FTF löytö

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 19.08.2015 23:57

Itseäni on kovasti ihmetyttänyt miten jotkut FTF-hunttaajat esittävät omissa loggauksissaan kauheaa pahastumista siitä, miten ensilöytäjä ei logannut löytöään 10 minuutin sisällä. Näille tyypeille muistuttaisin, että geokätköilyn harrastaminen ei edelleenkään edellytä älypuhelimen omistamista saati sen käyttämistä loggaamiseen maastossa. Ja sitä epäonnistuneen FTF:n aiheuttamaa harmia ei tarvitse purkaa muihin. Muiden syyttäminen on todella tökeröä ja lapsellista. Jos FTF-hunttaaminen aiheuttaa useinkin pahaa oloa ja stressiä, niin suosittelen lopettamaan koko homman.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja jule100 » To 20.08.2015 8:05

sgt_pepper kirjoitti:Itseäni on kovasti ihmetyttänyt miten jotkut FTF-hunttaajat esittävät omissa loggauksissaan kauheaa pahastumista siitä, miten ensilöytäjä ei logannut löytöään 10 minuutin sisällä.
Koska jokainen kätköilee omalla tavallaan, mutta muiden haluamalla tavalla.

Edelleenkin sitä mieltä, että tilastot ovat kaiken paha alku ja juuri. Tarkat ja näkyvät tilastot vain yllyttävät turhaan kilpailuun. Toki jotkin tahot hyötyvät tästä ja siten kannustavat siihen.

KossuEikka
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 03.07.2013 20:33

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja KossuEikka » To 20.08.2015 8:31

Mielestäni hunttaus on pelkästään vaan hauskaa ja sehän jokaisen oma asia koska loggaa löytönsä, vaikka onhan se tällä älyaikakaudella helppoo jos semmosen kapistuksen omistaa :) Miksi siis pitää pahottaa mieltään puolin jos toisin sitä en ymmärrä :)

Avatar
missävallu
Viestit: 27
Liittynyt: La 04.01.2014 19:43

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja missävallu » To 20.08.2015 14:09

Palatakseni tuohon topikkiin niin itse olen muutamaan otteeseen huomannut että notet eivät ole tulleet seurannasta huolimatta läpi mutta kyseessä ei ole ollut FTF-tilanne liekö ollut "bitti poikittain" tai jotain muuta tiedä häntä :? tuohon myöhäiseen loggaukseen sanon vaan sen että jos siellä on nimi vihkossa niin itteppähän menit katsomaan sitä vihkoa :lol: (kokemuksen syvällä rintaäänellä)

Pakko on kossueikkaa ainakin vähän kompata että mukavaa touhuahan tuo hunttaus on ja kyllä niitä kakkostilojakin on tullut :) (jos näillä kaikilla tilastoilla mitään merkitystä on) , jos miittejä ei lasketa niin ensilöydöillä olen tutustunut omien logien perusteella yli 60 henkilöön nimimerkkien takana ja useasta on kehkeytynyt ihan ystäviä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: joiden kanssa on mukavaa törmäillä kätköilyn merkeissä.

OT: Se mitä tulee sammakon tunnustamiseen niin eihän se tunnusta aakkoslöytöjakään ja niistä en ole löytänyt mitään keskusteluja tai kannustuksia pääkallopaikan sivustoilta toisin kui FTF:ään liittyen josta taas on artikkeleita useita ja lisää tuntuu vähän väliä tulevan :o en silti tarkoita että niitä tunnustetaan.

Loppuun nyt kuitenkin vielä hyvää alkanutta GEO-syksyä ja törmäillään kaikki tasapuolisesti kätköilyn merkeissä eikös vaan :wink:
-Don't follow me i'm lost too-

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 20.08.2015 15:58

jule100 kirjoitti:Edelleenkin sitä mieltä, että tilastot ovat kaiken paha alku ja juuri. Tarkat ja näkyvät tilastot vain yllyttävät turhaan kilpailuun. Toki jotkin tahot hyötyvät tästä ja siten kannustavat siihen.
Vaikka meneekin sivuraiteelle niin ihmettelen jos FTF -tilasto pilaa koko kätköilyn. Muutenhan tilastot ovat sinänsä hyvä asia koska moni pidempään kätköillyt saa niistä uutta intoa harrastukseen koska on jotain tavoitteita. Nykyisellään kun löytömäärän kasvatuksessa ei ole mitään haastetta.

