Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
v v a m team
Viestit: 54
Liittynyt: To 11.08.2011 16:55

Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Viesti Kirjoittaja v v a m team » Ma 18.04.2016 11:26

Huomasin tuossa ilmeisen virhetoiminnon, joka voi aiheuttaa hernenenäisyyttä niiden hajamielisten kätköilijöiden keskuudessa, jotka käyttävät sivuston tapahtumakätköjen "muistuta" -toimintoa eventeistä muistuttamiseen. Tapahtuu nimittäin seuraavaa: tapahtuman kätkötietosivun ylälaidassahan on muiden valintojen lisäksi mahdollisuus valita "muistuta". Tästä painamalla tapahtuman tiedot siirtyvät muistuttajan sivulle. Kun tapahtumalle sitten valitsee muistutuskellonajan -ja tavan (esim. sähköposti tai kännyhälytys) ja muistutusajan pudotusvalikosta (Kello:00:00), kaikki vaikuttaa menneen hyvin, mutta itse muistuttajaan aikamääritys onkin lisännyt 12 tuntia. Eli vaikkapa tuntia ennen tapahtumaa asetettu muistutus tuleekin vasta 11 tuntia tapahtuman jälkeen, mikä voi tietysti jotakuta harmittaa.

Ilmeisesti sivuston muistuttaja ei juuri tuossa kohtaa ota huomioon aikavyöhykkeitä lukiessaan jostain tapahtuman tiedoissa olevan aikaleiman, maallikkoselitys joka nousi mieleen.

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ma 18.04.2016 11:35

Olen yleensä laittanut ilmoituksen sähkäriin klo 12:00 päivällä, jolloin viesti tuli ainakin vielä viime viikolla juurikin klo 12:00. Keskiyön asetus voi luoda moisia ongelmia tai jos tosiaan olet eri aikavyöhykkeellä kuin Suomessa?
v v a m team kirjoitti:Huomasin tuossa ilmeisen virhetoiminnon, joka voi aiheuttaa hernenenäisyyttä niiden hajamielisten kätköilijöiden keskuudessa, jotka käyttävät sivuston tapahtumakätköjen "muistuta" -toimintoa eventeistä muistuttamiseen. Tapahtuu nimittäin seuraavaa: tapahtuman kätkötietosivun ylälaidassahan on muiden valintojen lisäksi mahdollisuus valita "muistuta". Tästä painamalla tapahtuman tiedot siirtyvät muistuttajan sivulle. Kun tapahtumalle sitten valitsee muistutuskellonajan -ja tavan (esim. sähköposti tai kännyhälytys) ja muistutusajan pudotusvalikosta (Kello:00:00), kaikki vaikuttaa menneen hyvin, mutta itse muistuttajaan aikamääritys onkin lisännyt 12 tuntia. Eli vaikkapa tuntia ennen tapahtumaa asetettu muistutus tuleekin vasta 11 tuntia tapahtuman jälkeen, mikä voi tietysti jotakuta harmittaa.

Ilmeisesti sivuston muistuttaja ei juuri tuossa kohtaa ota huomioon aikavyöhykkeitä lukiessaan jostain tapahtuman tiedoissa olevan aikaleiman, maallikkoselitys joka nousi mieleen.

v v a m team
Viestit: 54
Liittynyt: To 11.08.2011 16:55

Re: Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Viesti Kirjoittaja v v a m team » Ma 18.04.2016 13:10

Pete_P kirjoitti:Olen yleensä laittanut ilmoituksen sähkäriin klo 12:00 päivällä, jolloin viesti tuli ainakin vielä viime viikolla juurikin klo 12:00. Keskiyön asetus voi luoda moisia ongelmia tai jos tosiaan olet eri aikavyöhykkeellä kuin Suomessa?
Ongelmaa ei olekaan, jos itse luo muistutuksen "tyhjästä", vaan siihen, että muista poiketen tapahtumalla on myös kellonaikatieto. Virhe esiintyy vain, kun muistutusta lähtee tekemään geocache.fi-sivuston kätkötiedosta aloittaen. Muistutusta tehdessään muistuttajatoiminto ei ilmeisesti ota tuota aikaleimaa katsoessaan huomioon aikavyöhykkeitä. Tilanne ei liity mitenkään ulkomailla oloon, koska geocache.fi -sivustollahan listautuvat vain kotimaiset kätköt ja eventit.

