Sivu 2/2

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Su 08.11.2009 22:59
Kirjoittaja vvv
Täh? (huomaa: lankesin)

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Su 08.11.2009 23:00
Kirjoittaja pailakka
Voisitko vielä tarkentaa, missä pettää itseään? En ole onnistunut tuntemaan suurta syyllisyyttä aiheesta. Pitänee lähteä Goalle mietiskelemään.

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Su 08.11.2009 23:04
Kirjoittaja Stone'5
Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Su 08.11.2009 23:09
Kirjoittaja rtl
Stone'5 kirjoitti:Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?
No tässäpä hieno mielipide. KOMPPAAN.

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ma 09.11.2009 8:23
Kirjoittaja sparris
Stone'5 kirjoitti:Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?
Heh. Onko yhtään sen järkevämpää avautua foorumilla siitä, että muut avautuu foorumilla? Keskusteluahan varten tämä hienonhieno sovellus on pystyyn pantu ja sellaisena siihen suhtautukaamme. Mielipiteitä on jokaisella ja aina löytyy joku, joka on eri mieltä kuin joku toinen. Ja kukaan ei loppujen lopuksi ole oikeassa. Eikä väärässä.

Mitä tulee itse asiaan, niin minäkään en ymmärrä toisten suunnatonta intoa soitella helppareihin jos purkki ei heti satu silmään. Tuntuu, että joillekin kätköilijöille kaverille kilauttelun kynnys on yhtä matala kuin toisille vinkin avaamisen kynnys. Itse en ole apupuheluja soitellut, enkä soita, mutta jos joku haluaa niin tehdä niin tehkööt. Ei se ole minulta pois, eikä pitäisi olla keneltäkään muultakaan (paitsi ehkä "helpdesk" itse saattaa pitkän päälle kyrsiintyä jos puheluita tulee solkenaan).

Ehkä ainoa asia tähän liittyen, mitä saatan sisimmässäni hieman paheksua, on FTF metsästyksen aikana omistajalle soitetut vinkkipyynnöt. Se on mielestäni jo aika onnetonta.

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ma 09.11.2009 14:34
Kirjoittaja hapardi
Selvästi on merkkejä ilmassa, että tällä foorumilla ei ole lupa mitään 'ajatella/ihmetellä ääneen. Jos totta puhutaan, niin mulle on ihan sama kuinka kätkönne löydätte. Ei se multa ole mitenkään pois. Eikä mitenkään rassaa tai en asiasta avaudu. Kunhan nyt vain ihmettelin tosiaankin 'ääneen', sillä eräillä kätköillä lähes jokainen on joutunut löytääkseen kätkön soittamaan jollekin.

Sparrikselta muuten hyvä kommentti asiasta..

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ma 09.11.2009 15:06
Kirjoittaja Mukkelus
hapardi kirjoitti:Selvästi on merkkejä ilmassa, että tällä foorumilla ei ole lupa mitään 'ajatella/ihmetellä ääneen.
Ottamatta kantaa helpparipuheluihin totean kuitenkin että foorumilla on lupa nostaa esiin aiheita joista toivoo keskustelua. Näin ollen sekä tuo "ääneen ajattelu" että "ihmettely" on kyllä sallittua. Kannattaa kuitenkin miettiä myös sitä miten asioita esittää. Mikäli ihmettely/arvostelu kohdistuu toisiin kätköilijöihin tai heidän toimintatapoihinsa, voi olla melko varma että kaikki eivät jaa esittäjän käsitystä siitä mikä on oikeaa kätköilyä ja mikä ei. Silloin vastaukset saattavat tuntua joskus jopa kitkeriltäkin. Toisaalta juuri tämä onkin se juttu joka pitää keskustelua elossa, ja hyvä niin. Kunhan vaan muistamme ettei foorumin tarkoitus ole tarjota paikkaa henkilöön meneville piikittelyille.

Kuten todettua näistä asioista on puhuttu ennenkin ja mikäli joku haluaa lukea mielipiteeni otsikoon liittyen se löytyy tuolta aiemmasta keskustelusta Helpdesk vs. DNF Pe 17.04.2009 18:44

Mukkelus_Lo

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ma 09.11.2009 16:46
Kirjoittaja Linkosuo
GeoScoutJAE kirjoitti:Vinkkipuhelimeen soittanut ja saadun avun turvin kätkön löytänyt pettää itseään ja antaa itsestään myös tietynlaisen kuvan muillekin!
Tietynlaisen kuvan muille voi itsestään antaa myös kirjoittelemalla tietynlaisia kommentteja foorumille.

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ti 10.11.2009 1:09
Kirjoittaja rContende
Ei pitäisi koskaan provosoitua jos provosoidaan, mutta kun nyt heräsi yksi ajatus aiheesta. Jos saan pienen vihjeen pyytämällä tai pyytämättä ja jätän sen kertomatta lokissa, niin vasta sitten annan itsestäni tietynlaisen kuvan. Eikö niin? Mielestäni on hyvä että lokkauksissa ollaan rehellisiä ja avoimia. Hyvää alkavaa kätköilytalvea kaikille tasapuolisesti! :)

Re: Helpdesk/puhelinapu

Lähetetty: Ti 10.11.2009 11:06
Kirjoittaja Sasus
meillä on tiivis kätköilyryhmä jolla etsimme kätköjä ryhmissä tai erikseen. me käytämme puhelintukea toisiltamme jos ei kätköä meinaa löytyä ja se on ihan normaalia. ryhmässä funtsailulla tästä tulee vieläkin mielekkäämpää... :D