Chekkerin murtaja

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja konta1 » Su 11.10.2009 11:05

Etelän mediat kertovat, että joku ansioitunut kätköilijä olisi rakennellut koodin murtajan geocheckeriin :shock: . Eli homma on kait toiminut niin, että tietokone on hakannut itsekseen niitä koordinaattivaihtoehtoja, järjestelmällisesti ja loputtomasti. Kätköilijä itse on voinut maata vaikka sohvalla katselemassa Big Brotheria. Tietokoneohjelman pätkä on hahmotellut kuvapohjaisesta koodista kirjaimet esiin, ja ilmeisesti katkaissut istunnon välillä, nollannut istuntotiedot ja aloittanut heti kohta uuden istunnon.

Jos näin on, niin näin on. Jotainhan tuollainen kertoo nokkeluudesta ja luovuudesta, mutta monin verroin enemmän moraalista. :roll:

Pitäisikö tässä kutsua TM:n asiantuntijat tarkastuskäynnille? Voihan olla, ettei paljastu kuin tuppeen sahattuja tietokoneohjelman pätkiä. :wink:

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että geocheckkeri on mysteereissä hyvä juttu.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 11.10.2009 11:28

Hanuristahan tuollainen toiminta on, mutta jos joku kokee tarpeelliseksi hankkia tuolla keinoin mysteerieni koordineetit, niin antaa palaa vaan. Se mysteerin ratkaiseminenhan niissä mysteereissä yleensä hauskinta on. Jos se jättää tekemättä, on aivan sama hakea tradeja.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Su 11.10.2009 13:32

Ja sitten käy niin, että tuo koodaaja kusee omille kintuilleen vielä koska kohta kukaan mysteerintekijä ei laita sitä checkeriä kätköönsä enää.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 11.10.2009 13:46


11.10.2009 00:40 GeoCheckeriin uusi turvallisuusvalinta
GeoCheckerissä voi nyt määritellä kätkölleen myös geocache.fi -käyttäjäehdon. Ehdolla voi halutessaan estää tarkastukset joko kirjautumattomilta käyttäjiltä (Matti Meikäläiset) tai määrittää tarkastusmahdollisuuden vain käyttäjille jotka ovat vahvistaneet nimimerkkinsä, eli nimimerkki on sama kuin geocaching.com -sivustolla. Parhaan turvan tarjoaa vahvistettu -vaatimus koska tällöin edes feikkirekisteröitymisellä ei voi kätkön koordinaatteja tarkastaa. Ylläpito pystyy myös parhaiten tarkkailemaan ja puuttumaan (käyttäjätunnuksen sulkemalla) väärinkäytösyrityksiin vahvistettujen nimimerkkien ollessa kyseessä.
Tuolla voidaan käytännössä estää koneelliset arvailut, mutta silloin tosin tälle sivustolle rekisteröitymättömät eivät voi checkeriä käyttää. Kätkön omistaja voi toki hyväksyä sähköpostitsekkauksia niiltä, jotka eivät halua rekisteröitymistä tehdä.

SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Su 11.10.2009 13:50

konta1 kirjoitti:tietokone on hakannut itsekseen niitä koordinaattivaihtoehtoja, järjestelmällisesti ja loputtomasti. Kätköilijä itse on voinut maata vaikka sohvalla katselemassa Big Brotheria.
Aivan LOISTAVA uusi harrastus. Taidanpa minäkin heti aloittaa tuon, kun ei toi ulkoilu ja aivojumppa oikein houkuttele :lol:

Asiaan: Kukin taplatkoon tavallaan, mutta olisi mukavaa, jos ratkaisumenetelmä jotenkin (spoilaamatta) kuvattaisiin lokkauksessa, jos se on tehty poikkeavasti. Omissa mysteereissäni olen jopa tarkoituksella jättänyt erilaisia "oikoteitä" ja ilolla olen todennut monien kätköilijöiden kertoneen omat menetelmänsä lokeissa (joista jotkut ovat olleet juuri noita itse "suunnittelemiani" oikoteitä). Hyvinä esimerkkeinä vaikka seuraavat:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... c9e1b7a7fe
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... a6ad7e1fea
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 2918759d44

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 11.10.2009 17:34

Jep,

kuten todettua on, eräs monien tuntema henkilö (jota itse en voi paljastaa mutta tieto liikkunee; ja joku muu sen varmasti kertoo - voitte siis kiittää tätä tekijää) osoitti jälleen oman moraalinsa kätköilyyn (no, tämähän olikin jo tunnettua "älä tee kuten minä teen vaan kuten minä sanon").

