Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Yleistä keskustelua kätköilystä

Montako henkilöä nimimerkillä kätköilee

1
95
65%
2
38
26%
3
2
1%
4
8
5%
5 tai enemmän
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 146

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 22.04.2013 8:40

Yksi täällä vain. :) En haluaisikaan tiiminimimerkkiä, koska tykkään että listoillani näkyvät kätköt ovat kaikki sellaisia joilla olen itsekin käynyt. Ei kuulostaa omalta tilanne, jossa toinen osapuoli loggaisi samalla nimimerkillä purkkeja joilla minä en ole käynyt. Kerran on ollut kuusijalkainen nimimerkki, Nurmijärvellä yhdellä kätköllä oli kissa mukana. ;-)
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

thepauliina
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.08.2009 13:30

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja thepauliina » Ma 22.04.2013 8:44

Yksi henki täälläkin, jos ei geokoiraa lasketa toiseksi hengeksi. Ja yksi täysin samoista syistä kuin Marjiksella.

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja jviirret » Ma 22.04.2013 12:16

Marjis kirjoitti: Ei kuulostaa omalta tilanne, jossa toinen osapuoli loggaisi samalla nimimerkillä purkkeja joilla minä en ole käynyt.
Joo, ei. Vaikka mun mukana kätköillessä joskus joku kaveri onkin niin minä olen myös, eli kaikissa logauksissa olen ollut itsekkin paikalla.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ma 22.04.2013 12:42

tilanne äänestyksessä 22.4. kello 12 aikoihin

nimim - henk
1 - 61 - 61
2 - 23 - 46
3 - 1 - 3
4 - 6 - 24
5 - 2 - 10
yht - 93 -144
ka. - 1,55

eli hiukan tuntuisi tämän perusteella olevan muuttunut tuosta megan lukemasta
toki megassa isompi otanta.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Ma 22.04.2013 12:55

Yksittäisenä henkilönä loggaan purkit tällä nimimerkillä.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Hanikala
Viestit: 19
Liittynyt: Su 05.08.2012 20:25

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Hanikala » Ma 22.04.2013 14:01

Tähän oli helppo vastata: 1

Aluksi meiän perheestä kätköili vain Öpe. Kun pääsin kokeilemaan, tein minäkin oman tunnuksen ja kätköiltiin omilla nimimerkillä. Mukana pyöri lapset ja alettiin harmitella kun ei muistettu milloin ovat olleet mukana ja milloin on yksikseen päässyt kätköilemään. Mietittiin travel Tageja, mutta niiden pyörittely ja dippaaminen purkeilla kahdella nimimerkillä ei vaikuttanut hyvältä idealta, niin tehtiin lapsille yhteinen nimimerkki, Citymuksut. Vaikka ennen nimimerkin luomista lapset kulkivat mukana, niin logikirjaan ei laitettu Hanikalaa jos Hanikala itse ei ollut paikalla. Joten en laske satunnaista kätköilyseuraakaan mukaan koska jos he kätköilisivät yksin, he eivät laittaisi Hanikalaa logikirjaan :)
" 'Ei sille ole täällä yhtään piilopaikkaa', hän parahti ja etsi kuumeisesti kätköä katseellaan" - Hayden Torey

pardainis
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 03.12.2010 22:19

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja pardainis » Ma 22.04.2013 15:35

No alkuun nimimerkki oli koko perheen eli 5 henkilöä ja 2 koiraa. Kun lapset oppivat kirjoittamaan oman nimen niin halusivat myöskin sutasta logikirjaan. Väärinkäsitysten välttämiseksi oli sitten parempi luoda heille omat nimimerkit, jottei muut luule että jästit on purkin löytänyt. Nimimerkit tietysti täytyy olla sama kuin etunimi kun ei 3,4 ja 6 vuotiaat osaa muuta kirjoittaa. No lopuksi on tietysti jäljellä minä ja vaimo. Vaimo ei kyllä kätköile yksikseen joten on mukana vain lomamatkoilla, siis tilastollisesti voisin sanoa että Pardainis nimimerkillää kätköileen noin 1,13 henkilöä. :D

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Ma 22.04.2013 16:42

Kaksihan meitä tämän nimimerkin takaa löytyy.

Waimolla on omakin nimimerkki rekisteröitynä mutta sille ei ole lokattu yhtään kätköä.
Joskus tätä pähkäilimme ja päätimme lokata kaikki löydöt tälle "minun" nimimerkilleni.
Lähes kaikki kätköt olemme löytänee yhdessä, minä (Aimo) olen joitakin hakenut itsekseni, samoin Waimo.

Molemmat olemme sitä mieltä, että tämä on paljon hauskempaa kahdestaan. Siksi on helpompaa lokkailla kukin kätkö vain kerran.
Yli 20 vuotta olemme yhdessä asioita tehneet. Jos nyt sukset menisivät ristiin ja joutuisimme eri teille, lokatut kätköt tuskin olisivat se suurin murheen aihe :P

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ma 22.04.2013 17:04

Alussa koko perheellä oli yksi nimimerkki, mutta pian jaoimme sen neljään, eli lapsille omansa ja minulle ja vaimolleni yhteinen. Yhteisen nimimerkin löydöistä minä olen löytänyt kaikki, vaimo on ollut mukana puusilmäilemässä about joka kymmenennellä.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ma 22.04.2013 17:10

Yksinäisen nimimerkillä kätköilee yksi.
//geonovice sikajack

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » Ma 22.04.2013 19:28

Mulle oli alusta asti selvää se, että mä haluan ihan oman nimimerkin. Silloin kun meitä on koolla 3-5 kätköilijää (samasta huushollista), loggaillaan kyseisen kokoonpanon tiiminimimerkillä. Se on muokattu meidän kaikkien nimimerkkien etukirjaimista :D

