"Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » La 31.08.2013 21:45

Tervas: Kiitos ! :D
Kuinka kaukana kätköstä se sinun kanootti on ?
Hehee, meni vähän offroad linjalle.. :oops:

Mutta edelleenkin, mua harmittaa se, että kun yks AINOA tavoite mitä oon tälle lajille aikoinaan asettanu itselleni.. On se, että sais JOSKUS tuon D/T kombinaatioruudukon täyteen.. siksi harmittaa että jotkun siipeilee hommat siten, että saa hommat "suoritettua"..
Joka paikkaan kun en itsekään uskalla mennä.. :( mutta sitten joskus ja sopivilla välineillä.
Ja vaikeisiin mysteereihin vissiin saa kysellä vähä apuja ??

Ja AFTM4, Puhut niin asiaa, kun vaan voi !! :!: :!: samoilla linjoilla täysin, paitsi että kätköllä ollessa voi soittaa tutulle, joka on sen löytäny, että "hei, jeesaa vähän, ei meinaa löytyä". näin oon joskus tehny itekki, ja on mulleki soiteltu monta kertaa. kaveria ei jätetä, ja minä en jätä.

DNF.
DNF

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Marjis » La 31.08.2013 21:56

Ottaiskohan Kiven alla myyntiin talveksi kiristämättömiä pipoja. Monella tuntuis olevan tarvetta siihen. Ihanaa kun hoetaan, että jokaisen oma asia miten kätköilee ja itseään vain huijaa jne, mutta silti pahoitetaan mieltä siitä kun joku ryökäle kehtaa tehdä asioita eri tavalla kuin itse ja vielä ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja juheja » La 31.08.2013 22:15

Tuskinpa tässä kovin monella pipo kiristää, vaikka ilmaiseekin oman kantansa, että mikä omasta mielestä on oikeanlaista kätköilyä. Ihmeellistähän se olisi, jos kaikilla samanlainen käsitys ja sisäinen säännöstö olisi - ja noista eroista tässä keskustellaan.

Itse en ainakaan tunnista löysemmän pipon tarvetta. Jokaisella olkoon itsekseen oikeus jupista tai ihmetellä muiden tekemisistä, ja kysyttäessä vastata, että mikä noin kummastuttaa muiden tekemisissä.
Viimeksi muokannut juheja, La 31.08.2013 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » La 31.08.2013 22:16

Marjis kirjoitti:Ottaiskohan Kiven alla myyntiin talveksi kiristämättömiä pipoja. Monella tuntuis olevan tarvetta siihen. Ihanaa kun hoetaan, että jokaisen oma asia miten kätköilee ja itseään vain huijaa jne, mutta silti pahoitetaan mieltä siitä kun joku ryökäle kehtaa tehdä asioita eri tavalla kuin itse ja vielä ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sanos muuta :D siksi kätköilenkin aina avopäin tukka heiluen ! Juu, en edelleenkään ota tätä niin vakavasti, mutta.. mutta mutta.. enpä sanokaan enempää. ja laitetaan vielä :wink: perään, ettei luulla tiukkapipoksi ! :D
DNF

Prynde
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.07.2012 17:31
Paikkakunta: Turenki, Janakkala

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Prynde » Su 01.09.2013 0:15

"Physical caches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed."
Tää nyt menee hiukan offtopic mutta tuohon liittyen tuli mieleen kun eilen löytyi taas kaksi kätköä joissa oli kummassakin kaksi kätköpurkkia ja näin ollen kaksi logivihkoa. Näitä on nähty ennenkin ja aloin miettimään saako kätkön logata kahdesti löydetyksi kun loggaa molemmat vihkot?

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja rauski » Su 01.09.2013 1:53

Sittenhän on vielä tää kuuluisa sanonta, että maailma on paska paikka: Shit happens.
Ja me normaalit keskiverto-kätköilijät vaan pääsääntöisesti edelleenkin vaan porskutetaan eteenpäin kohti uusia mukavia kätkölöytöjä.
Jauhakaa mitä jauhatte. :lol:
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

