Hei,
tällainen pieni mutta ärsyttävä vaiva, joka liittyy lokien kirjaamiseen. Tykkään kiertää trailien purkit numerojärjestyksessä ja myös lokata ne tietenkin numerojärjestyksessä. Sitten välillä käy jostain syystä niin, että ne eivät enää pysykään järjestyksessä, vaikka ne olisi kiltisti niin lokannut. Olen huomannut että näin käy, jos lokkaamiseen käyttää kesken kaiken eri sovellusta (c:geo tai Geocaching oma). Syynä voi joskus olla myös se, että korjaa pari päivää myöhemmin kirjoitusvirheen tai pahin mahdollinen, haluaa lisätä lokiin kuvan!
Nyt kävi niin, että parin päivän päästä muistinkin että minulla olikin kuva kätköön nro. 30. Ja kippas kappas, se heittikin sekä kätkön 30 että 31 kätköjen 19 ja 20 väliin! Enkä tehnyt muuta kuin lisäsin kuvan kätköön nro 30... Yleensä tähän auttaa, että deletoi lokin ja kirjaa uudelleen, mutta nyt se sinnikkäästi aina haluaa nuo trailin kaksi viimeistä kirjausta heittää aina tuohon samaan väliin. Olen kokeillut lokata niin c:geolla että Geocaching sovelluksella sekä netissä. Ei auta päivämäärän munklaaminen, ei kuvan poisto, ei mikään.
Tämä ongelma on ollut vaivana jo pitkään ja aina ahdistaa lokien kirjaamiset, kun pitäs saada virheetöntä tekstiä ja muistaa niitä kivoja kuvia sinne laittaa ja kaikki ykkösellä maaliin, ettei tarvitsisi alkaa korjailemaan. Koska näin kävin taas ja sen pirun yhden kuvan takia, joka ei ees ollut niin tärkee, mutta kuva ois aina kiva! Käytän maastossa ollessa kirjaamiseen Geocaching sovellusta koska se on niin simppeli + siinä sai seurattua miten Treasuret kertyy. Muuten se on ihan kökkö, kun ei voi kun yhden kuvan lisätä lokkaukseen kerralla eikä lokia voi muokata siinä.
Tässä vielä lisänä se, että kätkön tekijälle menee joka lokkauksesta sähköpostia ja sitten siellä onkin 15 sähköpostia, kun yrittää saada 2 lokia oikein...
Onko jollakin kikkakolmosta että saisi kirjaukset taas tiptop järjestykseen?
kätkölokien järjestys
kätkölokien järjestys
- Liitteet
-
- Screenshot 2026-08-17 at 10-57-39 Geocaching Hide and Seek a Geocache Search for Geocaches.png (107.29 KiB) Katsottu 951 kertaa
Re: kätkölokien järjestys
En tiennyt että kuvan lisääminen (tai lokin editointi) muuttaisi lokien järjestystä. Miten tarkalleen ottaen suoritat kuvan lisäämisen?
Lisäsin kuvan c:geolla, koska sillä pystyy muokata lokeja kun taas Geocaching sovelluksella ei (jolla alunperin tein lokkaukset). Kuvat kun on puhelimella, niin helppo sillä lisätä. Uskon että sovelluksen käyttäminen on tässä se ongelma, koska joskus olen myös sillä jotain tekstiä muokannut ja lokien järjestys on muuttunut. Tätä ei ehkä olisi tapahtunut, jos olisin lisännyt kuvan muokkaamalla lokia selaimella.
Kummallista tässä on se, että samalla myös kätkö 31 paikka muuttui, vaikka siihen en koskenutkaan.
Ja nämä on aina saanut korjattua poistamalla lokkauksen ja tekemällä uudelleen, mutta nyt on joku bitti huolella vinossa, kun aina päätyy samaan väliin!
Kummallista tässä on se, että samalla myös kätkö 31 paikka muuttui, vaikka siihen en koskenutkaan.
Ja nämä on aina saanut korjattua poistamalla lokkauksen ja tekemällä uudelleen, mutta nyt on joku bitti huolella vinossa, kun aina päätyy samaan väliin!
Mikä näkymä tuossa kuvassa on? Otsikkoa ei näy.
En itse löydä muuta tuon näköistä geocaching.comista kuin "Your Recently Viewed Caches", joka ei kerro loggausjärjestyksestä.
Jos katsoo kohdasta "Lates activity" ja edelleen "Geocaches" ja päätyy näkymään "Your Geocaching Logs", ei tule noita valintaruutuja rivien alkuun.
En itse löydä muuta tuon näköistä geocaching.comista kuin "Your Recently Viewed Caches", joka ei kerro loggausjärjestyksestä.
Jos katsoo kohdasta "Lates activity" ja edelleen "Geocaches" ja päätyy näkymään "Your Geocaching Logs", ei tule noita valintaruutuja rivien alkuun.
Tuo on siis se "vanha" sivu, josta näkee milloin kätkö on viimeksi löydetty, siksi tykkään käyttää sitä.
Eli tämä: https://www.geocaching.com/seek/nearest ... =NaruXHina
Mutta sama järjestys on lokeissa "uudella" sivulla, eli kun katsoo profiilista viimeisempiä kätkölöytöjä.
https://www.geocaching.com/play/results ... ofile=true
Uudella sivulla ei näy milloin kätkö on viimeksi löydetty, siksi tuo vanha on kirjanmerkeissä ja tuli siitä screenshotti otettua.
Eli tämä: https://www.geocaching.com/seek/nearest ... =NaruXHina
Mutta sama järjestys on lokeissa "uudella" sivulla, eli kun katsoo profiilista viimeisempiä kätkölöytöjä.
https://www.geocaching.com/play/results ... ofile=true
Uudella sivulla ei näy milloin kätkö on viimeksi löydetty, siksi tuo vanha on kirjanmerkeissä ja tuli siitä screenshotti otettua.
- Liitteet
-
- Screenshot 2026-08-17 at 15-21-13 Geocaching.com.png (71.24 KiB) Katsottu 700 kertaa