Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 30.08.2008 2:20

Nyt tulee sellaista tekstiä, että todennäköisesti vihamiesteni määrä vähintään tuplaantuu jollei viestiä ehditä poistaa ennen aamua. Uskon, että puhun nyt kuitenkin useamman harrastajan suulla mutta kun kukaan ei asiasta puhu niin minä sen kerron. Asia ei liity itse kätköilyyn juuri mitenkään, mutta se vaivaa minua.

Kun aloitin tämän harrastuksen alkuvuonna niin panin merkille sellaisen pienen yksityiskohdan, että porukka tuntui oudon jäykältä ja yliasialliselta. (Yleiskuva tilanteesta. Piristäviä poikkeuksia mukana kuitenkin.) Näytti siltä, että kätköilijät pesivät aamulla pyykit ja kävivät purkilla sen jälkeen jos aikaa liikeni, koska iltapäivällä piti harjata poni ja rukoilla jumalaa. (Provosointi...?)

Jos loggauksissa mainittiin kirosana tai jopa kaksimielinen kommentti, niin johan joku oli siitä huomauttamassa, että ei noin saa kirjoittaa koska lapset lukevat näitä kanssa. Ja samalla hetkellä on kaduilla ruotsalaisen vaateliikeketjun mainoksia missä tytöt on hikisenä rannalla niissä bikineissä mitkä sinun heidän mukaansa kuuluisi ostaa. Samalla hetkellä kun amerikkailaisessa elokuvassa mies tapetaan baseballmailalla päähän lyötynä koska se on moraalisesti hyväksyttävämpää kun MTV:llä esitettävä musiikkikappale, jossa mainitaan sana "ass".

Sana "Huumori" näyttää tältä alueelta kadonneen jonnekin xvira nyyn ja se näyttää olevan kirosana useille. Tapana näyttää olevan se, että jos on jotain valittamista niin se jätetään huomioitta foorumilla, mutta kuitenkin kaveripiirissä kiukutellaan siitä, että kuka teki ja mitä teki.

Muistan sen hetken kun totesin kaverilleni, että "Tuntuu ettei me sovita tämän porukan muottiin ollenkaan". Läpileikkaus kätlöilijöistä MINUN NÄKÖKULMASTANI on seuraava: ( Huomioikaa että poikkeuksia on ja etten inhoa teistä ketään ja että pidän tästä harrastuksesta ja vielä että keneenkään en henkilökohtaisesti viittaa ja ja ja ja)

Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Metsä on tonen kotisi
Alko on vieras maa
Huumori on vieras käsitys
Huumori on pahasta
Huumori tuhoaa metsää
Kumisaappaat on ainoa oikea jalkine
Työ on tietokoneella istumista
Töissä ei tule hiki
Minä olen täys urpo

Näin se menee.

Entäs minä sitten? Kahden pienen tytön isä joka ajaa roska-autoa työkseen. Olen käyttänyt satunnaisesti kannabista. Käytän alkoholia. Harrastuksiin kuuluu luontoa tuhoava moottoriurheilu. Poltan tupakkaa. Kiroilen. Provosoin ihmisiä, koska haluan keskustella asioista jotka ovat kuitenkin useimpien mielissä. Silti olen kiltti mies. 30v. En petä, en ole ilkeä, en huuda en vittuile ihmisille ilman aihetta. Nostan asiota esille.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 30.08.2008 5:34

Tonny0909 kirjoitti: Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Kävin kerran Anttilassa ostamassa tennissukat, mutta katsoin tarkasti, ettei kukaan kätköilijä huomannut tekoani. :roll:
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja el2 » La 30.08.2008 7:20

