Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Yleistä keskustelua kätköilystä
PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 18.05.2020 19:56

Heippa kollegat!

Ensinnäkin en tarkoita kaikkia maailman kätköilijöitä saatikka suomen, vaan haluan saada tämän asian vain sanottua nyt, sillä harmittaa aika paljon sitä mitä jotkut kätköilijät ovat joillakin kätköillä tehneen.

Halusin nyt avata tällaisen keskustelun aiheen vain siksi, että olen saanut parilla omalla kätkölläni maanomistajilta palautetta (GC8GB9V "pukeutunut karhu" ja GC8D28J "vanha mansikkamaa") ettei kätköilijät ole noudattanut jokamiehenoikeuksia jos niin voi sanoa. Ensin sain kuulla vanhan mansikkamaan lähialueen talon perheeltä, että heidän yksityiselle pihatielleen on parkkeerattu autoja, pihassa käyty kääntämässä autoja ja paljon muuta vastaavaa. Haluan nyt vain kysyä, että miksei voi katsoa kartasta, että mihin saisi auton laitettua? Laitoin sinne silloin kuvaukseen isoin kirjaimin, ettei tuollaista tehdä, sekä laitoin vielä parkkinaatit 200 metrin päähän kätköstä. Ilmeisesti se on auttanut nyt eikä ole tullut palautetta enää.

Sitten tästä pukeutuneesta karhusta, että haluan sanoa että minulle tuli tänään viestiä siitä mitä kaikkea kätköilijät ovat tehneet sillä kätköllä:
Viestissä kerrottiin siitä, että toisten pihalla on tallottu kukkia ja revitty kukkia maasta kätköilijöiden toimesta, sitten oli sellaista, että on rikottu kaikenlaisia esineitä mitä alueella on, pihalla pyöriskelty kätkön toivossa ja paljon muuta mikä ei ole kovin soveliasta toisten pihoilla. Kätkökuvauksessa kun vielä mainitaan, ettei pihalle ole asiaa.

Mietin vähän tässä, että kannattaakohan kätkökuvauksia enää edes kirjoittaa, kun niitä tuntuu lukevan pelkästään tarkastajat.

Ensin loppui ymmärrys ja kohta taitaa mennä järki jo tästä asiasta.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Ma 18.05.2020 20:51

Mie kävin tuon Vanhan mansikkamaan ja Linnunpönttö! Ei ku mik...? kätköt viikko takaperin etsimässä ja pysäköin kyllä tuolle Ratsutilantielle, kun ei linjuripysäkeille saa pysäköidä. Auton sai käännettyä tienristeyksessä.
Tuohon muuhun toimintaan en oikein osaa ottaa kantaa, kun noilla omakotialueiden kätköillä tulee muutenkin usein sellainen olo, niinkuin olisi jotain pahaa tekemässä ;)
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja rauski » Ma 18.05.2020 21:27

Niitä kätköjä tarttis pikkusen jo laittaessa miettiä mihin kannattaa ja mihin ei. Kätköilijöissä nyt on niin laidasta laitaan kaikenlaista tallaajaa, ettei heidän arviointikykynsä varaan paljon kannata laskea.
Oliko Lohjalla eräällä herra x:llä koulun edessä kätkö ja ihmetteli kun hitokseen pelkkää kk:ta pukkaa.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ma 18.05.2020 22:06

Kekkiss kirjoitti:
Ma 18.05.2020 20:51
Tuohon muuhun toimintaan en oikein osaa ottaa kantaa, kun noilla omakotialueiden kätköillä tulee muutenkin usein sellainen olo, niinkuin olisi jotain pahaa tekemässä ;)
Siihen karhulle oli lupa. Nimenomaan oli! En tiedä onko enää jos omistaja ei enää halua sitä siihen. Pitää käydä huomenna siirtämässä se.
rauski kirjoitti:
Ma 18.05.2020 21:27
Niitä kätköjä tarttis pikkusen jo laittaessa miettiä mihin kannattaa ja mihin ei. Kätköilijöissä nyt on niin laidasta laitaan kaikenlaista tallaajaa, ettei heidän arviointikykynsä varaan paljon kannata laskea.
Oliko Lohjalla eräällä herra x:llä koulun edessä kätkö ja ihmetteli kun hitokseen pelkkää kk:ta pukkaa.
Ihmettelen tässä nyt enemmän sitä, että miksei kunnioiteta sitä, ettei toisten pihoihin mennä ilman lupaa. Tuolle karhukätkölle oli tuossa paikassa lupa tosiaan, mutta jos siellä ei osaa porukka käyttäytyä ollenkaan, niin tuntuu aika pahalle omistajan (ei siis minun) puolesta, että porukka rikkoo kaiken kun käy kätköllä vaikka kuvauksessa on selkeä ohjeistus siihen mistä kuuluu etsiä kätköä ja mistä ei. Siinä koulun edessä on ymmärrettävää jos pukkaa kookotuksia koska se ei ole mikään varsinainen piilopaikka.

