Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Yleishyödyllisiä ohjeita (huomaa: tämä on useimmiten väärä alue uudelle viestiketjulle)
Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Ma 08.09.2008 22:39

Ostin kokeilumielessä Tiimarista pari pakettia pieniä magneetteja. Ne on ilmeisesti tarkoitettu hyvin pienten objektien kiinnittämiseen, koska niitä tarvittiin kolme pitämään filmipurkin kokoista purkkia paikallaan. Siihen purkkiin, mitä testasin, ne sopii oikein mainiosti, mutta filmipurkkiin en niitä suosittele, ellei niitä sitten saa liimattua sisäpuolelle vieri viereen.

Avatar
jkukkola
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 05.09.2008 10:09
Paikkakunta: Kouvola, Kaipiainen

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja jkukkola » To 25.09.2008 13:47

Täältä löytyy magneetteja moneen lähtöön:
http://www.supermagnete.de/fin/magnets. ... blocks_big

Ehkä purkkia ei kuitenkaan kannata kiinnittää "kuolemanmagneetilla". :D

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 25.09.2008 14:08

Myös ClasOhlsonilta löytyy tarkoitukseen varsin hyvin soveltuvia magneetteja. http://www.clasohlson.fi/Product/Catego ... 97#31-3984
Yksi tuollainen 7kg kiinnitysvoiman omaava reiällinen yksilö pitää kevyesti keskikokoisen vieherasian metallipalkissa (mikä toki kannattaa unohtaa jos tulee kotkaan kätköilemään)

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Joorz » To 25.09.2008 15:00

itse olen tilaillut saksasta www.monstermagnete.de
hienosti on tullut kotiin postissa paketit.
-Joorz-

Avatar
VeskuR
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 04.04.2007 21:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja VeskuR » To 25.09.2008 15:16

Onhan tästä ollut jo puhettakin mutta kerrotaan uudestaan että hajoita/pura vanhat kovot,
joihin tosin tarvitset hyvin pienen torxin (tähtipääruuvarin) ja ristipää- sekä/tai talttapää
ruuvarin. Itse olen purkanut n. kymmenen (ylikin) ja napannut ilmaiset mutta tehokkaat
magneetit.

ps. Joku kyseli että mistä saa enää vanhoja filmipurkkeja? Itse hain laatikollisen paikallisesta
valokuvausliikkeestä! Jos joku ei muuten niitä löydä niin ota muhun yhteyttä niin eiköhän
ne jotenkin järjesty!

Avatar
Giliad
Viestit: 222
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Giliad » To 25.09.2008 19:49

VeskuR kirjoitti:ps. Joku kyseli että mistä saa enää vanhoja filmipurkkeja? Itse hain laatikollisen paikallisesta
valokuvausliikkeestä! Jos joku ei muuten niitä löydä niin ota muhun yhteyttä niin eiköhän
ne jotenkin järjesty!
Taisinpa olla minä, kun kyseli. Joorz ja Small Oaks vinkittivät myös valokuvausliikkeiden suuntaan. Kävin moisesta kyselemässä ja hyvin auliisti antoivat purnukoita sieltä. Myyjä sanoi, että he säästävät kaikki ja minulle jäi sellainen käsitys, että nimenomaan sen vuoksi jotta ihmiset voisivat käydä niitä hakemassa askartelu- sun muihin tarkoituksiin. Tuota ennen kävin kysäisemässä paikallisesta Anttilasta. Heillä niitä ei kuulema kerry enää, koska filmejä tuodaan niin vähän kehitettäväksi. Mutta kyllä noiden myyjien kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen jäi vähän sellainen olo, että kohta alkavat filmipurkit olla katoava luonnonvara. Joten kannattaa ehkä pitää kiinni niistä purkkilaatikoista, ne saattavat jonkun vuoden päästä olla arvotavaraa ;)

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja rauski » To 25.09.2008 20:21

Ihan mielenkiinnosta aiheeseen juuri äsken avasin veitsien seinällä säilytykseen tarkoitetun 53cm pitkän magneettilistan :o ,tuloksena 18 kpl vahvimpia nappimagneetteja, mitä olen näpeissäni pitänyt :? ,Koko 3x12mm. Saa sitten nähdä kiinnittäiskö noilla kätkön tai pari. (Listasysteemi on varmaan peräisin "kynistään kuulusta" ruotsalaistavaratalosta) :lol: Edit:pikaisen testin perusteella näyttäisi nostavan ainakin 2.5 kg/ nappi.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

ponttipeika
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 11.11.2008 18:21
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja ponttipeika » Ma 24.11.2008 16:56

Ihmettelen ,ettei kukaan ole ainakaan ehdottanut eikai myöskään käyttänyt, esim, filmipurkin ja mangneetin yhteen saattamisessa takuuvarmaa menetelmää, s.o. sopivan löysä kutistesukka purkin ja mangneetin ympärille sitten kuten tiedätte lämpöpuhallin ja ei ikinä lähde irti,teipithän tahtoo ajanmyötä etenkin kosteissa tiloissa irtoilla, mangneeteja joku näillä sivuilla ehdotti nettiosoitteesta= http://www.supermagnete.de/fin/magnets.php?group=discs näyttäis myös olevan super halpoja, tosin en ole tilannut enkä tiedä postitus kuluja ,mutta eikös se tule jonkun verran hintaa kun hakee mistä vain Helsinginkin seudullakin. :D

