Lupa kirkolta/kunnalta

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lupa kirkolta/kunnalta

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ke 18.08.2010 19:34

Kävin tänään kätköllä GC1JCCR Joensuun hautausmaa. En hakenut kuin hetken ja poistuin paikalta, sillä paikka on äärimmäisen huonosti valittu. Ymmärtäisin jos kätkö olisi hautausmaan ulkopuolella, mutta hautausmaa-alueen sisällä. Ihmettelen miksi tälläistä on edes julkaistu.

Loggaukseni netissä:

Didn't find it Duracell76 couldn't find Joensuun hautausmaa
En löytänyt, enkä edes viitsinyt kauan etsiä. Ihmettelen miksi pitää kätkö tehdä hautausmaan sisäpuolelle??? Olen kyllä hakenut hautausmaiden ulkopuolelta kätköjä, mutta tämä menee jotenkin alta lipan. Turussa hain sadanneksi löydöksi multin jossa haettiin koordinaatteja hautausmaalta, mutta itse kätköpurkki oli alueen ulkopuolella, mihin se sivistyneesti kuuluu. Täällähän käy ihmiset suremassa menetettyä puolisoa/tuttavaa/ystävää. Niille kuuluu rauha, eikä sinne oikeesti sovi mennä purkkeja etsimään. Jotan järkeä näihin kätköjen valintoihin.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Q-Hullu
Viestit: 23
Liittynyt: La 28.03.2009 18:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lupa kirkolta/kunnalta

Viesti Kirjoittaja Q-Hullu » Ti 31.08.2010 0:10

Itse koin parhaaksi kysyä luvan tehdessäni kätkön Oulujoen kirkolle (GC1WKHR - The church of Oulujoki). Kun kohteliaasti selitti ja pyysi niin lupa heltisi. Kätkö sijaitsee keskeisellä paikalla kirkon pihalla.
Juuri äsken, bauttiarallaa vuosi julkaisun jälkeen, lähetin kiitosviestin kirkon kappalaiselle luvasta, jossa kerroin kuinka paljon paikalla on ollut kävijöitä ja kuinka olen korjannut piilopaikkaa joka oli kärsinyt ulkopuolisten toimista.
Vaikka harrastus sinällään on aika stealthia niin mielestäni ennakkoon ilmoittamisella/luvan kysymisellä voidaan usein säästää monta harmaata hiusta niin kätköttäjän kuin alueen hallinnoijan päästä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”