Omituinen haitta?

Yleistä keskustelua kätköilystä
AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » La 25.05.2013 11:29

http://www.geocaching.com sivustolla kätkökuvaketta klikkaamaalla se ei aukea vaan "välähtää" ja samalla sulkeutuu? Aikansa rämpyttämällä se lopulta jää auki jotta kohdetta voi alkaa paremmin tarkastelelemaan?... Mistähän mahtanee olla kyse?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 25.05.2013 12:07

Kyseisellä sivustolla on aika monta kätkökuvaketta, mutta juuri tuosta sivusta minulla kyllä aukesi kätkön kuvaus kuvaketta painamalla, joten vika on varmasti huonosti toimivassa selaimessa tällä kertaa.

SPY3R
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 26.12.2012 14:27

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja SPY3R » La 25.05.2013 12:37

Mulla jotain samantapaista ongelmaa oli. Jos sulla on Chrome selaimena niin siellä ylhäällä tulee lukemaan jotain "Suomenna sivu" , painat vain asetukset " ja älä suomenna sivustoa" - Tää auttaa ainakin jonkin asteisiin ongelmiin.

Avatar
Ryökäle
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 15.05.2013 12:48

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Ryökäle » La 25.05.2013 13:03

Eli Geocaching.comin karttanäkymässä kätköjen infoponnahduskuplat temppuilevat kätköä klikatessa, tästä siis lienee kyse.
Itselläni sama ongelma on vaivannut noin viikon verran. Selaimena tuorein Firefox, asetuksiin en ole tehnyt muutoksia viime aikoina. Ongelma on vieläpä ailahtelevaa sorttia. Joskus riittää muutama uudelleenyritys, kun taas joskus kuplat eivät suostu jäämään ollenkaan näkyviin. Sangen häiritsevää, etenkin kun olen tottunut käyttämään karttanäkymää kätköretkiä suunnitellessa. Jos vika on minun päässäni eikä GC.comin, valaiskaa toki.

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » La 25.05.2013 13:14

Mulla taas tuorein Firefox ei välkyttele niitä puhekuplia. Eos.
X

Avatar
Dipl0
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 15.12.2009 1:20

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Dipl0 » Su 26.05.2013 1:25

Käytän selaimena tietsikassa Safaria ja kuvatun lainen ongelma ilmaantui jonkun gc.com-karttapohjauudistuksen jälkeen (oliko se nyt joskus viime vuonna syyspuolella?). Aloin käyttää kätkökierrossuunnitelussa ym. sitten Firefoxia, jolla homma pelitti silloin hyvin. Parin kolmen kuukauden jälkeen huomasin homman toimivan taas Safarissa, joten palasin käyttämään sitä.

IPad+Safarin (muilla selaimilla en ole kokeillut) kanssa uusi karttahommelijuttu ei toiminut aluksi ollenkaan (kartta näkyi, mutta ei kätköjä). Aika pian (noin viikko?) kätköt tulivat näkyviin, mutta niiden tarkastelu napsauttamalla ei tahtonut onnistua ja toisinaan karttapohja päivittyi välähtäen ja kaikki kätkökuvakkeet hävisivät näkyvistä. Ne sai näkyviin zoomailemalla karttapohjaa ees taas, mutta vähän oli hankalaa ja kätkökuvakkeet eivät pääsääntöisesti auenneet. Nyt homma toimii, mutta toisinaan aika tahmeasti (vaikka kentät ja langattomat yhteydet nopeuksineen olisivat hyvät) ja useasti esiintyy alkuperäisen kuvauksen mukaista "käyttäytymistä". Itse luulen, että homma on enemmän kiinni gc.comin puolen kooodauksista ym., kuin selaimien asetuksista.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 26.05.2013 8:39

Oisko tässä ketjussa kyse samasta ongelmasta?

Avatar
Ryökäle
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 15.05.2013 12:48

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Ryökäle » Su 26.05.2013 20:56

Tuossa juuri kätköjä selatessani ongelma alkoi jälleen oireilla rasittavasti, joten vaihdoin testimielessä pohjakartan Google Mapsin kartasta Leafletin karttaan. Leafletin kartalla kätkökuvien klikkaus avaa ponnahduskuplat sulavasti ja luotettavasti, ainakin tällä erää. Muutenkin sulavampi käyttää. Mitään muita muutoksia en siis tehnyt kuin pohjakartan vaihdon. Taidanpa jättää k.o. kartan käyttöön, kun kerran pelittää. Kas kun en aikaisemmin tuota tajunnut kokeilla. Hermoni kiittävät :D

Avatar
Dipl0
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 15.12.2009 1:20

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Dipl0 » La 01.06.2013 20:21

vihtis83 kirjoitti:Oisko tässä ketjussa kyse samasta ongelmasta?
Osalla voi olla juuri tuosta kyse, mutta omassa ongelmassani ei ole käsittäkseni tuosta kyse. Eli iPadillä kun klikkailen kartalta kätkökuvakkeita, niin monesti ne eivät tahdo aueta ollenkaan ja sitten kun lopulta aukeavat, niin monesti myös sulkeutuvat välittömästi pois. Käännösjuttuhommeli pitäisi olla poissuljettu.

Näin siis tapahtui ainakin mulla vielä viikko pari sitten. Eilen olin kätköilemässä ja jouduin kesken kierroksen tsekkaamaan järkevintä reittiä ja homma sujui kuin unelma. Testasin hommaa vielä uudelleen tänään kokeeksi ja toimi edelleen. Itse en ole tehnyt mitään muutoksia selainasetuksissa tai käytettävissä karttapohjissa. Jos .cominkaan puolella ei ole tehty muutoksia, niin mysteerinen homma.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja stebu » La 01.06.2013 22:11

Diplodocus1 kirjoitti:Näin siis tapahtui ainakin mulla vielä viikko pari sitten. Eilen olin kätköilemässä ja jouduin kesken kierroksen tsekkaamaan järkevintä reittiä ja homma sujui kuin unelma. Testasin hommaa vielä uudelleen tänään kokeeksi ja toimi edelleen. Itse en ole tehnyt mitään muutoksia selainasetuksissa tai käytettävissä karttapohjissa. Jos .cominkaan puolella ei ole tehty muutoksia, niin mysteerinen homma.
Justhan ne (gc.com) päivitti systeeminsä 30.5.
-stebu

Avatar
Dipl0
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 15.12.2009 1:20

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja Dipl0 » Su 02.06.2013 9:51

stebu kirjoitti:
Diplodocus1 kirjoitti:Näin siis tapahtui ainakin mulla vielä viikko pari sitten. Eilen olin kätköilemässä ja jouduin kesken kierroksen tsekkaamaan järkevintä reittiä ja homma sujui kuin unelma. Testasin hommaa vielä uudelleen tänään kokeeksi ja toimi edelleen. Itse en ole tehnyt mitään muutoksia selainasetuksissa tai käytettävissä karttapohjissa. Jos .cominkaan puolella ei ole tehty muutoksia, niin mysteerinen homma.
Justhan ne (gc.com) päivitti systeeminsä 30.5.
Katohan vaan! Meni multa ohi tuo päivitysjuttu. Vois hyvinkin selittää toimimisen. Hyvä niin ja kiitos huomiosta!

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Omituinen haitta?

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Ma 03.06.2013 21:37

Nyt ongelma poistunut tekemättä "mitään"?... Firefox on selain.
Testailin erittäin satunnaisella otannalla 100km säteellä kotipaikastani ja kyllä vaikuttaa toimivan kuten pitääkin!
Kiitos kaikille tilanteen arvioista!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”