Negatiivinen palaute loggauksissa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 13:18

Tässä on parina viimepäivinä ollut meikäläisen kätköissä hiukan negatiivista palautetta ja ei, en meinaa rakentavaa palautetta, vaan melkeinpä suoranaista vittuilua.
Mietinkin tässä, että mahtaako tuolaiset ihmiset olla harvassa, vai harrastaako joku muukin tuolaista?

Tosiaan, rakentavan palauten ymmärrän aivan hyvin, mutta jos joku on omaksi ja muiden ilokseen viennyt purkin piiloon, niin sitä voisi hiukan olla hiljaa, vaikka olisikin huono päivä..
Ja sekin viellä, että jos purkki on hankalasti saatava, niin ihmisten pitäisi ymmärtää, että en ole ketään aseen kanssa vartoomassa pelipaikalla ja sillä uhkailemalla pakota niitä menemään kirjoittamaan nimensä lokikirjaan.
Kaikki on aivan omalla vastuulla/osaamisellaan liikenteessä.

En jaksa nyt alkaa erittelemään kuka ja mitä, enkä ole mieltäni pahoittanut, vaan pikemminkin hämmentynyt..
Ja haluaisin kuulla näin yleisesti muidenkin mielipidettä asiasta.

Omasta mielestäni ihmiset tekee sitä mitä osaa/pystyy ja jos kätkö ei ollut kaikista mahdollisista parhain, niin muistaa edes kiittää tuosta, kun joku on kumminkin nähnyt tuon vaivan ja sen tuonne viennyt.
Vaikka nyt kyseessä olisi vanha margariinirasia tms. niin voi nätisti sanoa asiasta.

Eikä mielestäni kätköä tarvitse viedä minnekkään wau-elämyksiä herättävään paikkaan, vaan minne nyt haluaa.

Favopisteet kumminkin kertoo aika paljon kätköstä, että millainen on kyseessä.

Mitä muuten teette tuolaisille, jotka tulevat haukkumaan teidän kätköjänne?
Haette heidän kätköt ja haukutte ne, annatte olla vai laitatte viestiä asiasta, että menee kattelee sellasia kätköjä, mitkä mielyttää?

Ainiin, olen itsekkin hiukan kiukustunut kerran.. T 1½ ★ ja purkki oli liikennetolpan päässä.
Mutta en alkanut sentään kätköä haukkumaan, vaan harmistuneen kerroin tulevani ensi keralla paremmin varustautuneena.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 417
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 05.02.2014 13:34

Kävin kaikki sun kätköt läpi ja vain yhdessä oli negatiivista palautetta ei suoranaista vittuilua.
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 13:41

Noniin, nyt päästiin tähän "juupaseipäs" väittelyyn jota koitin tuossa alussa välttää :roll:

Eli sen enempää meikäläisen tapaukseen liittyen, niin noin yleisesti ottaen negatiivisesta palautteesta

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 417
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 05.02.2014 13:54

Ei emme päässeet vielä "juupaseipäs" keskusteluun, yritin nyt vaan saada käsityksen mitä ajat takaa tolla suoranaisella vittuilulla kätkö lokeissa.
Fortuna Favet Fortibus

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ke 05.02.2014 13:57

Itse en mieltäni negatiivisesta palautteesta yöunia menetä ja saatanpa jopa lähestyä suoraan yv:llä ja kysellä mikä oikeasti mätti, jos jää hämäämään.
Ihmisillä tuntuu olevan joku yliluonnollinen kyky lukea rivien välistä ja aistia kirjoittajan tunnetiloja, jota itse en kyllä osaa.
Joskus on itsellä huono päivä ja silloin voi periaatteessa ottaa kaiken palautteen v*ttuiluna, jos vain osaa tekstin mielessään sellaiseksi kääntää. Jopa sen positiivisenkin :wink:
Helpommalla siis pääsee, kun ei ota juttuja niin henk.kohtaisesti :D

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » Ke 05.02.2014 15:10

Aivan, ei kannata ottaa liian henkilökohtaisesti loggauksia. Kuitenkin kriittinen palaute on sallittua ja se pitää kestää. Suomessa on valtava määrä purkkeja ihan vain purkin vuoksi ja vaikea tällaisista todella tusinapurkeista on mitään myönteistä keksiä. En ole lukenut ketjun aloittajan kätköihin tehtyjä loggauksia, joten edellinen lauseeni ei ole arvostelu tekijän kätköjä kohtaan vaan yleisellä tasolla olevaa tosiasian julkikirjoittamista.

