Garminin asiakaspalvelu?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ma 22.08.2011 20:27

Oletteko saaneet hyvää palvelua Garminilta esim. takuukorjauksen yhteydessä? Minulla on nyt hieman harmillinen kokemus. Toisessa ketjussa kyselinkin apua, kun en meinannut saada karttoja ladattua ja ohjeiden avulla onnistui. Sitten kokeilin siirtää kätköjen koordinaatteja ja vain yksi kätkö näkyy ja sekin kohdassa reittipisteet. Vaikkakin kätköt näkyvät kun tietokoneenn kautta katson muistikortilta. Toinen ongelma oli se, että joka kerran kun kytken Garminin tietokoneeseen, joudun asetuksista määrittämään, jotta se muistikortti näkyy koneella.

No siihen palveluun. Puhelinpalvelu ei osannut ongelmassa auttaa. Tarkisteltiin kaikenlaista ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Pyysi lähettämään takuuhuoltoon. Ja toimittamaan ostokuitin kopion mukana ja kertomuksen missä vikaa. Näin tein. Löytyi vielä tuo laatikko ja pakkasin. Otin valokopion kuitista ja kirjoitin selvityksen ja yhteystiedot. Laite tuli tänään takaisin ja selityksenä, että koska mukana ei ollut vian kuvausta, ei voitu tutkia vikaa. Testattu että sateliitit löytyy ym ja kunnossa. Ja veloitetaan turha työ ja postituskulut.

99 % varma olen, että tuo vikailmoituspaperi meni paketin mukana. Kun ei se ole täällä kotonakaan pyörinyt. Paketin päällä oli myös osoitetietoni, sen perusteella ovat nyt lähettäneet sen paketin minulle takaisin. Minusta olisi ollut ihan asiallista kysyä numerotiedustelusta numeroani, kun oli nimi ja osoite tiedossa ja soittaa että mikä tässä on vikana.

Kyllä tulee tuolle vehkeelle taas hintaa eikä se edes toimi :cry: :x :shock:

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 22.08.2011 20:32

Ainoan kerran kun olen tarvinnut Garminin huoltoon turvautunut, se on toimi erinomaisen hyvin. Vanha kunnon 60Cx oli jostain syystä ottanut nokkiinsa, eikä tahtonut löytää satelliitteja ja kun jonkun joskus sattui löytämäänkin, tarkkuutta ei ollut nimeksikään. Parin sähköpostin jälkeen kapine lähti Garminille ja paluupostissa tuli uusi laite tilalle.

Keväällä ostettu Oregaano näyttäisi olevan kohta myös huoltoon lähdössä, syystä tai toisesta virtanappula ei oikein tahdo toimia enää.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 22.08.2011 20:38

Mulla kävi talvella Colorado huollossa kun sen surullisenkuuluisa USB-liitin pätki ja takakuoren tiiviste ei pysynyt urassaan. Laite sai yhteyden tietokoneeseen vain kun väänsi johdosta laitteen takaosaa kohti. Huollosta laite tuli takaisin uuden USB-johdon kanssa, siellä muka toimi kunnolla mutta minulla pätki ihan samalla tavalla kuin enennkin. Takakuoren tiiviste oli liimattu pikaliimalla :shock: paikalleen, ei näyttänyt kyllä ihan tiiviiltä sekään kun liimaa oli siinä tiivistepinnallakin. Soitin sitten sinne ja käskivät lähettää uudestaan huoltoon. Sieltä sitten tuli jonkun ajan päästä uusi Coloraato takuuvaihtona ja siinä kyllä toimi tiedonsiirto ilman kikkailuja vanhallakin johdolla :D Jäi kyllä hieman nihkeä fiilis tuosta huoltoreissusta :?

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 22.08.2011 20:39

Aloittajalla saattaisi olla enemmän tarvetta hlökohtaiselle käytönopastukselle. Jos laitteessa ei ole vikaa, huolto ei voi auttaa...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Ma 22.08.2011 20:52

Omat kokemukseni ovat vain positiivisia. Oma Colorado 300 pimeni yhtäkkiä täysin. Lähetin laitteen takuuhuoltoon ja sain viikon kuluttua uuden laitteen takaisin.

Tuli tuosta kätköjen näkymisestä reittipisteinä mieleen... Itselleni kävi kerran samalla tavalla, kun latasin ne gc.fi:n kartalta "lähetä Garminiin"-nappulalla. Siitä lähtien olen käyttänyt "lataa"-painiketta ja kopioinut + liittänyt tiedoston Garminin gpx-hakemistoon. Auttaisiko tuo ongelmaan?

Avatar
Enppu&Iloma
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 14.07.2009 13:16

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Enppu&Iloma » Ma 22.08.2011 21:25

Ei valittamista. Viime viikolla saimme uuden laitteen viittä vaille takuuajan täyttäneen Oregonin tilalle ilman kummempia kitinöitä. Joskus aikaisemmin olemme Nuvin kanssa ollut yhteyksissä helppariin, eikä sieltäkään ole suuremmin moitittavaa, joskin ratkaisun silloisiin ongelmiin taisimme saada tämän foorumin käyttäjiltä.
Kuulimme että herra on ruvennu kätköjä tekeen ja kattosimme vähän missä ne olis (Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla)

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ma 22.08.2011 21:53

Tokihan sille henkilökohtaiselle opastuksellekin olisi tarvetta, ei ole vaan ollut tarjolla.

