Väärin piilotettu

Yleistä keskustelua kätköilystä
TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Väärin piilotettu

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » La 05.01.2013 19:12

Tuota kaupallista asiaa on mietitty ja saako sitä millään tavalla ilmaista kätkökuvauksessa, jos kätkö tai vaikkapa miitti on jonkin kaupallisen kohteen lähellä tai miitti jonkin tapahtuman kanssa samaan aikaan?

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Väärin piilotettu

Viesti Kirjoittaja ansu75 » La 05.01.2013 21:24

Minun kätköistä Röykän aakkoskätkö F (Fin Forelia) on kaupallisen paikan lähellä tuon nimen takia. Ensin olin laittanut kätkökuvaukseen aika paljon yrityksen sivustolta löytynyttä tekstiä, mutta se ei mennyt läpi. Kun muutin kätkökuvausta neutraalimmaksi se kelpasi. Samoin Sementtitehtaan kätköni on kaupallisen yrityksen lähellä, tarkoituksena ei ole edistää kyseisen yrityksen myyntiä vaan lähinnä esitellä paikka sellaisille, joilta on mahdollisesti jäänyt kokonaan huomaamatta, että sellaista tehdasta onkaan. Kuten monista logeista olen saanut huomata, on tämä tarkoitus toteutunut :D
Nuo groundspeakin ohjenuorat on tosiaan jenkkilää varten suunniteltu ja toimii varmasti monissa muissakin maissa. Niissä kun ei ole tällaista jokamiehen oikeutta kuten Suomessa, eli saa liikkua lähestulkoon missä vaan, paitsi armeijan alueilla ja ihan yksityisten ja yritysten piha-alueilla. Jopa yksityisalue -kyltit ovat suureksi osaksi laittomia :shock: Täällä noita sääntöjä varmaan on pitkälti venytetty tuosta syystä. Mutta totta on sekin, että on ikävää kun liikenneviraston mielestä liikennemerkkeihin ei saa kätköä laittaa ja lähestulkoon jokainen nolla km-kätkö on nimenomaan liikennemerkissä. Ja muutenkin liikennemerkkikätköjä on todella paljon, varmaan siksi, kun se on niin helppo tapa piilottaa.
~Don't worry, be happy!~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”