Mikä reppu olisi hyvä ?

Yleistä keskustelua kätköilystä
tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja tembe » Ke 30.12.2009 13:34

Tuntuu näissä repuissa riittävän erilaisia ominaisuuksia kuin gepseissäkin ja köyhän ei kannata ostaa huonoa. Vielä kun googlettelin reppuja niin tämäkin ketju oli noussun ensimmäisten joukkoon hakutuloksissa. Tonny0909 viestit ny kannattaa useinkin jättää omaan arvoonsa. Taitaa olla sellainen trolli.

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ke 30.12.2009 17:10

Reppu on kyllä tärkeä varuste kätköilyssä, ainakin minulle.Vaikka en lähtisikään mihinkään "maastovaellukselle", niin reppuun pakkaan kätköille lähtiessäni aina kaikki Ehkä mielestäni tarvitsemani tsydeemit.Joskus vähän liikaakin.
Reppua valitessa kannattaa tutkailla että siinä on sopivat "lokerot" kaikille tarpeellisille härveleille.Ei ole kivaa, jos kaikki kamat ovat yhdessä soosissa repun pohjalla ja niitä saa käsikopelolla etsiä.
Taskujen lukituksiin kannattaa myös kiinnittää huomiota.Olisi hyvä, että repusta löytyisi joku "tiukka paikka" jossa säilyisi varmasti jotain elintärkeää, esim. autonavaimet :wink: .Takintaskusta ne voivat hukkua hyvin äkkiä kätkötohinoissa.
Repun kannattaisi myös mielestäni olla materiaaliltaan vähän sellainen "venyvä", ja jos pakkaa reppuun jotain kulmikasta, vaikka järjestelmäkameran, niin repun selkäpuoli kannattaa olla vähän tukevampi.Ilkeetä kun joku kalvaa kulkiessa kokoajan lapaluuta.
Mitään koululaisreppua ei kannata ostaa, mä olen ostanut niitä jo varmaan tusinan.Vetoketjut hajoo ja saumat ratkeavat kun tunkee liikaa kamaa sisään.
Yhtälö on vaikea....
"Haaskalinnun reppu" vaikuttaa muuten mielenkiintoiselta
Ps.Reppua kantaessa tulee yleensä aina hiki :D
T:Onneton repunetsijä..
jonsson

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 30.12.2009 17:20

tembe kirjoitti:Taitaa olla sellainen trolli.
Ei se taida olla. Se vaan ihmettelee näitä että jengi ei osaa ajatella kun Jonsson tossa yläpuolella. Melkeen kaikkeen pitää kysyä apua ja neuvoa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

I.P.
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 30.12.2009 11:44

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja I.P. » Ke 30.12.2009 19:28

Itselläni on ollut jo jonkin aikaa Haglöfs Tight Pro (medium). Tosi hyvä reppu kyllä, varsinkin geelipehmustetut olkaimet on hyvä juttu. Mikään tilaihme se tosin ei ole, niinkuin hippihiiri tuolla aikasemmin sanokin jo, mutta tämä medium on toiseksi pienin koko (suurempia ovat large ja x-large). X-Large on jo melkein rinkan kokoinen, jos suurelle repulle on tarvetta.
On ollut kyllä tosi kestävä, ei ole mitään repeämisiä tapahtunut eikä kangas ole tullut kuluneen näköiseksi. Olkaimetkaan eivät repsota yhtään mistään kohtaa. Myös hiihtäessä, lasketellessa ja juostessa tight on kiva, koska lantiohihnan kanssa saa kiristettyä siten ettei reppu hölsky ja pysyy menossa mukana. On myös aika hyvin sateenkestävä.
Hinnat pyörivät siinä 60-100 euron kieppeillä, mallista ja koosta riippuen. Eri värejä on saatavilla.
Kannattaa ehdottomasti tsekata jossain urheiluliikkeessä :D

http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp? ... &nid2=1419
http://www.scandinavianoutdoorstore.com

I.P.
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 30.12.2009 11:44

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja I.P. » Ke 30.12.2009 20:25

