Geospam

Yleistä keskustelua kätköilystä
Geo'Geo
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 17.04.2012 11:16

Geospam

Viesti Kirjoittaja Geo'Geo » La 21.04.2012 22:57

Olen aivan vihreä geokätköilijä mutta tänään törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön ja kyselisin miten yleistä se on ja miten sen kanssa toimia. Eli taisin seurailla samoja polkuja kuin toinen aloitteleva geokätköilijä ja huomasin että hän oli pudottanut käyntikorttinsa jokaiseen käymäänsä kätköön joissa mainosti palvelujaan. Ymmärrän pienet tavarat / lelut yms. mutta tarot / spiritismi mainonta tuntuu jo vähän oudolle purkeissa. Jätin käyntikortit purkkeihin mutta taidan kääntyä vastaisuudessa sille kannalle että lokimerkintä on se "käyntikortti" ja siivota muut käyntikortit pois.

Eikös noi purkit käy pieneksi jos kaikki laittaa sinne omat mainokset ? Onko tämä yleinen ilmiö vai onko mulla vaan liian pieni pipo ?
The box said 'Requires Windows XP or better'. So I installed LINUX...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 21.04.2012 23:23

Näin itsekin hiljattain käyntikortin purkissa mutta siinä ei mainostettu kyllä mitään - luulen. Korttejahan saa muutamalla eurolla ison kansan kun vain tilaa. Mutta kortti purkissa ei ole nimi lokikirjassa. Ehkä nuo menee sellaisena "kätkössä ei ollut kynää" noteina.

Geo'Geo
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 17.04.2012 11:16

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja Geo'Geo » La 21.04.2012 23:38

Nämä (helpot) kätköt oli kyllä hyvin hoidettu ja piti sisällään toimivan kynän. Se ei ollut ongelma koska ko. kätköilijällä oli kuitannut käynnit omalla mustekynällä lokiin. Arisoft konkarin kommetin rivien välistä voin lukea että tämä ei taida olla mikään yleinen trendi vaan satunnainen tapaus.

Mainostajan mielestä geokätköilijät vain taitavat olla otollista asiakasainesta etiäisten yms. asioiden saralle :D
The box said 'Requires Windows XP or better'. So I installed LINUX...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 21.04.2012 23:44

Geo'Geo kirjoitti:Nämä (helpot) kätköt oli kyllä hyvin hoidettu ja piti sisällään toimivan kynän. Se ei ollut ongelma koska ko. kätköilijällä oli kuitannut käynnit omalla mustekynällä lokiin. Arisoft konkarin kommetin rivien välistä voin lukea että tämä ei taida olla mikään yleinen trendi vaan satunnainen tapaus.

Mainostajan mielestä geokätköilijät vain taitavat olla otollista asiakasainesta etiäisten yms. asioiden saralle :D
No ... jollei yrittäjä yritä kaikkensa niin sitä jää vain yrittäjäksi. Mutta katsopa löytyykö kortteja myös mysteerikätköstä. Ammattitaitoinen selvänäkijä kyllä ne paikallistaa.

Geo'Geo
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 17.04.2012 11:16

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja Geo'Geo » Su 22.04.2012 0:13

jollei yrittäjä yritä kaikkensa niin sitä jää vain yrittäjäksi
Tää nyt on ihan off topic mutta miksi yrittäjää kutsutaan lopun ikäänsä yrittäjäksi ? Jos homma on hallussa ja tulevaisuus ruusuinen niin yrittäjän pitäis nousta 'onnistuja' statukselle ?

Anteeksi aivopieru, roger and out for today.
The box said 'Requires Windows XP or better'. So I installed LINUX...

Avatar
Mystikko
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 22:44
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja Mystikko » Su 22.04.2012 23:26

kyseiset käyntikortit olivat ns. aloittelijan moka

kaveri houkutteli harrastuksen pariin ja säännöistä tietämättömänä ajattelin, että pistetääs kortti yllätykseksi seuraavalle.
nyt "viisastuneempana" olen jättänyt korttien jakelun pois.

pahoitteluni aiheutuneesta päänvaivasta.
Kuolema loggaa unikätkön

Avatar
tuomasnu
Viestit: 70
Liittynyt: La 15.05.2010 9:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja tuomasnu » Ma 23.04.2012 9:38

Mystikko,
Nimimerkkisi ja kuvasi toimivat siinä määrin mainoksena, että ilman käyntikorttiakin onnistuit herättämään mielenkiintoni siinä määrin, että klikkailin kotisivusi esiin. Kortti muutamassa kätkössä tuskin ketäään haittaa. Ei muuta kun onnea alkaneelle harrastukselle, joka hyvinkin saattaa tukea tämän "yrityksen" (?) tunnettuvuutta ihan ilman käyntikorttejakin, jos vain jaksat innokkaasti kätköillä käydä.
- eilen minulla oli jokin ajatus, mutta unohdin sen jo...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 23.04.2012 11:44

Minä ainakin odotan innolla Mystikon ensimmäistä mysteeriä. Toivottavasti töiltä jää aikaa paneutua myös geomaagisiin mysteereihin :wink: .

Avatar
Mystikko
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 22:44
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja Mystikko » Ma 23.04.2012 13:34

kiitoksia

on tässä muutama kätkö suunnitelman jo ehtinyt luonnostella.
enää pitäisi spotata vaan sopivat paikat, hommata materiaalit.
asiaahan ei tietenkään helpota lähestyvä muutto. (olkaa huoleti, helsingin sisäisenä pysyy)

voi olla että vasta loppukesästä pääsee kunnolla rakentamaan hassunhauskaa mystistä kätköä

kätköilimisiin
Kuolema loggaa unikätkön

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 23.04.2012 14:43

Mystikko kirjoitti:kiitoksia
voi olla että vasta loppukesästä pääsee kunnolla rakentamaan hassunhauskaa mystistä kätköä
Kätköpurkki sinulla onkin jo hankittuna. Itse olen haaveillut kanssa tuollaisesta. Saako noita jostain kohtuurahalla?

Ai mikä purkki? Se mikä on siinä kuvassa.

Avatar
Mystikko
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 22:44
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geospam

Viesti Kirjoittaja Mystikko » Ma 23.04.2012 14:59

euroopan antiikkimarkkinoilla ja suomestakin muutamasta antiikki myymälästä.
tosin suomessa hinta alkaa olemaan 1000e pinnoissa.

viitamasi säiliö on tosin hommattu ihan eläinkaupasta. joku akvarioon tarkoitettu koriste muutamalla kympillä.
Kuolema loggaa unikätkön

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”