tekijänoikeuttasi kätköihisi tai oikeuttasi tehdä mitä niillä haluat. Sinun kätkösi ovat järjestään olleet parempaa A-ryhmää ja muutenkin mukavia. Kuitenkaan minusta oikeus tehdä jotakin ei ole aivan sama kuin tehdä oikein ja minusta et toiminut tässä tapauksessa viisaasti muuttamalla vanhoja kätköjä premium-rajoitteisiksi sen sijaan että olisit vain luonut uusia premium-kätköjä. Järjestelmä ei selvästi tue tällaista muutosta. Jo se että aivan oppikirjan mukaisesti ei-premiumjäsenen 29.9 löytämää ei-premiumkätköä ei voi enää ilman erikoislinkkejä tai syvällisempää järjestelmän tuntemista logata nettiin 30.9 kun siitä on tehty premiumkätkö, eikä tällöin logattuaan enää koskaan pysty tätä loggausta näkemään saati editoimaan ei ole oikein.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja LQ » To 01.10.2009 11:58

Bombur1 kirjoitti:Pointti nyt on vaan se, että kukaan kätkön logannut EI premiumjäsen voi enää ilman premiumjäsenen tukea edes nähdä vanhoja loggauksiaan, saati sitten niitä editoida tai vaikka halutessaan poistaa. Kun joku toi keskusteluun käsitteen tekijänoikeus, niin tämä oikeus on tässä tapauksessa viety ei-premiumloggauksen kirjoittajalta.
Tämä menee multa nyt täysin ohi. Voi niitä omia logeja nähdä ja muokata aivan kuten mitä tahansa muuta logia???
Voi myös katsoa muiden logeja, toki vain yhtä kerrallaan, jos niihin löytää linkit (esimerkiksi haksun lokiseurannasta).

Tästä jokainen löytää linkit kaikkiin kätkölogeihinsa.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja barlow39 » To 01.10.2009 13:15

Jokainen saa tehdä kätköilleen mitä haluaa, kun pysyy sääntöjen puitteissa, jotka on hyväksynyt kirjautuessaan palveluun. Ongelmaksi tämä muodostuu, jos jollain tekosyyllä esim. "geoeroosion" tai "jästimisen" (jästithän eivät ole geokätköilijöitä!) ehkäisemiseksi aletaan purkkeja siirtää ja uusia purkkeja luoda vain Premium-puolelle. Se vähentää "ilmaisen" harrastuksen pariin siirtyneiden mahdollisuuksia. Kirjautuessani palveluun, luulin tämän perustuvan maksuttomuuteen, että tässä maailmassa vielä jotain saisi hoidettua "talkoilla". (Luin kyllä silloin tästä maksullisestakin palvelusta) En mielelläni maksa edes sitä kymppejä jäsenyydestä, jos rahani vielä menevät ulkomaille (No he ovat keksineet ilmaisen palvelun rinnalle tuloja tuovan palvelun). Ja sillä rahalla saatavia palveluita en ainakaan vielä tarvitse (hinta/hyöty-suhde on vielä liian alakanttiin).

Mitä sitten esim 5 vuoden päästä, kun "kaikki" ovat premiumjäseniä, ja hakevat Premium-kätköjä ja aletaan ihmetellä "Mitä tehtäisiin Premiumkätköjä vaivaavalle geoeroosiolle?" tai "Purkkiini on pissattu, mitä tehdä?"

Lainaus: "Surukseni vain huomaan, että sama virsi "hetimullekaikkijavieläilmaiseksi jatkuu".

Niinhän tämä onkin. Geocaching.com etusivulla "Create a new membership - It's free!" tai Getting started -> "Register for a free membership. " Jäsenyys on ilmaista ja kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen!

Jos te Prot voisitte vaikka perustaa oman suljetun keskustelupalstan, joissa puitte Pro-asioita, mitä ne meille taviksille kuuluu :(

Sen verran kommentoin vielä näitä kätköjen siirtoja Premium-puolelle, että eikö tämä vähän sodi sellaista yhteisöllisyyttä vastaan, missä pitäisi kuitenkin ylläpitää "me-henkeä", jotta yhteenkuuluvuus ym. saisivat jäsenet pitämään "kätköilyn" elinkelpoisena harrastuksena ns. "talkoilla"? Premiumiksi siirto on vähän kuin "en leiki enää teidän hiekkalaatikolla yhteisillä leluillamme, vaan siirrän leluni toiselle, maksulliselle, laatikolle".

Yhdessä keskustelussa kysyttiin, että paljonko Suomessa on kätköilijöitä. Siitä alkoi saivartelu, että kuka on aktiivinen ja joku heitti luvun 1500. Tulee mieleen, että eiköhän se geoeroosio ole sen kätkön tekijän vika? Osittain jästiminenkin. Ei montaa ihmistä tarvitä jäkäläpeitteiseen metsään, kun geopolku jo näkyy. Eikö kukaan muista, kun koulussakin sanottiin, että jalanjälki näkyy 20 vuotta?

Mikä estää näitä "huonoja" taviskätköilijoitä siirtymästä Premium-puolelle? Tuleeko kohta Pro-sarja, jonne pääsee vain 1000 kätköä hakeneita, luotettavaksi henkilöksi todistettuja. jäseneksi, ja Premium kätköt siirretään sitten sinne? Tääkin on sitä nykyaikaa, että rahalla saa jotain "parempaa" tai pääsee eliittiin... :?

Se. että siirrosta mainitsemattomuus olisi pitänyt keskustelunpalstan hiljaisena, on väärä luulo. Joku huomaa jotain ja välittömästi se on palstalle heitetty pohdittavaksi.

Meni jo vähän offtopic. No tästäkin näette, että joku voi huonona päivänä vetää pienestä asiasta herneen nenäänsä :shock:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 01.10.2009 13:23

Bombur1 kirjoitti:[Kuitenkaan minusta oikeus tehdä jotakin ei ole aivan sama kuin tehdä oikein ja minusta et toiminut tässä tapauksessa viisaasti muuttamalla vanhoja kätköjä premium-rajoitteisiksi sen sijaan että olisit vain luonut uusia premium-kätköjä. Järjestelmä ei selvästi tue tällaista muutosta.
(boldaus Haaskalinnun)

Tämä viimeinen virke lieneekin tässä se villakoiran ydin. Myönnän etten tiennyt tällä PO-muutoksella olevan tällaisia "sivuvaikutuksia". Ilmeisesti löydettyjen kätköjen määrä pysyi kuitenkin samana, eikö?

Olen samaa mieltä siitä, että jokainen loggaus on kuin päiväkirjamerkintä, ja sinänsä arvokas niin kätkön tekijälle, löytäjälle kuin varsinkin loggaajalle itselleen. Sen vuoksi tämä on omasta mielestänikin harmillinen sivuvaikutus. Kuten sanottu, kiertoteitse nämä loggaukset saa kuitenkin "kalastettua" itselleen takaisin.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: tapahtuu 30.9.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 01.10.2009 16:57

Mitäs jos järjestetään sellanen "Premium only- cache raid"? Joka premiumi tekee hirveen kasan premium only- purkkeja ja sitten mennään metsään kuuntelemaan kun joka puolelta kuuluu kitinää ja natinaa!!!!!

Mä olen ainakin mukana!

ps. Pitäis varmaan maksaa se vuosimaksukin, kun coloradolla ei pysty lukemaan kuvauksiakaan enää...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”