DNF tai note ym. Tarpeellisia kätkön tekijälle.

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: DNF tai note ym. Tapeellisia kätkön tekijälle.

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Su 15.06.2008 20:19

small oaks kirjoitti:Meillä on myös tapana laittaa dnf kun on tosiaan yritetty purkkia hakea, vaan ei olla löydetty. Useampikin dnf yhdelle kätkölle on tullut jos on useammin yritetty. On siinä syy mikä tahansa. Alkuaikoina dnfiä hiukkasen arasteltiinkin, mutta kyllä niistä on hyötyä sekä itselle että kätkön omistajalle. Ehkä sen ymmärtää sitten paremmin kun on tehnyt muutaman kätkön itsekin. Omistajan kannalta on hyvä saada tietoa purkkiensa tilasta ylipäätään ja, että kätköpaikalla käydään. Itselle taas tulee dnf merkintä listaan, että tuolla ollaan käyty, mutta eipäs olla löydetty ja se motivoi myös yritämään kätköä uudelleen.
Olen aiemminkin yrittänyt kirjoitella DNF:ien tärkeydestä. Kun alan kätköä aktiivisesti etsimään eli jästejä ei ole paikalla eikä muita esteitekään ja en löydä niin kyllä silloin DNF:n kirjaan, joskus jästeistä noten. Itse olen peruslaiska ja en yleensä noita omia kätköjä tarkistele kuin pari kertaa vuodessa, ellei satu matkan varteen sattumaan. Pari-kolme DNF.ää peräkkäin panee tosiaan kellot kilkattamaan ja huoltokäynti lienee tarpeen. Samoin jos jollakin kätköllä on useita DNF:iä peräkkäin en vaivaudu sinne menemään. Eli DNF:t KUNNIAAN!!!!
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

ruukkukasvi
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:32

Re: DNF tai note ym. Tarpeellisia kätkön tekijälle.

Viesti Kirjoittaja ruukkukasvi » Ti 24.06.2008 12:35

Itse en näe DNF-lokia tarpeelliseksi, jos vaikka joku on ehtinyt löytää kätkön oman etsimisyrityksen jälkeen, vaikkapa seuraavana päivänä kun oman lokin kirjoittaminen on viivästynyt päivällä taikka kahdella. Myöskään merkintää en laita, jos omat etsinnöt ovat olleet todella "juosten kustu"-tyylisiä(etsimiseen käytetty aika <5min yms). Toisaalta voisihan niitä enemmänkin kirjoitella, ihan vain kätkön ylläpitäjän kannalta :wink:

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: DNF tai note ym. Tarpeellisia kätkön tekijälle.

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ti 24.06.2008 13:36

ruukkukasvi kirjoitti:Itse en näe DNF-lokia tarpeelliseksi, jos vaikka joku on ehtinyt löytää kätkön oman etsimisyrityksen jälkeen, vaikkapa seuraavana päivänä kun oman lokin kirjoittaminen on viivästynyt päivällä taikka kahdella. Myöskään merkintää en laita, jos omat etsinnöt ovat olleet todella "juosten kustu"-tyylisiä(etsimiseen käytetty aika <5min yms). Toisaalta voisihan niitä enemmänkin kirjoitella, ihan vain kätkön ylläpitäjän kannalta :wink:
Minulla ei ole kuin neljä kätköä, mutta arvostaisin kovasti sitä, että jokainen kävijä kirjoittaisi jokaisesta etsintäyrityksestä jonkin viestin, vaikka etsintä olisi jäänyt pahasti kesken. Erityisesti tieto kätkön ja kätköpaikan kunnosta on hyödyksi.

Neofytos
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 09.03.2007 15:39

Re: DNF tai note ym. Tarpeellisia kätkön tekijälle.

Viesti Kirjoittaja Neofytos » Ti 24.06.2008 15:48

Olen hiljattainkin törmännyt kätköön jossa ei ollut yhtään DNF merkintää mutta kun logeja oikein tutki, oli usempi löytänyt vasta toisella yrittämällä. Jokusessa logissa sitten oli editti myöhemmin, eli DNF:t poistettu editoimalla Foundeiksi. Tämä on jonkinlaista muuteltua kätkön historiaa. Jos se DNF:n poistaminen on niin tärkeää voisi kai sen DNF:n muuttaa edes noteksi ja tehdä foundista oma loki. Tällöin säilyy kätkön historia edes jotenkin kronologisessa järjestyksessä ja kertoo enemmän.

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: DNF tai note ym. Tarpeellisia kätkön tekijälle.

Viesti Kirjoittaja rianra » Ke 25.06.2008 13:16

Minulla on valitettavan usein puusilmät ja silloin tulee luettua erityisen tarkkaan muiden DNF loggaukset. Varsinkin ne joissa on vaivauduttu kertomaan tarkemmin mikä kaikki on epäonnistunut. Moni henkilökohtaisesti hankala kätkö on löytynyt tällä tavalla.

Itse käytän DNF-loggausta silloin kun aika ja yritykset (huom monikko!) ei ole tuottanut tulosta. Jos olen kätköilemässä jossain kauempana ja tiedän etten ole viikon parin sisällä tulossa takaisin laitan jo ensimmäisestä yrityksestä DNF:n. Jos taas tiedän palaavani asialle lähiaikoina, saatan jättää DNF:n merkitsemättä jos minulla on syytä epäillä vian olevan vain omassa silmässä.

Loggausten editoinin pitäisi rajoittua päivämäärien ja kirjoitusvirheiden korjaamiseen.
Thinking out of the cache

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”