Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Lööök
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 19.03.2013 11:13
Paikkakunta: St.Karins

Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Lööök » La 13.09.2014 22:26

Näistä kätkösarjojen bonuskätköistä kyselisin hieman...
Eli miten toimitte bonuskätkö-koordinaattien suhteen? Kirjaatteko ne ylös paperille, panetteko ne GPS:n muistiin tai kännykän muistiin vai annatteko olla, niin kuin minä teen?

Tuntuu, että mulla on hirveästi kätkösarjoja käytynä, mutta mistään en ole bonusvihjeitä kerännyt, koska olen laiska tai jotenkin ajatellut, että haen ne sitten myöhemmin.
Kysyisinkin siis, että onko minun ajattelumaailmani aivan vieras? Eli siis, että "joku kerta sitten" käyn äkkiä läpi kaikki kätköt, kerään bonus-naatit ja haen bonuksen?

Lähinnä mietin, että pitäisikö tehdä joskus joku iso keikka eli juosta läpi kaikki kätkösarjat, kerätä bonusnaatit ja hakea bonuspurkit?

Miten teillä on tapana toimia näiden kätkösarjojen suhteen? Kirjaatteko ylös vihjeet vai oletteko niin kuin minä, eli pannaan "haetaan myöhemmin" listalle? (pitkälle sellaiselle...)

Avatar
kimi1979
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 02.08.2013 16:56

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja kimi1979 » La 13.09.2014 22:36

Jos vihjeet ovat purkissa mitä haen, niin kirjaan ylös paperille ja sitten kun kaikki on selvillä, yleensä kotona sitten kirjaan ne nettiin itselleni ja haen sitten joskus bonuskätkön jos haen.

hirveähenri
Viestit: 107
Liittynyt: To 05.09.2013 18:19

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja hirveähenri » Su 14.09.2014 8:33

Onkohan kaksi tällaista tullut haettua. Keräsin kyllä tiedot ja kävin purkinkin. Toinen oli vielä sellainen että sai tehdä jippoja että sai ymmärrettävät naatit kasaan.

dzeih
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 19.05.2010 13:17

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja dzeih » Su 14.09.2014 9:23

Kuva vihjeestä kameran kännykällä ja myöhemmin kotona sitten voi siirtää tiedon bonuskätkön muistiinpanoihin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 14.09.2014 19:06

Kirjaan bonustiedot paikan päällä paperille ja siirrän kotona haksuhärveliin ko. bonuskätkön muistiinpanoihin.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 15.09.2014 11:32

Itse olen bonustiedot toimittanut aina pyytäjille, mikäli henkilö on käynyt kaikki kätköt. Turhaan niitä pihtailee ja vaikeuttaa harrastusta. :)
Ihan on kokeneetkin kätköilijät kyselleet bonusnaatteja sarjan hakemisen jälkeen.

Eli yksi keino lisää tähän: kysy tekijältä. ;)

Arnyk

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Suhina » Ma 15.09.2014 11:44

Pienessä vihkossa repussa kulkee kaiken maailman vihjeitä odottamassa, että setti tulisi täyteen ja pääsisin hakemaan bonuksen.
Suhina :?: - ihan metsässä

Avatar
Impulssi
Viestit: 20
Liittynyt: Su 27.07.2014 19:50

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Impulssi » Ma 15.09.2014 18:03

Kännykällä kuva, ja sitten voi unohtaa asian. Bonuskätköä kun hakee, niin katsoo vanhoista logeista minä päivänä hait bonuskätköön oikeuttavat purkit, ja etsit ko. päivänä otetut kuvat. Ehkä jollekulle liian monivaiheista, mutta etuna se että asian voi käytännössä unohtaa täysin, vaivana vain valokuva per vinkki.
Kuva

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 16.09.2014 8:19

Arnyk kirjoitti:Itse olen bonustiedot toimittanut aina pyytäjille, mikäli henkilö on käynyt kaikki kätköt. Turhaan niitä pihtailee ja vaikeuttaa harrastusta. :)
Ihan on kokeneetkin kätköilijät kyselleet bonusnaatteja sarjan hakemisen jälkeen.

Eli yksi keino lisää tähän: kysy tekijältä. ;)
Tämä mulla myös allekirjoitettuna, useille olen antanut Lohjan kätkösarjan bonuksen naatit kun on kysyneet, rohkeasti vaan kysymään. Olen myös antanut ne vaikka joku purkki olisi hakematta mikäli vihjeet on kateissa ja aikomuksena on hakea loput kerralla, tai jos en itse ole ehtinyt huoltaa sitä ja muuten olisi sarja haettuna. Haettavaksi ne purkit on tehty eikä pihdattavaksi :)

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Bonuskätköt, laiskuus, hajamielisyys vai mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 16.09.2014 9:08

rixu kirjoitti:Haettavaksi ne purkit on tehty eikä pihdattavaksi :)
Hölynpölyä :wink: Kun katsoo sinisten kysymysmerkkien saastan leviämistä kätkökartalle, niin eihän niitä haettavaksi ole tehty... Vaikka täysipäiväisesti vuorokaudet läpeensä istuisi nörttinysväämässä niiden parissa, tulee niitä enemmän kuin ehtii koskaan ratkomaan, varsinkin kun näyttää paikkapaikoin olevan vain pienen piirin ratkaistavaksi tarkoitettuja. Eipä ole ihme, että kimppakivan ja tradinalisoinnin suosio kasvaa, ulkoilustahan ja jemmojen löytämisestä tässä on kyse :lol:

Itse aiheesta sen verran, että itsellä niin bonusten kuin multien välipisteiden ym. tiedot tallentuvat kännyn kameraan ja siitä myöhemmin haksuhärveliin omiin merkintöihin muistiinpanoiksi. Reissussa ollessa noita bonuksia pyrin hakemaan samalla kuin sarjaa, välillä kuitenkin jää taukoa. Taitaa tälläkin hetkellä vanhimmasta päästä olevat muistiinpanot jostain vuosilta 2007-2008, joten oma juttunsa on varmistaa että aikoinaan talteenotetut vihjeet ovat edelleen ajantasaisia, jos purkin kulmille on asiaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”