Event - minimiosallistujamäärä?

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja taaru » Ma 05.09.2011 18:36

Älkää nyt viittikö taas tästä wanhasta aiheesta veivata tunkkia. Eikös se nyt ole melko reilua, että jos joku vaivautuu järjestämään miitin, niin saa siitä hyvästä myös osallistumispisteen järjestämispisteen lisäksi...

Mä alan olla jo paljon terveempi. Onkos Haksulandiassa vielä kakkua? Voisin poiketa ja samalla kirjata nimmarini vieraskirjaan, niin saan kuitata itseni osallistuneeksi miittin!

Hihi, kuka kauhistui? No en mä nyt tuollaista menisi tekemään. :D
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Offtopic: Voiko logata "Attended" omaan miittiin

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 05.09.2011 18:40

Tilhet kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Saadaankohan tästä jälleen uusi "juupas-eipäs-juupas-haista nyt-haista ite-en haista, mä olen oikeassa-mäpäs-ei kun mä" -aihe
Pidä tunkkis!

(Siis se siitä ankasta vasemmalle :mrgreen:)

ps. joko oot maistanut kakkua?
Tunkki pidetty ja säilötty muutaman muun samanlaisen kanssa tunkkivarastoon... :)

Harmillista, että Tilhet (ja moni muu Megan järjestäjä) jäävät ilman Mega event -osallistumisikonia, kun järjestäjät eivät saa logata osallistumistaan :D

Kakku (jonka nimeä en muista) erittäin naminami -herkullista (hyi, tuhma sana, pitäisikö kirjoittaa herk*llista), vaikka vasta jääkaappilämpöistä olen nauttinut, joka lämpötila ei tämäntyyppiselle kakulle tee oikeutta.

Täytyy vielä kirjoitella miittiin loppusanat kakusta ja muista tervehdyksistä, piti pistää omaan osallistumisloggaukseen mutta eihän sitä uskalla kirjoittaa kun eihän omaan miittiinsä saa osallistua (nooh, omaa kätköä ei toki voi löytää, kun sen on piilottanut joten siis tietää missä se on; niinpä loogisesti omaan miittiin ei voi osallistua koska... ööh... ei voi osallistua koska osallistuu siihen järjestämällä sen? :D

No joo, itse tästä aiheesta päätän tähän; kerrankin täytyi nyt itsekin sekoittaa pakkaa omaa mielipidettä tyrkyttämällä :D

PS: taaru, kakkua on vielä... ja miitissä ei tarvitse nimeä vieraskirjassa ja olithan sinä sähköpostiosallistujana joten ei kun osallistumisloggausta vaan :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Offtopic: Voiko logata "Attended" omaan miittiin

Viesti Kirjoittaja taaru » Ma 05.09.2011 18:52

haksu10 kirjoitti: omaa kätköä ei toki voi löytää, kun sen on piilottanut joten siis tietää missä se on; niinpä loogisesti omaan miittiin ei voi osallistua koska... ööh... ei voi osallistua koska osallistuu siihen järjestämällä sen? :D
Tässä on kyllä todellinen kuningasajatus. :!:
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 05.09.2011 18:57

taaru kirjoitti:Mä alan olla jo paljon terveempi. Onkos Haksulandiassa vielä kakkua? Voisin poiketa ja samalla kirjata nimmarini vieraskirjaan, niin saan kuitata itseni osallistuneeksi miittin!

Hihi, kuka kauhistui? No en mä nyt tuollaista menisi tekemään. :D
Kauhusta kankeana! Kiva kuulla, että voit paremmin.

Mega-suunnalta ainakin tuli lopulta kahtakin kakkua Haksulandiaan: Yhtä taaruakin ajatellen tehtyä porkkanaista juhlakakkua ja eiköhän eilen Haksulandiaan päätynyt jotain kermakakunpuolikkaankin tapaista. Jos mitään ei ole jäljellä, niin kiva että on kelvannut!

nimim. Tilhien CITO-eventin logannut + joitakuita järjestämässä olleita muita eventtejä attended-logannut :)

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 05.09.2011 20:05

haksu10 kirjoitti:Saadaankohan tästä jälleen uusi "juupas-eipäs-juupas-haista nyt-haista ite-en haista, mä olen oikeassa-mäpäs-ei kun mä" -aihe klassikoiden, kuten joukko-FTF:n joukkoon.
Eikös tää ole silleen selvä juttu että omia kätköjä ei merkata löytyneiksi ettei niistä saa vaan mitään etua ja pahimmassa tapauksessa joku voisi laitella tusinakätköjä vain saadakseen niistä itselleen helppoja löytöjä.