Yllättävää että henkilö, joka perusteettomasti väittää #geocaching.fi -irkkikanavalla jatkuvasti että minä käytän checkeriin tallennettuja koordinaatteja hyväkseni, itse sitten toimii näin. Henkilön löytömäärään - varsinkin mysteerien & multien osalta, sekä FTF:ien osalta - voineekin suhtautua epäilevästi. Noh, jos äly ei riitä hänellä oikein ratkaisemiseen niin kai sitten hänen täytyy tehdä voimalla, sääli moista luuseria.

Checkerin turvahälytys toki huomasi heti henkilön toimenpiteet mutta hyväuskoisena vain rajotin hänen toimintaansa tajuamatta miten laaja-alaisesta hyökkäyksestä oli kyse.

Nyt checkeriä on uudistettu. Yhtenä käyttäjälle näkyvänä muutoksena on turvakuvan hankaloitettu luettavuus. Turvakuvasta onkin melko helposti saanut tähän asti selvää koska virheellisesti luotin ihmisrotuun mutta kuten todettua "Humanity is overrated". Turvakuva jatkossa voikin nopealla aikataululla muuttua vielä vaikeammaksi koska mihinkään ei voi luottaa.

Jos turvakuva tuntuu nyt liian hankalalta niin pahoittelut, kuten alussa kerroin niin kiitokset asiasta voitte lähettää suoraan asian aiheuttajalle.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TJAI
Viestit: 27
Liittynyt: Su 10.08.2008 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja TJAI » Ti 13.10.2009 11:26

Kas kas.. Tästä puhutaan keskustelupalstallakin....Mysteerini "Donna" GC1YEJ4 on ilmeisesti tämä kätkö, jossa tuota chekkerin murtajaa on hyödynnetty. En ymmärtänyt mysteeriä tehdessäni ja siihen vihjeitä antaessani tehneeni tästä chekkerin murtajalle helppoa kohdetta. Kirjoitin vihjeeksi, että virhettä sallitaan 30m, jolloin arvattavia pisteitä on rajallisesti. Toki niitä tässä tapauksessakin oli niin paljon, että kyllä tämän selvittämiseen tarvittiin muutakin kuin pekästään Chekkerin murtajaa. Toki tuo chekkerin murtaja helpotti ratkaisua.

Kukin kuitenkin leikkii tätä kätköily-leikkiä tyylillään. Täytyy kuitenkin pitää tämä mielessään seuraavaa mysteeriä tehdessään, että tehtävä on asettelu siten, että arvattavia pisteitä on niin paljon, että pelkällä arvaamisella ei pitkälle pötki.
T:TJAI

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 13.10.2009 17:13

Lisäsin tämänkin sohvamysteerilistalle. Josko se viestittäisi siitä, että tämä on ratkaistavissa muutenkin kuin lypsämällä checkkeriä. :D
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

TJAI
Viestit: 27
Liittynyt: Su 10.08.2008 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Chekkerin murtaja

Viesti Kirjoittaja TJAI » To 15.10.2009 19:42

Hienoa! Sohvamysteerilistalle se kuuluukin. Hauskuus mysteereissä pitäisi olla nimenomaan niiden ratkaiseminen. Tätä silmälläpitäen chekkerin murtaja on, ei pelkästään turha, vaan haitallinen. Olen ollut mukana siipeilemässä parilla mysteerikätköllä, kun en itse ole osannut/ jaksanut / viitsinyt/ noita ratkaista ja kyllä on ollut vähän luuseri olo.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”