Tonny0909 kirjoitti:
Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Metsä on tonen kotisi
Alko on vieras maa
Huumori on vieras käsitys
Huumori on pahasta
Huumori tuhoaa metsää
Kumisaappaat on ainoa oikea jalkine
Työ on tietokoneella istumista
Töissä ei tule hiki
Minä olen täys urpo
Viestistäsi varmasti joku nykii palkokasvin tuotteita sieraimiin ja syvälle. Tuosta listastasi laskeskelin äkkiseltään että moni noista kohdista napsahti jollain tavalla kohdilleen.
Vaatteitani en osta kirpparilta, sen sijaan vaimo tekee löytöjä muksuille silloin kun siellä käy.
Metsä voisi olla toinen kotini, aiemmin harrastin metsästystä, nyt haen mieluummin maastokätköjä, olen jopa harkinnut vakavasti jos veisin aseeni jonnekin mistä niitä kukaan ei enää ikinä saa käyttöönsä.
Alko on minulle varsin outoa aluetta, käyn siellä pari kertaa vuodessa. Silloin hommataan viinit puoleksi vuodeksi, olutta saa ruokakaupasta.
Huumorista pyöreästi sen verran ettei se tuhoa metsää, metsänomistajat tekevät sen jättämällä omaisuuttaan heitteille. Metsää pitää hoitaa. Huonekasvien on väitetty pitävän musiikista ja siitä kun niille juttelee.
Jalkineiden pitää olla tarkoitukseen sopivat, kerran yritin häihin kumpparit jalassa, ei päästäneet sisään.
Osa työstäni on tietokoneen ääressä istumista, mutta siitä löytyy myös se fyysinen rasittava puoli, välillä töissä tulee hiki vaikkei mitään tekisikään.
Minä en on täys urpo, enkä usko sinunkaan olevan urpo, ainakaan kokonaan.
haittaaks se

Pertsa25
Viestit: 63
Liittynyt: To 21.12.2006 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Pertsa25 » La 30.08.2008 8:20

Tonny0909 kirjoitti:
Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Metsä on tonen kotisi
Alko on vieras maa
Huumori on vieras käsitys
Huumori on pahasta
Huumori tuhoaa metsää
Kumisaappaat on ainoa oikea jalkine
Työ on tietokoneella istumista
Töissä ei tule hiki
Minä olen täys urpo

Näin se menee.
Ilmeisesti mee ketkä tullaan Lahesta ollaan erilaisia kun ei noista määrityksistä oikeen mikään osu kohdalle, toki tuo alko on aika vierasta mutta sekin johtuu vain siitä että siitä tulee niin pirun kipeeksi ja sen takia sitä ei suuremmin viitsi käyttää. Kyllä kerran tai kaksi vuodessa humalahakuisesti. (seurajuomista ei tässä nyt huomioida)

Onhan se toki sitä että täytyy olla korrekti ja asiallinen muita kohtaan, mutta itsekin olen välillä provosoivaan käytökseen sortunut niin foorumilla kuin oikeassa elämässä. Etenkin silloin kun tuntuu siltä että joku on jotakuta toista kohtaa epäoikeudenmukainen, siinä vaiheessa aina ei pysty pitämään suutaan kiinni tai näppejä irti koneen näppikseltä. Välillä täytyy provosoida ihmisiä että saa keskustelua aikaiseksi vaikka itse olisikin loppujen lopuksi samaa mieltä muiden kanssa, ilman vastapuolta ei ole keskustelua.

Se täytyy kuitenkin muistaa että meitä on niin moneen junaan kuin on lähtijöitäkin. :wink:
Jos siitä ei tule mitään, niin sitten siitä ei tule mitään, joten ihan sama!