Honkkis73
Viestit: 9
Liittynyt: To 25.07.2013 18:27

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Honkkis73 » Su 01.09.2013 2:02

rauski kirjoitti:Peace!!!
Mulla on koko skaala kokemuksia näistä vaikeimmistakin purkeista. Joskus siellä kirjaamassa, joskus huutelemassa Heta-kuustoista, tai muuta vitsikästä...Kaikista olen nauttinut yhtä lailla, oma häpeäni kyllä.
Mutta entä jos laskeudun puupurkille köyttä pitkin helikopterista, enkä kuule muiden huutamia nimimerkkejä pörinän vuoksi?
Tai käyn sukelluspurkin lokkaamassa sukellusveneestä, enkä sieltäkään kuule veneestä huutajien nimmareita. Tai mitä tahansa pöhköä, mites sitten? Miettikää ja spekuloikaa aikanne kuluksi nyt vähän näitäkin vaihtoehtoja.Tuossa on viellä sekin pieni nyanssi Lontoon murteen suomentamisessa, että pitääkö se lokivihko laskea sieltä puusta Ihan omakätisesti lokattavaksi. Tässä Bombur1 on ihan oikeassa. :?
Vaihtoehtoisesti suosittelisin myös ihan vaan kokeilemaan kätköilyä ilman kiristävää pipoa. :D
Anteeksi vaan, että piti taas pitkästä aikaa tästä samasta aiheesta avautua. :oops:

Ps.Niin ja tämähän meni mullakin taas täysin ohi aiheesta. "Näin purkin, ei nimeä kirjassa: ei löytö." Simple as that.
Jos oisin fasepookissa, painaisin tykkää... :D

Cape Edge
Viestit: 19
Liittynyt: La 31.08.2013 9:09

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Cape Edge » Su 01.09.2013 10:18

Tämä aihe on kyllä kaluttu alusta loppuun ja ylhäältä alas, mutta silti haluan kertoa tällaisen aloittelevan kätköilijän mielipiteen asiasta. Asun suuren siirtolohkareen "naapurissa". Itsekin valloitin kyseisen kiven pari viikkoa sitten. Lueskelin kätkön logeja ja huomasin, että muutamakin kätkön "löytänyt" oli ollut vain katselemassa, kun rohkeammat olivat kiivenneet kiven päälle. Esim näin:

"Geojästivuorikauris kiipesi innokkaasti murikan päälle ilman sen ihmeempiä apuvälineitä pimeässä yössä joten eihän siinä auttanut kuin odotella :D KK Itsellä ei luonto kestänyt kuin puoleenväliin."


"Kipattiin juniori Valkeakoskelle serkkulaan "kesäleirille", ja tämä osui melkein matkan varrelle. Auto parkkiin lähelle mehiläisiä kuhisevaa farmia ;) ja siitä taivallusta kohti nollaa köysinippu Xxxxx:n olalla. Xxxxx yritti saada mut kiipeämään, mutta kyllä terrain vaan oli mun taidoilleni liian suuri. Toisin oli xxxxx:llä. Köyttä ei tarvittu ylöspäin mennessä vaan sinne se kapusi ketterästi. Kuulemma alaspäinkin olisi päässyt ilman köyttä, mutta eipä köydestä haittaakaan ollut. Mun osuus siis tällä purkilla oli lähinnä ihailla Xxxxx:aa ja lätkiä hyttysiä omasta ja piipittävän geokoiran otsasta :). Tuli Xxxxx:lle sentään hiki, sitä en tiedä johtuiko helteestä vai itse ponnistuksesta. KK. Jätin tb:n, vaikka ei tämä golfkenttä ollutkaan ;)."

Eihän kätköily mikään vakava asia ole, mutta minun moraalikäsitykseen ei mahdu, että tämän terrain 4,5:n kätkön "löytämiseen" riitää se, että näkee jonkun kirjoittavan nimen vihkoon. Luokiteltakoon minut nyt vaikka puritaaniseksi tosikoksi...

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Marjis » Su 01.09.2013 10:28

Otetaanpa tämä näkökulma. Erilaisten apuvälineiden, kuten esim tikkaat, onkivapa, ydinsukellusvene, roskapihdit, ruuvimeisseli, koulutettu mangusti, käyttö on sallittua, eikös vain? Miksei toisen kätköilijän käyttö olisi? Ja kuten tuolla aiemmin puhuttiin tiimeistä, pitääkö tiimistäkin jokaisen kiivetä erikseen? Jos tiimeistä ei tarvi, mutta yksittäisten tarvii, tässähän pitää sitten kohta avata ketju, jossa etsitään muita yhdistymään tiimiksi. Hitto, mä varaan kiinnostuneista sen, jolla on jo eniten löytöjä. Saan tilastoja parannettua. ;-)

Got the point? Mun mielestä tässä ei nyt ole lainkaan ongelma se, että joku kätköilisi väärin. Ongelma on niillä jotka turhaan pahoittaa mielensä toisten tekemisistä. Mutta joo, tämä on Suomi ja täällä kuuluu pahoittaa mielensä muiden asioista.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja vvv » Su 01.09.2013 10:53

Katsotaan nyt sekin kuinka moni Suomen tuhansista kätköilijöistä käy äänestämässä täällä hiekkalaatikossa miten he tarkkailevat toisten kätköilyä. Tällä hetkellä 25.

