Kuolemattomia logituksia (hauskoja)

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 25.05.2012 22:24

Helovirta kirjoitti:Kait sitä näinkin voi käydä, ettei löydä omaa kätköään... :mrgreen:
Minulle on käynyt noin muutaman kerran ja olen kirjannut niistä DNF:n. Samoin olen kirjannut omaan kätköön löydön, jos joku toinen on se piilottanut eri paikkaan kuin mihin itse sen laitoin. Olenhan silloin oikeasti löytänyt sen tietämättä missä sen piilo on.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Pe 25.05.2012 22:55

arisoft kirjoitti:Samoin olen kirjannut omaan kätköön löydön, jos joku toinen on se piilottanut eri paikkaan kuin mihin itse sen laitoin. Olenhan silloin oikeasti löytänyt sen tietämättä missä sen piilo on.
Minä luulin, että tämä on vitsi mutta päätin tsekata. Jas kehveli, totta se olikin! :lol: http://coord.info/GL80V57X
Jos tuo purkki on seuraavalla tarkastuskerralla taas siirtynyt, niin siitähän tulee uusi löytö! Kun et kerran tiennyt missä sen on! :lol:

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 28.05.2012 8:47

arisoft kirjoitti:
Helovirta kirjoitti:Kait sitä näinkin voi käydä, ettei löydä omaa kätköään... :mrgreen:
Minulle on käynyt noin muutaman kerran ja olen kirjannut niistä DNF:n. Samoin olen kirjannut omaan kätköön löydön, jos joku toinen on se piilottanut eri paikkaan kuin mihin itse sen laitoin. Olenhan silloin oikeasti löytänyt sen tietämättä missä sen piilo on.
Montako huomautusta olet geoetiketin rikkomisesta saanut? Itse lokkasin joskus löydöksi oman vastaavanlaisessa tapauksessa ja nopsaan pamahti 5! kiukkuista ja ojentavaa sähköpostia kanssakätköilijöiltä siittä miten tekoni on mauton, rikkoo sääntöjä jne. jne. :roll:

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 28.05.2012 9:26

jule100 kirjoitti:Montako huomautusta olet geoetiketin rikkomisesta saanut? Itse lokkasin joskus löydöksi oman vastaavanlaisessa tapauksessa ja nopsaan pamahti 5! kiukkuista ja ojentavaa sähköpostia kanssakätköilijöiltä siittä miten tekoni on mauton, rikkoo sääntöjä jne. jne. :roll:
En yhtään ja outoa olisikin, jos kätkön löytämistä ei saisi löydöksi kirjata, varsinkin kun kuvauksessa se on mainittu jo alusta pitäen. Jos se ei olisi sääntöjen mukaista, niin systeemihän ei antaisi sitä tehdä - eikös niin?

Olen muuten sitä mieltä, että jos kätköjen huoltoilmoitukset laskettaisiin löydöiksi, niin kätköjä huollettaisiin paljon paremmin :wink:


finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 28.05.2012 9:53

arisoft kirjoitti:En yhtään ja outoa olisikin, jos kätkön löytämistä ei saisi löydöksi kirjata, varsinkin kun kuvauksessa se on mainittu jo alusta pitäen. Jos se ei olisi sääntöjen mukaista, niin systeemihän ei antaisi sitä tehdä - eikös niin?
Minusta on mautonta merkata oma kätkö löydetyksi (myös tällaisessa tapauksessa). Ihan yhtä mautonta on merkata jonkun muun kätkö löydetyksi useampaan kertaan vaikka paikka ja piilotus olisikin muuttunut.

Systeemi sallii molemmat. Mutta kukin tyylillään.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 28.05.2012 11:32

Heh. Tästäpä tuil mieleen eräs aiempi lyhyt keskustelu siitä, onko itse järjestämäänsä miittiin soveliasta laittaa osallistumisloki. Asiaa ei varsinaisesti edes sivuta tuossa GS:n ohjeessa (eikä tiettävästi missään muuallakaan GS:n ohjeissa). Mutta äärimmilleen tulkittuna ilmaisu "the smiley face" saattaisi tarkoittaa sitä, että on soveliasta osallistua omaan miittiin. Osallistumis-ikonissa kun hymynaamoja on kaksi :mrgreen:

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 28.05.2012 11:43

"you're not "finding" a cache because you already know where it is" tuo tosiaan ei aina päde, sillä minä en tiennyt missä kätkö on vaan toteutin jatko-osaa: "Save the smiley face for use when you've truly discovered a hidden cache."

Varmaan tämän vuoksi tuo toiminto on tarkoituksellisesti jätetty myös omistajan käytettäväksi. Mitään muuta selitystä en siihen keksi, koska asia on ollut GS:n tiedossa jo tuon viitatun ohjeistuksenkin perusteella ja toiminto on jo monessa muussa logityypissä toteutettuna. Myös jos omistajuus vaihtuu, niin kyllä löytö pitäisi onnistua loggaamaan ennen kuin ottaa kätkön omistajuuteensa. Ohjeen teksti on myös selkeä eikä siinä ole tulkinnanvaraa vaikkei se olekaan sääntö. Paheksua voi toki mitä vaan myös toistuvastikin esim. mysteerin loggaamista ratkaisematta sitä tai hankalan tradin loggaamista porukalla.

