Punkkiaika alkanut

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja Tervas » La 16.05.2015 20:53

Onhan noita jo jokunen kissasta nypätty, ikävästi tuntuu tautialue leviävän ja nyt vielä tuo uusi itäversio :(
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

miisa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 19.07.2009 13:04

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja miisa » Ma 18.05.2015 16:55

"Aina mun pitää ulkoilla.
Aina mun pitää kätköillä.
Aina mun pitää varoo punkkeja.
Aina mun pitää ottaa rokotus.

Ei saa taudit tarttua.
En saa olla huolimaton.
Vain kätkösaldon pitää karttua.

Aina mun pitää etsiä.
Aina mun pitää löytää.
Aina mun pitää logata.
Aina mun pitää täyttää tilastoo.

Tänään pitää ottaa rokotus.
Ens kuussa pitää ottaa rokotus.
Ens vuonna pitää ottaa rokotus.
Sit oon turvassa.

Aina mun pitää..."

Tsemppiä Pertti Kurikka ja ystävät!Tuokaa voitto kotiin! Punkkiaika on alkanut.... tai johan se alkoi 1970-luvulla. :D

toni_j
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 17.02.2012 12:22

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja toni_j » Ti 19.05.2015 11:31

miisa kirjoitti:"Aina mun pitää ulkoilla.
Aina mun pitää kätköillä.
Aina mun pitää varoo punkkeja.
Aina mun pitää ottaa rokotus.

Ei saa taudit tarttua.
En saa olla huolimaton.
Vain kätkösaldon pitää karttua.

Aina mun pitää etsiä.
Aina mun pitää löytää.
Aina mun pitää logata.
Aina mun pitää täyttää tilastoo.

Tänään pitää ottaa rokotus.
Ens kuussa pitää ottaa rokotus.
Ens vuonna pitää ottaa rokotus.
Sit oon turvassa.

Aina mun pitää..."

Tsemppiä Pertti Kurikka ja ystävät!Tuokaa voitto kotiin! Punkkiaika on alkanut.... tai johan se alkoi 1970-luvulla. :D
No missäs se tykkää nappula täällä olikaan. :D :mrgreen: :P :D

suzzu91
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:26

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja suzzu91 » To 25.06.2015 1:49

Musta tuntuu että punkkeja on nyt enemmän kuin ennen...

Tai sitten se on tän harrastuksen alotuksen syy :mrgreen: Ennen riitti että pomi yhden tai kaksi punkkia per kesä/kahta koiraa kohden.

Nyt vikan viikon aikana olen jokasen pidemmän kätköilyreissun jälkeen punkkeja koirista löytänyt. Yhdeltä reissulta tarttu mukaan kahteen koiraan noin 20(!) punkkia, suurin osa luojan kiitos ei ollut vielä kiinnittynyt. Itsestänikin löysin tuon reissun jälkeen olkapäältäni elämäni ensimmäisen punkin. Tän jälkeen ei ole tullut pahimpiin pusikkoihin mentyä, siis semmosiin missä ihan kahlaa puskissa eikä kätkölle vie mitään fiksua polun tapaistakaan - ne kätköt saa odottaa pakkaskelejä puolestani.

Kyllä tässä on pikkuhiljaa alkanut itsekin miettimään, josko sen rokotteen ottaisi... tosin hommasin nyt koirilleni suun kautta otettavan lääkkeen, joka tappaa kiinni tarttuneet punkit parissa tunnissa. Toimii ihan hyvin, eilen ne annoin ja tänään löytykin jo kuoleman kielissä oleva punkki toisesta koirasta. Vähentää näin edes hiukan sitä riskiä että ne punkit itseeni tarttuisivat, kun koirat niitä helposti sisälle kotiin asti voi kantaa.
Vaikka eipä sekään sitä estä etteikö ihan metsässä niitä itseensä saisi - mutta herkemmin tuntuvat tarttuvan pienikokosiin koiriin kuin suojaavasti pukeutuneeseen ihmiseen.

mialasse
Viestit: 13
Liittynyt: Su 17.08.2014 12:40

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja mialasse » To 25.06.2015 17:35

Toimisiko tuo aine minuunkin (: olen tämmönen punkkimagneetti. Ennätykseni on 7 (:

vipema
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2007 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja vipema » Ti 25.08.2015 8:52

Hei. Eilen oli niin paljon punkkeja, että halutaan muita kätköilijöitä varottaa. Paikka oli kaltimon kierto ja oheisessa lokkauksessa asiasta enemmän. http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 92a5152fc5

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 25.08.2015 11:53

Marjis kirjoitti:jossa paarman pureman jälkeen tuli rengasmainen ihottuma
Käynyt näin myös minulle. Minua ei ole punkki koskaan purrut ja pitkään olivat hirvikärpäsetkin koskematta. Punkilta säästyminen varmasti johtuu siitä, että olen pukeutunut aina varsin peittävästi.
Kuva

Koivula5
Viestit: 124
Liittynyt: Ti 11.05.2010 14:34

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja Koivula5 » Ti 25.08.2015 14:44