Valitettavasti tässä elämässä ei aina voi saada vain pumpulihöystettä suojaksi, vaan joskus pitää kestää ne iskut joita elämä tuo. Se koskee myös loggauksia. Minä ei ainakaan ryhdy peittelemään tosiasioita, en edes loggauksissani.
Nil volentibus arduum.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 05.02.2014 15:30

Kajsa70 kirjoitti:Itse en mieltäni negatiivisesta palautteesta yöunia menetä ja saatanpa jopa lähestyä suoraan yv:llä ja kysellä mikä oikeasti mätti, jos jää hämäämään.
Ihmisillä tuntuu olevan joku yliluonnollinen kyky lukea rivien välistä ja aistia kirjoittajan tunnetiloja, jota itse en kyllä osaa.
Joskus on itsellä huono päivä ja silloin voi periaatteessa ottaa kaiken palautteen v*ttuiluna, jos vain osaa tekstin mielessään sellaiseksi kääntää. Jopa sen positiivisenkin :wink:
Helpommalla siis pääsee, kun ei ota juttuja niin henk.kohtaisesti :D
Juu. samaa mieltä. Se riippuu paljon omasta mielentilasta, että miten kommentit ottaa. Huomaa heti tässä keskustelussakin tuosta reaktiosta ensimmäiseen PekkaH:n kommenttiin, että se huono päivä taitaa olla siinä toisessa päässä. Sellaisia päiviä sattuu itse kullekin ja myöhemmin kun lukee samoja juttuja (muiden tai omia) niin huomaa, miten turhan negatiivisesti on asiaa ajatellut ja kuinka on rivien välistä lukenut jos jonkinmoista olematonta vittuilua. Itsekin aina välillä mietin vanhoja juttuja lukiessa, että olisin tuon paremminkin voinut ilmaista :roll: Ei sitä vaan siinä huonolla tuulella ollessaan itse tajua.

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 17:06

Olen kyllä paremmallakin tuulella ollut, mutta se ei ole se pointti tässä nyt, tai mun saamat loggaukset vaan lähinnä yleisellätasolla

Tottakai negatiivinenkin palaute pitää kestää ja ottaa vastaan, mutta itse ajattelisin asian mielummin sillein, että jonkinmoinen pieni kohteliaisuus olisi hyväksi tai sitten jättää loggaamatta.
Perus "KK" on parempi, kuin kitinä, tusinapurkista.

Mielestäni moinen on jonkinmoinen kirjoittamaton sääntö, ellei sitten ole oikeasti jotenkin tosi härski/härskillä paikalla jokin kätkö, esim. toisen takapihalla, ilman lupaa.

Vai olenko nyt aivan yksin ajatusteni kanssa?

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ke 05.02.2014 17:25

Näitä keskusteluja vastaavista aihepiireistä löytyy.. Esim
http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=3699
Ei loggauksen sisällöstä mitään kirjoittamatonta sääntöä saati kirjoitettua sääntöä ole.
Yleiset käyttäytymissäännöt ja terve järki pitäisi auttaa aika pitkälle niin logatessa kuin omien kätköjen logeja lukiessa, mutta hyvä muistaa että tässäkin hommassa Meitä on moneen junaan.
Viimeksi muokannut Maitomies, Ke 05.02.2014 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

BodhiHeera
Viestit: 43
Liittynyt: Su 25.08.2013 19:18

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja BodhiHeera » Ke 05.02.2014 17:25

Et ole yksin ajatustesi kanssa.

Lyhyen urani aikana olen saanut mielestäni runsaasti negatiivista palautetta. Vaatii teräksistä selkärankaa jatkaa valitsemallaan pöljänpolulla kun p***a kaadetaan niskaan.

Sitaatti keskustelusta ulkomailta, joka on mielestäni tähänkin hyvä:

#11 TheAlabamaRambler

• Happy camper
• Group: +Premium Members
• Posts: 6631
• Joined: 16-August 03
Posted 09 March 2010 - 04:55 AM
You have preferences about how you play the game.

Others have preferences about how they play the game.

Does it really upset you that others don't play it your way, or are you just looking for something to get on about?