Mutta kerro lisää näistä tahoista jotka hyötyvät ja kannustavat tilastoihin. Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta asialta enkä itse ole keksinyt mikä taho tilastoista hyötyy.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

japajaa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 06.11.2012 11:07

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja japajaa » To 20.08.2015 17:47

haksu10 kirjoitti:
jule100 kirjoitti:Edelleenkin sitä mieltä, että tilastot ovat kaiken paha alku ja juuri. Tarkat ja näkyvät tilastot vain yllyttävät turhaan kilpailuun. Toki jotkin tahot hyötyvät tästä ja siten kannustavat siihen.
Vaikka meneekin sivuraiteelle niin ihmettelen jos FTF -tilasto pilaa koko kätköilyn. Muutenhan tilastot ovat sinänsä hyvä asia koska moni pidempään kätköillyt saa niistä uutta intoa harrastukseen koska on jotain tavoitteita. Nykyisellään kun löytömäärän kasvatuksessa ei ole mitään haastetta.

Mutta kerro lisää näistä tahoista jotka hyötyvät ja kannustavat tilastoihin. Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta asialta enkä itse ole keksinyt mikä taho tilastoista hyötyy.
Minulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen kännyhälyt ja se taho joka niistä saa profiittia. Itselläni on käytössä vain gc.comin sähköposti-ilmoitukset uusista kätköistä, mutta joskus huntissa täpärästi kakkoseksi jääneenä on tullut mieleen, että olisiko kännyhälyn myötä saanut sen pari minuuttia etua verrattuna nykyiseen reagointiaikaani, kun sähköpostini ei synkkaannu ihan joka minuutti. Muuten en ole keksinyt kännyhälyille tarvetta näiden ftf-hunttien lisäksi.

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » To 20.08.2015 18:22

Minusta on muiden huomioon ottamista ja kohteliasta lokata FTF mahdollisimman nopeasti, joko sitten found it, tai note ja näin koitan itsekin toimia. Jos ei tosiaan ole soveltuvaa laitetta, niin sittenhän se lokkaus saattaa viivästyä, jos joku vetää siitä herneet nenään, niin so what. Jokainen taaplaa tyylillään ja kaikki tavat on kuitenkin jonkun mielestä väärin.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » To 20.08.2015 20:41

japajaa kirjoitti: Itselläni on käytössä vain gc.comin sähköposti-ilmoitukset uusista kätköistä, mutta joskus huntissa täpärästi kakkoseksi jääneenä on tullut mieleen, että olisiko kännyhälyn myötä saanut sen pari minuuttia etua verrattuna nykyiseen reagointiaikaani, kun sähköpostini ei synkkaannu ihan joka minuutti.
No saahan noihin joihinkin sähköposteihin minkälie "push" toiminnon, jolloin viestin tullessa puhelin kyllä kilahtaa kuten kännyhälyssä...monesti jopa nopeammin :idea:
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja MikaS » To 20.08.2015 21:43

Nykymaailman tyyliin sääli on sairautta, muutaman kerran tullut olevinaan tyhjälle lokille eikä se enää tunnu missään. Olen vaan ollut hidas.

keijoran
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 06.01.2010 14:04

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja keijoran » To 20.08.2015 21:52