Mutta eivät sitten kokeilleet siellä huollossa sitä, mikä se vika siinä oli, kun väittävät että sitä mun selostusta ei siinä ollut mukana. Kyllä ne sateliitit mullekin näkyy/toimii, turhaan ne niitä testasi.

Ja nyt ei näy muuten se yksi ainut aiemminkaan näkynyt reittipiste. Että en tiijä mitä ovat sille tehneet.

Mutta kokeilen nyt tuota toista tapaa ladata.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ma 22.08.2011 22:31

En ole premium-jäsen (ainakaan vielä) joten en pysty lataamaan geocache.fi-sivuilta. Olen ladannut geocache.com:ista painikkeella Send to my GPS. Eikö sieltä onnistu lataus?

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 22.08.2011 22:39

Hyvin on hommat toimineet minun kohdalla. Yhden Coloradon olen ostanut ja kolmas on menossa. Ekasta meni se USB-liitin, toisesta pimeni taustavalo ja kolmas tuntuu vielä ainakin toimivan.
Karttojen aktivointi uuteen laitteeseen onnistui molemmilla kerroilla myös ihan hyvin.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ma 22.08.2011 23:12

Päivitin joitakin viikkoja sitten useita vuosia vanhan Garmin Colorado 300:n käyttiksen versiosta 3.6 ->3,7. Jotakin meni pieleen ja laite meni aivan sekaisin eli sitä ei pystynyt käynnistämään millään dokumentoidulla tai ei-dokumentoidulla reset-toiminnolla. Soitin Garminin huoltoon ja sieltä kehottivat lähettämän laiteen ilmaiseksi sinne. Parissa päivässä vekotin oli palautettu minulle toimivana viimeisten päivitysten kera. Ja pointti oli että takuuta ei ollut enää, ja homma ei kuitenkaan maksanut minulle mitään. Minusta tämä oli aivan mielettömän hyvää palvelua. Ehkä päivitysrutiinissa oli joku bugi josta he olivat tietoisia mutta silti, palvelu oli huippua.

Muuten, joskus aiemmin laitteesta hajosi usb-liitin, eräs tuttu laiteasentaja fiksasi vekottimen nopsasti eli tuonkin tyyppivian korjaus on ihan mahdollista jos kolvi vaan pysyy kädessä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 23.08.2011 0:43

Lauja kirjoitti:No siihen palveluun. Puhelinpalvelu ei osannut ongelmassa auttaa. Tarkisteltiin kaikenlaista ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Pyysi lähettämään takuuhuoltoon. Ja toimittamaan ostokuitin kopion mukana ja kertomuksen missä vikaa. Näin tein. Löytyi vielä tuo laatikko ja pakkasin. Otin valokopion kuitista ja kirjoitin selvityksen ja yhteystiedot. Laite tuli tänään takaisin ja selityksenä, että koska mukana ei ollut vian kuvausta, ei voitu tutkia vikaa. Testattu että sateliitit löytyy ym ja kunnossa. Ja veloitetaan turha työ ja postituskulut.
Tuolla tavalla ajatellen et ole heiltä mitään työtä tilannut jos kerran ei ollut vikakuvausta, josta olisi selvinnyt että jotain vikaa epäillään tai halutaan että laite tarkastetaan. Ei tilausta palvelusta = ei maksua palvelusta. Postikuluista ei kannattane riidellä.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja porari » Ti 23.08.2011 0:52

Mulla on ollut huono säkä gepsien kanssa. Ensimmäinen nuvi 500:n softa meni niin solmuun, ettei auennut millään. Muutamassa päivässä uusi tilalle. Nyt sain lahjaksi Montana 650t, muutaman päivän jälkeen kosketusnäyttö lakkasi toimimasta, paluupostissa uusi tilalle. Ei valittamista takuun suhteen.

Geppana
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 25.03.2008 12:41

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Geppana » Ti 23.08.2011 9:28

Mun Coloradosta tippui se rock 'n rollerin keskimmäinen nappula metsään, viestiä Garminille jotta paljoko sellainen maksaisi ja sieltä tuli seuraavana päivänä uusi nappula tilalle, ilmaiseksi.

pohjoisharju
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.04.2010 0:26
Paikkakunta: Merikarvia

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja pohjoisharju » Ti 23.08.2011 19:41

Olen itse ollut erittäin tyytyväinen Garminin asikaspalveluun. Colorado on vaihdettu takuuna uuteen ja muutenkin palvelu on ollut asiallista ja nopeaa. Muutamassa päivässä on toimiva laite uudellen käytössä. Harvinaisen hyvä huolto mielestäni.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: Garminin asiakaspalvelu?

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ti 23.08.2011 20:09

Soitin tänään sinne huoltoon. Keskustelimme asiasta ja ihmettelimme minne se vikaseloste oli hävinnyt. Sovittiin, että jos en saa tuota toimimaan, lähetän sen sinne uudelleen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”