Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja Helovirta » La 04.09.2010 9:05

Huomenta!

Yritin etsiä tietoa hakutoiminnolla, mutta juutuin "Miksi vain premium kätköjä?" ja "30.9. juhlapäivä" ketjuihin tunniksi. No, ehkä ne oli hyvä lukea tässä vaiheessa...

Mutta siis tilanne on tämä: vuosi sitten rekisteröin ao. tunnuksen perheellemme, tämän vuoden heinäkuussa pääsimme tuumasta toimeen ja löysimme ensimmäisen kätkömme "Häijään pysäkki". KOhta paukkuu 100 kätköä ja oma kepsi on hankittu, jokunen oma kätkökin on jo tehty. Näyttää siis siltä, että GC is here to stay.

Nuo vajaat 100 kätköä on siis logattu yhteiselle tunnukselle "Hellstrom_Family". Iskä (minä) on ollut paikalla kaikissa, koko perhe ehkä 30, ja sitten erilaiset variaatiot jossa joku on puuttunut jne. Kun nuo geopojat ovat ilmeisen innostuneita, niin on käynyt ilmeiseksi että heille kannattaisi luoda omat tunnukset, ja näin on tehtykin.

Muttamutta: mites ne vanhat, joissa esim. geopoika1 on ollut mukana, mutta loggaus on tehty vaan tuolla perheen tunnuksella, kierretäänkö nyt kaikki kätköt läpi uudestaan ja lisätään pikku hiljaa puuttuvat nimet vihkoon, vai voisiko poika tehdä loggauksen nyt itse malliin ("Mukana Hellstrom_Familyn loggauksessa 20.7., kirjaan nyt myös omiin nimiin").

Eiköhön ongelman ydin jo käynyt ilmi.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja stebu » La 04.09.2010 9:49

Hellstrom_Family kirjoitti:Huomenta!
Muttamutta: mites ne vanhat, joissa esim. geopoika1 on ollut mukana, mutta loggaus on tehty vaan tuolla perheen tunnuksella, kierretäänkö nyt kaikki kätköt läpi uudestaan ja lisätään pikku hiljaa puuttuvat nimet vihkoon, vai voisiko poika tehdä loggauksen nyt itse malliin ("Mukana Hellstrom_Familyn loggauksessa 20.7., kirjaan nyt myös omiin nimiin").
En tiedä homman "laillisuudesta" mutta olen huomannut usean porukan jakautuneen ja jäsenet loggailevat porukan löytämiä kätköjä juuri tuolla tavalla: "Porukan mukana hain, nyt omalle tunnuselle."
Kannattaa pistää logille alkuperäinen päivämäärä, niin ne molemmat logit näkyvät peräkkäin.
-stebu

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja Reform7 » La 04.09.2010 9:50

Samantapainen systeemi meilläkin.
Elja joka jakaa kanssani nimimerkkiä on löytänyt yksin about 8 kätköä, yhdessä olemme löytäneet about 150 kätköa ja yksin olen löytänyt kaikki loput. :wink:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
SalmonSnake
Viestit: 66
Liittynyt: To 03.12.2009 16:38
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja SalmonSnake » La 04.09.2010 9:54

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... &start=220

Tuolla hyvin samanlainen juttu. Kannattaa varmaan miettiä kirjoitteleeko lokeihin tammikuun pakkasissa kaikkien nimmarit vai perheen yhteisen...
Elwood: "It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, a half a pack of cigarattes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake: "Hit it."

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja Diksi » La 04.09.2010 10:16

Meillä mennään juuri tähän yksilötyyliin. Kaikilla on omat tunnukset, joita sitten raapustellaan lokikirjaan erikseen sormet jäässä. Tai oikeastaan mukana kulkevalla muksulla ei vielä tunnusta ole, mutta aloittakoon alusta joskus kun tosissaan innostuu (nyt omaan päiväkirjaan raapustetut merkinnät riittää). Toinen meistä aloitti vielä kaiken lisäksi 100 kätköä jäljessä, eli näitä olen sitten kierrellyt reissulla uudestaan, jotta on saatu toinenkin nimi lokii. Itseasiassa molemmat ollaan kierrelty tuplana suuri osa, ekalla sadalla omalla kätkölöydöllä kun oli vielä henkilökohtainen kuski yleensä mukana :)