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 30.08.2008 8:46

keskustelu ja provosointi on mielestäni pelkästään hyvä asia. Tietysti vain jos ei tietoisesti haluta loukata ketään. Jos joku loukkaantuu palstan tai login kommenteista, niin oma on häpeänsä. Jos haluaisin loukata jotain niin en tekisi sitä näillä tavoilla. Suoraan vaan päin näköä. Toivottavasti harrastuksessamme ei ole niin herkkiä että rannetta lähtee avaamaan näiden kirjoitusten perusteella. Mitä stereotyyppiin tulee, ylpeänä kerron että minä en ole ostanut 6000€ ulkoilupukua, vaan 15€ tod näk käytetyn maastoasun. Ja ihan halpahallista löytyi tuo. Muistakaa että ei saa kadehtia tai himoita kollegan gpslaitetta tai maastokenkiä tai muutakaan toisen omaa. Se ei ole hyvää käytöstä. Ja olut on hyvää sekä sätkäkin maistuu hyvässä seurassa. Mikä olisi parempaa seuraa kuin oma seura? Huumoria peliin, niin eletään pidempään ja löydetään enemmän purkkeja!
-Noyboy-
serial cacher

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 30.08.2008 14:06

Mistäs tässä nyt yritetään saada keskustelua aikaiseksi?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 30.08.2008 14:14

pailakka kirjoitti:Mistäs tässä nyt yritetään saada keskustelua aikaiseksi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli ,luulisin 8)
Onko muuten nimesi jo täällä?

teamkarhu
Viestit: 16
Liittynyt: Su 06.01.2008 19:50

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja teamkarhu » La 30.08.2008 15:34

Onko Tonny kännissä tai krapulassa kun noin avautuu? :D Määkin poltan tupakkia ja juon viinaa. Joskus jopa kätköillessä!

Avatar
Fisherman77
Viestit: 187
Liittynyt: Ma 25.12.2006 12:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Fisherman77 » La 30.08.2008 17:40

Tonny0909 kirjoitti: Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Haaskalintu kirjoitti: Kävin kerran Anttilassa ostamassa tennissukat, mutta katsoin tarkasti, ettei kukaan kätköilijä huomannut tekoani. :roll:
Joku joutui ostamaan Stocmannilta sukat... Kun toiset hajos kesken päivän, oli mutten elämäni arvokkaimmat sukat!

Liittyiköhän tämä jotenkin viestinketjuun? Mene ja tiedä?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 30.08.2008 17:47

Jep. Olin eilen sellaisen 11 oluen humalassa joo. Niinhän sitä ajatellaan että humalassa saa parhaat ideat. Alkoi vaan nyppimään foorumin yliasiallisuus ja ajattelin että katsotaan minkälaista palautetta saan tekstistäni ja se on ollut yllättävän positiivista. Yhden henkilökohtaisen viestinkin sain ja siinä oltiin aika lailla samaa mieltä kanssani. Ja siihen kysymykseen vastaan, että "Täällä on yksi paikka mistä ja jos ei sieltä niin sitten neuvotaan eteenpäin."

Mutta ehkä joku huomasi, että teksti oli kuitenkin kirjoitettu hieman huumorilla höystettynä eikä raivon vallassa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Geovius » La 30.08.2008 17:56

Sait juuri potkut!

kätkijä
Viestit: 3
Liittynyt: La 30.08.2008 19:04

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja kätkijä » La 30.08.2008 19:16

Fisherman77 kirjoitti:Joku joutui ostamaan Stocmannilta sukat... Kun toiset hajos kesken päivän, oli mutten elämäni arvokkaimmat sukat!

Liittyiköhän tämä jotenkin viestinketjuun? Mene ja tiedä?
Tonny0909 kirjoitti: Ostat vaatteesi kirpparilta. mitä enemmän ruskeita sävyjä sen parempi.
Haaskalintu kirjoitti: Kävin kerran Anttilassa ostamassa tennissukat, mutta katsoin tarkasti, ettei kukaan kätköilijä huomannut tekoani. :roll:
Joku joutui ostamaan Stocmannilta sukat... Kun toiset hajos kesken päivän, oli mutten elämäni arvokkaimmat sukat!

Liittyiköhän tämä jotenkin viestinketjuun? Mene ja tiedä?
Oliskohan aika vaihtaa näillekin sivuille valvoja, kun kirjoitukset on tätä tasoa...

Miten tämäkin viestiketju edistää kätköilyä???

