Haastekätköistä

Yleistä keskustelua kätköilystä
Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ma 25.08.2014 23:44

Mistä haasteesta te puhutte ja mikä ihme on kätköily kerta?

Jykk€

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma 25.08.2014 23:48

Kuva

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ti 26.08.2014 10:36

cossu2 kirjoitti:"Tämän haastekätkön hyväksytyn suorittamisen edellytyksenä on, että sinulla on vähintään 200 löydettyä kätköä ja vähintään 100 kätköily kertaa jokaisena viikonpäivänä."
**saivartelu alkaa** Riittääkö DNF-päivä kätköilykerraksi vai pitääkö olla löytöjä kanssa? Tai kelpaako piilotus- tai huoltoreissu kätköilykerraksi? :wink: **saivartelu loppuu**

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 26.08.2014 10:59

Kyllähän DNF kelpaa siinä missä muutkin eli olethan ollut kätköilemässä tai niin mä ainakin tuon tulkitsen.

zeepia
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.11.2013 11:45

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja zeepia » Ti 26.08.2014 13:49

Vaan tuo DNF ei ilmesty tilastosivulle... ainoa mikä on todennettavissa myös jälkikäteen. Muutenhan voisi käydä vaikka kätköilemässä aamupäivällä kerran ja sitten uudestaan iltapäivällä :D

Pegalius
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 16.04.2012 19:34

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Pegalius » Ti 16.09.2014 13:14

Täytyykö haastekätkön tekijän itse suorittaa kyseinen haaste?

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 16.09.2014 13:38

Pegalius kirjoitti:Täytyykö haastekätkön tekijän itse suorittaa kyseinen haaste?
Nykyisen käytännön mukaisesti (valitettavasti) ei. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi mitään välttämätöntä pakkoa tehdä muiden kiusaksi joku täysin älyvapaa haaste.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ti 16.09.2014 15:18

Kyllä se kohta yhä edelleen on ohjeissa jossa vaaditaan että tekijällä on haaste suoritettuna tai että huomattavalla määrällä muita kätköilijöitä on haasteen ehdot täyttynyt. Eli kyllä, haasten tekijällä täytyy olla itselläänkin haastesuoritettuna.
Fortuna Favet Fortibus

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Prynde » Ti 16.09.2014 17:28

Pekka H kirjoitti:Kyllä se kohta yhä edelleen on ohjeissa jossa vaaditaan että tekijällä on haaste suoritettuna tai että huomattavalla määrällä muita kätköilijöitä on haasteen ehdot täyttynyt. Eli kyllä, haasten tekijällä täytyy olla itselläänkin haastesuoritettuna.
Kuten itsekin sanoit, "tai". Eli eipä tuota näytä nykyään vaadittavan että tekijäkin olisi haasteensa suorittanut jos toinen vaihtoehto toteutuu.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 23.10.2014 22:40

Voisko joku vääntää rautatankosta mulle perustelut mitenkä tämä uusi Päivälöytöhaaste 1-50( GC5F10E ) eroaa niin paljon tästä vanhasta Aholan haastekätkö ( GC4T4JH ) että se täyttää alla olevan ohjekohdan.

Additional points to consider when creating a challenge geocache:
11. If a challenge geocache is submitted within an area where a similar challenge geocache already exists, then it will need to have a unique list of qualifying criteria (geocaches, waymarks, etc.).
Fortuna Favet Fortibus

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Haastekätköistä

Viesti Kirjoittaja Tilhet » To 23.10.2014 23:24

Pekka H kirjoitti:Voisko joku vääntää rautatankosta mulle perustelut mitenkä tämä uusi Päivälöytöhaaste 1-50( GC5F10E ) eroaa niin paljon tästä vanhasta Aholan haastekätkö ( GC4T4JH ) että se täyttää alla olevan ohjekohdan.
Näyttää siltä, että molemmissa yllä mainituista kätköistä on jalostettu vaativammaksi ennen niitä julkaistun haasteen ideaa. Tuo alkuperäinen Torkkelin Haastekätkö onkin kekseliäs ja onnistunut haaste. Vastaavanlaisia vanhaa hyvää haasteideaa hyödyntäviä, mutta panoksia korottavia uusia haastepurkkeja on monia muitakin.

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Eventeistä ja event-säännöistä

Viesti Kirjoittaja markokh » Pe 20.02.2015 10:17

Janitismus kirjoitti:Xuomenkielikin on ruosteessa kun pakko täytyy työntää ties millä aakkosella alkavia miittejä ulos :shock:.

Ehkä eniten hämmentää lumikenkäattribuutilla varustettujen miittien määrä.. suurin osa on varmasti ihan ok, mutta mitäs ihmettä nuo keskellä kaupunkia jossakin ravitsemusliikkessä olevat miitit on.. enpä kyllä itse kehtaisi lumikengillä kaupungilla kävellä.. tai sitten kaupungin talvikunnossapito on todella huonolla mallilla? :lol:.. puhumattakaan ravitsemusliikkeeseen sisälle menemisestä lumikengät olalla :oops:.

Eipä tuo puolentunnin sääntö estä ketään käymästä miitissä ja heippa.. ainoastaan miitin pitäjä joutuu sen puolituntia seisoskelemaan paikalla..
Puhumattakaan siitä että kun kolme porrasta niin terrain on 3

markokh
Viestit: 155
Liittynyt: Pe 05.06.2009 20:24

Re: Eventeistä ja event-säännöistä

Viesti Kirjoittaja markokh » Pe 20.02.2015 18:58

Garmingeo kirjoitti:
Janitismus kirjoitti:Xuomenkielikin on ruosteessa kun pakko täytyy työntää ties millä aakkosella alkavia miittejä ulos :shock:.

Ehkä eniten hämmentää lumikenkäattribuutilla varustettujen miittien määrä.. suurin osa on varmasti ihan ok, mutta mitäs ihmettä nuo keskellä kaupunkia jossakin ravitsemusliikkessä olevat miitit on.. enpä kyllä itse kehtaisi lumikengillä kaupungilla kävellä.. tai sitten kaupungin talvikunnossapito on todella huonolla mallilla? :lol:.. puhumattakaan ravitsemusliikkeeseen sisälle menemisestä lumikengät olalla :oops:.
Mun mielestä viewerit voisivat tehdä pientä moraalin valvontaa ja jos keskellä kaupunkia on lumikenkäattribuutti, niin antaisivat pienen huomautuksen asiasta. Attribuuttien tarkoitus on käsittääkseni kertoa reaalinen olosuhde kätköllä kävijöille. Tuollainen toiminta on suorastaan naurettavaa ja ainakin mun silmissä nämä attribuutteilijat eivät kovin korkealle arvostuksessa nouse. Nimikikkailukin on lähtenyt aika tavalla lapasesta viimeisen vuoden aikana. Joskus ne ovat ihan onnistuneita ja osuvat lähelle, mutta aika naurettavia tilastojen täydennyksiä on putkahdellut maailmaan.
Tästä herääkin kysymys että miksi? Oma näkemykseni on se että suurisammakko suuressa viisaudessaan keksi nämä haastekätköt. Haastekätköt ovat edelleenkin mielestäni pahimmanluokan aivopieruja.
Tosin julkasu hetkellehän voi laittaa vain minimi määrän atribuutteja ja julkasun jälkeen lisäillä tai muutella niin kuin sattuu huvittamaan, eli ei tota atribuutti kikkailua voi vierittää viewereiden kontolle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”