Kilpailullisuus geokätköilyssä

Yleistä keskustelua kätköilystä

Mielestäni geokätköilyssä on tällä hetkellä kilpailullisuutta...

aivan liian vähän
2
4%
hiukan liian vähän
10
18%
hiukan liikaa
38
69%
aivan liikaa
5
9%
 
Ääniä yhteensä: 55

Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja sparris » Ti 11.12.2007 16:20

Vaihtoehdoista puuttui kokonaan "sopivasti kilpailullisuutta", mitä olisin itse äänestänyt. Kätköilyssä on kaikkea muutakin juuri sopivasti koska tätä voi harrastaa omista lähtökohdistaan ja kukin omalla tavallaan juuri niin kuin haluaa. Harvasta harrastuksesta voi sanoa samaa.

Tinu1234
Viestit: 25
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tinu1234 » Pe 14.12.2007 16:37

Sopivasti on kilpailuhenkeä ja "lajejakin" on vaikka kuinka monta jos sikseen tulee. Itse en oikeastaan tullut ajatelleeksi ollenkaan alunperin kätköilyä tällaiselta kantilta mutta jonkinlaista pientä kisailua on kuitenkin ollut. Oma kilpailumuotoni on seuraavanlainen. Vuoden päivät sitten huomasin yhden nimimerkin joka toistui kätköltä toiselle parin rivin päässä omasta loggauksestani ja niinpä sitten siitä lähtien olen yrittänyt pysyä hänen kannoillaan, milloin edellä, milloin jäljessä. Voi olla, että kisakumppanini ei ole edes tätä varjoskabaa huomannutkaan mutta joka tapauksessa kiva kirittäjä hän on ollut. Toivottavasti ei huomaa nytkään, sillä saattaisin jäädä alakynteen ajanpuutteen vuoksi. Siitäpä tulikin mieleeni että mikähän mahtaa olla tilanne tällä hetkellä...täytyypä vilkaista. :D

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ke 25.06.2008 10:11

Kyllähän pientä kilpailullisuutta on - lähiseutujen ftf:ssa. Mutta ei hampaat irveessä. Jos sattuu kohdalle, niin sattuu - jossei niin ei. Kännyhälyä ei vielä ole, joten perstuntumalla mennään.. :D Ja harrastuksen pitää olla hauskaa (kuten punaisen ristin toiminnassa olen huomannut). Heti kun se ammattimaistuu, niin jotain katoaa..
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » Ke 02.07.2008 2:59

Kyllähän se kilpilu tilanne tuo uutta hohtoa asiaan kuin asiaan.
Mutta kun liikumme melkoisen pitkälti tiiminä -ZoSon- kanssa on meille jossain välissä kehittynyt kilpuilu siitä kumpi meistä sen purkin löytää. Yleensä se on -ZoSo- joka valitsee oikean puolen kivestä/tiestä/oikean kolon tms.. Emme tästä ikinä ole taulukkoa pitäneet mutta -ZoSo- taitaa olla muutaman löydön edellä.

Läähiseutujen FTF ät ovat mukavia adrenaaliini paukkuja kun koittaa keritä päihittämään ne monta FTFää hankkineet kilpakumppanit... Ja onnistumisen fiilis on mahtava silloin kun onnistuu olemaan FTF tai edes STF.

Joten minulle pienellä kilpailulla on oma tärkeä osansa geokätköilyssä, mutta sekin pitää muistaa ottaa lajille ominaisella rentoudella.
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

ncfinn
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 02.01.2007 18:32
Paikkakunta: Cary, North Carolina, USA

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja ncfinn » Su 06.07.2008 20:38

Ei ole helppo verrata omia lukujaan jonkun toisen lukuihin.
Kun aloitin taman harrastuksen 5+ vuotta sitten, katkoja oli vain murto-osa tahan paivaan verrattuna. Silloin jos kavelin 15km metsassa ja loysin nelja katkoa, tuntui ruhtinaalliselta. Nykyaan on joku sata katkoa ihan parin kilsan sisalla talostani.
Toiset ihmiset ovat elakkeella tai tyottomia ja heilla on enemman aikaa etsia kuin niilla joilla on taysiaikainen tyo ja perhe.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Su 06.07.2008 20:49

Joskus tuntuu että sitä on todella liikaakin, mutta kukin tietty lajia harrastaa tyylillään. Minä kilpailen lähinnä itseäni vastaan, että 1 löytö/per kätköilijäpäivä pysyy jatkossakin!
-Noyboy-
serial cacher

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja jonsson » Su 06.07.2008 21:45

Tuohan se pieni kilpailullisuus lisäviritystä touhuun kuin touhuun.Oli se kilpailullisuus minkätyylistä tahansa.Itse en tällä hetkellä kerkiä ainakaan mihinkään "pinnaralliin".Sitäpaitsi kätköistä jää paljon enemmän mieleen kun hommassa ei ole pakkopullan makua.Juuri nyt kilpailen itseni kanssa lähinnä siitä, että lähdenkö kuhaa uistelemaan-lyönkö pari listaa seinään-korjaanko hajonneen vessanpytyn kannen-lähdenkö telttailemaan georiiviöiden kanssa vai toteutanko taas jonkun pöljän kätköidean :roll:
Välillä olen piruuttani täräyttänyt julkaisuun useamman kätkön kerralla.Kiva seurata lokkauksista kun kaverit surffailee sinne sun tänne :wink:
Eiköhän sitä kohta pääse kilpailuihin mukaan.Nyt on vaan ikäänkuin harjoittelutauko...
jonsson

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Su 06.07.2008 22:36

jonsson kirjoitti:Juuri nyt kilpailen itseni kanssa lähinnä siitä, että lähdenkö kuhaa uistelemaan-lyönkö pari listaa seinään-korjaanko hajonneen vessanpytyn kannen-lähdenkö telttailemaan georiiviöiden kanssa vai toteutanko taas jonkun pöljän kätköidean :roll:
Offtopiciksi menee, mutta veikkaan listan viimeistä! :wink:
-- wesbridge

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Kilpailullisuus geokätköilyssä

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ma 07.07.2008 13:45

wesbridge kirjoitti:
jonsson kirjoitti:Juuri nyt kilpailen itseni kanssa lähinnä siitä, että lähdenkö kuhaa uistelemaan-lyönkö pari listaa seinään-korjaanko hajonneen vessanpytyn kannen-lähdenkö telttailemaan georiiviöiden kanssa vai toteutanko taas jonkun pöljän kätköidean :roll:
Offtopiciksi menee, mutta veikkaan listan viimeistä! :wink:
wesbridge oli ihan oikeassa :lol:
jonsson

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”