Vahinkolöydöt?

Yleistä keskustelua kätköilystä
YuriAxel
Viestit: 5
Liittynyt: To 03.10.2013 20:18

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja YuriAxel » Ke 16.10.2013 18:01

Kiitoksia! Täytynee katsastella, josko ko.kätkö julkaistaankin joskus. Noin muutoin FBA kuulostaa hyvältä. En ole FtF-hunteriksi rupeamassa, joten sillä sinänsä ei ole merkitystä, kunhan löytö itsessään on ok. :wink:

FamLeaf
Viestit: 34
Liittynyt: To 30.12.2010 16:31

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja FamLeaf » Ke 16.10.2013 19:10

Vahingossa ne jästitkin näitä purkkeja löytävät... :)

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... becfb09045

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 18.10.2013 19:46

No nythän se http://www.geocaching.com/geocache/GC4Q ... roksenmaki näyttää julkaistun, ja jo löydettykin on. Joten eikun "YuriAxel" kirjaamaan FBA-löytösi sille päivälle, jolloin se tapahtui. Ja onnittelut! :mrgreen:
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

YuriAxel
Viestit: 5
Liittynyt: To 03.10.2013 20:18

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja YuriAxel » To 24.10.2013 16:02

Joo, kiitokset rauski! Logattu on. Hyvä fiilis kyllä, oli pakko laittaa favo ihan tästä ilosta. Enköhän saa tuon omankin purkkini vielä jonnekin kiikutettua, kunhan löytyy sopiva paikka... tai uusi FBA :P

BodhiHeera
Viestit: 43
Liittynyt: Su 25.08.2013 19:18

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja BodhiHeera » To 24.10.2013 17:11

Moi YuriAxel, noilla sun huudeilla on tilaa kyllä vielä vähän aikaa... Suunnitteilla on saturointia kyllä sinne päin joten pidä kiirettä! :D Ei vaan, anna palaa! Hyvä vaan, että tulee kivoja kätköjä! Ihan sama kuka ne tekee.

Avatar
Lööök
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 19.03.2013 11:13
Paikkakunta: St.Karins

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja Lööök » To 07.11.2013 13:36

Mulla on kolme selkeetä vahinkoa, joista yks on ehkä hieman sellainen semi-vahinko.

Ihan ensimmäisen geokätkön http://coord.info/GC37A1T elämässäni "löysin" pari vuotta sitten evon vaelluksella. Silloin en vielä tienyt koko harrastuksesta mitään, enkä oikeastaan korvaani lotkauttanut koko kätkölle. Ihmettelin vaan, että mikäs tuo tuollainen purkki täällä killuu. Tänä vuonna sitten aloin harrastamaan kätköilyä ja törmäsin taas tuttuun kätköön vaelluksella. Nyt homman nimi selvisi ja keksin, että mikä se ihme purnukka oikein silloin oli...

Toisen http://coord.info/GC37XYG löysin vahingossa parin kuukauden harrastamisen jälkeen, kun olin talvisella juoksulenkillä ja huomasin tien vieressä täysin epäloogisen lumeen tallautuneen polun, joka ei voi johtaa mihinkään. No johtihan se kätköpurkille :D

Kolmas vahinko oli vähän niin ja näin "vahinko", koska tarkoitus oli kyllä yrittää ko. mysseä http://coord.info/GC3WYPF ratkoa, mutta ei siitä tullut mitään kun en löytänyt vihjettä, enkä lähtöpistettä, enkä mitään mysseen liittyvää apua. Onneksi harrastan suunnistusta ja eräällä öisellä yösuunnistuslenkillä silmiini osui jotain epäilyttävää joka lopulta johti purkin löytymiseen. Muiden lokeja lueskeltuani tulin siihen lopputulokseen, että pääsin aika helpolla ja purkkikin löytyi huomattavasti nopeammin kuin muilla.

Valtteri02
Viestit: 22
Liittynyt: To 17.04.2014 21:31

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja Valtteri02 » To 08.05.2014 18:12

GC3JDD8 Löytyi vahingossa jästiaikoina.Siitä se harrastus alkoi ja tässä ollaan :)

AL810
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 16.04.2014 22:41

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja AL810 » To 08.05.2014 21:18

Muutama vahinkolöytö on minullakin:

Olin piilottamassa itse purkkia, helppoa tradia penkin alle. Purkki oli jo piilossaan kun käsi osui johonkin. Vilkaisin, ja huomasin että siellä oli toinen purkki, joka paljastui mysteerikätköksi. Näin löysin ensimmäisen mysteerini.

Tämä on vain erikoinen löytötapa, sillä yritimme kuitenkin etsiä kätköä geokätköilyreissulla Kehä 1-varrella Helsingissä. Paperilla kätkö oli erittäin helppo eikä loggauksia koristanut DNF-lista. Paikanpäällä tilanne oli kuitenkin eri. Vihje ei sanonut mitään ja pitkähkön ihmettelyn aikana alkoi vielä sataa. Kaikki kamat kastuivat täysin ja kotiinkin oli kymmenien kilometrien pituinen matka polkea. Potutuksessani otin maasta kiven ja mietin osuisinko erääseen koivuun. Se taisi olla kolmas Geostone minkä olen löytänyt.

Lisäksi olen Nokialta löytänyt pikkuserkkuni kanssa sattumalta kätkön aidantolpasta, ilmeisesti jonkun mysteerin päätepiste.

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja MikaS » Pe 09.05.2014 3:00

No pari tai miten sen nyt laskee, Lintutietämys mysteeri löyty vahingossa, sitten se Marjiksen ja Legsan kanssa Lahden arkistoitu tradi. Ja puhdas FBA kun etsittiin muntseeta (hokkia varkaudessa oli se julkaisematon). Tuo viimeinen piristi mieltä.

MikaS

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja Marjis » Pe 09.05.2014 8:18

MikaS kirjoitti:Marjiksen ja Legsan kanssa Lahden arkistoitu tradi.
Mysteeri. ;-) Onko heittoa.

Itse olen löytänyt pari muutakin kätköä vahingossa, esim mysteerin täältä Lahdesta. Ja yhden multin katsomalla täynnä olevaa karttaa, että "tuossa on pakko olla kätkö, hieno paikka ja vähintään 170 m lähimpiin". Multin loppupistehän siellä oli. Nimeä vaan kirjaan, se on löytö. :)
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Vahinkolöydöt?

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 09.05.2014 11:48

Marjis kirjoitti:Nimeä vaan kirjaan, se on löytö. :)
Nimi kirjassa on löytö, muu on alr... Kun saisivat earthit ja miitit siirrettyä omalle sivustolleen, niin olis purkkeilua...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”