Juuri tähän ongelmaanhan tässä oivallisesti eräät kiinnitivätkin huomiota. Jos omiin eventteihin saa osallistua niin siitähän voi seurata tusinaeventtien aalto kun jokainen kynnelle kykenevä perustaa uusia eventtejä vain saadakseen niihin itse osallistua.

Kai eventeillä on jonkinlaiset saturaatiosäännöt? Saako kaksi eventtiä olla samaan aikaan alle 161m päässä toisistaan?

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja rauski » Ma 05.09.2011 20:31

Voi elläimen käsi!
Kohta aletaan taas päästä asian ytimeen. :D
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 05.09.2011 20:35

arisoft kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Saadaankohan tästä jälleen uusi "juupas-eipäs-juupas-haista nyt-haista ite-en haista, mä olen oikeassa-mäpäs-ei kun mä" -aihe klassikoiden, kuten joukko-FTF:n joukkoon.
Eikös tää ole silleen selvä juttu että omia kätköjä ei merkata löytyneiksi ettei niistä saa vaan mitään etua ja pahimmassa tapauksessa joku voisi laitella tusinakätköjä vain saadakseen niistä itselleen helppoja löytöjä.

Juuri tähän ongelmaanhan tässä oivallisesti eräät kiinnitivätkin huomiota. Jos omiin eventteihin saa osallistua niin siitähän voi seurata tusinaeventtien aalto kun jokainen kynnelle kykenevä perustaa uusia eventtejä vain saadakseen niihin itse osallistua.

Kai eventeillä on jonkinlaiset saturaatiosäännöt? Saako kaksi eventtiä olla samaan aikaan alle 161m päässä toisistaan?
Trolli? Trolliko? Trollikka?

Trollikolli?

Silti -mielestäni- järjestäjän olisi hyvä osallistua myös itse miittiin. Saattaa olla muuten vähän ankeaa...

Hauskat hautajaiset, mutta vainaja puuttuu?

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 05.09.2011 21:40

arisoft kirjoitti:Juuri tähän ongelmaanhan tässä oivallisesti eräät kiinnitivätkin huomiota. Jos omiin eventteihin saa osallistua niin siitähän voi seurata tusinaeventtien aalto kun jokainen kynnelle kykenevä perustaa uusia eventtejä vain saadakseen niihin itse osallistua.

Kai eventeillä on jonkinlaiset saturaatiosäännöt? Saako kaksi eventtiä olla samaan aikaan alle 161m päässä toisistaan?
Offtopic: Hui kauhistus, millaiseksi maailma muuttuisi, jos miittejä olisi tusinoittain!

Aiheesta: Omasta (Tilhi Sr.) mielestäni miiteissä (Event Cache, Cache In Trash Out Event, Mega-Event Cache) on
1) ihan OK kirjata nettiin, että osallistui (logata "Attended") omaan miittiin (kunhan oli paikalla)
2) ihan OK on tilanne, että on itse ainoa osallistuja.

Offtopic2: Miitit kun ovat purkittomia yms., mitkään tunnetut saturaatiosäännöt tuskin niihin pätevät. Pari eventtiä samoissa naateissa samaan aikaan päällekkäin ois voinu helpottaa erään poistetun "Challengen" vaatimusten täyttämistä...

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja juhanili » Ma 05.09.2011 22:18

Nyt mua todella harmittaa. Miksi en älynnyt tätä viime vuonna keväällä. Olisin voinut järjestää miitin Pohjois-Koreaan, sinne DMZ- vyöhykkeen neuvottelumajaan jossa pääsee kaksi metriä Pohjois-Korean rajan yli :lol: . Olispa ollut kai sitten ensimmäinen loggaus Pohjois-Koreasta kautta aikojen, ehkä? Eikä olis edes tarvinnyt yksin osallistua kun Hullu_Jussikin oli matkalla mukana.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ti 06.09.2011 0:43

Minulla on yksi oma miitti johon en ole kirjannut osallistumistani. Työt tuli pahasti niskaan etukäteissuunnisteluista huolimatta. Miitin aikaan olin juuri seilaamassa rahtilaivalla kohti Englantia jossain Norjan ja Englannin välissä.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 06.09.2011 0:57

Duracell76 kirjoitti:Minulla on yksi oma miitti johon en ole kirjannut osallistumistani. Työt tuli pahasti niskaan etukäteissuunnisteluista huolimatta. Miitin aikaan olin juuri seilaamassa rahtilaivalla kohti Englantia jossain Norjan ja Englannin välissä.
Siksi -mielestäni- myös järjestäjä loggaa attendin, koska hän ottaa osaa...