Tonny0909 kirjoitti:Miten te ennen olette osanneet ostaa mitään??? Ymmärrän kyllä jos on ostamassa gps- konetta että kyselee niiden eroista ja käyttökokemuksista, mutta että reppujen kanssa sama. En vaan jaksa ymmärtää. Mulla on kätköilykäytössä ihan tavallinen selkäreppu mistä en ole maksanut senttiäkään ja hyvin olen sen kanssa pärjännyt, joten vastaan kaikille että sellanen YleX:n logolla varustettu sinimustaharmaa selkäreppu on hyvä. Hankkikaa sellaiset. Hinta/laatusuhde kohdillaan.
Kalleimmat reput tosin ovat hinnoiltaan moninkertaisia verrattuna esim. halvimpiin gepseihin, joten on varmaan ihan ymmärrettävää että ihmiset haluavat kuulla kommentteja malleista...

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja konta1 » Ke 30.12.2009 22:29

Nämähän ovat sellaisia arvostuskysymyksiä. Mikä on toiselle tärkeää, on toiselle yhdentekevää. Mutta uhraavatkohan nykyiset/tulevat vanhemmat aikaa ja energiaa lastensa koulurepun valintaan samassa laajuudessa kuin georepun pähkäilyyn? Onpa nimittäin kehittyvän selkärangan painona suhteelliseen raskas taakka säännöllisesti ja pitkän jakson elämässä.

Itse en ole hyvän repun/rinkan ansiosta saanut koskaan erityiskicksejä. Tai kantanut niin huonoa reppua/rinkkaa, että olisin ikään kuin kadottanut fiiliksen sen kantolaitteen takia. Jotenkin ne reput vaan on sivuroolissa. Ja tuntuu, että oleellisempaa on se, mitä sinne reppuun on pakannut (silloin, kun se reppu on ihan oikeasti pakko mukaan ottaa). Ja vielä oleellisempaa, että missä sen repun kanssa kulkee. Niin, ja on tullut kannettua noita reppuja ja rinkkoja työssä ja vapaa-aikana ihan tarpeeksi. Kait se reppu/rinkka on silloin käypänen, kun siihen ei käytössä kiinnitä mitään erityistä huomiota.

Muuten olen off-topicina sitä mieltä, että lunta on tullut jo ihan riittävästi tälle talvelle. Ja jääkiekon olympiajoukkueen nimeäminen on jo verrattavissa media-arvoltaan presidentin valintaan. Niin kiekkofani kuin olenkin.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ke 03.02.2010 23:54

Katseleppa ja kokeile läppärinlaukkuja/ reppuja nimittäin ovat suojapehmustettuja sekä erinäisiä taskuja sisäpuolella. Kokoluokka on monia perusreppuja pienempää kaliberia ja jopa useilla ositetuilla tiloilla.

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja juhanili » To 04.02.2010 8:43

Olen itse miettinyt miten mahtaisi tuollainen sling-bag toimia. Repussahan on se ongelma että se pitää ottaa pois selästä kun tarvitsee ottaa tavaroita ulos. Sling-bagihan pitäisi olla helposti selästä etupuolelle keikautettavissa tavaroiden ottoa varten mutta toisaalta pitäisi löytyä malli joka kuitenkin pysyy selässä tukevasti myös maastossa könytessä tai pyörällä ajaessa. Yksi malli minulla jo oli, mutta se ei pysynyt kunnolla selässä vaan notkahti omia aikojaan eteen varsinkin kumartuessa.

Avatar
FinMaky
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 27.02.2009 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä reppu olisi hyvä ?

Viesti Kirjoittaja FinMaky » To 04.02.2010 9:27

Tuon sling backin vaihtoehto lowepro fastback on minulla käytössä. Eli tavallinen reppu, mutta kun otat toisen olkaimen pois ja kieräytät repun eteesi, niin pääset sivusta avautuvaan kameraosioon kaivelemaan ilman että reppua täytyy laskea maahan. Tuo 200 on minulla ja kamera tarpeineen mahtuu hienosti osioonsa, mutta tuo yläosa on aika pieni.

http://products.lowepro.com/product/Fas ... 085,14.htm
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”