Muurikätköt

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
assankassa
Viestit: 21
Liittynyt: La 20.08.2011 15:09
Paikkakunta: Tampere

Muurikätköt

Viesti Kirjoittaja assankassa » Ti 17.04.2012 17:56

Lueskelin erään kätkön viimeaikaisia loggauksia ja tämä loggaus sai minut avautumaan täällä:
http://coord.info/GL703PZH

Omat kokemukseni muurikätköistä ovat järjestäen negatiivisia. Ei siksi että niitä olisi erityisen vaikea löytää vaan siksi että kohtaamani kirkkomuurit, vallit, kivijalat ja sen sellaiset on pilattu "geoeroosiolla" rumaan kuntoon. Eräälläkin kätköllä vanha muuri oli saatu sortumaan monesta kohtaa kun joka kiven taakse oli kurkattu. Oma mielipiteeni onkin että muurikätköt saisi kieltää tästä eteenpäin. Pelkään että jossain vaiheessa jonkun tuhotun muurin omistaja, oli se sitten vaikkapa kirkko tai kunta, joka tähän asti on asennoitunut kätköilyyn sallivasti, tällaisen ilkivallan jälkeen kieltää kätköjen sijoittamisen alueilleen.

Mrs & Ton Eligarf
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 08.12.2008 20:11

Re: Muurikätköt

Viesti Kirjoittaja Mrs & Ton Eligarf » Ti 17.04.2012 18:05

Olen täysin samaa mieltä assankassan kanssa ja olen ko. kätköjä logatessani usein ilmaissutkin huoleni aiheutuvasta geoeroosiosta. Arvostan niitä kirkko-, hautuumaa- yms. kätköjä, joissa kerrotaan "EI muurissa". Vaikka muurinkolot luonnollisesti houkuttavat, meidän pitäisi tuntea yhteisvastuuta ympäristömme säilymisestä - harrastuksestamme huolimatta. Samalla tavalla olen joskus kritisoinut kätköä, joka on herkällä luontoalueella (jäkäläinen, koskematon kallio), johon väistämättä syntyy geoeroosiota. Periaatteessahan kaikkiin kätköihin tulisi kysyä lupa - mikähän on todellinen luvallisten paikkojen määrä.... :roll:

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Muurikätköt

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ti 17.04.2012 18:07

Ikuisuuskysymys. Olen kyllä samaa mieltä, mutta turha sitä on (taas) vatvoa. Ei tuottaisi mitään tulosta kuitenkaan.

t. ikuinen pessimisti
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Muurikätköt

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 17.04.2012 18:41

aku506 kirjoitti:Ikuisuuskysymys. Olen kyllä samaa mieltä, mutta turha sitä on (taas) vatvoa. Ei tuottaisi mitään tulosta kuitenkaan.

t. ikuinen pessimisti
Tämä on sarjaan jaetut ftf:t yms ikuisuuskysymykset, tosin tässä lähes kaikki ovat samaa mieltä.

Ongelmana lieneekin kätköpaikat. Kiven alle/taakse on paljon helpompi piilottaa purkkia, kuin muualle.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Muurikätköt

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 17.04.2012 19:00

Seq kirjoitti:Ongelmana lieneekin kätköpaikat. Kiven alle/taakse on paljon helpompi piilottaa purkkia, kuin muualle.
Ainahan hihasta voi vetää linnunpönttökortin.

Parempi tusina linnunpönttöregua puussa kuin filmipurkki oksalla (tai kiviaidassa) :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”