Avatar
Sensusan
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 02.03.2009 16:42
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Sensusan » Ti 06.09.2011 13:27

Mielenkiintoinen keskustelu, koska itse "en ole osallistunut" järjestämääni Hallo? Geoween! 2010 miittiin.
Keskustelimme aiheesta miitin järjestelyn yhteydessä ja ajateltiin, että se olisi ns. vastoin sääntöjä.....
Mulla vielä olisi ollut reikäpäivä ja jouduttiin sitten heittämään miitin takia erikseen käynti purkille, ettei reikäpäivää jäisi.

Lueskeltuani nyt ketjun viestejä, taidanpa minäkin lokata olleeni ko. miitissä :wink:
Anne the Sensusan
Sensusan Shetland Sheepdog & Gos D'Atula Catala

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ti 06.09.2011 13:59

Sensusan kirjoitti:Mielenkiintoinen keskustelu, koska itse "en ole osallistunut" järjestämääni Hallo? Geoween! 2010 Lueskeltuani nyt ketjun viestejä, taidanpa minäkin lokata olleeni ko. miitissä :wink:
järjestäjähän osallistuu eniten omaan miittiinsä järjestämällä sen.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 06.09.2011 14:24

Duracell76 kirjoitti:järjestäjähän osallistuu eniten omaan miittiinsä järjestämällä sen.
Tästähän on keskustelutu ennenkin että mikä katsotaan miittiin osallistumiseksi. Riittääkö että on nimimerkki lokikirjassa vai onko myös maksettava pääsymaksu tai täytettävä jokin muu ALR? Event cachessa on kai ideana löytää lokirja tiettyyn kellonaikaan tietystä paikasta. Kai se lokikirjan paikalle tuonut sen nyt löytää ihan yhtä helposti kuin kätköpurkkiin lokikirjan laittanutkin. Eihän kätköissäkään loggausta tehdä sillä perusteella että loggaaja on purkin löytänyt itse vaan on saanut tilaisuuden kirjoittaa/kirjoituttaa nimimerkkinsä siihen.

Vaan tähän on helppo ratkaisu. Koska systeemi sallii oman miitin lokikrjan löytämisen niin salliihan se myös oman kätkön lokikirjan löytämisenkin. Jokainen siis tehköön systeemin sallimissa rajoissa miten parhaaksi näkee :!:

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ti 06.09.2011 15:00

arisoft kirjoitti:Event cachessa on kai ideana löytää lokirja tiettyyn kellonaikaan tietystä paikasta.
Ei kai sentään? Ei minun eventeissäni ainakaan mitään lokikirjoja ollut :shock:. Tosin siihen aikaan ei eventeissä muutenkaan lokikirjoja juuri ollut. Minusta kiertävät eventtien lokikirjat ovat kuitenkin ihan mukava lisä, mikäli niitä eventeissä täytellään, koska niistä on hauska pällistellä edellisten eventtien nimimerkkejä ja tunnelmia. "Vieraskirja" olisi ehkä parempi nimitys kuin "lokikirja". En myöskään logannut omia osallistumisiani mutta se nyt on ihan sama, jos joku haluaa sen ikonin sinne Geocache Information for User -sivun vasempaankin sarakkeeseen.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 06.09.2011 17:14

Mikkozzz kirjoitti:Joskus osallistujamäärä vain jää pieneksi :? Näihin suomalaisiin tapahtumiin saapui järjestäjän lisäksi vain yksi nimimerkki:
http://coord.info/GCJNJY
http://coord.info/GCZ7C7
...Joista ensimmäisessä ei ole ainuttakaan "Attended"- lokia. Joku reppana oli löytänyt miitin, muttei osallistunut siihen. :D
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Impulssi
Viestit: 20
Liittynyt: Su 27.07.2014 19:50

Re: Event - minimiosallistujamäärä?

Viesti Kirjoittaja Impulssi » Ti 10.02.2015 13:08

Pohdin tätä asiaa itse, ja löysin tämän viestiketjun.

Groundspeak on tehnyt linjauksen omiin kätköihin "attended" loggauksen tekemisestä:

http://support.groundspeak.com/index.ph ... age&id=494

"we encourage Event hosts to log their own Event Caches".

Kivikovimpia eriävän mielipiteen omistavia tämäkään ei tietysti hetkauta, mutta pahaa omatuntoa tuskin kannattaa kenenkään "attended"-loggauksen tehnyttä tämän jälkeen potea.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”