Tälle yksilölinjalle on lähdetty ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että kaikkiallahan emme voi olla yhdessä kätköilemässä ja en halua ottaa 'kunniaa' esim paremman puoliskon ulkomaan reissujen lokkauksista. Itselle löytäloki on siis listä kätköistä joilla olen oikeasti käynyt nimeni raapustamassa. Tuo jälkikäteen jakaminenhan on vähän hankala homma, muutaman sadan kätkön jakaminen varmaan menee, mutta jos ollaan lähempänä tuhatta tai yli, niin voi olla jo kohtuu hankala sanoa kuka oli tiimistä milläkin reissulla mukana. Mutta kukin taaplaa tyylillään omassa sarjassaan ja olen myöskin kuullut tuollaisista onnistuneista tunnusten jakamisista, alkuvaiheessahan se on vielä helpompaa :)

-Diksi

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja Helovirta » La 04.09.2010 10:39

Edellä mainitusta linkistä:

"Minusta tuollaisessa tapauksessa olisi voinut hyvällä omallatunnolla poiketa kuittausvaatimuksesta, jos pojalle kuitataan löydetyiksi vain ne kätköt, joilla hän on ollut mukana. Tuossahan on tavallaan kyseessä ryhmätunnuksen jakaminen kahtia ja olen joskus nähnyt, että iso määrä kätköjä on kuitattu löydetyiksi vanhoilla päivämäärillä ja loggauksessa on kerrottu syyksi uusi oma nimimerkki.

Jos kätköjä on etsitty yhdessä, miksi jo kerran etsityt kätköt pitäisi etsiä uudestaan, jos porukka hajoaa tai tulee muuten tarvetta omille nimimerkeille."

Näin ajattelin toimia, jos kätkön omistaja ei tätä hyväksy, niiin kierretään sitten joskus ne erikseen, kyllä näillä meidän 6-11 v geopojilla on aikaa...
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
pylkkänen
Viestit: 12
Liittynyt: To 19.08.2010 13:42
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja pylkkänen » Ti 07.09.2010 13:03

Hellstrom_Family kirjoitti:Huomenta!

Yritin etsiä tietoa hakutoiminnolla, mutta juutuin "Miksi vain premium kätköjä?" ja "30.9. juhlapäivä" ketjuihin tunniksi. No, ehkä ne oli hyvä lukea tässä vaiheessa...
Anteeksi OT, mutta mistäs tämä "miksi vain premium kätköjä"-ketju löytyy? Olisin itsekin näin rookiena halukas kyseisen ketjun lukasemaan...

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 07.09.2010 14:11

pylkkänen kirjoitti:
Hellstrom_Family kirjoitti:Huomenta!

Yritin etsiä tietoa hakutoiminnolla, mutta juutuin "Miksi vain premium kätköjä?" ja "30.9. juhlapäivä" ketjuihin tunniksi. No, ehkä ne oli hyvä lukea tässä vaiheessa...
Anteeksi OT, mutta mistäs tämä "miksi vain premium kätköjä"-ketju löytyy? Olisin itsekin näin rookiena halukas kyseisen ketjun lukasemaan...
Tätä kai tarkoitetaan: Premium Member Only caches.
Tuolla sivun yläreunasta löytyy etsintätoiminto.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
pylkkänen
Viestit: 12
Liittynyt: To 19.08.2010 13:42
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kätköilytunnuksen "jakaminen"

Viesti Kirjoittaja pylkkänen » Ti 07.09.2010 16:15

Tervas kirjoitti:
pylkkänen kirjoitti:
Hellstrom_Family kirjoitti:Huomenta!

Yritin etsiä tietoa hakutoiminnolla, mutta juutuin "Miksi vain premium kätköjä?" ja "30.9. juhlapäivä" ketjuihin tunniksi. No, ehkä ne oli hyvä lukea tässä vaiheessa...
Anteeksi OT, mutta mistäs tämä "miksi vain premium kätköjä"-ketju löytyy? Olisin itsekin näin rookiena halukas kyseisen ketjun lukasemaan...
Tätä kai tarkoitetaan: Premium Member Only caches.
Tuolla sivun yläreunasta löytyy etsintätoiminto.
Jota sangen huonolla menestyksellä käyttelin. :)

On se kumma, kun jokaisella foorumilla ollaan aina ensikertalaisille osoittelemassa tuota hakua. Mäkin olen kirjoitellut joillekin foorumeille aktiivisesti toistakymmentä vuotta, ja sama käytäntö on ollut havaittavissa jo aikoja sitten :D Muistaakseni en oo itse kertaakaan moiseen sortunut :oops:

Mut kiitos kuitenkin linkistä!

ps. sekä ohjeista :wink:

e. Jotenkin oletin ton ketjun löytyvän täältä yleistä-osastolta. Tuo Sodat oli mulle ihan uus juttu. Vedän sanojani takaisin... Ja jotenkin tuon kielen muutos vaikeutti hakua kans... seliseliseliseli.....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”