Kun geokätköily tyhmentää...

Yleistä keskustelua kätköilystä
Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja Polku- » To 14.03.2013 12:02

Marjis kirjoitti:Tiedän mitä mysteeriä tarkoitat, ihan loistava. Itse käytin vuoden sen ratkomiseen. Kyllä, kokonaisen vuoden. Piti välillä jättää hautumaan useaksi kuukaudeksikin, että taas pääsi eteenpäin. Mutta suosittelen kyllä sen ratkomista vaikka takkuaakin. Ja kyllä siihenkin vinkkiä saa tarvittaessa ihmisiltä kysyttyä.
Kertokaa nyt ihmeessä, mistä myssestä on kyse, kun vaikuttaa mielenkiintoiselta :)
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja finnranger » To 14.03.2013 12:05

Polku- kirjoitti:Kertokaa nyt ihmeessä, mistä myssestä on kyse, kun vaikuttaa mielenkiintoiselta :)
Synkkä salaisuus.

Voi sen kyllä käydä loggaamassa ratkaisemattakin (ja ilman vihjeitä tai spoilereita) :D :D

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja arnevala » To 14.03.2013 13:22

finnranger kirjoitti:
Polku- kirjoitti:Kertokaa nyt ihmeessä, mistä myssestä on kyse, kun vaikuttaa mielenkiintoiselta :)
Synkkä salaisuus.

Voi sen kyllä käydä loggaamassa ratkaisemattakin (ja ilman vihjeitä tai spoilereita) :D :D
Piti sitten mennä kokeilemaan: 5 päivää walk in the park ja sitten seinä vastassa

Luir
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 21.06.2011 21:25

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja Luir » To 14.03.2013 18:17

Kyllä mä sanoisin, että kannattaa availla ja lueskella niitä mystejä, ihan vaan uteliaisuudesta, vaikkei aikoisi ratkoakaan. Ja sitten kannattaa valita sellaisia mysteerejä, jotka vaikuttavat kiinnostavilta ja toisaalta mahdollisilta ratkoa. Yksi tapa löytää sopivia on hakea haulla esim. 1-3 tähden vaikeustasoisia (ja muistaa, että jotkut arvioivat vaikeuden aika pieleenkin... :wink: )

Ainakin pääkaupunkiseudulla on paljon sellaisiakin mystejä, jotka perustuvat hyvin selkeiden kysymysten ratkomiseen, eli esim. faktoihin hämähäkkien elämästä tai jostain (lasten)kirjasta. Viimeksi mainittuja olen itsekin tehnyt kaksi, tavoitteena laatia nimenomaan mysteerejä, joissa ei tarvitse ihmetellä, että mitähän tuollekin olisi tarkoitus tehdä. Ihan huippuhelppoja ne eivät välttämättä ole, mutta esimerkkeinä selkeiden ideoiden mysteistä.

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 14.03.2013 22:20

Tuolla periaatteella minäkin olen mysteerejä vilkuillut. Olen availlut kuvauksia ja katsonut, saanko mistään langanpäästä kiinni. Pari sellaista on tullutkin vastaan, pitäisi vain muovata vastaukset koordinaattien muotoon vielä.

Nuo vaikeat vaan kiusaavat, kun eivät sano yhtään mitään. Ja kun mun pää tuntuu ainakin ristisanojen, sudokujen ja matematiikan tehtävien osalta olevan semmoinen, että jos en keksi jutun jujua ensimmäisen minuutin aikana, niin todennäköisesti en keksi sitä sitten koskaan ilman apua, ja toisaalta heti keksittynä tehtävät ovat liian helppoja. Ajatusten hautomisesta en tiedä... En ole juuri sellaista kokeillut ja minun on helppo löytää uusia pulmia hautumaan unohtuneiden tilalle. Kätköilyssä väliin tulee onneksi vastaan sitä, mitä ristisanoissa ja sellaisissa olen hakenutkin, että joutuu vaivaamaan vähän älyään, mutta kuitenkin ei saa siitä päänsärkyä. Esim. kun haen tradipurkkeja ja piilo ei olekaan ollut joku ilmiselvä kivenkolo.

Toivon, että nuo vaikeammat alkavat aueta paremmin, kun saan vähän enemmän mysteerejä taskuun.

akkivi
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.07.2012 12:08

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja akkivi » To 14.03.2013 23:08

Geokätköily ei tyhmennä....!!!!!! Ajatelkaa nyt mystien ratkaisuja. Jotku ratkoo ristisanatehtäviä, toiset sudukuja. Kyllä mystien ratkaisu pitää aivotoiminnan vireänä, siksi me ratkomme MYSTEJÄ.

Kaiken lisäksi ei kaikkien tarvi osata ratkoa kaikkia, joileekin toiset on sopivampia ja toisille toiset.

Ei noi purkit etsimällä lopu..... Tämä on sellaista aikuisten leikkiä.

mixer89
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 23.01.2013 18:34

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja mixer89 » Pe 15.03.2013 0:17

Tarkennetaan nyt, että ei täällä väitetä, että geokätköily harrastuksena tyhmentäisi. :D Vaan sitä ajoin takaa, että geokätköily vaikeiden mysteereiden osalta saa ainakin allekirjoittaneen ajattelemaan, että en ehkä olekaan niin älykäs kuin luulen olevani.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Su 14.04.2013 16:00

Hml seudun mystitarjontaan yritettiin lisätä hiukan myös vähän helpompia mystejä;
http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?key=Hämeen+helpot+mystit&submit4=Go

http://coord.info/GLANGQGG
:D :D
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kun geokätköily tyhmentää...

Viesti Kirjoittaja jumiki » Su 14.04.2013 17:40

Maitomies kirjoitti:Hml seudun mystitarjontaan yritettiin lisätä hiukan myös vähän helpompia mystejä
Kiitoksia siitä, kerrankin mystit ratkeaa ilman vihjeitä :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”