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Diksi » Su 01.09.2013 11:17

Mites sitten tiiminimerkit? Saman nimimerkin alla siis useita kätköilijöitä.
Eikös saman logiikan mukaisesti jokaisen tiimin edustajan pitäisi käydä purkilla tai edes nähdä kätkö? Parhaimmillaanhan tiimiläiset kätköilevät samaan aikaan ei paikkakunnilla. Ja vaikka sinällään ok, hehän keräävät vain löytöjä tiimilleen, mutta mitäs kun nimimerkki splitataan? Mistä pirusta sitä tiedetään enää kuka on minkäkin kätkön käynyt hakemassa?

Pointtina, että kyllä tästäkin lajista löytää näitä epäkohtia vaikka kuinka, isompiakin kuin se että onko kätköä hakevasta porukasta jokainen käynyt nyt varmasti siellä puussa omakätisesti nimensä kirjoittamassa. Kylläkin kätkömäärän karttuessa on itekin alkanyt ehkä arvostamaan sitä omaa henkkohtloggausta, että vaikka meitäkin aina on se kolme vähintään kierroksella, niin jokainen kyllä raapustaa nimensä henkkoht. Toki on aina poikkeuksia, mutta yleensä tällöin lähinnä kunnioitetaan kätkön tekijää. Sateella koitetaan mahdollisimman nopsaa hoitaa loggaus=yksi kirjoittaa pikaiseen kaikki putkeen. Jästiherkkä paikka, muut hämäilee ja yksi kirjoittaa pikaiseen nimet. Tai sitten, kun puhutaan näistä koirkean terrainin kätköistä, tulee heti mieleen Tampereella yksi, jonne mentiin viiden kätköilijän voimin, kylläkin ihan vain pari perhekuntaa mutta kaikilla omat nimimerkit. Paikka sellainen että hiljaista ajankohtaa ei ole (nelikaistainen tie menee vierestä, aina liikennettä). Jos siinä nyt jokainen kävisi erikseen kiipeilemässä, niin johan siihen olisi poliisit hälytetty paikalle. Nopeus siis valttia, porukalla paikallistetaan, yksi käy hakemassa, muut hämäilee yms, nimet kirjaan ja salamana pois tikkaiden kanssa. Uskoisin että kätkön tekijäkin tykkää tavasta enemmän kuin että kehittäisimme omituisen kiva paikka kiipeillä shown.

Ephief
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 07.08.2012 15:40

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Ephief » Su 01.09.2013 12:02

Kyllä minä olen ehdottomasti ja henkilökohtaisesti sitä mieltä, että loggaus = nimi logissa, mutta sillä miten sen nimen sinne logiin saa ei ole väliä. "Näin kätkön, mutta en saanut nimeä kirjaan" ei ole loggaus ja moiset tulisi kätkön omistajankin poistaa. Ugh, olen puhunut.
Kuva

Avatar
Saunamajuri
Viestit: 74
Liittynyt: Su 26.05.2013 19:39

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Saunamajuri » Su 01.09.2013 16:13

Mielenkiintoinen keskusteluketju tämä. Heitänpä omaa särvintä soppaan.

Leikkipuistokätköissä on tullut pistettyä juniorit etsimään nanokätkö ja lokkauksen jälkeen takaisin palauttamaan. Oma osuus on ollut tuo lokkaus. Voisin kutsua junioreja sekä tiimin pakkojäseniksi että apuvälineiksi, joita ilman olisi lokkaus jäänyt tekemättä. Olen sitä mieltä, että tämä on se ideaalein ja suositeltavin tapa hakea leikkipuistokätköt. Lainajunioritkin kävisivät. Ja sitäpaitsi, eihän tämä oikeastaan eroa siitä, kun junioreille annetaan sen verran etumatkaa, että ehtivät ensimmäisenä pelipaikalle löytämään kätkön ja hoitamaan sen kanssa operoinnin, vaikka itse hoitaa ainoastaan lokkauksen. Samalla tavalla hoituvat helpot kiipeilykätkötkin. En minä vaan menisi kieltämään moista lystiä sillä perusteella, että tällöin lokkaus olisi jotenkin moraalisesti kyseenalainen.