Vaatetuksella ei ole mitään tekemistä siihen, tuleeko punkit iholle vai eivät. Eli vaikka paksut housut jalassa, nilkoissa sukat housun päälle tai saappaat - jos punkit tykkää susta, ne tulevat ja pääsevät kyllä. Toisaalta voit kulkea ihan vapaasti shortseissa ja T-paidassa ilman punkin häirintää, jos ne eivät muutenkaan ole sinun perääsi. Tämä monen, monen henkilön kokemana.

kukkeli11
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 19.09.2014 20:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja kukkeli11 » Ti 25.08.2015 15:38

Koivula5 kirjoitti:Toisaalta voit kulkea ihan vapaasti shortseissa ja T-paidassa ilman punkin häirintää, jos ne eivät muutenkaan ole sinun perääsi. Tämä monen, monen henkilön kokemana.
Sama homma mullaki. Monesti on tullut pusikoisa ja heinikoisa hypeltyä shortsit jalasa kätköjen peräsä, eikä mulla oo ollu koskaan vielä yhtäkään punkkia. Voi tietysti olla myös että niitä ei ole joka pusikosa, mutta olen todennut että kätköillessäkin esimerkiksi kuumalla helteellä menee vaatetuksessa mukavuus edelle. Varsinkin kun niitä hakee paljon jalkaisin tai pyörällä. Ja kun ei ole tähänkään asti iskeneet, niin en viitsi enää pelätä että tulisi. Eihän ne kaikki niitä tauteja kummiskaan levitä?

Avatar
Torttu99
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 27.06.2014 21:21

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja Torttu99 » Ti 25.08.2015 15:39

Koivula5 kirjoitti:Vaatetuksella ei ole mitään tekemistä siihen, tuleeko punkit iholle vai eivät. Eli vaikka paksut housut jalassa, nilkoissa sukat housun päälle tai saappaat - jos punkit tykkää susta, ne tulevat ja pääsevät kyllä. Toisaalta voit kulkea ihan vapaasti shortseissa ja T-paidassa ilman punkin häirintää, jos ne eivät muutenkaan ole sinun perääsi. Tämä monen, monen henkilön kokemana.
Tämän olen taipuvainen uskomaan; koko kesän (no ehkä vähälumisimman osan siitä) olen kulkenut maastossa shortseissa välillä jos jonkinlaisissa viidakoissa. Koirasta on saanut perata n+1 punkkia, mutta itsestä ei tähän mennessä yhtään.
--
m

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » La 29.08.2015 22:36

Kaksi punkkia oli tarttunu mukaan tänään kun ihan vaan aikani kuluksi lähistön polkuja pyöräilin.
Onneksi eivät olleet vielä puremaan alkaneet. Kaikenlaisia per*&€%÷tä sitä onkin :|
Ei puutu enää kuin lentävät versiot näistä taudinaiheuttajista..

Ilan11
Viestit: 36
Liittynyt: Su 16.03.2014 18:24

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja Ilan11 » La 29.08.2015 22:47

Tänään oltiin koiran kanssa metsässä ja monta punkkia tuli koiran karvoista nypittyä. Itseltä ei onneksi löytynyt yhtään.

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » La 29.08.2015 23:52

hirveähenri kirjoitti:Kaksi punkkia oli tarttunu mukaan tänään kun ihan vaan aikani kuluksi lähistön polkuja pyöräilin.
Onneksi eivät olleet vielä puremaan alkaneet. Kaikenlaisia per*&€%÷tä sitä onkin :|
Ei puutu enää kuin lentävät versiot näistä taudinaiheuttajista..
Paarmat levittävät kuulemma tauteja, joten jo niitä lentäviäkin löytyy.

Meillä koiraan laitettu punkkimyrkky on vaikuttanut positiivisesti, eipä ole tarvinnut punkkeja koirasta nyppiä. Itsellä auttaa ulkoilun jälkeen täys vaatteiden vaihto ja suihkussa käyminen. Jos ulkoiluvaatteissa jää loikomaan sohvalle, punkkeja on löytynyt kävelemästä käsivarrella, niskassa tai jalassa. Yrittivätpä punkit sukasta läpi Turun saaristossa päivän vierailun aikana. Kirjalansalmen ylitys Kaarinasta Paraisille tarkoittaa omalla kohdalla punkkiriskin nousua lähes 100 prossalla. Ja tämä kokemus perustuu viiden vuoden satunnaiskäynteihin. 8)

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Punkkiaika alkanut

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Su 30.08.2015 0:04

Meillä kans toimi koiralla se myrkkypanta, mutta kissasta saa nyppiä punkkeja pois.
Tietystikin koska kissa on yöt ulkona,ties missä pusikoissa ja on 10 kertaa pienempi ja matalampi tuota koiraa.

Pitihän se arvata että joku lentävä viruksen levittäjä vielä ilmaantuu.
Kohta kökitään joku haarniska päällä gepsi kädessä vilkuillen epäluuloisina ympärilleen. :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”