Suosituksia geopuhelimeksi?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Opak
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 05.08.2013 14:45

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja Opak » Ke 29.06.2016 11:39

vehmti kirjoitti:Hei, mä en nyt meinaa päästä ollenkaan kärryille tästä Wherigosta - rautalangasta väännettyä apua kaipaisin. Siis pitääkö se kasetti ensin ladata pöytäkoneelle ja sieltä puhelimeen Geowigoon? Vai saako kasetin jotenkin suoraan puhelimella ladattua Geowigoon?

Mää oon niin pihalla... :?:
Geowigo toimii ainoastaan OneDriven kautta, johon kirjaudutaan sillä samalla Microsoft-tunnuksella, jonka olet liittänyt puhelimeesi.

1. Lataa Wherigo-kasetti tietokoneelle
2. Kirjaudu OneDriveen
3. Luo OneDriveen uusi kansio (Tiedostot --> Uusi kansio), joka on nimeltään Geowigo (Tuo pitää olla juurikin noin kirjoitettuna. Muuten Geowigo ei osaa hakea kasetteja OneDrivestä)
4. Mene OneDrivessä luomaasi Geowigo-kansioon
5. Lataa koneelle tallentamasi Wherigo-kasetti yllä mainittuun kansioon (Lataa palvelimeen --> Tiedostot)
6. Avaa Geowigo puhelimellasi ja linkkaa se käyttämään samaa OneDrive-tiliä, johon kasetin latasit (Tämä taitaa tulla automaattisesti ensimmäisessä käynnistyksessä. En ole varma, kun tästä on itsellä aikaa)
7. Puhelimen Geowigosta löytyy Settings-valikko, jossa voit säätää synkronointi-asetukset OneDriven kanssa.

PS. Tuo Geowigon linkkaus OneDrive-tiliin taitaa olla sitten pysyvä. Eli, jos tuon jotenkin sössii tai haluaa vaihtaa tiliä, niin pitää poistaa koko sovellus ja ladata uudestaan. Näin ainakin muistelisin.
Viimeksi muokannut Opak, Ke 29.06.2016 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bow more
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ke 29.06.2016 11:39

Geowigo kaipaisi varmaankin asennusohjeita. En osaa oikeasti neuvoa mutta kaikenlaisten sähläysten jälkeen homma näyttää toimivan.
Puhelimeni on Lumia 820, siinä Windows 8 ja pc:llä Windows 10. Tekninen ymmärrykseni on vajavaista ja teksti sen mukaista.
Minulla on pilvessä hakemisto OneDrive/Geowigo ja sinne kun pudotan cartridgen niin se näkyy puhelimessa. Geowigon "Sync with OneDrive"-asetus on tietysti päällä.
Jos ei käytä pilveä (heh:-) niin Geowigo-hakemiston luominen puhelimeen jonnekin ja sen käyttö saattaisi ajaa saman asian. Download pitää tuolloin ilmeisesti tehdä ensin pc:lle ja siirtää cartridget File Explorerilla puhelimeen.
Kuva

vehmti
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 29.06.2016 0:29

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja vehmti » Ke 29.06.2016 23:15

Kiitos avusta, tää tolvana on nyt pelannut ekan Wherigon! :) Ei mitään ongelmia asennuksissa, mä en vaan ensin ymmärtänyt tätä periaatetta. (Alkää kysykö, mikä puhelin mulla on. Joku muutama vuosi sitten ostettu Nokia. Halvin, mitä kaupasta löytyi. :D)

Avatar
olli.s
Viestit: 17
Liittynyt: Su 23.11.2014 18:27

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja olli.s » To 30.06.2016 17:59