Geokollegan kanssa retkeillessä olen tavannut olla se geoapina, joka kiipeää ja tuikkaa molempien nimet lokiin. No problem. Yksinään ei olisi tullut edes lähdettyä koko retkelle. Mieleen tulee, että eroaisiko tilanne jotenkin, jos kätköilijä X pyytääkin kiipeilyyn geoapinaksi jästin, jolla ei ole mitään henkilökohtaisia intressejä kätköilyyn. Ja olisiko väliä, kirjoittaako koulutettu geoapina kätköilijän puumerkin lokiin vaiko kätköilijä itse? Minusta ei.

Kerran piipahdimme geokollegan kanssa yhdellä T4-sillanaluskätköllä, jonne ei välineillämme ollut asiaa, eikä osaltamme luomunakaan. Purkki ja loki löytyivät kuitenkin maasta jästien jäljiltä. Nimet lokiin, mutta palautuksesta ei ollut toivoa. Nettilokiin tuli pistettyä sitten aika ytimekäs kuittaus ja omistajalle viestiä perään. Seuraava kävijä ehti kuitenkin lokissaan jo toimintaamme syvästi paheksumaan. Tässä siis työkaluina toimivat ensin jästit noudossa ja sitten toinen kätköilijä palautuksessa. (Ja kuinka ollakaan, näyttääpä tuon kätkön lokeissa sitten jäljempänä olevan joltain muulta löytömerkintä "Löytyi, mutta käymättä jäi"...)

Kerran sorruin kommentoimaan edellisen kävijän suunnilleen näin mennyttä lokia: "en varsinaisesti löytänyt purkkia, mutta olin varmasti kohdalla ja purkki paikassa, jonne ei innostanut mennä etsimään, joten merkkaan löydetyksi". Ko. lokkaus hävisi aika hätäisesti, mutta vähän jäi lokipoliisina toimiminen kaivelemaan, kun ei ollut omasta purkista kyse. Paheksuttavaa vai hyveksyttävää?

Pitäisi varmaan olla vielä pari löytömerkintävaihtoehtoa nykyisten lisäksi:
- Löysin purkin, mutta syystä tai toisesta en saanut nimeä lokiin
- Löysin nollapisteelle ja olen varma, että olin purkin lähellä, vaikka en sitä löytänytkään.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 01.09.2013 18:47

Jos1978 kirjoitti:kätköllä ollessa voi soittaa tutulle, joka on sen löytäny, että "hei, jeesaa vähän, ei meinaa löytyä". näin oon joskus tehny itekki, ja on mulleki soiteltu monta kertaa. kaveria ei jätetä, ja minä en jätä.DNF.
Eikö sitä voi rehellisesti logata DNF:nä jos sitä ei kerran löydä? Se, että kaveri löytää purkin puolestasi, ei oikeasti ole mikään löytö sen enempää kuin se, kun kaveri hakee purkin puusta logattavaksesi. Oudosti ihmisillä on näissä asioissa aina se vahva periaate, että se on eniten oikein, mikä itselle sopii parhaiten :lol: :lol: :lol: ja muiden tulisi toimia samoin.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja finnranger » Su 01.09.2013 18:54

arisoft kirjoitti: Se, että kaveri löytää purkin puolestasi, ei oikeasti ole mikään löytö sen enempää kuin se, kun kaveri hakee purkin puusta logattavaksesi.
Niinpä. Siispä yhteiskätköilyä ei pidä harrastaa tai jos harrastaa niin ne kaverien löytämät purkit on ikuisiksi ajoiksi jätettävä löytämättömiksi.

Mutta toisaalta kätköilynhän pitäisi olla (myös) yhteisöllistä toimintaa ja yhdessä liikkumista ...

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja juheja » Su 01.09.2013 19:25

finnranger kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Se, että kaveri löytää purkin puolestasi, ei oikeasti ole mikään löytö sen enempää kuin se, kun kaveri hakee purkin puusta logattavaksesi.
Niinpä. Siispä yhteiskätköilyä ei pidä harrastaa tai jos harrastaa niin ne kaverien löytämät purkit on ikuisiksi ajoiksi jätettävä löytämättömiksi.
Niinpä. Mysteereissä avittamisesta puhumattakaan. Jos pienikin vinkinpoikanen joltain tulee, niin puhdasoppinen kätköilijä ei voi tuota mysteeriä enää koskaan löytämäkseen logata, kun saatua tietoa ei pysty unohtamaan :lol:

Joo, eiköhän tämä keskustelu ole tässä minun osaltani. Kun jotain periaatetta vie tarpeeksi pitkälle - loogiseen loppuunsa asti - niin absurdeja tulkintojahan siitä saa aikaiseksi.