Eihän esim. kätkön arkistointitoimintokaan ole kaikkien käytössä vaikka moni sitä varmaan himoitsisikin lähetellä :lol: . Miittiin itsensä osallistuneeksi kirjaaminen on tietenkin ok, jos osallistuu miittiin, mutta ei tietenkään siinä tapauksesssa, jos ei ole paikalla.

Sen sijaan miittiin osallistuminen ei kyllä sääntöjen puitteissa oikeuta löytämään jotain kätköä, jos ei ole kätköä edes nähnyt eikä tästä johtuen ole nimeäkään sen logissa. Toisaalta kun on helpompia kätköjä pyydelty, niin menisikö läpi tarkastuksessa sellainen, jossa kuvauksessa annetaan lupa logata kätkö ihan sohvalta?
Viimeksi muokannut arisoft, Ma 28.05.2012 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 28.05.2012 12:10

arisoft kirjoitti:Varmaan tämän vuoksi tuo toiminto on tarkoituksellisesti jätetty myös omistajan käytettäväksi. Mitään muuta selitystä en siihen keksi.
Muita mahdollisia selityksiä:
- GS ei ole edes ajatellut asiaa eikä tätä ole sen takia estetty
- GS on ajatellut mutta ei ole saanut toteutettua
- kätkön omistajuus voi muuttua ja siksi sen loggaaminen myös omistajalle on sallittu (vaikkapa löytö ennen omistajuuden muutosta)

Toistan mielipiteeni: mautonta toimintaa.

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ma 28.05.2012 13:45

Harkitsen juuri "Kuolemattomia vastauksia 'Kuolemattomia logituksia' ketjun vastauksiin" aiheisen keskustelun aloittamista. :lol:
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Helovirta » To 07.06.2012 21:52

"Naatit veivät pahasti metsään josta sitten tuli ensin alkuun purkkia metsästettyäkin.Lopulta menimme tyttelityyn ja pikkupirun kanssa lookisempaan paikkaan ja nimeen osuvaan paikkaan etsimään ja sieltähän se purkki löytyikin, vain 160 metriä oli pielessä naatit.FTF 20.42"
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Janitismus
Viestit: 78
Liittynyt: Ma 19.03.2012 19:39

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Janitismus » Ti 26.06.2012 21:18

onneksi olen hakenut tämän kätkön jo aiemmin...

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... a588eb208f

kultakuru
Viestit: 46
Liittynyt: To 28.06.2012 10:55

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja kultakuru » To 28.06.2012 13:09

Kävimme muutama päivä takaperin Trullin kätköjä kiertelemässä. Trullin kesäpesällä emme vielä vierailleet, mutta sen logeissa oli paikkansa tällä palstalla ansainnut Note siitä, miten 'nopea illan viimeinen' kehittyy pisteeseen, jossa leppoisat yöunet omassa sängyssä ovat vain kaukana kangastava haave. :)

Note - osa 1
Note - osa 2

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja markokh » La 30.06.2012 19:37


Longhorn_
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 24.01.2012 1:14

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Longhorn_ » La 30.06.2012 19:59

markokh kirjoitti:Käyhän se näinkin:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 5bfb0b87cc
Repesin. Nimi purkissa ni eikös se oo sillä selvä? :D

Avatar
white_water
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 19.10.2009 22:08

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja white_water » Ma 02.07.2012 15:35

Kyllä tää huntti tänne kuuluu, ehottomasti!

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 468ba0b28b

w_w

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ma 02.07.2012 17:26

white_water kirjoitti:Kyllä tää huntti tänne kuuluu, ehottomasti!

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 468ba0b28b

w_w
Lokkauksen pari viimeistä lausetta tuovat mieleeni tarinan suomalaisesta metsurista, joka joskus 1900 luvun alussa leveämmän leivän perässä siirtyi pohjoiskanadaan metsätöitä tekemään. Vuosia alueella työskenneltyään, kaveri halusi osallistua inuitien miehisyysriittiin, jossa tuli saman vuorokauden aikan suorittaa kolme tehtävää. Juoda iso pullo viskiä, kaataa harmaakarhu ja rakastella inuiti naisen kanssa.

Helppo homma - ajatteli tämä aikansa "the äijä". Joi viskipullon yhdellä huikalla, katosi metsään ja palasi 6 tunnin kulutta lähtöpisteelle yltä päältä veressä ja vaatteet riekaleina kysyen "Missä se inuitinainen on, joka piti tappaa?"

t_w

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 04.07.2012 19:58


Janitismus
Viestit: 78
Liittynyt: Ma 19.03.2012 19:39

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Janitismus » Ke 04.07.2012 19:59

Ei hullumpi tuo saman kätkön seuraavakaan lokkaus :D

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Kuolemattomia logituksia

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 04.07.2012 20:04

Janitismus kirjoitti:Ei hullumpi tuo saman kätkön seuraavakaan lokkaus :D
Varsinkin, kun tekijät...

Onhan se hiukan haastava...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”