Tarock
Viestit: 2
Liittynyt: To 06.09.2012 21:31

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Tarock » Ma 22.04.2013 19:51

Yksinhän minä tätä harrastan.

ekspertti
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 02.03.2012 10:24
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja ekspertti » Ma 22.04.2013 21:19

Yksi purkkien jahtaaja tämän nimimerkin takana.
Juniorilla on oma nimimerkki ja vaimo kulkee joskus mukana (ilman nimimerkkiä), jos on hieno ilma ja ollaan menossa jonnekin mukaville maastopurkeille.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja pipsa » Ti 30.04.2013 20:01

yksi, joskus on koira mukana, mutta sille ei luoda omaa nimimerkkiä :) sillä on tb jota dippaa jos on paikalla

mies on joskus mukana, mutta hällä on oma nimimerkki ja loggaa itse ne kätköt joilla on mukana, toistemme nimiä ei logeihin kirjoitella jos ei toinen ole paikalla.
- pipsa -

Avatar
Pakastejello
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 17.06.2011 1:05

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Pakastejello » Ke 01.05.2013 13:49

Yksin pääasiassa mennään. Joskus saattaa olla lapset mukana, mutta ovat vielä niin pieniä, että eivät ole asiaa sen suuremmin vielä perehtyneet. Kavereilla on omat merkkinsä.

Avatar
antessi
Viestit: 8
Liittynyt: To 09.05.2013 23:17

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja antessi » La 11.05.2013 0:43

Yleensä tulee kätköiltyä joko kaksin tai sitten minä itsekseni - koira on vaihtelevasti mukana riippuen purkkien paikasta. Isäntä ei ole ihan niin pärähtänyt tähän touhuun kuin meikäläinen - lähinnä tuo tuntuu lähtevän kätköilemään, kun tarpeeksi kauan jaksan pyytää/houkutella :D
Loggaukset ja nettiläpinät ovat sitten minun "vastuullani".

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » Ma 13.05.2013 1:06

antessi kirjoitti:Yleensä tulee kätköiltyä joko kaksin tai sitten minä itsekseni - koira on vaihtelevasti mukana riippuen purkkien paikasta. Isäntä ei ole ihan niin pärähtänyt tähän touhuun kuin meikäläinen - lähinnä tuo tuntuu lähtevän kätköilemään, kun tarpeeksi kauan jaksan pyytää/houkutella :D
Loggaukset ja nettiläpinät ovat sitten minun "vastuullani".
Sama tilanne täällä - paitsi että koira(t) on tosi harvoin matkassa mukana. Minä olen tämän nimimerkin Kaa ja minun mies on Rei. Kesällä ei tarvitse liiemmälti häntä houkutella kätköreissuille, mut talvella hajen enimmäkseen yksin.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 13.05.2013 3:13

Öö... yksi. Onko niitä muka muitakin vastausvaihtoehtoja?

Yksin mennään ja jos seuraa tulee, niin kaikki ovat oman nimimerkin takana.

koheli
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 16.07.2012 15:37

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja koheli » Ma 13.05.2013 18:50

Yhdestä neljään. Mie ja isännyys ja pojat sen mukaan, miten ollaan saatu mukaan. Vahempi 11-v. alkaa välillä olla vastahakoinen, kun muut harrastukset ajaa edelle, mutta nuorempi 8v. saadaan mukaan yleensä muhkealla eväspaketilla :lol:

Kettuliini
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 28.05.2012 20:58

Re: Nimimerkin takana oleva henkilömäärä

Viesti Kirjoittaja Kettuliini » Ma 13.05.2013 22:06

Meillä on käytännössä kaksi henkeä yhden nimimerkin takana, vaikka nimimerkki on minun eikä puolison niin kuitenkin kahdestaan ollaan käyty jokainen purkki etsimässä ja loggaamassa. Mies kun on etupäässä kiinnostunut ainoastaan purkkijahdista eikä löytöjen kirjaamisesta nettiin, niin ei ole katsonut tarpeelliseksi oman nimimerkin perustamista. Kerran tämä olisi halunnut lähteä FTF-hunttiin minun ollessani vielä töissä, mutta puhelinneuvottelun päätteeksi hän jätti kuitenkin menemättä koska minun nimimerkkiäni ei hänellä ole lupa yksinään käyttää. Tässä vaiheessa kun löytöjä on kertynyt jo yli 600 on kynnys oman nimimerkin perustamiseen varmasti vieläkin suurempi kuin alussa, sillä hänellä on ollut meidän löytömäärästä pienimuotoista kisaa erään tämän harrastuksen samoihin aikoihin aloittaneen kaverinsa kanssa.

Omat kätköt on suunniteltu ja toteutettu yhdessä, huoltokäynnit tehdään myös yhdessä.

Joskus satunnaisesti meidän seuraan liittyy myös allekirjoittaneen veli ja nykyään myös tämän tyttöystävä, kerran ollaan otettu myös sisko kummitytön kanssa mukaan ja myös miehen siskolle ollaan esitelty kerran tätä harrastusta. Omia nimimerkkejä heillä ei ole eikä lokeihin ole tähän mennessä kirjoitettu muuta kuin minun nimmari. Heistä on ollut hauskaa kulkea mukana ja kisata meidän kanssa siitä kuka löytää kulloinkin haettavan purkin ensimmäisenä, joten ehkäpä joku heistä jossain vaiheessa innostuu myös rekisteröitymään gc.comiin.

Vastasin siis 2, vaikka välillä luku on todellisuudessa 3 tai 4.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”