PALJON OLIS KARSITTAVAA!!!

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja wesbridge » La 30.08.2008 19:25

Tonny0909 kirjoitti:Olin eilen sellaisen 11 oluen humalassa joo.
Oliko kaapissa toinenkin mäyräkoira varalla, vai jäikö viestin kirjoittaminen "viimeisen varaan"? :mrgreen:
-- wesbridge

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 30.08.2008 19:33

kätkijä kirjoitti: Oliskohan aika vaihtaa näillekin sivuille valvoja, kun kirjoitukset on tätä tasoa...
Miten tämäkin viestiketju edistää kätköilyä???
PALJON OLIS KARSITTAVAA!!!
Ei kannata kaikkea ottaa aivan tosissaan. Täällä on ihan hauskojakin tyyppejä.
-Noyboy-
serial cacher

kätkijä
Viestit: 3
Liittynyt: La 30.08.2008 19:04

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja kätkijä » La 30.08.2008 19:42

Tonny0909 kirjoitti:Olen käyttänyt satunnaisesti kannabista. Käytän alkoholia.
Tonny0909 kirjoitti:Olin eilen sellaisen 11 oluen humalassa joo.
Jos huumeveikkojen ja kaljankittaajien kirjoitukset on hauskoja ja kannustavia, niin olen johdattanut perheeni väärän harrastuksen pariin...

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 30.08.2008 19:50

kätkijä kirjoitti:Jos huumeveikkojen ja kaljankittaajien kirjoitukset on hauskoja ja kannustavia, niin olen johdattanut perheeni väärän harrastuksen pariin...
Hyvin puhuttu, siellä takana.

mumma
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 16.11.2007 23:41

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja mumma » La 30.08.2008 19:52

Tony0909, toivottavasti tähtäät isona kirjailijaksi. Siis tosissaan.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 30.08.2008 20:14

mumma kirjoitti:Tony0909, toivottavasti tähtäät isona kirjailijaksi. Siis tosissaan.
Tonny sentään myöntää kirjoittavansa humalassa. Sitä ei moni kirjailija myönnä :roll:
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja el2 » La 30.08.2008 20:23

Jotain provosoivaa pitää välillä tulla, ja tunteita purkaa tarpeen mukaan. Kätköilyhistoriani aikana olen pariin kertaan joutunut tuulettamaan tunteitani oikein kunnolla. En vain ole päästänyt niitä täällä purkautumaan, olen etsinyt reitin muualta.
Mitä taas tulee tuohon joiden kannabis- / alkoholikokeiluihin, en hyväksy ainakaan ensimmäistä. Toisen suhteen olen paljon avoimempi, itsekkin kirjoittelen parin keppanan jälkeen. Aika harvassa ovat harrastukset joissa kaikki harrastajat ovat "puhtaita".
haittaaks se

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Jos kätköily olisi ammatti, saisin kenkää juuri nyt.

Viesti Kirjoittaja Noyboy » La 30.08.2008 20:28

No jopas. Tämä topiccihan on aiheuttanut paljon. Asiasta, sekä sen vierestä on puhuttu. Eikai tämmöiset kirjoittelut nyt koko harrastusta leimaa? Ja oman kätköilijäporukanhan saa valita itse. Pitäisi varmaan perustaa foorumille joku avautumis/tilitysosio erikseen.
En minäkään mistään huumejutuista perusta, koskaan en ole kokeillut -enkä aiokaan. Silti pieni poikani pääsee aina reissuun mukaan, jos niin haluaa. Ja Tonny0909ä tuntien, pitäisin häntä kaikkena muuna kuin huumeveikkona. Ihan hauskana tyyppinä jonka juttuja ei aina kannata ottaa ihan kirjaimellisesti tosissaan. Täytyy muistaa, että sana on kuitenkin vapaa täälläkin. Taidan jättäytyä tältä topicilta pois.
-Noyboy-
serial cacher

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”