Ps. Se koulukätkö tulee takasin tällä viikolla :wink:
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Tp500
Viestit: 13
Liittynyt: Su 10.02.2013 22:36

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja Tp500 » Ti 19.05.2020 2:23

rauski kirjoitti:
Ma 18.05.2020 21:27
Niitä kätköjä tarttis pikkusen jo laittaessa miettiä mihin kannattaa ja mihin ei. Kätköilijöissä nyt on niin laidasta laitaan kaikenlaista tallaajaa, ettei heidän arviointikykynsä varaan paljon kannata laskea.
Oliko Lohjalla eräällä herra x:llä koulun edessä kätkö ja ihmetteli kun hitokseen pelkkää kk:ta pukkaa.
Varsinkin nyt kun tosi moni aloittelee harrastusta. Uudet kätköilijät saattavat olla aika kokemattomia, intoa enemmän kuin järkeä.
Mutta kokemuksen myötä asiat paranee. Etikettien ja geosilmän oppiminen vie aikansa...

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » Ti 19.05.2020 6:49

Kyllä tässä 5 vuoden aikana oppinut että kunnon parkkinaatit on tärkeämmät kuin hyvä jemma kätkölle.....Monestakin syystä:
Jos ei autoa saa hyvin lähelle ei tule kävijöitä. Jos ei ole parkkipaikkaa vieressä se tehdään viereen. Jos ei ole opastettu mistä mennään, eli opastus parasta olla multina, eli pakotetaan kulkemaan sieltä mistä haluat kulkevan.....Muuten mennään mistä suorimpaan pääsee. jne. jne.

Eli kansa häviää purkkien sijoituksien laadun huonontumisessa, siksi panostettava purkkiin :(

Ja noi maanomistajat......Kyllä niitä löytyy keskeltä metsääkin. Välillä jäänyt fiilis et onkohan omatunto puhdas. Niin haukkuvat kaikki hänen metsässään liikkuvat. Eipä siinä kuin katsoo missä raja menee ja siirtää purkin naapurin puolelle.
Jännä vaan et sit ku se Ponsse tulee metsään ni ei siitä tule haittaa luonnolle..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Ti 19.05.2020 10:15

Koplakopo kirjoitti:
Ti 19.05.2020 6:49
Niin haukkuvat kaikki hänen metsässään liikkuvat. Eipä siinä kuin katsoo missä raja menee ja siirtää purkin naapurin puolelle.
Jännä vaan et sit ku se Ponsse tulee metsään ni ei siitä tule haittaa luonnolle..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ihmettelen sitä itsekkin suurestu, että mitä haittaa siitä on jos jossain syvällä metsässä on kerran viikossa yksi kätköilijä kuin se että siellä jyllää 10 maansiirtokonetta, 30 metsäkonetta ja 20 paalujunttaa. Minä itse ottaisin mielummin kerran viikossa yhden kätköilijän syvään metsään jossa minulla ei olisi tietoakaan kuin se että siellä olisi nuo kaikki metsäkoneet.

Sitä myös ihmettelen miksi kaikkialle pitää tuoda metsäkoneita ja tehdä kaikkien pihamaalle kerrostaloja uusien asukkaiden toivossa kunnalle... Tuntuu välillä ettei sitä ajatella yhtään, että ihmiset voisivat liikkua luonnossa rauhassa.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » La 23.05.2020 23:02

meillekki tuli taas "maanomistajan" toivomus......kuulemma harvinainen lintu pesii. Arkistoon meni......

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 24.05.2020 9:59

Koplakopo kirjoitti:
La 23.05.2020 23:02
meillekki tuli taas "maanomistajan" toivomus......kuulemma harvinainen lintu pesii. Arkistoon meni......
Haiskahtaa tekosyyltä :lol: ihmettelen miksei voi suoraan sanoa, että se häiritsee, että siellä ravataan vaan pitää kierrellä mahdollisimman kauan että saa sen purkin pois omalta maalta syvältä metsästä jossa ei itse käy kuin kerran vuodessa...
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja Bow more » Su 24.05.2020 18:08

Koplakopo kirjoitti:
Ti 19.05.2020 6:49
Kyllä tässä 5 vuoden aikana oppinut että kunnon parkkinaatit on tärkeämmät kuin hyvä jemma kätkölle.....Monestakin syystä:
Jos ei autoa saa hyvin lähelle ei tule kävijöitä. Jos ei ole parkkipaikkaa vieressä se tehdään viereen. Jos ei ole opastettu mistä mennään, eli opastus parasta olla multina, eli pakotetaan kulkemaan sieltä mistä haluat kulkevan.....Muuten mennään mistä suorimpaan pääsee. jne. jne.
Juuri olen katsellut Itä-Uudenmaan suuntaa ja annan parkkinaateista KoplaKopolle (ensi viikolla ylittyy 700 KoKo-löytöä) isot kiitokset! Samoin tietysti muille jotka näistä ovat huolehtineet. Eikä se minua haittaa jos parkista on muutama sata metriä matkaa kätkölle tai polun alkuun ellei asiallista paikkaa löydy lähempää.
Kuva

kätkökävelijä
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 30.09.2015 16:44

Re: Nyt on tullut palautetta maanomistajilta

Viesti Kirjoittaja kätkökävelijä » Su 24.05.2020 19:12

Tuo soveliaan parkkipaikan ilmoittaminen on taitolaji sekin. Palautetta ehdotetun parkkipaikan huonoudesta tuli omista kätköistäni siinä määrin, että vapautin itseni parkkipaikan ehdottamisesta aika pian. Moitteita parkkipaikan puuttumisesta ei ole tainnut vielä tulla, eli voiton puolella ollaan... *koputtaa puuta*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”