Näkyy olevan useampia tapoja saada Wherigo-kasetti Geowigoon. Minulla toimi seuraava:
  1. Lataa kasetti kännykän selaimella (IE), vaihtoehdoista "avaa" ja "tallenna", valitse "tallenna".
  2. IE ilmoitti: ."Avaa napauttamalla, gwc tallennettiin Ladatut tiedostot -kansioon"
  3. Napauttaminen käynnisti Geowigon ja avasi ladatun kasetin siinä.
  4. Jos Geowigon sulkee ja avaa uudestaan, niin se äsken avattu kasetti on tarjolla muiden vastaavalla tavalla avattujen kanssa.
Geowigoa ei tarvinnut linkata OneDriveen eikä PC:llä tehdä mitään. OneDriven käyttäjätunnusta sen paremmin kuin salasanaakaan en Geowigoon syöttänyt.

t. olli.s

vesku1960
Viestit: 6
Liittynyt: La 19.03.2016 23:33

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja vesku1960 » La 02.07.2016 15:29

Kiitoksia paljon ohjeesta. Mielestäni tosi hyvä ohje. Meni kyllä tosi helposti, koska mulla oli valmiiksi molemmissa one drive linkitettynä eli ei tarvinut kuin tietokoneella näpytellä uusi kansio ja liittää wherigot siihen. Sinne ne ilmestyivät kännykkään.

vesku1960
Viestit: 6
Liittynyt: La 19.03.2016 23:33

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja vesku1960 » Su 03.07.2016 22:56

Tuli kokeiltua että latasin iPadiin oneDriven. Wherigon kasetin sai ladattua sieltä suoraan onedriven kansioon. Ei tarvinut hakea mistään ladatuista tiedostoista Kun klikkasi lataa niin sai valittua mihin ohjelmaan ja kansioon sen lataa. Hyvin ilmestyi kännykkään taas uusi wherigo ja langattomasti. Niin siis geowigo ohjelmaan. Yllä oli ohjeita kansion tekemiseen joka täytyy tehdä johon wherigot sitten ladataan. Itse valkkasin latauslistasta garmin Oregon joka ainakin tuntuu toimivan näin äkkiä katsottuna. (ei viel pelipaikalla testattu.) :) :) :)

Opak
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 05.08.2013 14:45

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja Opak » Su 03.07.2016 23:43

vesku1960 kirjoitti:Tuli kokeiltua että latasin iPadiin oneDriven. Wherigon sai ladattua sieltä suoraan onedriven kansioon. Ei tarvinut hakea mistään ladatuista tiedostoista Kun klikkasi lataa niin sai valittua mihin ohjelmaan ja kansioon sen lataa. Hyvin ilmestyi kännykkään taas uusi wherigo ja langattomasti. Niin siis geowigo ohjelmaan. Yllä oli ohjeita kansion tekemiseen joka täytyy tehdä johon wherigot sitten ladataan. Itse valkkasin latauslistasta garmin Oregon joka ainakin tuntuu toimivan näin äkkiä katsottuna. (ei viel pelipaikalla testattu.) :) :) :)
Nuo ylle laittamani ohjeet oli tosiaan se tapa, millä ohjelma ainakin beta-testauksen aikaan toimi, kun Geowigoa aloin aikoinaan käyttämään. On sittemmin näköjään vähän parannettu käyttäjämukavuutta, mikä on oikein hyvä asia. Nyt kun testasin, niin menin Wherigo-kasetin lataussivulle, latasin kasetin kännykkään ja siellä se oli suoraan Geowigon valikossa pelattavana ilman mitään muuta säätöä. Kannattaa tuo OneDrive silti linkittää Geowigoon, jos tili vain on, sillä Geowigo lataa nuo pelin tallennetut tilanteet suoraan pilveen. Eli on siellä ainakin pelit tallessa, jos tulee jotain ongelmaa puhelimen kanssa ja talennukset sieltä häviää.

vesku1960
Viestit: 6
Liittynyt: La 19.03.2016 23:33

Re: Suosituksia geopuhelimeksi?

Viesti Kirjoittaja vesku1960 » Ma 04.07.2016 22:25

Juu kiitoksia tiedosta tänään testasin, kännykällä pystyi suoraan lataamaan wherigon lataus-sivulta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”