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ma 18.04.2016 13:38

v v a m team kirjoitti:
Pete_P kirjoitti:Olen yleensä laittanut ilmoituksen sähkäriin klo 12:00 päivällä, jolloin viesti tuli ainakin vielä viime viikolla juurikin klo 12:00. Keskiyön asetus voi luoda moisia ongelmia tai jos tosiaan olet eri aikavyöhykkeellä kuin Suomessa?
Ongelmaa ei olekaan, jos itse luo muistutuksen "tyhjästä", vaan siihen, että muista poiketen tapahtumalla on myös kellonaikatieto. Virhe esiintyy vain, kun muistutusta lähtee tekemään geocache.fi-sivuston kätkötiedosta aloittaen. Muistutusta tehdessään muistuttajatoiminto ei ilmeisesti ota tuota aikaleimaa katsoessaan huomioon aikavyöhykkeitä. Tilanne ei liity mitenkään ulkomailla oloon, koska geocache.fi -sivustollahan listautuvat vain kotimaiset kätköt ja eventit.
Asia selvä. Enpä ole tuolta kätkökuvauksen kautta ennen muistutusta luonutkaan. Eli sitten vaan Haksulle viestiä niin homma yleensä korjaantuu.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Muistuttajan päivämäärä tapahtumille

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 18.04.2016 14:46

v v a m team kirjoitti:Huomasin tuossa ilmeisen virhetoiminnon, joka voi aiheuttaa hernenenäisyyttä niiden hajamielisten kätköilijöiden keskuudessa, jotka käyttävät sivuston tapahtumakätköjen "muistuta" -toimintoa eventeistä muistuttamiseen. Tapahtuu nimittäin seuraavaa: tapahtuman kätkötietosivun ylälaidassahan on muiden valintojen lisäksi mahdollisuus valita "muistuta". Tästä painamalla tapahtuman tiedot siirtyvät muistuttajan sivulle. Kun tapahtumalle sitten valitsee muistutuskellonajan -ja tavan (esim. sähköposti tai kännyhälytys) ja muistutusajan pudotusvalikosta (Kello:00:00), kaikki vaikuttaa menneen hyvin, mutta itse muistuttajaan aikamääritys onkin lisännyt 12 tuntia. Eli vaikkapa tuntia ennen tapahtumaa asetettu muistutus tuleekin vasta 11 tuntia tapahtuman jälkeen, mikä voi tietysti jotakuta harmittaa.

Ilmeisesti sivuston muistuttaja ei juuri tuossa kohtaa ota huomioon aikavyöhykkeitä lukiessaan jostain tapahtuman tiedoissa olevan aikaleiman, maallikkoselitys joka nousi mieleen.
Kiitos huomiosta! Enpä tiennyt että kätkötietosivulla on tuollainenkin linkki... näköjään unohtaa itse tekemiään ominaisuuksia :P

Maallikkoselitys ei aivan osunut nappiin koska eventeille ei ole saatavilla kellonaikaa, ne alkavat aina klo 00:00. Geocaching.com:n kätkölomakkeella ei ole esim. alkamisaika -vaihtoehtoa vaikka muuten taitaisi geocaching.com:n järjestelmän ominaisuudet tukeakin mahdollisuutta.

Mutta selitys löytyi siitä että tuossa Muistuta -linkissä ajaksi olikin määritelty 12:00 (muotona ns.timestamp -aika). Kun siirtyi muistuttajaan, tuo aika päätyikin päivämäärän "perusajaksi" jonka muistuttaja oletti olevan 00:00 ja teki sitten kaikki kellonaikavaihtoehdot tuon 12 tuntia pieleen.

Yllättävän vanhoistakin osuuksista näköjään tulee eteen bugeja. Voi toki olla että tämä on rikkoutunut jonkin datamuutoksen tms. myötä koska periaatteessa aikoinaan omissa testeissä olisi moinen pitänyt huomata (vaikka sokea onkin omille virheilleen).

Nyt pitäisi homman toimia oikein enkä toivoakseni saanut jotain muuta rikottua samalla... :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”