Negatiivinen palaute loggauksissa

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 05.02.2014 21:03

Minä ainakin aion jatkossakin kertoa jos purkki ei miellytä. Jos kätkön tekijä ottaa siitä nokkiinsa, niin ei se ole mun ongelma vaan kätkön tekijän asenneongelma. Jos haluaa loggaajien pitävän mölyt mahassa, niin tätä kannattaa toivoa kätkökuvauksessa. Kun mulla on tullut huono kokemus jostain kätköstä, kerron siitä loggauksessa, mutta samassa logissa voin myös kehua kätköä ja kiittää. Ei näiden asioiden tarvitse olla ristiriidassa. Jos kätkö saa pelkkää negatiivista palautetta, niin ehkä se meinaa, että siinä voisi olla jotain parannettavaa, eikä että kaikki loggaajat vaan vittuilee.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 05.02.2014 21:10

Hetki käyn noutamassa Popcornit

Jatkakaa

Kuva
Viimeksi muokannut Salaneuvos, Ke 05.02.2014 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fortuna Favet Fortibus

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja susihukka » Ke 05.02.2014 21:27

PekkaH kirjoitti:Hetki käyn noutamassa Popcornit

Jatkakaa

https://static.ylilauta.org/files/ou/or ... olbert.gif
Ihan huippu!

Täällä taustalla myös seurataan tätä huvittavaa keskustelua... tämähän lähti siis meidän loggauksista. :lol:

Siipisupi
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 09.05.2011 18:54

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Siipisupi » Ke 05.02.2014 21:36

Vaikka jokainen hakee kätköt omalla vastuulla, pitäisi mielestäni silti myös kätkön tekijää kiinnostaa mahdolliset vaaratekijät.
On kätköjä, joissa terraimet on kovat, putoamisesta seuraa varmasti vakava vammautuminen, mutta silti on tökeröä, jos kätkön tekijä mahdollisista vaaratilanteista nakkelee niskojaan, koska "ei kiinnosta".

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 22:11

Herranjumala..

Siis eihän se ole minun vikani, jos purkki haetaan sillein, että itse loukkaantuu.
Sitten tarvittavat apuvälineet käyttöön, jos loukkaantumisen riski on suuri/olemassa, en ole ketään pakottanut menemään henkensä uhalla minnekkään!
Vai olenko?

Ja tosiaan, mahdollinen loukkaantuminen ei minua henkilökohtaisesti niin hirveästi kiinnosta, onhan se ikävää, niin olen minäkin saanut haavoja, mustelmia ja melkein selälteni tippunut kantoon, mutta en ole siitä kätköntekijää missään vaiheessa syyttänyt.
Oma vikahan nuo ovat olleet

Ja Susihukalle mulla on niin sanotusti "kana kynittävänä"

Ja tämähän alkaa menee aivan loistavasti ohi aiheen :?

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja artomak » Ke 05.02.2014 22:21

Siipisupi kirjoitti:Vaikka jokainen hakee kätköt omalla vastuulla, pitäisi mielestäni silti myös kätkön tekijää kiinnostaa mahdolliset vaaratekijät.
On kätköjä, joissa terraimet on kovat, putoamisesta seuraa varmasti vakava vammautuminen, mutta silti on tökeröä, jos kätkön tekijä mahdollisista vaaratilanteista nakkelee niskojaan, koska "ei kiinnosta".
Täsmälleen samaa mieltä
aina jotain hukassa

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja susihukka » Ke 05.02.2014 22:21

Että ihan uhkailemaan alat????

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ke 05.02.2014 22:22

Mikä ihmeen kana kynittävänä. Jos tämä on joku henkilökohtainen kauna Susihukan kanssa, ei ole oikea paikka setviä foorumilla.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

kahju
Viestit: 94
Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja kahju » Ke 05.02.2014 22:23

Minkä *elvetin takia sinne puuhun pitää kiivetä, jos pelkää loukkaantuvansa? Onhan noita hankalia kiipeilykätköjä silloissa ynnä muissakin paikoissa, eikä niistä kukaan valita.
Kuolemattoman Aristokraattinen Haitallisen Järkevä Uimahyppääjä

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 22:28

Uhkailemaan en ala, enkä riitaa haastamaan vaan kahta asiaa;

1. Haluan tietää miten porukka suhtautuu omaan negatiiviseen palautteensa.
2. Jonkinmoinen pikku selvitys olisi mukava, noin yksityisviestien muodossa ja tämä asia numero 2. ei oikeastaan muille kuullukkaan.

Sekä aiheesta poiketen jälleen, olen sitä mieltä, että jokainen on vastuussa omista tekemisistään.
Tavoitteena ei ole saada ketään loukkaantumaan, niin henkisesti/fyysisesti, vaan jokainen tekee sen mihin pystyy.

Itse en lähtisi esimerkiksi tolppamäntyihin kiipeilemään, koska tiedän, etten siihen pysty.