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ke 05.02.2014 17:35

B0xHunter kirjoitti:Olen kyllä paremmallakin tuulella ollut, mutta se ei ole se pointti tässä nyt, tai mun saamat loggaukset vaan lähinnä yleisellätasolla

Tottakai negatiivinenkin palaute pitää kestää ja ottaa vastaan, mutta itse ajattelisin asian mielummin sillein, että jonkinmoinen pieni kohteliaisuus olisi hyväksi tai sitten jättää loggaamatta.
Perus "KK" on parempi, kuin kitinä, tusinapurkista.

Mielestäni moinen on jonkinmoinen kirjoittamaton sääntö, ellei sitten ole oikeasti jotenkin tosi härski/härskillä paikalla jokin kätkö, esim. toisen takapihalla, ilman lupaa.

Vai olenko nyt aivan yksin ajatusteni kanssa?
Se on nyt vain niin, että jotkut osaavat kiittää ja toiset ei. Joku osaa pyytää anteeksi ja toinen ei koskaan. Ihmisiä (lue: kätköilijöitä) on vain niin erilaisia kuten elämässä yleensäkin.
Voihan sitä lähteä mukaan ja alkaa aukomaan päätään takaisin, mutta eikö ole viksumpaa antaa asian olla ja jatkaa elämää :wink:

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja artomak » Ke 05.02.2014 18:01

Tästäkö oli kyse?

http://coord.info/GC4XY1A

Mielestäni loggauksissa oleva palaute ei ole mitenkään asiatonta
aina jotain hukassa

Avatar
laulujoutsen
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 11.10.2013 19:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja laulujoutsen » Ke 05.02.2014 18:04

Rakentavan palautteen antaminen ei kaikille ole aivan helppoa. Kannattaa laittaa toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos, niin ei jää kaivelemaan jos joku kommentoi kätköjäsi liian kriittisesti. Mitään sanasotaa ei ainakaan netissä kannata alkaa käydä, koska ihmiset tulkitsevat sanoja niin eri tavalla ja yhteisymmärrykseen on vaikea päästä kun ei olla face to face. Kätköt tosin kannattaa tehdä huolella ja käyttää niihin vähän aikaa ja vaivaa ja kestäviä materiaaleja, niin niistä on enemmän iloa eikä tarvitse huoltaakaan niin usein. :D

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Ke 05.02.2014 19:54

artomak kirjoitti:Tästäkö oli kyse?
http://coord.info/GC4XY1A
Mielestäni loggauksissa oleva palaute ei ole mitenkään asiatonta
Alkuaikoina tuli tehtyä yksi surkea puukätkö ja siitä tuli palautetta senaikaiselta todelliselta kätkäilygurulta http://coord.info/GL1TN3EN
Otin tästä opikseni ja muutin purkin asiallisempaan paikkaan ja joku on sen jälkeen jopa kehunut vaikka on aika runsaasti hyttysiä kesällä.

Toinen aikanaan ihmetystä aiheuttanut http://coord.info/GC2EE15 , joka sitten päätyi arkistoon.

Eli lopputoteamuksena kannattaa sitä arvostelusta monesti ottaa opikseen, eikä ajatella vain vinoiluksi sitä. Positiivisella mielellä vain vaikka päin mäntyä - siis kiipeämään vaikka mäntyyn eikä kannata suksia kuuseen. :D :D :D

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 20:22

Otetaan aihe uusiksi;

Mitäs jos saatte negatiivista palautetta? Ja ei kovinkaan hyvässä mielessä.

Mitään kaivelua ja asian ronkkimista en nyt jaksa, vaan kuten sanoin, otan vastaan rakentavaa palautetta kyllä, mutten mitään epämääräistä haistattelutyyliin tehtyä loggaamista :roll:

Ja ei, kyse ei ole tuosta loggauksesta, vaan ihan yleisesti.

Mutta koska tämä asia ei mene teille perille, niin voidaan avata aihetta enemmänkin ja puhun henkilökohtaisesti omista loggauksista;

Loggaus

Jep, ei siinä mitään, jos ei halua kiivetä, niin olkaa kiipeämättä, en pakota ketään.
Kumminkin kuusi on sitkeä puu ja kesti nuo oksat minutkin hyvin (elopaino 96kg) ja käyttäkööt tikkaita, jos ei pysty kiipeämään tai katsokoot muuta kätköä.