TunturiTiger
Viestit: 144
Liittynyt: To 28.08.2008 21:23
Paikkakunta: Virrat

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja TunturiTiger » Ma 24.11.2008 17:05

no tuota nimenomaista konstia ajattelin käyttää omaan mikrooni kunhan sairasloma loppuu ja pääsen lainaan töistä sopivaa kutisukkaa. magneetit hain clas ohlsonilta (vai mikähän se oli?) ja ainakin on kokoonsa nähden tehokkaita. napit on disperiinin kokosia ja 4 sellasta purkin sisällä pitää litran pönikän ainakin ½kg roinaa ainakin jääkaapin ovessa paikoillaan. jep.. olen tehnyt laporatooriotutkimuksia. :D

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 24.11.2008 20:49

Amerikoista (lue kiinasta/hongkongista) tulee maguja myös huokealla. Siis oikeasti ihan ilman postikuluja. Kokeilin mielenkiinnosta ja tilasin mm magneetteja. Homma toimi ihan kivasti; tavarat oli postissa viikossa, ja jälkitoimitus sitten vei vielä viikon. Tavarat tulee HongKongista. Vaatii luottokortin.

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.1105
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Helmeri
Viestit: 12
Liittynyt: Su 24.08.2008 23:36
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Helmeri » Ma 24.11.2008 23:04

Itellä on muutamia jostain antiikkisista kovalevyistä otettuna, on meinaan jytyä tavaraa. Pysyy hienosti largetki katossa niillä.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 25.11.2008 18:35

Kovin edesvastuutonta levitellä tuollaisia linkkejä :wink: .
Minulla vierähti noilla sivuilla lähes kaksi tuntia kun ihmettelin, mitä kaikkea tarpeetonta minulta vielä puuttuu.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ti 25.11.2008 19:35

mikko&sira kirjoitti:
Kovin edesvastuutonta levitellä tuollaisia linkkejä :wink: .
Minulla vierähti noilla sivuilla lähes kaksi tuntia kun ihmettelin, mitä kaikkea tarpeetonta minulta vielä puuttuu.
Samaa mieltä Mikon kanssa :D Ja hyvän oloisia magneetteja,mitähän muuta se Pukki tuokaan jonssonille.Täytyy jatkaa ihmettelyä :lol:
jonsson

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ti 25.11.2008 20:59

mikko&sira kirjoitti:
Kovin edesvastuutonta levitellä tuollaisia linkkejä :wink: .
Minulla vierähti noilla sivuilla lähes kaksi tuntia kun ihmettelin, mitä kaikkea tarpeetonta minulta vielä puuttuu.
Arvatkaa vaan montako erää on tuolta tilattu.. Tavaraa piisaa ja vaikka ja mitä!! UV-taskareita suosittelen; UV-kätkö tulee jossain vaiheessa..
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Pe 11.12.2009 17:46

Lahden Robin Hoodista (Entinen Tarjoustalo) saapi ihan V***n tehokkaita magneetteja. 10 kpl:n paketti n. 20 x 3 mm pyöreitä. hintaa oli jotain 5€. Työkaluosastolta kun kyselee. Hommasin niitä juuri tuossa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » Pe 11.12.2009 20:32

Mangneettien tilaaminen ulkomailta vaikuttaa oikeasti melkoisen omituiselta puuhalta ja oikeasti tarpeettomalta?
Mitä puuroa syö nämä mangneetin tilaajat?

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 11.12.2009 20:40

AFTM#4 kirjoitti:Mangneettien tilaaminen ulkomailta vaikuttaa oikeasti melkoisen omituiselta puuhalta ja oikeasti tarpeettomalta?
Mitä puuroa syö nämä mangneetin tilaajat?
En syö aamuisin puuroa... Johtuu ehkä sitten siitä että tuli tilattua ulkomailta!!! Kaikki ulkomailta tilaaminenhan on omituista ja tarpeetonta, eiks?

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 11.12.2009 20:48

vihtis83 kirjoitti:
AFTM#4 kirjoitti:Mangneettien tilaaminen ulkomailta vaikuttaa oikeasti melkoisen omituiselta puuhalta ja oikeasti tarpeettomalta?
Mitä puuroa syö nämä mangneetin tilaajat?
En syö aamuisin puuroa... Johtuu ehkä sitten siitä että tuli tilattua ulkomailta!!! Kaikki ulkomailta tilaaminenhan on omituista ja tarpeetonta, eiks?
Monia asiotahan kannattaakin tilata ulkomailta. Kuinkahan suuri osa suomessa olevista magneeteista on valmistettu ulkomailla :!: :?: :!: :?:
Itse kuulun myös näihin "puurottomiin"... Pitäisikö järjestää äänestys: Syötkö puuroa? :?:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 11.12.2009 21:03

AFTM#4 kirjoitti:Mangneettien tilaaminen ulkomailta vaikuttaa oikeasti melkoisen omituiselta puuhalta ja oikeasti tarpeettomalta?
Totta! Tähän saakka niitä on saanut tarpeeksi asti purkamalla vanhoja käytöstä poistettuja kovalevyjä. Omiksi tarpeiksi on vieläkin melko iso rovio noita purkumagneetteja vaikka kätköissä olen niitä jonkin verran harrastanutkin.
//geonovice sikajack

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Magneettien hankinta kätköpurkkeja varten

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 11.12.2009 21:05

aku506 kirjoitti:Pitäisikö järjestää äänestys: Syötkö puuroa? :?:
Vastaan jo etukäteen: SYÖN! ;-) Kaurapuuro pitää verensokerin tasaisena pitkään ja auttaa jaksamaan lounaaseen saakka.
//geonovice sikajack

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kootut ohjeet”