Ja tiedän, olen ikävä ihminen, kun sillä päällä satun olemaan

E; ja hei, jos joku nyt mun kätkölläni loukkaantuu/loukkaantumisen riski alkaa omasta mielestäni olemaan kohtuullisen suuri, niin otan kyllä sellaisen pois käytöstä, koska alkuperäinen ideahan on silloin puutteellinen
Viimeksi muokannut B0xHunter, Ke 05.02.2014 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja susihukka » Ke 05.02.2014 22:30

Meillä ei ole minkäännäköistä henkilökohtaista kaunaa tms. kyseisen henkilön kanssa. Emme ole edes ikinä nähneet tai vaihtaneet sanaakaan. Kirjoituksen aloittaja veti nyt vaan herneen sen verran syvälle nokkaan, että täällä tuollaisia kirjottelee. Laittoi myös yv:llä viestiä, jotka voi ottaa jo lähes uhkauksena, kuten myös tuon kana kynimättä kohdan.
Välitän yv:n ylläpitäjille.

Avatar
B0xHunter
Viestit: 120
Liittynyt: To 28.11.2013 20:51

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja B0xHunter » Ke 05.02.2014 22:33

susihukka kirjoitti:Meillä ei ole minkäännäköistä henkilökohtaista kaunaa tms. kyseisen henkilön kanssa. Emme ole edes ikinä nähneet tai vaihtaneet sanaakaan. Kirjoituksen aloittaja veti nyt vaan herneen sen verran syvälle nokkaan, että täällä tuollaisia kirjottelee. Laittoi myös yv:llä viestiä, jotka voi ottaa jo lähes uhkauksena, kuten myös tuon kana kynimättä kohdan.
Välitän yv:n ylläpitäjille.
Ja mitäköhän tämä asia kuuluu muille?
Haluaisin vastauksen juuri teiltä tökerölle palautteellenne ja mitä uhkailuun tulee, niin te olette kyllä herkkänahkaisia.

Ensin halveksitte, sitten nauratte, sitten peräännytte jonkun selän taa ja lopuksi koitatte saada sympatiaa.
Ei tämä asia ihan näinkään mene, vaan kuten sanoin, niin ihan ystävällistä viestiä laitoin ja odottaisin vähintään asiallista vastausta

Kiitos

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Ke 05.02.2014 22:36

Ketjun aloittaja on puhunut v•••ilusta, ja ei ole kuitenkaan tarkoittanut omia vaan "yleisesti" ja sitten ottanut myös henk. koht. loggaukset mukaan (joissa en näe mitään v-mäistä...). Itse asiassa en muista nähneeni törkeää kielenkäyttöä logeissa.
Jos kyseessä olisivat jo vanhat kätköt, niin nuo kommentithan olisivat omiaan tekijälle infona, että menisi tarkastamaan tilanteen paikan päälle. Nyt kun ne ovat alkuvaiheen logeja, niin lukea vähän "rivien välistä" että kohde ei ollut kauhean tykätty... Kaikkiahan ei voi miellyttää ja blaa blaa, mutta kuitenkin loggauksia kannattaa pitää myös palautekanavana (pienellä suodatuksella) varsinkin, jos on aloitteleva kätköilijä ja ensimmäisillä purkeilla.
Mainittiin myös, että pitäisi saada kiitosta siitä vaivasta, joka on mennyt purkin tekoon. Samassa kuitenkin todetaan, että kyseinen purkki on "ex tempore" kätkö puuhun. Kyseenalaistaisin kaikki tällä ajattelulla tehdyt kätköt.
Kätköilyn lisääntyessä kaikki hyvät ja huonot asiat lisääntyvät ja aina enemmän näkyy vaikkapa 20/80 sääntö (tai10/90) eli 20% kätköistä on huonoja (siis 80% hyviä) , 20% hakijoista on "huonoja" (mennään omilla säännöillä) ja 20% loggauksista on p••••stä jne.
Lueskelin ko. tekijän kätkötiedotteita ja voi olla, että kyseessä on huumorilaji, jota taas kaikki ei ymmärrä, mutta jos tuodaan esille, että " kätkö ei ole mikään erikoinen eikä erikoisessa paikassa ja hakekaa nyt jos viitsitte" - tyylillä, niin minkälaisia ne loggaukset sitten pitäisi olla?
Niin ja ei sitten mitenkään henkilökohtaisella tasolla vaan ihan yleisellä tasolla kirjoittelin nykytilanteesta...

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 05.02.2014 22:36

*noutaa lisää popcornia ja limua*
Viimeksi muokannut Salaneuvos, Ke 05.02.2014 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja artomak » Ke 05.02.2014 22:37

No ihan trollaushan tämä oli....ja myrsky vesilasiin.

Koittaas nyt rauhoittua, ihan kaikki :D
aina jotain hukassa

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ke 05.02.2014 22:37

B0xHunter kirjoitti: Ja mitäköhän tämä asia kuuluu muille?
Itse toit asian julkiseksi foorumilla. Ja nähtävästi valehtelit kun väitit olevan kyse vain yleisestä tiedustelusta eikä koske mitenkään purkkejasi. Eikö ylläpito voisi poistaa vaikka koko tämän ketjun...?
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Negatiivinen palaute loggauksissa

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ke 05.02.2014 22:39

Tämä ketju on mennyt asiattomuuksiin, joten lukitsen tämän.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”