Loggaus

No, ei se mua niin kiinnosta, en minä ketään tuonne pakota ja tuo on ihan ok loggaus, ei kaikki kaikista tykkää


Loggaus

No anteeksi jos tämä(kään) purkki ei miellyttänyt, ei se munkaan mielestä mikään erikoinen ole, mutta ensimmäinen puukätköni, joka tuli tehtyä "extempero" meiningillä muksuni kanssa.
Kiva kuulla silti kiitoksia tästä vaivasta, eiku..


Ja yleensäkkinottaen olen sitä mieltä, että jos joku on nähnyt hiukan vaivaa "muiden iloksi" niin kyl sitä täytyis edes hiukan arvostaa.
Kuten joku jo sanoikin tuossa aikasemmin, että "se on elämää, totu siihen" niin samalla menttaliteetilla minäkin voisin ottaa tuota asennetta, että kerron kyllä, jos jokin ei mielytä mua, vaikka olisi kuinkapieni asia.
Mutta olen pitänyt mölyt mahassani, koska en halua, että ketään, joka on nähnyt vaivaa, niin sitä työtä arvostellaan nenänvartta pitkin.

Ja nyt takaisin aiheeseen jos sopii?

Kyse ei ole omista loggauksistani, vaan yleensäottaen.

Noin..

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ke 05.02.2014 20:33

Pääasia on, että itse on tyytyväinen omaan toteutukseen ja seisoo tekemiensä asioiden takana.
Jos se ei jotakuta miellytä, so what. Ja tämä pätee monessa asiassa. Se nyt on niin, että aina ei seläntaputuksia saa.
Lisäkommenttina sen verran, että mielestäni em. lokit eivät olleet v*ttuilua vaan henk.koht. mielipiteitä kohteesta. Edelleen, so what :wink:

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ke 05.02.2014 20:38

Onneks ketjun aloittaja on muistanut moneen kertaan mainita, että ei ole kyse hänen kätköistään. Koska liitettyjen logien perusteella vois muuten helposti kuvitella olevan... :wink:

Mielestäni saa mielipiteen esittää, jos purkki on keskellä paskaa ja neuloja, ei sitä tarvi kehua. Itse yleensä loggaan niin, että jos ei ole mitään erityistä sanottavaa, ei loggauskaan ole pitkä. Palautetta saa antaa ja mielestäni tulisikin. Koska niistähän se kätköntekijäkin oppii. :) Ja jos tulee huti, rohkeasti vaan purkki arkistoon ja uutta parempaa jollekin toiselle paikalle.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ke 05.02.2014 20:44

B0xHunter kirjoitti:Ja yleensäkkinottaen olen sitä mieltä, että jos joku on nähnyt hiukan vaivaa "muiden iloksi" niin kyl sitä täytyis edes hiukan arvostaa.
Kuten joku jo sanoikin tuossa aikasemmin, että "se on elämää, totu siihen" niin samalla menttaliteetilla minäkin voisin ottaa tuota asennetta, että kerron kyllä, jos jokin ei mielytä mua, vaikka olisi kuinkapieni asia.
Mutta olen pitänyt mölyt mahassani, koska en halua, että ketään, joka on nähnyt vaivaa, niin sitä työtä arvostellaan nenänvartta pitkin.
Koskaan en osaa olla hiljaa silloin kun pitäisi, mutta ehkä nyt on aihetta sanoa ja muistuttaa (viitaten lainattuun kohtaan)
Koska on kätkön muiden iloksi halunnut tehdä, on myös osattava ottaa palaute siitä vastaan, oli se nagatiivinen tai positiivinen.
Ja lopuksi lainaan sanontaasi: "se on elämää, totu siihen" muuttaen lausetta hieman: "se on kätköilyä, totu siihen"

Favot ja kävijät kyllä kertoo onko purkki hyvä vai huono. Kätkön tekijä ei siihen voi vaikuttaa kuin koittamalla parastaan purkkia tehdessä !
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 417
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 05.02.2014 20:59

Ei se yksi epäonnistunut kätkö ole harakirin arvoinen kasvojen menetys. Aina ei voi onnistua ja virheistä oppii :D
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ke 05.02.2014 21:03

B0xHunter kirjoitti:No, ei se mua niin kiinnosta,
??

http://koti.mbnet.fi/anemone/geoperiaatteet.html

Piilottajan vastuuta pohdittu esim tässä,

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=6&t=588
Viimeksi muokannut Maitomies, Ke 05.02.2014 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”