Ja onhan sekin mahdollista, että aina ei vaan pysty lähettämään edes notea, kun puhelin ei toimi. Jopa pääkaupunkiseudulla on alueita, joissa kuuluvuus on olematon tai jopa vielä huonompi.
Mä katsoin jo sieltä!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 20.08.2015 22:36

japajaa kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Mutta kerro lisää näistä tahoista jotka hyötyvät ja kannustavat tilastoihin. Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta asialta enkä itse ole keksinyt mikä taho tilastoista hyötyy.
Minulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen kännyhälyt ja se taho joka niistä saa profiittia. Itselläni on käytössä vain gc.comin sähköposti-ilmoitukset uusista kätköistä, mutta joskus huntissa täpärästi kakkoseksi jääneenä on tullut mieleen, että olisiko kännyhälyn myötä saanut sen pari minuuttia etua verrattuna nykyiseen reagointiaikaani, kun sähköpostini ei synkkaannu ihan joka minuutti. Muuten en ole keksinyt kännyhälyille tarvetta näiden ftf-hunttien lisäksi.
Aivan... tähän olenkin jäävi vastaamaan enkä viitsi edes avautua asiasta enempää koska menisi ruikutukseksi.

Pahoittelut että olen huomaamattani ja itselleni tuntemattomalla tavalla kannustanut FTF -jahteihin. Kännyhälynkään ei pitänyt luoda tarvetta vaan ainostaan täyttää jo olemassaolevaa tarvetta, vuonna 2007 kun ei vielä ollut samantien kännykkään tulevia sähköposteja yms. nykyaikaisia tapoja.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

lepotila
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 23.08.2011 16:45

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja lepotila » Pe 21.08.2015 8:52

japajaa kirjoitti:Minulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen kännyhälyt ja se taho joka niistä saa profiittia.
Kulurakennetta sen suuremmin tuntematta tai mitään mistään muutenkaan tietämättä elän epäilyksen alaisena ettei näillä asioilla paljoa profiittia tule muille kuin operaattoritahoille, joten elä tätä muurahaispesää nyt töki.

japajaa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 06.11.2012 11:07

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja japajaa » Pe 21.08.2015 15:00

haksu10 kirjoitti:
japajaa kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Mutta kerro lisää näistä tahoista jotka hyötyvät ja kannustavat tilastoihin. Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta asialta enkä itse ole keksinyt mikä taho tilastoista hyötyy.
Minulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen kännyhälyt ja se taho joka niistä saa profiittia. Itselläni on käytössä vain gc.comin sähköposti-ilmoitukset uusista kätköistä, mutta joskus huntissa täpärästi kakkoseksi jääneenä on tullut mieleen, että olisiko kännyhälyn myötä saanut sen pari minuuttia etua verrattuna nykyiseen reagointiaikaani, kun sähköpostini ei synkkaannu ihan joka minuutti. Muuten en ole keksinyt kännyhälyille tarvetta näiden ftf-hunttien lisäksi.
Aivan... tähän olenkin jäävi vastaamaan enkä viitsi edes avautua asiasta enempää koska menisi ruikutukseksi.

Pahoittelut että olen huomaamattani ja itselleni tuntemattomalla tavalla kannustanut FTF -jahteihin. Kännyhälynkään ei pitänyt luoda tarvetta vaan ainostaan täyttää jo olemassaolevaa tarvetta, vuonna 2007 kun ei vielä ollut samantien kännykkään tulevia sähköposteja yms. nykyaikaisia tapoja.
lepotila kirjoitti:
japajaa kirjoitti:Minulle tulee ainakin ensimmäisenä mieleen kännyhälyt ja se taho joka niistä saa profiittia.
Kulurakennetta sen suuremmin tuntematta tai mitään mistään muutenkaan tietämättä elän epäilyksen alaisena ettei näillä asioilla paljoa profiittia tule muille kuin operaattoritahoille, joten elä tätä muurahaispesää nyt töki.
Haha sori, oli vaan pakko vastata kun haksu10 ihmetteli asiaa, vaikka menikin vähän offtopicin puolelle. Reaktionkin arvasin aika tasan nappiinsa oikein. :D Nyt voitte jatkaa asiallista keskustelua topicin mukaisesta aiheesta ja minun puolestani unohtaa nuo lainauksissa esitetyt viestit.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 22.08.2015 20:31

MikaS kirjoitti:Nykymaailman tyyliin sääli on sairautta, muutaman kerran tullut olevinaan tyhjälle lokille eikä se enää tunnu missään. Olen vaan ollut hidas.
Sepä se. Jos useampi ampaisee matkaan, kun känny kilahtaa, niin harvoimpa ollaan yhtaikaa paikalla. Matkaa voi olla km, 10, tai jopa 100. Tuskinpa siinä juostessa kukaan tarkistaa, onko FTF jo mennyt ja jos tarkistaa, ei varmaan käänny kotiin?