Tämä on harrastus. Nautitaan siitä.

Avatar
Varvikello
Viestit: 103
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:05

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Varvikello » Su 01.09.2013 21:27

Ephief kirjoitti:Kyllä minä olen ehdottomasti ja henkilökohtaisesti sitä mieltä, että loggaus = nimi logissa, mutta sillä miten sen nimen sinne logiin saa ei ole väliä. "Näin kätkön, mutta en saanut nimeä kirjaan" ei ole loggaus ja moiset tulisi kätkön omistajankin poistaa. Ugh, olen puhunut.
Eräällä kätkölläni oli vastaava tilanne, olisko ollut loki täynnä tjsp. Löytäjä kertoi lokissaan ettei nimeä ole kirjassa joten poistin lokin. Sain vittumaisen ja ylimielisen kusipään maineen. Hyvä sinänsä että totuus tuli julki. :twisted:
Että mä oon pätevä...

Tarppa
Viestit: 54
Liittynyt: To 08.04.2010 10:48

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja Tarppa » Ma 02.09.2013 9:49

Ephief kirjoitti:Kyllä minä olen ehdottomasti ja henkilökohtaisesti sitä mieltä, että loggaus = nimi logissa, mutta sillä miten sen nimen sinne logiin saa ei ole väliä. "Näin kätkön, mutta en saanut nimeä kirjaan" ei ole loggaus ja moiset tulisi kätkön omistajankin poistaa. Ugh, olen puhunut.
Samaa mieltä... : )

Oli "pakko" deletoida parin norjalaisladyn loggaukset, kun kaverit alkoivat nälvimään:
"Apuvälineeksi otettiin loggausta varten kamera mukaan"
http://coord.info/GC4E9CW (Oj då )

En nähnyt tuossa mitään muuta vaihtoehtoa :lol: :lol: :lol:
VAAN; lisäsin kyllä rivin aiheesta kätkökuvaukseen, ettei asia olisi kenellekkään ainakaan mitenkään epäselvä....

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Entä porukkanimimerkkiloggaukset?

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ma 02.09.2013 17:02

Pakko hämmentää soppaa entisestään.

Mitä mieltä olette löytäloggauksista, joita tehdään eventin muistokätköihin FBA:na todella isolla porukalla ja porukkanimimerkillä?
(Itseltänikin löytyy ainakin yksi löytöloggaus tällä tavalla suoritettuna. Näissä yleensä eventin järjestäjä ja kätkön omistaja on sama nimimerkki, eli kätkön omistaja on sallinut tämän luonnollisesti jos kuuluu eventin "ohjelmaan".)

Entä ison eventin aikana porukalla logatessa jonkun (muun kuin muisto)kätkön porukkanimimerkillä? (Itseltänikin löytyy ainakin kahteen kätköön, Tram 2 and 2V, Linjat ja Valoa sokeille - Ljus åt de blinda, tällä tavalla loggaus suoritettuna. Ensiksi mainitussa eventin järjestäjä ja kätkön omistaja on sama nimimerkki, eli kätkön omistaja on sallinut luonnollisesti porukkanimimerkillä loggaamisen kun se kuului eventin kulkuun.)

No nämä esimerkit ovat jo "vanhoja" tapauksia vajaan viiden vuoden takaa, vuodelta 2008. Silloin näitä eventtiporukkaloggauksia ainakin harrastettiin, tehdäänkö näin vielä nykyään? (Itse en muista ainakaan heti loganneeni parin viime vuoden ajalta mitään tällä tavalla.)

Nämäkin ovat eräänlainen poikkeus sääntöön "nimi logikirjassa = löytö".

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: "Näin kätkön ja loggaan sen löydetyksi"... Huoh...

Viesti Kirjoittaja RH » Ma 02.09.2013 17:36

Varvikello kirjoitti:
Ephief kirjoitti: Eräällä kätkölläni oli vastaava tilanne, olisko ollut loki täynnä tjsp. Löytäjä kertoi lokissaan ettei nimeä ole kirjassa joten poistin lokin. Sain vittumaisen ja ylimielisen kusipään maineen. Hyvä sinänsä että totuus tuli julki. :twisted:
Onhan tuo osaltasi vähän sentyyppistä käytöstä. Löytäjän puolustukseksihan voisi sanoa, että kätköttäjä ei ole huoltanut kätköään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”