ReiKaa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:42

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja ReiKaa » To 29.10.2015 3:41

tsahkali kirjoitti:
MikaS kirjoitti:Nykymaailman tyyliin sääli on sairautta, muutaman kerran tullut olevinaan tyhjälle lokille eikä se enää tunnu missään. Olen vaan ollut hidas.
Sepä se. Jos useampi ampaisee matkaan, kun känny kilahtaa, niin harvoimpa ollaan yhtaikaa paikalla. Matkaa voi olla km, 10, tai jopa 100. Tuskinpa siinä juostessa kukaan tarkistaa, onko FTF jo mennyt ja jos tarkistaa, ei varmaan käänny kotiin?
Kyllä ne jotkut kääntyy, ja just siks ei kannata lokata heti. :D

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Pe 30.10.2015 13:36

ReiKaa kirjoitti:
tsahkali kirjoitti:
MikaS kirjoitti:Nykymaailman tyyliin sääli on sairautta, muutaman kerran tullut olevinaan tyhjälle lokille eikä se enää tunnu missään. Olen vaan ollut hidas.
Sepä se. Jos useampi ampaisee matkaan, kun känny kilahtaa, niin harvoimpa ollaan yhtaikaa paikalla. Matkaa voi olla km, 10, tai jopa 100. Tuskinpa siinä juostessa kukaan tarkistaa, onko FTF jo mennyt ja jos tarkistaa, ei varmaan käänny kotiin?
Kyllä ne jotkut kääntyy, ja just siks ei kannata lokata heti. :D
Tapauksesta riippuen itse ainakin toisinaan kääntyilen takaisin kotiin ja joskus sitten jatkan matkaa kätkölle, missä usein onkin jonkinlainen minimiitti menossa. Niinkin on tullut tehtyä, että menee paikalle ja jättää kätkön loggaamatta syystä tai toisesta. Tälläkin hetkellä mulla on yksi mysse odottamassa 'tilastoihin sopivaa' loggaushetkeä vaikka kätköpurkkia olen pitänyt kädessäni samalla kun lainasin kynää toiselle julkaisuiltana myöhässä saapuneelle. Toivottavasti ei mene arkistoon ennenkuin olen logannut, muuten jää varma löytö hyödyntämättä. :)

Avatar
theorava
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.02.2008 17:43

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja theorava » Pe 30.10.2015 16:42

Itse lähden hunttiin tietenkin ftf:n ja tyhjän ja lokikirjan toivossa, mutta eniten kuitenkin minua kiinnostaa muiden purkkihullujen hunttereiden tapaaminen ja spontaanien minimiittien pitäminen uuden kätkön luona. Lisäksi aikaisemmat kävijät eivät ole ehtineet spoilata kätköä logien ja favopisteiden muodossa. Sosiaalinen tapahtuma on kuitenkin se suurin peruste minulle lähteä jahtiin.
Ai minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä...

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: FTF löytö

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Pe 30.10.2015 19:06

theorava kirjoitti:Itse lähden hunttiin tietenkin ftf:n ja tyhjän ja lokikirjan toivossa, mutta eniten kuitenkin minua kiinnostaa muiden purkkihullujen hunttereiden tapaaminen ja spontaanien minimiittien pitäminen uuden kätkön luona. Lisäksi aikaisemmat kävijät eivät ole ehtineet spoilata kätköä logien ja favopisteiden muodossa. Sosiaalinen tapahtuma on kuitenkin se suurin peruste minulle lähteä jahtiin.
Aikalailla samoilla linjoilla olen. Jos vain suinkin olen ennättänyt, niin olen yleensä mennyt omille purkeillenikin 'minimiitteihin' hunttereita tapaamaan. Samalla tullut testattua onko naatit ja kuvaus olleet ok. Joillain terrainpurkeilla eritoten ollut mukavaa seurata hunttereiden koheltamista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”